Grønt lys betyder ikke altid kør.
Fra : Leif Neland

Dato : 21-09-08 20:50

Der var vist marathon her i Odense i dag, hvilket betød afspærring af
veje. Så der var en del mere trafik i dag end sædvanligt.

Men folk kender åbenbart ikke reglen om at der ikke må køres ud i et
kryds, hvis man ikke kan komme væk, før lyset skifter til rødt.

Og så kan de tværkørende heller ikke komme igennem krydset, og så hænger
det hele fast.

Kunne der ikke afsættes et par betjente med en bødeblok, til at give
alle, der har mast sig ind i krydset en "hilsen"?

Mon ikke det ville hjælpe?

Nu kommer jeg sjældent til byen, på tidspunkter, der har den slags
problemer, men er det ikke et kendt problem?

Leif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-09-08 20:57

"Leif Neland" skrev

> men er det ikke et kendt problem?

Ikke her i det jyske?

- Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-09-08 22:26

"Peter Lykkegaard" <> skrev i meddelelsen
> "Leif Neland" skrev
>>
> Ikke her i det jyske?

Så kender du ikke Holstebrovejs krydest
i Viborg.

mvh
Henning

Fra : John N. H.

Dato : 22-09-08 12:48

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> Så kender du ikke Holstebrovejs krydest
> i Viborg.

Øh, hvad mener du?
Det er vel byens "største" kryds, jeg kommer der jævnligt, men har da
aldrig obseveret problemer af nogen art.
Tværtom afvikles trafikken da altid på en yderst sober og regelret måde.
I modsætning til mange andre steder.
Men det var måske også det, du mente?

John
; -))

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-09-08 21:52

"John N. H." <> skrev i meddelelsen

> [...]
> aldrig obseveret problemer af nogen art.
> Tværtom afvikles trafikken da altid på en yderst sober og regelret måde. I

Nej jeg fik bare ikke citeret rigtigt så min kommentar kan forståets.

Det var det udsagn jeg reagerede på, og den holder. Sker faktisk dagligt
at der er nogen der hænger i krydset efter der er blevet grønt for de tvær
kørende. Men du har til gengæld ret i, at folk generelt er flinke til at
holde
tilbage til krydset er ryddet. De der ikke gør er sikker ikke lokalkendte
der
ikke har prøvet at holde midt i krydset, medens trafikken suser forbi på
begge sider.

mvh
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-09-08 20:59

Leif Neland skriver:

> Nu kommer jeg sjældent til byen, på tidspunkter, der har den slags
> problemer, men er det ikke et kendt problem?

Det sker alle steder der er kø.

Folk bliver så underlige når jeg standser for grønt, hvis der ikke er
plads til at komme væk - ekselmepvis i krydset Lovbyvej - Schüttesvej i
Horsens i nordgående retning om eftermiddagen, hvor krydeset længere
nordpå skaber kø langt ned gennem byen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 21-09-08 21:29

[Default] On Sun, 21 Sep 2008 21:49:53 +0200, Leif Neland
<leif@neland.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu kommer jeg sjældent til byen, på tidspunkter, der har den slags
>problemer, men er det ikke et kendt problem?

Aalborg, ca. kl. 15-17, fra Østre Alle ind ad Vesterbro ca. hen til
tyren, her glider trafikken lidt bedre igen.

Jeg overholdt den regel du nævner. Jeg blev dyttet flere gange af af
en eller anden i en suv. Hen forbi Netto er der to kørebaner og så
kunne han komme forbi. Det var tydeligt, at han var misfornøjet med
min kørsel.

Jeg var bag ham ud igennem Nørresundby og ved Lindholm Station kørte
han til venstre af Lindholm Brygge (længere skulle det fortravlede
menneske altså ikke. Jeg skulle helt til Brovst).

Hvis jeg er til fods omkring Prinsensgade/Vesterbro/Hasserisgade i
myldretiden og jeg ikke har travlt, kan jeg godt finde på at stå der i
nogle minutter og se på trafikken. Glimrende underholdning hvis man er
lidt heldig!

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-09-08 22:21

On Sun, 21 Sep 2008 21:49:53 +0200, Leif Neland wrote:

> [...]
> kryds, hvis man ikke kan komme væk, før lyset skifter til rødt.
>
> Og så kan de tværkørende heller ikke komme igennem krydset, og så hænger

En særlig variant fra HCABoulevard ved søerne er "Hov nu bliver der jo
grønt for de tværgående cyklister. Vi må hellere se hvor tæt vi kan pakke
os henover den blå korridor."

