Hmm, det lyder lidt som at der enten sidder et andet stel eller en lås fra
en anden model på den, mit bud er det sidste. Nu er min ikke helt identisk,
stellet er et K1 med en nyere motor hvorpå der sidder en 550cc blok. Min har
ligeledes styrlås på kronrøret, tændingslåsen tjener kun det ene formål. Jeg
mener, uden på nogen måde at være sikker, at styrlås i tændingslåsen først
er kommet på de nyere modeller, så det er muligvis en lås derfra du har. Du
kan prøve at gå ind på
http://www.atmcteknik.dk/reservedele/index.php?fabrikat=Honda&model1=CB&model2=500
og se hvor dit stelnummer passer, hvis du ikke er 100% sikker på om stellet
er originalt.
Ellers er cmsnl.com, som du allerede har været inde på, og
davidsilverspares.co.uk gode steder at kende når man skal finde dele til en
gammel Honda.
God fornøjelse med det.
Mvh. Niels
"Henrik" <henrik@findes.dk> skrev i en meddelelse
news:142befc2-d5ef-43fc-867e-4d840175673f@79g2000hsk.googlegroups.com...
Det må blive sådan så. Jeg regnede også med at det var sådan, men
efter at have fundet et billede af en der havde den lange knækkede
type sidende ved yderste cylinder kom jeg i tvivl.
Hvis du har samme model holdende må du også have undret dig over måden
hvor styrlåsen er lavet. Tændingslåsen indeholder styrlåsefunktion og
padlen der kommer ud, men den har intet at gribe ind i. Tilgengæld
sidder der en god gammel lås midt på kronrøret. Som om at man bare har
brugt et ældre 500 stel til K3 modellen og så en tændingslås der også
passer til nogle andre modeller hvor der er noget padlen kan gribe ind
i på stellet? Kan du se noget logisk i det eller har min maskine fået
en tændingslås fra en anden?