|
| Vinteropbevaring Fra : driis |
Dato : 21-09-08 03:38 |
|
Hej,
Jeg nåede lige at få udskiftet den gamle MC til en Honda CBR 600 F3
her sidst på sæsonen
Nu varer det jo nok ikke så mange uger før den skal vinteropstaldes.
Nu er det sådan at den kun har sidestøttefod, men til gengæld fulgte
en bagende-løfter med.
Hvad vil i mene er den bedste måde at vinteropbevare på ? Bare smide
den ind på sidestøttefoden, eller sætte den op på bagende-løfteren ?
Jeg regner med at pille batteriet fra, når den skal ind at stå. Den
har næsten lige fået skiftet olie+filter, så det er ikke aktuelt. Men
er der andet jeg bør huske, før den skal ind at stå ?
Mvh.
Dennis
| |
Anders Majland (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 21-09-08 11:03 |
|
> Hvad vil i mene er den bedste måde at vinteropbevare på ? Bare smide
> den ind på sidestøttefoden, eller sætte den op på bagende-løfteren ?
Burde være ligemeget - men er det meget bløde dæk er det måske en ide at
pumpe fordækket lidt hårdt op (til dækkets maks) og så på bagendeløfteren.
| |
Ukendt (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-09-08 16:09 |
|
> Burde være ligemeget - men er det meget bløde dæk er det måske en ide at
> pumpe fordækket lidt hårdt op (til dækkets maks) og så på bagendeløfteren.
Hvis der er noget man ikke skal gøre så er det da at puste dækket op!!
optimalt er at sætte den på to løftere, og tage luften ud af dækkene..
Dækkene har bedst af ikke at have luft i sig over så lang tid.. Når man
kører gokart tager man luften ud af dækkene imellem hver træning, på den
måde mister de ikke så hurtigt deres spæstighed :)
Mvh
Morten
| |
Anders Majland (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 21-09-08 20:04 |
|
>> Burde være ligemeget - men er det meget bløde dæk er det måske en ide at
>> pumpe fordækket lidt hårdt op (til dækkets maks) og så på
>> bagendeløfteren.
>
> Hvis der er noget man ikke skal gøre så er det da at puste dækket op!!
> optimalt er at sætte den på to løftere, og tage luften ud af dækkene..
>
> Dækkene har bedst af ikke at have luft i sig over så lang tid.. Når man
> kører gokart tager man luften ud af dækkene imellem hver træning, på den
> måde mister de ikke så hurtigt deres spæstighed :)
Formålet er at undgå flatspots på dækket. Optimalt er selvfølgelig at dækket
ikke står belastet - Men da driss kun kan løfte baghjulet frit vil forhjulet
belastes - derfor sørgefor at det er rigeligt luft i ...
/AM
| |
Armand (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-09-08 21:01 |
|
Anders Majland skrev:
>>>
> ......... Optimalt er selvfølgelig at
> dækket ikke står belastet - Men da driss kun kan løfte baghjulet frit
> vil forhjulet belastes - derfor sørgefor at det er rigeligt luft i ...
>
To gode venner/naboers hjælp á én i hver styrende og to lægtestykker af
passende længde som driss placerer under teleskop-benene mens der løftes
- Voila!
--
Armand.
| |
Simon (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 22-09-08 15:38 |
|
Anders Majland wrote:
> Formålet er at undgå flatspots på dækket. Optimalt er selvfølgelig at
> dækket ikke står belastet
Som alternativ til at løfte forhjul fra underlag, hvad så med at sætte det
på "noget blødt" for at fordele trykket? ... feks. tykt
tæppe/liggeunderlag, udhulet flamingo-plade, sand(!?) o.lign. - Lidt er
vel bedre end ingenting?
--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07
| |
Torben Scheel (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 23-09-08 08:13 |
|
Simon wrote:
> Anders Majland wrote:
>> Formålet er at undgå flatspots på dækket. Optimalt er selvfølgelig at
>> dækket ikke står belastet
>
> Som alternativ til at løfte forhjul fra underlag, hvad så med at sætte
> det på "noget blødt" for at fordele trykket? ... feks. tykt
> tæppe/liggeunderlag, udhulet flamingo-plade, sand(!?) o.lign. - Lidt er
> vel bedre end ingenting?
