"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48b2a0be$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>
>> Ved godt dette ikke hjælper eller gør skaden god - Men jeg er nysgerrig.
>> Når man forlader sin MC og ikke har den i øjesyn (hvilket jeg går ud fra
>> sker her) - Hvorfor tager man så ikke sin hjelm med?
>>
>
> Fordi man har en hjelmlås.
som vist også svare et andet spørgsmål i
> denne tråd.
>
>
> ---
> Dak
> "Honda CBR600F3 '96"
> "ex-Suzuki GS500Ev"
>
>
"Fordi man har en hjelmlås..." - for et par år siden var jeg i biffen med
min bror - Imperial, og det var en af Starwors.....så det er sku nok 4-5 år
siden
Vi parkerede på hver sin side af biffen - jeg på fortovet foran
rejsenbureauet i masser af lys og med hjelmen låst fast med en wire med
løkke i begge ender.
Altså gennem bov porten på hjelmen og så begge ender af wiren i hjelmlåsen.
Min bror holdt om hjørnet og brugte også sin hjelmlås. Om hjørnet i sidegade
er det ikke nær så meget lys.
Men der var da lys nok til at en eller anden klaphat skar D-ringene af -
eller sku' jeg sige skar hjelme af D-ringene, for det var dem der hang
tilbage.
En ting er at sku køre nordpå en ret kølig efterårs-aften uden hjelm - en
anden ting er at man så også skal undvære sin kulfiber-hjelm til man får
købt en ny
BMW har på flere modeller en fastboltet wire under sædet; træk den frem
(wiren, altså) og gennem hjelmen og sæt den fast i krogen under sædet. Når
du så låser sædet igen hænger hjelmen væsentligt bedre beskyttet mod den
slags hærværk end med en traditionel hjelmlås.
For at skære D-ringene af en hjelm kan da ikke være fordi man har tænkt sig
at bruge den uden ringene ?
Wiren med løkke i begge ender var købt hos Louis for nogle år siden - hvis
de ikke har dem endnu må enhver rigger ku klare det job.
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder