Ændring af motor størelse og HK
Fra : Per Christiansen

Dato : 10-09-08 14:50

Hvor meget må man ændre på størelse af motoren ccm / hk, og må
man sætte en helt anden motor på som passer uden at ændre på stellet,
men som har flere ccm / hk

Jeg vil ændre fra 750ccm til 920ccm / 54hk til 68hk.

Er det lovligt.

Fra : MKS - 74

Dato : 10-09-08 15:42

On Wed, 10 Sep 2008 15:50:26 +0200, "Per Christiansen" <p@lite.dk>
wrote:

> [...]
>men som har flere ccm / hk
>
>Jeg vil ændre fra 750ccm til 920ccm / 54hk til 68hk.

Principielt _kan_ det godt være lovligt, men fordi der er tale om en
effektforøgelse udover 20% bliver det generelt en meget vanskelig
affære, hvis du vel og mærke vil gøre det 100% legalt....

Læs mere her - http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

Udover den tekniske side af sagen vil der ligeledes være et
afgiftsspørgsmål.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Armand

Dato : 11-09-08 21:56

MKS - 74 skrev:

> [...]
> affære, hvis du vel og mærke vil gøre det 100% legalt....
>
> Udover den tekniske side af sagen vil der ligeledes være et

Og det er netop SKAT'efar, der hænger sig i at +20% svarer til en anden
(á større) model og derved gør det urentabelt at udbytte med en større
motor!
Regulær tuning bekymrer dé sig til gengæld mindre om!

--
Armand.