>
Jeg tror et fugt og tyngdefrit miljø må være sagen - i kredsløb med den.
--
vh
Torben
| |
flopper (23-09-2008)
| Kommentar Fra : flopper |
Dato : 23-09-08 12:50 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48d896fd$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Simon wrote:
>> Anders Majland wrote:
>>> Formålet er at undgå flatspots på dækket. Optimalt er selvfølgelig at
>>> dækket ikke står belastet
>>
>> Som alternativ til at løfte forhjul fra underlag, hvad så med at sætte
>> det på "noget blødt" for at fordele trykket? ... feks. tykt
>> tæppe/liggeunderlag, udhulet flamingo-plade, sand(!?) o.lign. - Lidt er
>> vel bedre end ingenting?
>>
> Jeg tror et fugt og tyngdefrit miljø må være sagen - i kredsløb med den.
>
og med den løsning vil det være en rigtig god ide at lukke luften ud af
hjulet først
--
Flopper
| |
Torben Scheel (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 23-09-08 13:06 |
|
flopper wrote:
>>> Som alternativ til at løfte forhjul fra underlag, hvad så med at
>>> sætte det på "noget blødt" for at fordele trykket? ... feks. tykt
>>> tæppe/liggeunderlag, udhulet flamingo-plade, sand(!?) o.lign. - Lidt
>>> er vel bedre end ingenting?
>>>
>> Jeg tror et fugt og tyngdefrit miljø må være sagen - i kredsløb med den.
>>
> og med den løsning vil det være en rigtig god ide at lukke luften ud af
> hjulet først
>
Nåh - 1 bar ekstra skal dækket s'mæn nok holde til
--
vh
Torben
| |
Armand (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-09-08 16:51 |
|
Torben Scheel skrev:
> Simon wrote:
>> Anders Majland wrote:
>>> Formålet er at undgå flatspots på dækket. Optimalt er selvfølgelig at
>>> dækket ikke står belastet
>>
>> Som alternativ til at løfte forhjul fra underlag, hvad så med at sætte
>> det på "noget blødt" for at fordele trykket? ... feks. tykt
>> tæppe/liggeunderlag, udhulet flamingo-plade, sand(!?) o.lign. - Lidt
>> er vel bedre end ingenting?
>>
> Jeg tror et fugt og tyngdefrit miljø må være sagen - i kredsløb med den.
>
Huh
Så tror jeg alligevel at det er billigere at følge sommeren, som en
anden nomade.
--
Armand.
| |
Torben Scheel (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-09-08 07:49 |
|
Armand wrote:
>> Jeg tror et fugt og tyngdefrit miljø må være sagen - i kredsløb med den.
>>
> Huh
> Så tror jeg alligevel at det er billigere at følge sommeren, som en
> anden nomade.
>
Hvis pris er en faktor, så vil mit bud også være anderledes
Men man kan sikker få lidt lejeindtægt ved at lade den indgå i den
rummarkise som Lomborg vil have op
--
vh
Torben
| |
Torben Scheel (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-09-08 07:53 |
|
Torben Scheel wrote:
> Armand wrote:
>
>>> Jeg tror et fugt og tyngdefrit miljø må være sagen - i kredsløb med den.
>>>
>> Huh
>> Så tror jeg alligevel at det er billigere at følge sommeren, som en
>> anden nomade.
>>
> Hvis pris er en faktor, så vil mit bud også være anderledes
>
> Men man kan sikker få lidt lejeindtægt ved at lade den indgå i den
> rummarkise som Lomborg vil have op
>
(Lidt) mere seriøst - ville det ikke være næsten perfekt at fryse
maskinen ned? Gummi må holde længere, og fugt er ude af spillet (antager
jeg)
--
vh
Torben
| |
Gimbal (25-09-2008)
| Kommentar Fra : Gimbal |
Dato : 25-09-08 20:56 |
|
>> Men man kan sikker få lidt lejeindtægt ved at lade den indgå i den
>> rummarkise som Lomborg vil have op
>>
> (Lidt) mere seriøst - ville det ikke være næsten perfekt at fryse maskinen
> ned? Gummi må holde længere, og fugt er ude af spillet (antager jeg)
>
>
>
Tag hjulene med hjem og hav dem liggende i fodenden af sengen hele vinteren.
