|
| Lastbil fra Rygaard leger politimand Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 02-09-08 00:49 |
|
Hej NG.
I går eftermiddags var der vejarbejde på E45 nordgående lige syd for
afkørsel 44 Hadsten.
Køen begyndte på det tidspunkt jeg var der ca. midtvejs mellem 46 og
44 (45 findes ikke).
Da vi kom hen mod der hvor vejarbejdet startede begyndte folk deres
forskellige måder at flette på.
Nogle fletter i god tid andre først henne ved "forhindringen", fred
være med det.
Men en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
Og for at fuldende kaos'et, så har en kollega til mig fortalt at han
kom forbi da de var færdige med asfaltarbejdet og skulle samle 2 km
kegler ind.
Det foregik ved at de bakkede de 2 km med en lastil med en lille
trailer.......
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
Torben Scheel (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-09-08 08:35 |
|
Christian B. Andresen wrote:
> Det foregik ved at de bakkede de 2 km med en lastil med en lille
> trailer.......
>
Mon Per har taget ekstrajob?
--
vh
Torben
| |
Christian B. Andrese~ (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 02-09-08 01:48 |
|
On Sep 2, 9:34 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
> > Det foregik ved at de bakkede de 2 km med en lastil med en lille
> > trailer.......
>
> Mon Per har taget ekstrajob?
Ha Ha Ha
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
brian (02-09-2008)
| Kommentar Fra : brian |
Dato : 02-09-08 09:51 |
|
On Mon, 1 Sep 2008 23:48:32 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
>Hej NG.
>
>I går eftermiddags var der vejarbejde på E45 nordgående lige syd for
>afkørsel 44 Hadsten.
>Køen begyndte på det tidspunkt jeg var der ca. midtvejs mellem 46 og
>44 (45 findes ikke).
>Da vi kom hen mod der hvor vejarbejdet startede begyndte folk deres
>forskellige måder at flette på.
>Nogle fletter i god tid andre først henne ved "forhindringen", fred
>være med det.
>Men en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
>folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
>de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
>Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>
Det er sq da rart at nogle gidder sørge for at båtnakker må blive i
køen.
Det er fandme surt at sidde pænt i inderste spor og se flere hundrede
bilister der lige skal presse sig forbi på ydersiden sådan at inderste
spor næsten kun holder stille.
Ja jeg ved godt at det optimale er at folk fletter der hvor der skal
flettes men sådan virker det bare ikke i danmark.
opsamling af kejler mon ikke det var en kejle der samlede ind.
| |
alexbo (02-09-2008)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 02-09-08 10:05 |
|
"brian" <no@no.dk> skrev i
> Ja jeg ved godt at det optimale er at folk fletter der hvor der skal
> flettes men sådan virker det bare ikke i danmark.
Det optimale er den højst mulige hastighed og kortest mulige afstand mellem
bilerne gennem indsnævringen.
Så kan man vurdere om det opnås ved at flette sammen lige før eller i god
tid.
mvh
Alex Christensen
| |
brian (02-09-2008)
| Kommentar Fra : brian |
Dato : 02-09-08 14:39 |
|
On Tue, 2 Sep 2008 11:04:58 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:
>
>"brian" <no@no.dk> skrev i
>
>> Ja jeg ved godt at det optimale er at folk fletter der hvor der skal
>> flettes men sådan virker det bare ikke i danmark.
>
>Det optimale er den højst mulige hastighed og kortest mulige afstand mellem
>bilerne gennem indsnævringen.
>
>Så kan man vurdere om det opnås ved at flette sammen lige før eller i god
>tid.
>
>mvh
>Alex Christensen
>
Det er vel også det jeg skriver ?
Og det er svært at diskutere de fysiske love.
bare danskere så gad køre og tage hensyn til hinanden så var der slet
ikke problemer
| |
Ebbe Kristensen (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 03-09-08 10:47 |
|
brian wrote:
> bare danskere så gad køre og tage hensyn til hinanden så var der slet
> ikke problemer
Det er desværre ikke nok. En del billister definerer "hensyn" som at andre
ikke springer køen ved at køre forbi i yderbanen og fletter ind foran dem
selv
Ebbe
| |
Finn Guldmann (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-09-08 16:48 |
|
alexbo skrev:
>> Ja jeg ved godt at det optimale er at folk fletter der hvor der skal
>> flettes men sådan virker det bare ikke i danmark.
