Da Olsen Danmark var med Folmer ude at kør~
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 13:36

Daw åll sammen. A heder Olsen å er fra Danmark, å A hår fåt lov te' å
køre med Folmer til Frankrig å te'bag.

Det var fa'me gråv fint. Mæ, der aldrig hår wåt længer' en' te Calle
etter bajere. Hielt te' Frankrig!

Det startede me' at vi kjort ner' te' et stort skiw nere i Rødbyhavn.

Ovver på den annen sie' lå Tyskland. Det var wældig. Ållerede på æ
landevej måt vi kjore 100!! Te' A hade gårt nok hørt at det gik wildt
te' der nere i Tyskland, men A hår alliwel aldrig set noget så
lignende.

Da vi ha'de kjort en snes kilometer kom vi til noe som de kalder
Autobahn. A sejjer bår' te' Jer, at det er s'gu sager. Do må kjore
stort set lisså tosset du vil, og det gjåre de s'gu.

Så vist' Folmer mæ noe A aldrig i mit liv har set før. Han snakkede
først om at de var gal' i djer hoveder mæ miljø å sårnt, og så sagde
han osse, at når de så kom u' på dej her Autobahn, så hade de s'gu
glemt det.

Nå, det han vist'mæ, det var noe han kaldt' for magnetkjorsel. Han
kjort' simpelthen uj i ydersporet, å sat' æ fartkontrol te' 120. Så
gik der kon et yvveblik, så var der en swær Mercedes eller BMW lig' i
røwwen på os, å A mener liiiig' i røwwen!

Nær han så var koblet til magneten, så blinket han mæ æ lygter, og den
næst' og den næst' osv. Lisså snart de var med på toget, så blinket de
helt wildt mæ' æ lygter.

A sæjjer te' Jer, at innen vi var i Hamborg, da var de' gårt nok manne
biler bagve'. Det var dælme smart.

Å Folmer? Han sad båre der å grint' og sagde, at hvis de vil ha'
miljø, så ska' de fa'me få miljø. De ka' lav' et helvedes hus ud å, å
lav' pessekummer uden skyl, for å spår på vandet, så må de osse spår
på brændstoffet. Det sagde han s'gu. .o))

Å wed I hva'? A hade jo gåen å glædet mig til den her tur, og gik å
drømt om åll' de ting A skulle opleve. A hade jo læst, at de dær
franskmænd de æder æ frølår, å det fik mig jo til å tænk' på åll' de
frøer vi så skull' se, der sad i kjorestol.

Det ka' A fortæl om senere, hvis I gidder hør' det.

--

Venlig hilsen
Olsen Danmark

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-09-08 15:01

Folmer Rasmussen skrev:
<cut jysk tale>

Doooooo Folmer? Er det det du har brugt din ferie til?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 15:32

On Sat, 13 Sep 2008 16:01:22 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev:
><cut jysk tale>
>
>Doooooo Folmer? Er det det du har brugt din ferie til?
>

>--

Doooooooooo Finn? Nu har du vel ikke forsømt §§§§ mens jeg har været
borte?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-09-08 17:16

Folmer Rasmussen skrev:

> Doooooooooo Finn? Nu har du vel ikke forsømt §§§§ mens jeg har været
> borte?

Der har ligesom ikke rigtig været liv i dem i den tid.

Men jeg har da været oppe og rode lidt rundt i dit nye pastorat.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 15:05

> Daw åll sammen. A heder Olsen å er fra Danmark, å A hår fåt lov te' å
> køre med Folmer til Frankrig å te'bag.
> Det var fa'me gråv fint. Mæ, der aldrig hår wåt længer' en' te Calle
> etter bajere. Hielt te' Frankrig!

Du er skør

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 15:18

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Du er skør

Men velkommen hjem da !

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 15:30

On Sat, 13 Sep 2008 14:17:42 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Men velkommen hjem da !

>--

Jow tak, og i lige måde. ,-)

Jeg fik ideen til den skøre historie ved atter engang at sidde og
kigge på hvor kort afstand der køres med dernede, også når det går
rigtigt stærkt.

Jeg synes iøvrigt at du har ret i dine iagttagelser omkring de store
biler. der er ikke så mange på vejene mere. det gælder også de store
4X4 synes jeg.

Jeg så dog en enkelt S600, som godt nok var parkeret.

Det med de små biler slår igennem på mange sjove måder. Jeg kender 2
par der hver for sig har holdt sommerferie i USA i lejet bil.

Der var ingen grænser for hvor meget de kunne blive upgraded til
større biler, så længe de selv betalte benzinen. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 15:36

> Jow tak, og i lige måde. ,-)

"Af hjertet tak" som BeeJay ville ha' sagt :)

> Jeg fik ideen til den skøre historie ved atter engang at sidde og
> kigge på hvor kort afstand der køres med dernede, også når det går
> rigtigt stærkt.

Dét vil jeg skide på - denorte afstand. Min reaktionstid er god

> Jeg synes iøvrigt at du har ret i dine iagttagelser omkring de store
> biler. der er ikke så mange på vejene mere. det gælder også de store
> 4X4 synes jeg. Jeg så dog en enkelt S600, som godt nok var parkeret.

Jep, folk ér blevet fattige og må spare. Kig på mobile - store biler
"foræres" væk

> Det med de små biler slår igennem på mange sjove måder.

I Frankrig er det jo slået TOTALT igennem, ik'?
Og de kører i Fiat, som vi gjorde det i DK in the old days...
Også skrammelkassen '08 Fiat 500

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 15:50

On Sat, 13 Sep 2008 14:36:26 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"Af hjertet tak" som BeeJay ville ha' sagt :)

>--

Nu hvor du nævner denne herlige personage, véd du så om der stadig er
liv i ham, og han "kun" er fornærmet på os i gruppen?