| |
Torben Scheel (29-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 29-09-08 08:21 |
|
Gimbal wrote:
>>> Men man kan sikker få lidt lejeindtægt ved at lade den indgå i den
>>> rummarkise som Lomborg vil have op
>>>
>> (Lidt) mere seriøst - ville det ikke være næsten perfekt at fryse maskinen
>> ned? Gummi må holde længere, og fugt er ude af spillet (antager jeg)
>>
>>
>>
> Tag hjulene med hjem og hav dem liggende i fodenden af sengen hele vinteren.
>
>
Schludder - så ryger alle pfthalatherne (fjern selv overflødige bogstaver)
--
vh
Torben
| |
"J.C.Kløve" (29-09-2008)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 29-09-08 22:11 |
|
Torben Scheel skrev:
> Simon wrote:
>> Anders Majland wrote:
>>> Formålet er at undgå flatspots på dækket. Optimalt er selvfølgelig at
>>> dækket ikke står belastet
>>
>> Som alternativ til at løfte forhjul fra underlag, hvad så med at sætte
>> det på "noget blødt" for at fordele trykket? ... feks. tykt
>> tæppe/liggeunderlag, udhulet flamingo-plade, sand(!?) o.lign. - Lidt
>> er vel bedre end ingenting?
>>
> Jeg tror et fugt og tyngdefrit miljø må være sagen - i kredsløb med den.
>
ja man vi har vel også en dansk mission til saturn her en af dagene,
måske de kunne have den med?
(OT !)
http://www.youtube.com/watch?v=kABXgshRKlc
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
| |
Armand (30-09-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-09-08 22:16 |
|
J.C.Kløve skrev:
> Torben Scheel skrev:
>> Simon wrote:
>>> Anders Majland wrote:
>>>> Formålet er at undgå flatspots på dækket. Optimalt er selvfølgelig
>>>> at dækket ikke står belastet
>>>
>>> Som alternativ til at løfte forhjul fra underlag, hvad så med at
>>> sætte det på "noget blødt" for at fordele trykket? ... feks. tykt
>>> tæppe/liggeunderlag, udhulet flamingo-plade, sand(!?) o.lign. - Lidt
>>> er vel bedre end ingenting?
>>>
>> Jeg tror et fugt og tyngdefrit miljø må være sagen - i kredsløb med den.
>>
> ja man vi har vel også en dansk mission til saturn her en af dagene,
> måske de kunne have den med?
> (OT !)
>
Der er ikke plads - Hver et hjørne er så vidt jeg forstår brugt til øl!
--
Armand.
(snarligst i biografen)
| |
Torben Scheel (02-10-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-10-08 09:47 |
|
Armand wrote:
>> ja man vi har vel også en dansk mission til saturn her en af dagene,
>> måske de kunne have den med?
>> (OT !)
>>
> Der er ikke plads - Hver et hjørne er så vidt jeg forstår brugt til øl!
>
>
Først i antikvariatet efter originalen!
Eller måske denne med efterskrift af Anders L. Madsen og skitser fra
Claus var dreng : http://www.adlibris.com/dk/product.aspx?isbn=8773782181
--
vh
Torben
| |
Jan Bachman (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 21-09-08 11:57 |
|
On Sun, 21 Sep 2008 02:37:49 -0700 (PDT), driis
<dennis.riis@gmail.com> wrote:
>Jeg regner med at pille batteriet fra, når den skal ind at stå. Den
>har næsten lige fået skiftet olie+filter, så det er ikke aktuelt.
>Men er der andet jeg bør huske, før den skal ind at stå ?
Vaske og pudse den godt. Evt. give den et bad i WD40 til sidst.
/Jan
| |
Ukendt (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-09-08 16:10 |
|
Jeg nåede lige at få udskiftet den gamle MC til en Honda CBR 600 F3
her sidst på sæsonen
Hvad gav du, når du nu ikke købte min ;)
Og hvilken årgang? og km?