> Det optimale er den højst mulige hastighed og kortest mulige afstand mellem
> bilerne gennem indsnævringen.
> Så kan man vurdere om det opnås ved at flette sammen lige før eller i god
> tid.
>
Nu du selv nævner afstand.
Hvis ALLE holdt korrekt afstand ville der ikke være problemer med
indfletning til et spor.
Men sjovt nok er det med afstand ikke særlig interessant.
Så lidt interessant at jeg i dag så en MC-betjent tage den indenom en
overhalende lastbil for at markere overfor ham at han skulle trække ind
i stedet for at overhale (der var ikke forbud)
Hvorefter samme betjent kører forbi de tre lastbiler den anden skulle
til at overhale uden at gøre ophævelser over at der var under en bils
længde mellem dem.
Så indtil vi får nogle politikere der har r*v i bukserne nok til at
fortælle politiet at de skal interessere sig mere for afstand end for
hastighed kommer vi ikke af med problemerne.
(Skal jeg ligge "alexbo" ind i min stavekontrol eller skal jeg lade den
skrive det den ellers vil have det til at være? (Thunderbird med nyeste
model i dansk stavekontrol. (Alternativet 1 er: "Sexbombe" (Passer
det?))Andre alternativer: "Malebog", "Taleboble" ))
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Anders Majland (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-09-08 19:23 |
|
Ved ind indsnæving ved et vejarbejde i slovenien oplevede jeg at de der
havde en betjent til at dirige trafikken og så på skifte lade første/andet
spor køre. Det virkede ret effektivt da der så kom en stor mængde biler
igennem ad gangen med relativt høj hastighed - og helt sikkert mere
effektivt end det vi selv kan finde ud af her i landet....
Men lønnen til en betjent er nok osgå noget laverer dernede ...
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
| |
Finn Guldmann (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-09-08 19:40 |
|
Anders Majland skrev:
> Ved ind indsnæving ved et vejarbejde i slovenien oplevede jeg at de der
> havde en betjent til at dirige trafikken og så på skifte lade
> første/andet spor køre. Det virkede ret effektivt da der så kom en stor
> mængde biler igennem ad gangen med relativt høj hastighed - og helt
> sikkert mere effektivt end det vi selv kan finde ud af her i landet....
>
Sådan en model kan jeg lide.
Oppe Sverige bruger de en del at have vagter hvor vejarbejdet gør at
begge retninger skal bruge samme spor.
De bruger også trafiklys, men det er vist mest når vejarbejderne er gået
hjem.
Men de to vagter kan klare opgaven ret meget bedre end et dumt
elektronisk kredsløb.
Men den du beskriver hjælper fordi der ikke skal ske sammenfletning
mellem bilister der helst ser sig selv først.
> Men lønnen til en betjent er nok osgå noget laverer dernede ...
>
Med de besparelser den nuværende regering arbejder for ender lønnen med
at blive lige så lav herhjemme.
Nåååh nej. Betjentene får det samme som nu, der bliver blot ikke ret
mange af dem tilbage.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Kent Friis (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 02-09-08 20:40 |
|
Den Tue, 2 Sep 2008 20:23:21 +0200 skrev Anders Majland:
> Ved ind indsnæving ved et vejarbejde i slovenien oplevede jeg at de der
> havde en betjent til at dirige trafikken og så på skifte lade første/andet
> spor køre. Det virkede ret effektivt da der så kom en stor mængde biler
> igennem ad gangen med relativt høj hastighed - og helt sikkert mere
> effektivt end det vi selv kan finde ud af her i landet....
>
> Men lønnen til en betjent er nok osgå noget laverer dernede ...
Det kan laves helt uden nogen til at dirigere. For snart mange år
siden havnede vi i aften-køen hjem fra stranden på Rømø. En række
fra nord, og en række fra syd der skulle flette sammen. På begge
sider og imellem rækkerne blødt sand. Hvis nogen havde forsøgt
at snige sig udenom, var de blevet holdende til Falck kom med
Unimog'en.
