Mikkel Hansen skrev:
> Armand wrote:
>>
>>>
>> Jeg får desværre ikke tid i dag derved at jeg har prioriteret til
>> fordel for en tur på en 848'er ved Jan O
>> Og derovre er der i klubben nærmest rutine i at snuble på fabriksnye
>> demo-modeller (med ditto dæk) i rundkørslen lige for næsen af crowd'en
>> =
>>
>
> Hrm, er det i dag du skal derud, med 38mm regn? I så fald må du dæleme
> passe på i omtalte rundkørsel da...
>
Det har silet stille og roligt hele formiddagen og på TV lovede de
stadigt tiltagende mængder østfra, så selvom jeg slog til da det
stilnede af trak jeg alligevel i min stadigt ubrugte og to år gamle
regndragt - Og dét er jo som regel måden at sørge for at det ikke
begyndte at regne igen
>
> Hehe, jamen 260KKr for 138hp er da også en fantastisk handel, men OK, så
> har den også vådkobling ;-D Arj, det er en smuk cykel, ingen tvivl om
> det.
>
Det er fidusen ved sådanne prøvekørsler: At prøve dem man alligevel ved
at man kun tør drømme om! Andre mere opnåelige bliver man kun syg i roen
over sidenhen at gå og ønske(!) sig
> God fornøjelse med turen.
>
Tak!
Det var en fin oplevelse!
Udover at spejlene kun kan benyttes ved at lege "bro bro brille" med
armene undervejs, og at "muse-kino'et" med de mange informationer sidder
helt udenfor synsfeltet, således at jeg endnu ikke ved hvor mange
omdrejninger den kan trække (så kun lige shift-flash'en én gang og blev
lukket af af rpm-begrænseren en anden gang) - Instrumentet går til
13.000 men dét er vist pral og jeg gav mig ikke tid til at liiiste
motoren op i omdrejninger i lavt gear/fart
848'eren trækker bemærkelsesværdigt langt nede i omdrejningerne; men mit
gamle gamle mantra om at V2'eres bundtræks-rygte ikke dækker
sportsmaskinerne derved at man på ingen af dem kan følge 50kmt's
trafikken indenbys i højgear, holder stadig: 848 har en 30km/t pr
1000rpm -gearing, og 1.600rpm (á 50km/t) i højgearet klarer den altså
ikke. Men at kunne slæbe allerede lidt under 3.000rpm (og dét med så høj
en gearing) har ingen andre sportslige V2'ere jeg har prøvet, kunnet klare!
Inden vi kom derfra kom jeg også på nakken af en Hypermotard, der er en
sjov og ganske anderledes ting, som jeg godt gad høre en mand som
Rittig's mening om.
Jeg tror dog at speedometer racet mellem lige de to modeller, hvis de
sto ved siden af hinanden i garagen, hurtigt kom ud til motard'ens
fordel: Den er meget enklere lige at hoppe på og komme rundt på så i et
flertal af situationer ville man nok vælge dén frem for den 848'eren,
som til gengæld er unik til de færre ture á til Langelinie og
'Klemmen/Karoline hvor man viser frem og spraker dæk!
Tak til Jan O for lån!
--
Armand.