>--

>Dét vil jeg skide på - denorte afstand. Min reaktionstid er god

>--

Det kan godt være, men under 5 meter når der køres over 200 km/t. det
er for lidt.

>--

>Jep, folk ér blevet fattige og må spare. Kig på mobile - store biler
>"foræres" væk

>--

Jeg véd det godt. det må godt fortsætte til jeg skal have min
pensionistbil.

>--

>I Frankrig er det jo slået TOTALT igennem, ik'?
>Og de kører i Fiat, som vi gjorde det i DK in the old days...
>Også skrammelkassen '08 Fiat 500

>--

Det gør de, men de har s'gu også mange fine biler på vejene. Jeg
fedtede mig til en prøvetur i en Citrobang C6 Prestige. sådan én kan
man hurtigt blive afhængig af, skal jeg hilse og sige. ,-)

Og i den mere beskedne ende kører der rigtigt mange nye Laguna'er. Det
er efter min mening også en flot bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-09-08 15:59

"Folmer Rasmussen" skrev

> Og i den mere beskedne ende kører der rigtigt mange nye Laguna'er. Det
> er efter min mening også en flot bil.

Jow jeg havde fornøjelsen af at fedte rundt i en hvid sport tourer i et par
dage
Det er da ikke det værste jeg har prøvet :)

- Peter

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 17:09

> Nu hvor du nævner denne herlige personage, véd du så om der stadig er
> liv i ham, og han "kun" er fornærmet på os i gruppen?

Sikkert kun mig han er fornærmet på. Hans web lever endnu, ser jeg.

> Det kan godt være, men under 5 meter når der køres over 200 km/t. det
> er for lidt.

Okay - det var hidsigt?

> Det gør de, men de har s'gu også mange fine biler på vejene. Jeg
> fedtede mig til en prøvetur i en Citrobang C6 Prestige. sådan én kan
> man hurtigt blive afhængig af, skal jeg hilse og sige. ,-)

Sån een må jeg altså ud at prøve end dag !!
www.youtube.com/watch?v=-tdEKmnWUy4

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 15:31

On Sat, 13 Sep 2008 14:05:08 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Du er skør

>--

Det véd jeg godt, men jeg har det skideskægt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-09-08 16:06

> Daw åll sammen. A heder Olsen å er fra Danmark, å A hår fåt lov te' å
> køre med Folmer til Frankrig å te'bag.

Ja-ja.
Hvornår komme oversættelsen?
Olsen, er det hende du plejer at parkere i højresædet når du kører?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 16:12

On Sat, 13 Sep 2008 17:05:50 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Ja-ja.
>Hvornår komme oversættelsen?

>--

Uffe, jeg er ked af at skulle sige det til dig, men dette indlæg er
kun for de sprogligt begavede og så jyder.

>--

>Olsen, er det hende du plejer at parkere i højresædet når du kører?

>--

Er du da komplet vanvittig? )

Skal jeg lige hente fru Rasmussen, så du selv kan rode dig ud af det
der, eller skal jeg tage skraldet?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-09-08 18:15

On Sat, 13 Sep 2008 17:11:50 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Er du da komplet vanvittig? )
>
>Skal jeg lige hente fru Rasmussen, så du selv kan rode dig ud af det

Hmmm skraldet - er noget jeg plejer at bære ud til en dertil indrettet
container.
Bortset fra det et ganske fedt indlæg endnu en gang, hr. Rasmussen.
Send du fruen og klare sine egne krige, du tager sikkert imod nok uden
at skulle kæmpe andres kampe mod hende ) (det er i hvert fald hvad
jeg siger herhjemme, så grines der )

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 19:01

On Sat, 13 Sep 2008 19:14:42 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Hmmm skraldet - er noget jeg plejer at bære ud til en dertil indrettet
>container.

>--

Det har jeg folk til.

>--

>Bortset fra det et ganske fedt indlæg endnu en gang, hr. Rasmussen.

>--

Tak for det, men du har vel læst hvor inspirationen kom fra? Jeg kan
ikke forstå at de tør.

Mærkværdig form for humor.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-09-08 19:22

<...>

>Det har jeg folk til.

Et gæt, fru Rasmussen? )

>Tak for det, men du har vel læst hvor inspirationen kom fra? Jeg kan
>ikke forstå at de tør.

Har ingen anelse om hvad der hentydes til, Folmer. ) Tror jeg nok
Og nej - det er ikke mig, hvis jeg er klart under tempo findes
højre spor mere bekvemt.

>Mærkværdig form for humor.

Den kom op på et tidspunkt ved et tilfælde, hvor vi pjattede med det i
forbindelse med noget, der kunne have udviklet sig.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-09-08 19:23

> Uffe, jeg er ked af at skulle sige det til dig, men dette indlæg er
> kun for de sprogligt begavede og så jyder.

og?
Har du da kigget hvor jeg residerer?

> Er du da komplet vanvittig? )

Knap, jeg arbejder på sagen, men er ikke komplet endnu

> Skal jeg lige hente fru Rasmussen, så du selv kan rode dig ud af det
> der, eller skal jeg tage skraldet?

Det er op til dig.
Men jeg tror nu nok I begge har grinet af efterhånden

Troede ellers næsten at du var kommet med i den der film du ved:
Ud at køre med de skøre.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ian Matheson - info

Dato : 15-09-08 05:43

Folmer Rasmussen skrev:

> Det ka' A fortæl om senere, hvis I gidder hør' det.

Jo tak Folmer, kom bare med historien om frølår og franskmænd, du
fortæller godt

mvh

Ian