2 domme.
Fra : Martin Bak

Dato : 03-09-08 15:11

TV2-Bornholm kan i dag fortælle om 2 domme afsagt i sager om spirituskørsel.

Den ene sag handler om en 27 årig mand, der blev standset med en promille på
0,7.
Han blev fradømt kortet i 3 år, og skal betale en bøde på 9000 kr og desuden
aftjene 10 dages samfundstjeneste. Oveni en betinget fængselsstraf på 10
dage med en prøvetid på 2 år.

Den anden sag handler om en 44 årig mand, der blev standset med en promille
på 2,19. Også han blev fradømt kørekortet i 3 år. Han fik en bøde på 8500 kr
og 30 dages samfundstjeneste. og 20 dages betinget fængsel.

http://www.tv2bornholm.dk/moduler/nyheder/news.asp?id=38483&

Det undrer mig, at dommene kan være så ens, når den yngste af synderne "kun
lige har været over grænsen" mens den ældste af dem har været plakatfuld.

Mon det ligger noget gentagelse eller sådan noget bag den relativt hårde
straf til den 27-årige?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-09-08 19:03

Martin Bak skrev:
> [...]
>
> Mon det ligger noget gentagelse eller sådan noget bag den relativt hårde

Spirituskørsel straffes med en procentsats af din indkomst. Derfor kan
beløbene variere.

mvh Tommy Fer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-09-08 19:29

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> plakatfuld.
>
> Mon det ligger noget gentagelse eller sådan noget bag den relativt hårde

Ja, uden tvivl.
Du kan bl.a. her se regler for spirituskørsel m.m.
http://www.sikkertrafik.dk/100000f

Kurt

Fra : Thomas H.

Dato : 04-09-08 05:21

> [...]
> plakatfuld.
>
> Mon det ligger noget gentagelse eller sådan noget bag den relativt hårde

Ham der har fået lidt mere, har sikkert også banket og trampet en ihjel!