Dæk størrelser ?
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-08-08 16:44

Hej.

Hvilke størrelser passer i stedet for

3.00 x 21 og 4.00 x 18

fælg str. er

1.85 x 21 og 2.50 x 18

På forhånd tak .....

--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-08-08 17:03

Hov glemte lige

(3.00x2.50) /90 x 21 = 75/90 x 21

(4.00x2.50) /90 x 18 = 100/90 x 18

det giver nogle lidt underlige str. så det må vel være
90/90 x 21 og 120/80 x 18 for at få noget der har nogenlunde samme
rulleomkreds ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 17-08-08 18:01

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp@dalbynet..dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det giver nogle lidt underlige str. så det må vel være
> 90/90 x 21 og 120/80 x 18 for at få noget der har nogenlunde samme

Du behøver ikke at skifte størrelse.
Se her:
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/motorcycle/general/home/index_en.html
og se deres anbefaling til R65G/S på side 42

Ellers
300 X 21 omkreds 2123
90/90x21 omkreds 2099

4.0X18 omkreds 2026
120/90x18 omkreds 2032
Taget på side 158 og 159 i samme publikation
--
Michael D

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-08-08 18:45

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 4.0X18 omkreds 2026
> 120/90x18 omkreds 2032
> Taget på side 158 og 159 i samme publikation

Mange tak, lige hvad jeg skulle bruge

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Richard

Dato : 17-08-08 19:44

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> det giver nogle lidt underlige str. så det må vel være
> 90/90 x 21 og 120/80 x 18 for at få noget der har nogenlunde samme
> rulleomkreds ?

Avon og Dunlop opgiver omkreds på deres dæk – foruden nædv. fælgbredde og
selve dækbredden, der kan svinge en del ifht. den nominelle – i tabellerne
på deres respektive web-sites.

Hov, 650 GS - hvad blev der af din fine sølvpil af en XBR, Dennis?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 18-08-08 14:50

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> på deres respektive web-sites.
>
> Hov, 650 GS - hvad blev der af din fine sølvpil af en XBR, Dennis?

Den er solgt til en i Kr.Hyllinge, der før havde kørt på ældre englændere,
den var lige ham

Og så brugte jeg pengene fra Honda'en, til en ældre BMW R 65 GS der har
været i kongens klær, skal lige have et par knop dæk på den og så skal der
kravles lidt uden for asfalten

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Richard

Dato : 18-08-08 18:24

> Den er solgt til en i Kr.Hyllinge, der før havde kørt på ældre englændere,
> den var lige ham

Det lyder som en i målgruppen; skriver lige direkte for at få hans adresse
og høre mere om hans interesser i de cykler.

> Og så brugte jeg pengene fra Honda'en, til en ældre BMW R 65 GS der har
> været i kongens klær, skal lige have et par knop dæk på den og så skal der
> kravles lidt uden for asfalten

Nå, det bliver sikkert sjov – selv om, hm, en GS – en vis herre havde en
bestemt mening om netop en GS: http://www.youtube.com/watch?v=iaB40TLQE8M

– sikkert en video, der går på krykker i Aalborg, men just in case

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 17-08-08 20:50

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> Hov glemte lige
>
> (3.00x2.50) /90 x 21 = 75/90 x 21
>
> (4.00x2.50) /90 x 18 = 100/90 x 18
>
> det giver nogle lidt underlige str.......

Nu ér dit problem jo løst, men det er rart at se at du fik lidt
hjernegymnastik ud af det

> ....så det må vel være 90/90 x 21 og 120/80 x 18 for at
> få noget der har nogenlunde samme rulleomkreds ?

Nu er jeg jo så tudsegammel at min ungdom var i tiden hvor man gled over
i lavprofil-monteringer, og jeg mener bestemt at de tidligere 4" bagdæk
blev erstattet med 120/90 (og af ejerne sidenhen /80 som porno, på
sikkert alt for smalle fælge!?), og det typiske 3.5" fordæk blev
erstattet med 100/90, hvilket så efterlader 90/90 som ækvivalent til 3"
fordækket.
Så dine omregninger holder ganske godt, hvilket må være en trøst!

--
Armand.