/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
R 1100 GS?
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-09-08 16:03

Hej

Jeg har en kammerat der er interesseret i sådan et monstrum (R 1100 GS
'94).
Jeg har et par spørgsmål?
Er der nogle generelle svagheder på modellen?
Hvad plejer at gå først i motoren?
Mange har kørt over 100.000km. Kan de kører langt, lige som BMW's
rækkemotor modeller?

Alle input er velkomne.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



 
 
Ukendt (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-08 16:42


> Jeg har en kammerat der er interesseret i sådan et monstrum (R 1100 GS
> '94).
> Jeg har et par spørgsmål?
> Er der nogle generelle svagheder på modellen?
> Hvad plejer at gå først i motoren?
> Mange har kørt over 100.000km. Kan de kører langt, lige som BMW's
> rækkemotor modeller?
>
> Alle input er velkomne.
>
>

Jeg kører R1100RS. Samme maskine bare pænere Motoren burde du ikke
skulle bekymre dig om. Den kan køre RIGTIGT langt. Eneste svaghed er
gearkasserne. Den kan hoppe ud af 2-3 gear og der kan også været gået et
indgangsleje (DET kan tydligt høres). Men omvendt er der masser af dem på
ebay (2-300euro) og da gearkassen er en seperat del + at hele bagenden af
boxerne kan vippes op, er det der god plads og det er ikke nogen skræmende
operation (jeg har prøvet)

En anden typisk fejl er abs. Oftest er det blot sensorerne der sidder i
forkert afstand fra skiven.

Såe mine ord er : kan man holde ud at kigge på sådan en gs'er, så har man en
meget solid maskine der kører rigtigt godt - bedre end vægten ellers får en
til at tro.

Mv TP
R1100RS


Hans Posselt (01-09-2008)
Kommentar
Fra : Hans Posselt


Dato : 01-09-08 22:03


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:48bc040a$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har en kammerat der er interesseret i sådan et monstrum (R 1100 GS
> '94).
> Jeg har et par spørgsmål?
> Er der nogle generelle svagheder på modellen?
> Hvad plejer at gå først i motoren?
> Mange har kørt over 100.000km. Kan de kører langt, lige som BMW's
> rækkemotor modeller?
>
> Alle input er velkomne.
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk
>
>De første modeller havde plastictank, hvilket kunne give visse lakproblemer
>(bobler på tanklen). Motoren er solid og skulole sagtens kunne klare 200000
>km. Hvis topstykket ikke er efterspændt kan toppakningen give op ved ca
>80000 km.
Hans




Dennis Hellan Peders~ (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 02-09-08 00:45


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:48bc040a$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har en kammerat der er interesseret i sådan et monstrum (R 1100
> GS '94).
> Jeg har et par spørgsmål?
> Er der nogle generelle svagheder på modellen?
> Hvad plejer at gå først i motoren?
> Mange har kørt over 100.000km. Kan de kører langt, lige som BMW's
> rækkemotor modeller?
>
> Alle input er velkomne.


Så kommer der et her

Der er en her http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=278021
der har rundet 400.000 ......... miles !
Her er lidt af det han har skrevet om den:

the motor, is as it came from the factory, I have had to replace head
gaskets, and back in Feb on a trip to Panama I had a plastic chain
guide brake so I've replace then all. The valves, springs, seals,
bearing etc. are original to the motor.The trans I did replace all the
bearings some time ago I'm thinking around the 200k mark. The clutch
was replaced at that time since I was "there" so I'm one my second
clutch.
Still have the original fuel pump. Two final drive bears, the last one
when out around 300k miles. Pivot bearings at the final drive go bad
around 40 or 50 miles. Hall sensors about every two or three years. I
still have the original brake rotors but they will have to be replaced
soon as they are getting thin. I lost count of tire years ago.
Not much much has gone bad on this bike, I'm hope it takes me to South
America sometime next year....
I've been using Mobil 1 15W50 since it had 15k and for the trans/final
drive I've been using Redline 80w140. When I removed the heads to
replace the chain guides I was amazed at how clean the motor was
inside. It looked as if it was brand new. I've been changing the motor
oil at 5k mile cycles and the final drive/ trans at 10k. I adjust the
valves or at least check them around 10k miles. I find that they are
hardly ever off....


Det kommer, som med så meget andet, vel an på hvordan den er passet,
men der burde vel være noget mere end 100.000 km i såån en motor ?

Kender en de har en '94, der har kørt 130.000, den er ikke optisk pæn
( har været brugt om vinteren) , men den er blevet serviceret efter
bogen, han snakker lidt om at sælge den,
da han er lun på en 1150 GS .....

Du kan jo lige smide mig en mail hvis det har interesse....



--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste