On Sun, 7 Sep 2008 05:12:24 +0200, Ralph Køster wrote:
> Det er nemmere at undgå de falder ud....måske...
Det kommer jo så an på... På "fie" var kædehjulsnavet alligevel så "tungt"
at det selv vippede ud, når hjulet slap baggaflen. Og når navet så ér ude,
så er det jo let at sætte i skruestikken, med god arbejdshøjde, når
kædehjulsmøtrikkerne skal løsnes. Faktisk synes jeg at det er noget
ustabilt at løsne møtrikker med kædehjulsnavet i hjulet, chancen for at
navet smutter ud, eller at værktøjet skrammer fælgen er dog tilstede.
I øvrigt så bør man ved kædeskift lige tjekke disse gummidæmpere/evt.
skifte, de holder ikke evigt. Alt efter mc fabrikat klemmer gummidæmperne
mere eller mindre fra ny. På VTR-F'en klemte nye dæmpere kun ganske let,
hvor andre nærmest kræver "slipmiddel" for at komme på plads. Kan
kædehjulsnavet let drejes nogle grader i forhold til hjulet, (slup), så er
det tid til nye gummidæmpere.
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-8-08