Mvh
Morten
| |
driis (21-09-2008)
| Kommentar Fra : driis |
Dato : 21-09-08 13:01 |
|
On 21 Sep., 17:10, "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:
> Jeg nåede lige at få udskiftet den gamle MC til en Honda CBR 600 F3
> her sidst på sæsonen
>
> Hvad gav du, når du nu ikke købte min ;)
> Og hvilken årgang? og km?
>
> Mvh
> Morten
Hej Morten
Det blev til en 1995 F3'er i fin stand med 37200 km på klokken - til
55.000,-
Mvh.
Dennis
| |
Ukendt (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-08 06:44 |
|
Hej Morten
Det blev til en 1995 F3'er i fin stand med 37200 km på klokken - til
55.000,-
------------------
For dælen, istadet for min 98'er (ny model med bedre udseende + bedre
bremser) som har gået 35800km til samme pris?!?!
I dont get it :)
Mvh
Morten
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 22-09-08 16:47 |
|
> Det blev til en 1995 F3'er i fin stand med 37200 km på klokken - til
> 55.000,-
> ------------------
>
> For dælen, istadet for min 98'er (ny model med bedre udseende + bedre
> bremser) som har gået 35800km til samme pris?!?!
Hvad er forskellen på bremserne på en 1995 og en 1998 CBR 600?
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Ukendt (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-08 21:25 |
|
> Hvad er forskellen på bremserne på en 1995 og en 1998 CBR 600?
Ifølge mc-revyen er de opdateret, og bedre.
Mvh
Morten
| |
Ukendt (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-08 21:28 |
|
> Ifølge mc-revyen er de opdateret, og bedre.
Men størrelsen har de ikke ændret på.
Mvh
Morten
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 23-09-08 05:57 |
|
>Ifølge mc-revyen er de opdateret, og bedre.
> Men størrelsen har de ikke ændret på.
De har nok skiftet belægning på klodserne . Bremserne er ens fra 1995
til og med 1998.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
MKS - 74 (23-09-2008)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 23-09-08 13:20 |
|
On Tue, 23 Sep 2008 06:56:59 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>De har nok skiftet belægning på klodserne .
Hæ-hæ, sjovt for det er faktisk præcis hvad de har gjort
1995-1996 (1 gen. PC31) org. frontklodser (Nissin) ser således ud -
http://www.cmsnl.com/img/pad-set-fr_big6275.jpg
1997-1998 (2. gen. PC31) org. frontklodser (Nissin) ser således ud -
http://www.cmsnl.com/img/06455-mal-g02-pad_big6260.jpg
>Bremserne er ens fra 1995 til og med 1998.
Njah, helt ens er de nu ikke (PC31 nørderi følger.....), master og
kalipre er AFAIK, men org. klodserne er lidt forskellige og skiverne
er heller ikke helt ens -
1995-1996 - http://www.cbr600.dyndns.dk/9596skive.jpg
1997-1998 - http://www.cbr600.dyndns.dk/9798skive.jpg
Samme dia, men ikke nødvendigvis samme vægt (jeg har _ikke_vejet dem),
kunne sagtens tænkes at 1997-1998 er lettet en smule...
Om man så vil kalde det bedre bremser er nok en smagssag, forstået som
bedre _bremseevne_ altså....Jeg havde en 97 sidst og har en 95 i
øjeblikket, som jeg husker det ingen markant forskel.
Så når man som Morten direkte skriver i sin salgsannonce at 97-98 har
bedre bremser end 95-96 burde man måske nok kunne gøre lidt bedre rede
for hvad det så indebærer . Ikke noget _jeg_ personligt ville
anvende i salgsøjemed, PC31 2. gen's anden og opdaterede bagende
derimod er alm. anvendt...Meeen en NH194O er nu ikke den mest heldige
PC31-lakering IMHO .
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Ukendt (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-09-08 14:00 |
|
>>De har nok skiftet belægning på klodserne .
