motor bøvl
Fra : jan krogh

Dato : 17-09-08 19:04

-- Hvad mon der er ved at være galt , når jeg starter min 20 hk
Bukh diesel , er den begyndt kun at starte på en cylinder og efter 2-3
min ,tænder den anden og herefter går den fint og er klar i røgen uden
at ose hele havnen til.
mvh
bolværksmatrosen

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 17-09-08 22:02

"jan krogh (slet 19VSE)" <kroghenprivat@19VSEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:12216750690.360899846923431@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Bukh diesel , er den begyndt kun at starte på en cylinder og efter 2-3
> min ,tænder den anden og herefter går den fint og er klar i røgen uden

den skal checkes for dyser, ventiler og dieselpumpe evt. kompression
mvh Henrik Kolle

Fra : oz3bto

Dato : 17-09-08 23:45

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:12216750690.360899846923431@dtext.news.tele.dk...
>>

> den skal checkes for dyser, ventiler og dieselpumpe evt. kompression

Kunde godt lyde som om den er lidt slidt efterhånden evt. dyse der ikke
virker helt optimalt

Fra : Lars Kristensen

Dato : 19-09-08 11:19

jan krogh (slet 19VSE) wrote:
> [...]
> Bukh diesel , er den begyndt kun at starte på en cylinder og efter 2-3
> min ,tænder den anden og herefter går den fint og er klar i røgen uden

Ud over det andre har nævnt, kan det også være et færdigt gløderør, hvis
der sidder sådan noget på din motor.

- Lars

Fra : Roderiet

Dato : 20-09-08 16:07

"jan krogh (slet 19VSE)" <kroghenprivat@19VSEhotmail.com> skrev i
meddelelsen news:12216750690.360899846923431@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Bukh diesel , er den begyndt kun at starte på en cylinder og efter 2-3
> min ,tænder den anden og herefter går den fint og er klar i røgen uden

De kloge motorfolk på Roskilde havn siger, at det er fordi
udstødningsventilen til den ene cylinder " hænger " i åben tilstand. Så
starter motoren på en cylinder, bliver lidt varm, hvorpå udstødsventilen på
den anden cylinder går løs igen og motoren så kører som sædvanlig.
Problemet skulle opstå fordi udstødningen er vandkølet og når motoren
stoppes vil den fugtige luft trænge baglæns ind i motoren og den ventil der
er åben ( her udstødsventil ) vil så ruste lidt i ventilstyret og dermed
hænge. Eksperterne siger at sådan er det bare fordi motoren altid stopper
det samme sted hvergang man slukker motoren. mvh Niels F.

Fra : jan krogh

Dato : 20-09-08 20:34

Roderiet <niels-astrid@webspeed.dk> skrev:

>Tak for oplysningerne, nu vil jeg lige mærke svinghjulet for at
se om motoren er inde på at stoppe i samme stilling , og diesel
dyserne skal nok også lige kikkes på , hejsa og fint med de gode
fif.

--
bolværksmatrosen