Shell mastercard
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-09-08 10:46

Cittibank står for Shell´s Mastercard. Jeg oplevede i går at jeg ikke kunne
tanke på det - automatiken gik bare i hovedmenuen efter indtastning af kode.

Jeg betaler i afdrag - ringer så til Cittibank, og det viser sig så at man i
perioden 1. til 7. i hver måned står uden shellkort, fordi Cittibank ikke
ved om de får deres penge - og kunderne får så lukket kortet i den periode.

Jeg stod i Odense med absolut intet i tanken - bor i Esbjerg. Heldigvis
klarede jeg den uden at jeg skulle tigge - men jeg vil da overveje et andet
brændstofkort.

Hvilket selskab har den største rabat i øjeblikket - det er til privat brug?

--
Per

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 04-09-08 15:08

Hejsa

> [...]
>ved om de får deres penge - og kunderne får så lukket kortet i den periode.

Hvad så med at betale dig afdrag INDEN de lukker kortet, eller
tilmeldig dig PBS - så opstår problemet ikke

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-09-08 21:38

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa

> Hvad så med at betale dig afdrag INDEN de lukker kortet, eller
> tilmeldig dig PBS - så opstår problemet ikke

Jeg betaler via pbs - og problemet er ifølge cittibank selv at de ikke er
sikre på at få deres afdrag i ovennævnte periode, fordi man kan kalde
betalingen tilbage.

Det gælder selvfølgelig også for dem der betaler hele beløbet - men der
lukker cittibank åbenbart ikke for kreditten i ovennævnte periode. Men de
penge kan jo også kaldes tilbage...

--
Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-09-08 22:19

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> [...]

> der lukker cittibank åbenbart ikke for kreditten i ovennævnte periode.
> Men de penge kan jo også kaldes tilbage...

Dvs, uanset hvad så virker Shell Mastercard ikke den første uge hver måned?
Det lyder fuldstændig åndsvagt...

Jeg var ellers lige ved at blive overbevist om at det var en god ide nu
hvor de har indført den der selvrisikoforsikring.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-09-08 13:12

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Dvs, uanset hvad så virker Shell Mastercard ikke den første uge hver
> måned?
> Det lyder fuldstændig åndsvagt...

Det synes jeg også. Jeg fik sagen oprettet som en klage og de ville vende
tilbage i går, men ....

> Jeg var ellers lige ved at blive overbevist om at det var en god ide nu
> hvor de har indført den der selvrisikoforsikring.

Shell Mastercard koster et årligt gebyr, så det kan ikke betale sig selv om
man får 3% på standerprisen.

--
Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-09-08 14:58

> Shell Mastercard koster et årligt gebyr, så det kan ikke betale sig
> selv om man får 3% på standerprisen.

Hvis man får 3% rabat og handler for 10.000kr benzin om året så har man
fået 300kr i rabat. Hvis man samtidig kan spare ~500-1000kr/år på sin
bilforsikring ved at hæve selvrisikoen så er der overskud på det. Kan man
leve med Totempo vejhjælp behøver man ikke have det andre steder fra og
sparer derfor endnu.

Tager man kortet til 199kr/år ska man kun tanke hos Shell for knap
7000kr/år for at det kan rende rundt.

....eller overser jeg noget?

Fra : Manhatten

Dato : 05-09-08 22:56

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> steder fra og
> sparer derfor endnu.
>
> Tager man kortet til 199kr/år ska man kun tanke hos Shell

Ja at man med de nuværende svingene priser oftest kan spare
mere end 3 procent ved at tanke de rigtige dage, tider og
steder hvor man alligevel kører på arbejde. F.eks. kostede
95 okton i dag 11 plus hos Shell i Tilst men 10.19 på 123
længere inde af viborgvej. Det krævede godt nok fem minutter
i kø men det var også alt.

/Jacob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-09-08 23:00

"Manhatten" <invalid@invalid.invalid> wrote in

> [...]
> 95 okton i dag 11 plus hos Shell i Tilst men 10.19 på 123
> længere inde af viborgvej. Det krævede godt nok fem minutter

Og når man så normalt tanker på Shell Express fordi de er de billigste i
området - og sparer 3% ekstra - så er der ingen grund til at vente 5 min i
kø og min udregning passer stadig :)

Fra : Manhatten

Dato : 05-09-08 23:04

> [...]
> de billigste i
> området - og sparer 3% ekstra - så er der ingen grund til

Rigtigt men det er de bare yderst sjældent på min rute til
arbejde og det er der jeg tanker. Ellers bruger jeg jo hele
besparelsen næsten på at kører efter den.

/Jacob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-09-08 23:20

> Rigtigt men det er de bare yderst sjældent på min rute til
> arbejde og det er der jeg tanker. Ellers bruger jeg jo hele
> besparelsen næsten på at kører efter den.