>
> Hæ-hæ, sjovt for det er faktisk præcis hvad de har gjort
[snip noget bevis]
Så har mc revyen jo ret :)
> Så når man som Morten direkte skriver i sin salgsannonce at 97-98 har
> bedre bremser end 95-96 burde man måske nok kunne gøre lidt bedre rede
> for hvad det så indebærer . Ikke noget _jeg_ personligt ville
> anvende i salgsøjemed,
Tjaa jeg behøver jo ikke sætte mig ind i ændringerne, jeg skriver jo bare
hvad mc-revyen har skrevet..
4,5mill af de danskere der sælger biler aner da heller ikke hvad en ventil i
et topstykke er...
> PC31 2. gen's anden og opdaterede bagende
> derimod er alm. anvendt...
Ja, den er også langt federe, og mere spids og lækker at se på :)
Meeen en NH194O er nu ikke den mest heldige
> PC31-lakering IMHO .
Synes jo lige det modsatte, at det er klart den lækreste 97-98'er :)
Mvh
Morten
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 24-09-08 06:42 |
|
>> NH194O er nu ikke den mest heldige lakering IMHO .
> Synes jo lige det modsatte, at det er klart den lækreste 97-98'er :)
Sådan er vi jo heldigvis så forskellige. Jeg synes R127A er den fedeste,
og det er sjovt nok den jeg selv har
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Armand (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 21-09-08 21:03 |
|
driis skrev:
>
> .... Men er der andet jeg bør huske, før den skal ind at stå ?
>
På DMC-sitens FAQ findes der en længere afhandling omkring emnet!
< www.dmc-org.dk>
--
Armand.
| |
Simon (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Simon |
Dato : 22-09-08 15:35 |
|
Armand wrote:
> På DMC-sitens FAQ findes der en længere afhandling omkring emnet!
> < www.dmc-org.dk>
Måske på den gamle hjemmeside? .. for der er da ikke noget nu (og heller
ikke på dmcn.dk's faq)
--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07
| |
Armand (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-09-08 15:43 |
|
Simon skrev:
> Armand wrote:
>> På DMC-sitens FAQ findes der en længere afhandling omkring emnet!
>> < www.dmc-org.dk>
>
> Måske på den gamle hjemmeside? .. for der er da ikke noget nu (og
> heller ikke på dmcn.dk's faq)
>
"Siden er endnu under opbygning"
--
Armand.
| |
N/A (23-09-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 23-09-08 08:40 |
|
| |
driis (22-09-2008)
| Kommentar Fra : driis |
Dato : 22-09-08 09:54 |
|
On 22 Sep., 07:44, "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:
> Hej Morten
>
> Det blev til en 1995 F3'er i fin stand med 37200 km på klokken - til
> 55.000,-
> ------------------
>
> For dælen, istadet for min 98'er (ny model med bedre udseende + bedre
> bremser) som har gået 35800km til samme pris?!?!
>
> I dont get it :)
>
> Mvh
> Morten
Det kan man sige, men så var der jo også lige en småting eller 2 der
skulle laves
Mvh.
Dennis
| |
Ukendt (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-08 17:15 |
| | |
Ukendt (22-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-09-08 21:23 |
|
>> Det kan man sige, men så var der jo også lige en småting eller 2 der
>> skulle laves
>
> Helt i Juel stil :-/
Jeg kunne jo også lave den perfekt, så var prisen jo bare en anden, til
gengæld er jeg en ærlig sælger..
Mvh
Morten
| |
driis (22-09-2008)
| Kommentar Fra : driis |
Dato : 22-09-08 09:55 |
|
On 22 Sep., 16:42, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Simon skrev:> Armand wrote:
> >> På DMC-sitens FAQ findes der en længere afhandling omkring emnet!
> >> < www.dmc-org.dk>
>
> > Måske på den gamle hjemmeside? .. for der er da ikke noget nu (og
> > heller ikke på dmcn.dk's faq)
>
> "Siden er endnu under opbygning"
>
> --
> Armand.
I skal have tak for hjælpen. Skulle nogen finde et link til omtalte
afhandling / eller have en cachet version eller andet, skal i da være
velkomnmen til at poste det her.
Mvh. Dennis
| |
Torben Scheel (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 23-09-08 08:40 |
| | |
Torben Scheel (23-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 23-09-08 08:41 |
| | |
N/A (23-09-2008)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 23-09-08 08:40 |
|
| |
|
|