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-09-08 22:41

On Sun, 21 Sep 2008 21:21:08 +0000, Peter Dalgaard wrote:

> En særlig variant fra HCABoulevard ved søerne er "Hov nu bliver der jo
> grønt for de tværgående cyklister. Vi må hellere se hvor tæt vi kan
> pakke os henover den blå korridor."

Øh, hov. Gyldenløvesgade hedder den da vist på det sted....

Fra : Svend

Dato : 22-09-08 07:00

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu kommer jeg sjældent til byen, på tidspunkter, der har den slags
> problemer, men er det ikke et kendt problem?

Sker hver dag her ved kgs. nytorv , kbh. Og hvis man overholder loven og
venter med at køre ud til der er plads, så er der altid et par idioter der
dytter.

Man skulle tage deres kørekort.

Hilsen
Bobby

Fra : Kate

Dato : 22-09-08 08:22

"Svend" <sven@jeghadernuspam.dk> wrote in

> Sker hver dag her ved kgs. nytorv , kbh. Og hvis man overholder
> loven og venter med at køre ud til der er plads, så er der altid
> et par idioter der dytter.

Samme ved Husum Torv. Mærkelig opførsel, men den er vidst helt generel.
Faktisk har jeg fået spørgsmål fra en passager om hvorfor jeg blev
holdende når der var grønt, ja, fordi jeg ikke kan komme væk fra
krydset hvis der bliver rødt. Jamen, var svaret, så skal du jo holde
for rødt engang til...suk. Personen havde iøvrigt kørekort selv.
dobbelt suk.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-09-08 10:02

"Svend" <sven@jeghadernuspam.dk> wrote in

> Sker hver dag her ved kgs. nytorv , kbh. Og hvis man overholder loven
> og venter med at køre ud til der er plads, så er der altid et par
> idioter der dytter.

Har faktisk oplevet at når trafikken fremføres i flere vognbaner, så er der
billister fra de andre vognbaner der "stjæler" den frie plads der opstår
fordi man holder tilbage indtil man er sikker på at kunne komme over
krydset.

Et godt tegn på at egodanmark lever og har det godt.

Fra : Morten

Dato : 22-09-08 21:24

Leif Neland skrev:
> [...]
> kryds, hvis man ikke kan komme væk, før lyset skifter til rødt.
>
> Og så kan de tværkørende heller ikke komme igennem krydset, og så

Kender godt det problem i et ringvejs kryds i odense det ved motel
knudsens gård inden de fik indianere på besøg, kørte jeg som den første
bil frem for at svinge til venstre der var self. grønt da jeg kørte frem
og skulle holde tilbage for dem der skulle lige over og så skete der det
at lyskurven blev gul, men der kom sku stadig biler der skulle lige
over, der blev så rødt, der kom lige et par mere, så var jeg sku
fanget... !!!! for så begyndte de at køre fra de andre sider i stedet
for lige at lade mig komme væk fra krydset pludselig holdt der så fire
biler foran mig og to på vej ind i mit baghjørne,,, endelig var der så
en venlig bilist der holdt forden på bremsen så jeg kunne kommer ud
foran ham, og så var jeg væk, aldrig har jeg oplevet noget lignede...

Fra : Thore Jensen

Dato : 23-09-08 21:53

Leif Neland skrev:

> Nu kommer jeg sjældent til byen, på tidspunkter, der har den slags
> problemer, men er det ikke et kendt problem?

Jeps, i næsten alle større byer..

og heldigvis er politiet ved at få øjnene op for problemet.
Jeg har flere gange set politiet i en snedig opstilling i det store
kryds i vanløse/ålekistevej (jeg er ikke køwenhawner, så..), hvor der
står et par stykker med radioer og melder om de dem som holder i vejen
og så står nogle med blokkene fremme på den anden side af krydset -
storartet

Thore

Fra : Kate

Dato : 25-09-08 19:44

Thore Jensen <thore@snaps.dk> wrote in

> [...]
> hvor der står et par stykker med radioer og melder om de dem som
> holder i vejen og så står nogle med blokkene fremme på den anden

Ja, mon ikke. Det må de endeligt gerne gøre flere steder, så vi måske
kunne få stoppet det uvæsen

--
Kate

gerne ældre.