Begbie har bragt dette til verden:
> Jeg har solgt min første motorcykel, og nu er det på tid at komme
> videre.
>
> Jeg har ca. 55K til projektet, og har indtil videre fundet vej frem
> til 3 cykler, som tilfældigvis alle sammen er Suzuki’er. Alle
> maskinerne står ved forhandlere.
>
> Jeg har selv alt i udstyr og låse, så jeg behøver ikke umiddelbart at
> spare i budgettet på den konto.
>
> Lidt om mit kørselsbehov:
> Små solo ture, en gang i mellem med damen bagpå. Jeg kører lidt med en
> lokal MC klub, og har et ønske om at bruge den kommende maskine til en
> tur til Norge/Sverige næste år.
> Set i betragtning af hvor meget, eller snarere hvor jeg lidt kørt på
> min gamle cykel, så må jeg erkende at jeg nok kun vil køre ca. 3-4.000
> km om året, så den store touring maskine behøver det ikke at være.
>
> Mulighed1: SV650S (2001/26.000KM): 64.800,-
> Cyklen er hentet fra udlandet og derfor er ingen servicehistorie på
> maskinen. Det går mig lidt på. Forhandleren tilbyder gratis vinter
> opbevaring og 5.000,- i udstyr ved køb nu. Jeg har prøv kørt maskinen
> med et tilfredsstillende resultat. Jeg er vant til â€street†cykler med
> bredere/højere styrer, men det vender man sig nok til. Cyklen trækker
> godt med gode kræfter, selv om den fysisk faktisk er smallere end jeg
> regnede med. Jeg regner med at SV’en holder værdien ret godt.
>
> Mulighed2: DR-Z400SM (2006/7.000KM): 58.900,-
> Mange vil nok sige at den har for få kræfter og slet ikke er praktisk,
> men den er også lidt fræk. Jeg har ikke prøvekørt den, men jeg
> forestiller mig at kørestillingen er lige mig. Der er fuld
> servicehistorie på maskinen. Hvor slemt kan det være, at køre enkelte
> længere ture på den? Til gengæld er den nok udelukkende en solocykel,
> eller?
>
> Mulighed3: GSF 600 Bandit (1999/49.000KM): 47.900,-
> Arbejdshesten. Men en flot arbejdshest med poleret fælge og det hele.
> Jeg har ikke prøvekørt den endnu, men jeg forestiller mig at
> kørestillingen er lige i øjet. Jeg synes måske at den er lidt dyr, sin
> alder taget i betragtning, og samtidig har den en del km på tælleren,
> men det betyder måske jeg ikke så meget, når jeg selv kun har et
> beskedent kørselsbehov.
Hej begbie.
Jeg kender kun Bandit'en som jeg synes passer fint til mine 184cm.
Behagelig kørestilling som ikke trætter, men sædet er noget hårdt i det
og egner sig ikke til timelange ture uden pauser. Så får man altså lidt
ondt i r....
Maskinen har ikke så meget bundtræk, og kræver nogle omdrejninger for
virkeligt at yde noget. Til gengæld er den meget letkørt og rigtig sjov
på de små veje, hvor den efter min mening har sin største force.
Teknisk set er er den rimeligt simpel og let at gå til og godt ser den
jo ud
/Søren