Bådeløbet - Sjællands rev
Fra : HH

Dato : 20-09-08 14:18

Vi har i dag og i går gennemsejlet det gamle bådeløb ved sjællands
rev. Vi konstaterede en minimumsdybde på knap 3m i midten af løbet,
som i gamle dage var afmærket. Er der nogen der har erfaringer med
passage af dette løb ?. Vi konstaterede at bunden så ud til at være
fri for store sten i det meget vindstille vejr her fredag og lørdag.

Hans-Henrik

Fra : HH

Dato : 22-09-08 07:56

On Sep 20, 10:18 pm, HH <hhm...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> passage af dette løb ?. Vi konstaterede at bunden så ud til at være
> fri for store sten i det meget vindstille vejr her fredag og lørdag.

Jeg fandt alligevel en enkelt sejler der på en webside fortæller, at
han har været igennem dette løb i 2004:

http://www.wedege.dk/sejlads.html

Jeg gjorde det at indlægge to waypoints til navigator (Garmin 128) fra
Det levende Søkort (2. udgave):

Bådeløb øst: 56° 1.449' 11° 16.414'
Bådeløb vest: 56° 1.421' 11° 15.998'

med en rute imellem. Så er det bare at holde tungen lige i munden og
skibet på kursen!

Hans-Henrik

Fra : heide.fjerndette.pre~

Dato : 30-09-08 01:07

Hej HH,

tak for oplysningerne om Baadeløbet. Jeg føler mig ikke helt sikker på
at have forståede koordinaterne ritgigt.
Hedder det ikke "56°01......o.s.v." ? Kunne du evt. gentage
koordinaterne. Tak

Preben

Fra : HH

Dato : 30-09-08 06:51

On Sep 30, 9:06 am, heide.fjerndette.pre...@gmail.com wrote:
> [...]
> at have forståede koordinaterne ritgigt.
> Hedder det ikke "56°01......o.s.v." ? Kunne du evt. gentage

Hej Preben!
Jo koordinaterne er gode nok, og skal forstås som 56 grader 01,421
minutter Nord og 11 grader 15,998 minutter Øst. Altså knap halvandet
minut og knap 16 minutter.
Du kan se de to waypoints her:

http://picasaweb.google.com/hhmcsv/Beason31DancingWave#5251793944984557250

De er lagt så ruten mellem dem er lige midt imellem de i kortet viste
undervandshindringer (markeret med punkteret linie)

Hans-Henrik
hhmcsv(væk)gmail.com