Vinter alufælge
Fra : Jesper Juul

Dato : 17-09-08 12:14

Hej

Jeg skal til at have nogle vinterdæk og fælge til bilen, og meningen var
sådan set bare at købe nogle stålfælge, men de ligger jo efterhånden på
en 6-700 pr. styk i 15" og man kan jo få alufælge for ca. 500 kr. pr.
styk, så det virker jo lidt smartere at købe akufælge. Spørgsmålet er så
om der egentligt er nogle alufælge som er bedre egnet til vinterkørsel,
altså deciderede vinteralufælge, end andre?

Jesper

Fra : Klaus G.

Dato : 17-09-08 14:47

> [...]
> så det virker jo lidt smartere at købe akufælge. Spørgsmålet er så om der
> egentligt er nogle alufælge som er bedre egnet til vinterkørsel, altså
For at en alufælg kan overleve en vinter skal den være lakeret, altså
klarlak, sølvlak osv.. Og det er maange fælge i dag.

Problemet er så bare kvaliteten af den omgang lak fælgen har fået. Nogle
produkter har en meget mangelfuld lakering og vil ikke holde til en vinter,
mens andre er superlakeret og kan holde til hvad som helst.

Stenslag åbner ind til alu'et og det er også noget sovs, så vær opmærksom på
det også.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-09-08 19:30

On Wed, 17 Sep 2008 15:46:31 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mens andre er superlakeret og kan holde til hvad som helst.
>
>Stenslag åbner ind til alu'et og det er også noget sovs, så vær opmærksom på

Når du skriver stenslag, mener du så nærkontakt med sådan en delikat
granit-kantsten? ,-)

Sådan én kan i hvert fald gøre dine fælge unikke i forhold til andres.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-09-08 09:24

Klaus G. skrev:
> [...]
> produkter har en meget mangelfuld lakering og vil ikke holde til en vinter,
> mens andre er superlakeret og kan holde til hvad som helst.

Tak, er der nogen mulighed for at tjekke det, eller skal man gå efter
bestemte mærker?

> Stenslag åbner ind til alu'et og det er også noget sovs, så vær opmærksom på
> det også.

Ok.

Jesper