Køb i usa, skal man betale avgift og moms ~
Fra : Per Christiansen

Dato : 13-08-08 13:26

Køb i usa, skal man betale avgift og moms af brugte dele man køber på ebay.

Fra : Siavash T.

Dato : 13-08-08 06:48

> Køb i usa, skal man betale avgift og moms af brugte dele man køber på ebay.

Alle varer importeret fra f.eks USA kan man risikere at betale op til
10% i told og 25% i moms for (brugt/ikke brugt). Hertil kommer Post
Danmarks administrations gebyr som er på 150 kr. En lille beregning:
en vare koster 100$ i USA = ca. 500,- kr + 50 kr told + 137 kr mom +
150 kr gebyr = 837,5. Dvs. man betaler 375 kr i afgifter for en var
der koster 100$. Kan det betale sig, må man overveje en ekstra gang.

God fornøjelse.

Fra : Gimbal

Dato : 13-08-08 16:51

Ifølge mine egne små-studier, er England det billigste sted med godt udvalg.
Ingen moms / told, og ofte lidt bedre end Tyskland, efter de hævede deres
moms.

Fra : Veset

Dato : 14-08-08 08:12

On Wed, 13 Aug 2008 17:50:30 +0200, "Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk>
wrote:

>Ifølge mine egne små-studier, er England det billigste sted med godt udvalg.
>Ingen moms

Hvorledes kan man handle uden moms i England?

--
Veset
Honda XRV 750 AT

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-08-08 08:27

Veset skrev:

> Hvorledes kan man handle uden moms i England?

Det er da fordi de bruger "VAT"*, det er jo ikke til at retunere over
nordsøen

*(Value Added Tax)
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Gimbal

Dato : 14-08-08 09:22

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> wrote in message

> Hvorledes kan man handle uden moms i England?

Jeg mener bare uden dansk straf-moms ved import.

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 13-08-08 11:01

Ja, og det er hunde dyrt. Købte en ipod taske og endte med dobbelt
pris gr. told/skat og gebyr (kurrer firmarne må beregne gebyr fordi de
nu skal opkræve for skat).

Jeg køber derfor altid kun på ebay.de eller ebay.co.uk - altså inden
for EU for så undgår man hele problemet. Husk og kigge på hvor varen
ligger. Jeg kiggede ex. lige på en reservedel i en butik som hed noget
med "uk" men lageret ligger i USA => told/skat o.s.v.

Held og lykke med indkøbet.

Fra : Hekto

Dato : 13-08-08 22:30

On Wed, 13 Aug 2008 05:48:03 -0700, Siavash T. wrote:

> [...]
> gebyr = 837,5. Dvs. man betaler 375 kr i afgifter for en var der koster
> 100$. Kan det betale sig, må man overveje en ekstra gang.

- og husk også moms af fosendelse/transport.

Fra : brian@groth-knudsen.~

Dato : 14-08-08 02:52

> Jeg mener bare uden dansk straf-moms ved import.

Man kan ikke handle uden moms i UK. UK moms betales via varens pris.
Når varen sendes til Danmark skal der ikke betales moms m.v. igen,
eftersom der allerede er betalt moms og afgifter i et EU-land.
Kommer varen fra et ikke-EU-land risikerer man told og moms beregnet
af hele forsendelsens værdi, inklusive porto. Dertil kommer
PostDanmarks (el. andres) gerbyr for "ulejligheden".
Jeg mener at vide at der ved forsendelser fra ikke-EU-lande er en
bagatelgræsne på USD 40.Har selv lige modtaet en forsendelse fra USD
til samlet USD 39,90 uden ekstra opkrævninger.
Mange sælger anfører en lav(ere) værdi på pakken, hvilket så evt. kan
give problemer med erstatning såfremt pakken forsvinder undervejs.

Fra : Gimbal

Dato : 14-08-08 11:16

<brian@groth-knudsen.dk> wrote in message

>Man kan ikke handle uden moms i UK. UK moms betales via varens pris.
>Når varen sendes til Danmark skal der ikke betales moms m.v. igen,
>eftersom der allerede er betalt moms og afgifter i et EU-land.

Jamen det er også det jeg mener med det jeg siger :)
Min pointe var, at en engelsk vare (med engelsk moms inkl.) tit er billigere
end en dansk vare (med dansk moms inkl.) eller en tysk vare (med tysk moms
inkl.), og at de samtidig har et meget stort udvalg for bikers. For eksempel
kan jeg spare 500 danske kroner ved at købe en ABUS kæde i England (med
engelsk moms inkl.) istedet for i Danmark.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-08-08 12:02

Gimbal skrev:
> [...]
> kan jeg spare 500 danske kroner ved at købe en ABUS kæde i England (med
> engelsk moms inkl.) istedet for i Danmark.

Det er korrekt, tilgengæld er det dæle'meduske'mig dyrt at få noget
sendt fra øen til fastlandet