Hej Orla.
Du har fuldstændig ret i at det var ensretteren der var defekt, værkstedet
(Vordingborg MC) skiftede ensretteren som de påstod holdt op med at virke
efter et par minutters kørsel.
De fortalte også at de kunne målen en afladning på 0.4 A på batteriet og at
dette kunne være årsagen til at statoren var brændt af i første omgang????
efter min mening er denne forklaring rent rygsvømning
da der vidt skal mere end 0,4 A til at brænden en ½ kvadrat ledning
over......
Ikke mindst har jeg fået kontrolleret statoren hos et elektro firma, da smed
den i en eller anden form for testbænk og kunne konstatere at den ikke
fejlede noget som helst hvilket kun bekræftede mine egne udmålinger.
Jeg konfronterede Vordingborg MC med denne udmåling af statoren og de mente
at dette elektro firma ikke vidste hvad de lavede og at de havde målt at
statoren var defekt mens den sad på cyklen....hmmmm alle kan vel tage fejl
og jeg har lidt svært ved at indse hvordan både stator og ensretter kan
brænde af samtidig.
Jeg mente at de burde tage den gamle velfungerende stator retur og lade mig
betale for ensretteren + montering af denne men det kunne ikke komme på
tale.
Surt surt
En ting er helt sikkert, jeg sætter ikke mine ben i den forretning mere.
Holger
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:ra6w3oan2kaq$.a7tydjw95z0d$.dlg@40tude.net...
> On Wed, 13 Aug 2008 22:42:46 +0200, Holger wrote:
>
>> Værkstedet mener at der må være noget der sidder og brænder statoren
>> af...... (hvordan) kan det egentlig lade sig gøre?????
>
> Det er sjældent, men det kan ske. Årsagen er den defekte
> ensretter/laderegulering, som værkstedet glemte at skifte
>
> I det hele taget en rigtig syg historie om bevistløst at skifte dele, før
> at årsagen til defekten er undersøgt og klarlagt.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
>
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
>
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08