De link har jeg læst for langtid siden, spændende læsning må jeg sige.
Jeg har besluttet mig for at køre med Castrol Power 1 Racing 4T 10w-50, den
opfylder de krav der er, også kan jeg få den til en rimelig pris hos
Hein-Gericke som ligger få km syd for grænsen.
Undre mig virkelig over at Harlye Davidson, stadig vil anbefale en mineralsk
olie til de nyere motor som f.eks TC88, og deres Syn3 er en meget ringe
olie, udfra det jeg har læst om den...og jeg har virkelig læst en del om
olien
"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
news:48a03b9e$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Rob" <robert._eg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:48a0391b$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Tak for linket, var inde og kigge, og så de anbefalede ved normale
>> forhold en GP 50, altså en single grade mineralsk olie........det var da
>> noget man brugte for mange mange år siden...underligt.
>> Og ved køre forhold "acceptable" vælger de en Power 1 Racing 4T 10W-50,
>> som jeg nok mere vil hælde mig til.
>>
> Jeg undrede mig også lidt, især over at de anbefaler en monograde 50 SAE
> olie, for som du siger, er det en ting man forventer til "traditionelle"
> HD motorer.
>
> Hvis du har tid og lyst, kan du læse meget godt om motorolie her:
>
http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html
>
> Eller her: (Spring direkte til side 17, alt inden er religiøst, eller
> "link til mig" pjat)
>
http://www.trustmymechanic.com/motor-oil-bible.pdf
>
> --
> Michael D
>