Ja så hjælper det ik dig så meget - jeg har ~2km til Shell Express og lidt
mindre til en Shell 7Eleven så når Shell Express ofte er de billigste i
området er det jo naturligt at tanke der.

Fra : Manhatten

Dato : 06-09-08 09:34

> [...]
> mindre til en Shell 7Eleven så når Shell Express ofte er
> de billigste i
> området er det jo naturligt at tanke der.

Har også to Shell stationer på min vej nu. Den der ligger
ved Bilka Tilst og så har lige lavet Hydro ved McD på
Viborgvej (Århus hvis nogen i tvivl :P) om til en
Shell/7Eleven

/Jacob

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 05-09-08 15:43

Hejsa

>Shell Mastercard koster et årligt gebyr, så det kan ikke betale sig selv om
>man får 3% på standerprisen.

Og 1% på ALT andet du køber på kortet - fx. benzin hos Q8 og Statoil

Jo det kan sagtens betale sig....

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-08 14:23

> Hejsa

> Og 1% på ALT andet du køber på kortet - fx. benzin hos Q8 og Statoil
>

> Jo det kan sagtens betale sig....

Nej - fordi du kan også få rabatter hos andre selskaber ..

--
Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-08 21:35

> Nej - fordi du kan også få rabatter hos andre selskaber ..

Og hvad har det med sagen at gøre? :)

Spørgsmålet går jo på om det kan lade sig gøre at få overskud på at have et
Shell Mastercard. Ikke om man kan få ligeså meget rabat hos andre
selskaber.

Fra : Gunnar007

Dato : 07-09-08 13:13

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Shell Mastercard koster et årligt gebyr, så det kan ikke betale sig selv
> om man får 3% på standerprisen.

Mit koster ikke et årligt gebyr, i hvertfald ikke endnu. Det var en
udskiftning af mit metax kort som udløste et gratis shell citi bank kort,
gebyrfrit

/Gunnar007

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-08 21:35

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> wrote in

> Mit koster ikke et årligt gebyr, i hvertfald ikke endnu. Det var en
> udskiftning af mit metax kort som udløste et gratis shell citi bank
> kort, gebyrfrit

Ja i begyndelsen gav de et gebyrfrit år - det gør de ik længere.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-09-08 06:50

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i meddelelsen

> Mit koster ikke et årligt gebyr, i hvertfald ikke endnu. Det var en
> udskiftning af mit metax kort som udløste et gratis shell citi bank kort,
> gebyrfrit

Prøv at checke dine seneste papirer fra Shell Mastercard - der står noget om
at gebyret hæves fra omkring 149 til 199... jeg har fået mit kort på samme
måde som du..

--
Per

Fra : Gunnar007

Dato : 08-09-08 22:46

> at gebyret hæves fra omkring 149 til 199... jeg har fået mit kort på samme
> måde som du..

Jo men det som står på papiret er jo til dem som betaler 149 kr PT.
Da jeg ikke betaler for kortet, må budskabet være til nogle andre kunder,
men jeg skal nok være der når de trækker kr. 149/199. Da de ikke har varslet
mig i henhold til deres egne regler.. !
Ingen steder har der stået at jeg til at betale for kortet efter første år.
Og jeg mener nok at have læst det med småt.

Nu må vi se hvad der sker, vi nærmer os snart datoen for det første år, så
vidt jeg husker..

Hilsen G

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-09-08 13:23

> Ingen steder har der stået at jeg til at betale for kortet efter
> første år.

Det stod i alle de papirer jeg fik om det så mon ik også det har stået i de
papirer du har fået?

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 05-09-08 15:42

Hejsa

> [...]
>
>Det gælder selvfølgelig også for dem der betaler hele beløbet - men der
>lukker cittibank åbenbart ikke for kreditten i ovennævnte periode. Men de

Jeg kan kun sige, at jeg ALRDIG har oplevet problemet - til trods for
at jeg tanker ca hver 3. dag - og altis med min Citi Shell kort -
det giver jo også 1% rabat på fx, OK

Men jeg er IKKE tilmeddt PBS, men betaler bare med vedhæftede girokort
når regningen dumper ind i E-Boks.....

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-09-08 14:33

> [...]
> man i perioden 1. til 7. i hver måned står uden shellkort, fordi
> Cittibank ikke ved om de får deres penge - og kunderne får så lukket

Det er fordi du har brugt hele kreditten.

Fra du betaler dit afdrag til pengene havner på dit MasterCard kan der gå
op til 7 dage. I den periode vil du så ikke kunne benytte dit kort.

Få kortet betalt lidt ned, så undgår du problemet.