Så for en gangs skyld kunne folk finde ud af at flette. Ingen sure
miner, for alle bevægede sig fremad med en rimelig konstant
hastighed.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Finn Guldmann (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-09-08 21:11 |
|
Kent Friis skrev:
>> Ved ind indsnæving ved et vejarbejde i slovenien oplevede jeg at de der
>> havde en betjent til at dirige trafikken og så på skifte lade første/andet
>> spor køre. Det virkede ret effektivt da der så kom en stor mængde biler
>> igennem ad gangen med relativt høj hastighed - og helt sikkert mere
>> effektivt end det vi selv kan finde ud af her i landet....
>> Men lønnen til en betjent er nok osgå noget laverer dernede ...
> Det kan laves helt uden nogen til at dirigere. For snart mange år
> siden havnede vi i aften-køen hjem fra stranden på Rømø. En række
> fra nord, og en række fra syd der skulle flette sammen. På begge
> sider og imellem rækkerne blødt sand. Hvis nogen havde forsøgt
> at snige sig udenom, var de blevet holdende til Falck kom med
> Unimog'en.
> Så for en gangs skyld kunne folk finde ud af at flette. Ingen sure
> miner, for alle bevægede sig fremad med en rimelig konstant
> hastighed.
>
At lægge sandstrande ud før vejarbejderne vil nok være at gå lidt for
vidt.
Men hvis det blev lavet så man ikke kunne skifte spor de sidste 100-300
før indfletningen ville noget af virkningen nok kunne opnås.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Kent Friis (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 04-09-08 18:00 |
|
Den Tue, 02 Sep 2008 22:10:37 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Kent Friis skrev:
>>> Ved ind indsnæving ved et vejarbejde i slovenien oplevede jeg at de der
>>> havde en betjent til at dirige trafikken og så på skifte lade første/andet
>>> spor køre. Det virkede ret effektivt da der så kom en stor mængde biler
>>> igennem ad gangen med relativt høj hastighed - og helt sikkert mere
>>> effektivt end det vi selv kan finde ud af her i landet....
>>> Men lønnen til en betjent er nok osgå noget laverer dernede ...
>> Det kan laves helt uden nogen til at dirigere. For snart mange år
>> siden havnede vi i aften-køen hjem fra stranden på Rømø. En række
>> fra nord, og en række fra syd der skulle flette sammen. På begge
>> sider og imellem rækkerne blødt sand. Hvis nogen havde forsøgt
>> at snige sig udenom, var de blevet holdende til Falck kom med
>> Unimog'en.
>> Så for en gangs skyld kunne folk finde ud af at flette. Ingen sure
>> miner, for alle bevægede sig fremad med en rimelig konstant
>> hastighed.
>>
> At lægge sandstrande ud før vejarbejderne vil nok være at gå lidt for
> vidt.
>
> Men hvis det blev lavet så man ikke kunne skifte spor de sidste 100-300
> før indfletningen ville noget af virkningen nok kunne opnås.
De der betonklodser de nogengange bruger langs selve vejarbejdet ville
virke udemærket.
Jeg tror dog dine tal mangler et nul.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Finn Guldmann (07-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-09-08 12:21 |
|
Kent Friis skrev:
>> At lægge sandstrande ud før vejarbejderne vil nok være at gå lidt for
>> vidt.
>> Men hvis det blev lavet så man ikke kunne skifte spor de sidste 100-300
>> før indfletningen ville noget af virkningen nok kunne opnås.
> De der betonklodser de nogengange bruger langs selve vejarbejdet ville
> virke udemærket.
> Jeg tror dog dine tal mangler et nul.
>
Betonklodser ville nokværelige drastisk nok. Mindre kan også gøredet.
F.eks. de der plastik ting de kan lægge i lange rækker, gule og ca 10 cm
høje og 20 cm brede.
ER det nødvendig kan det lade sig gøre at kommer over dem. F.eks. hvis
der sker en ulykke lige før indsnævringen, skal de ikke først have nogen
ud og fjerne betonklodserne før de kan komme til.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Ukendt (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-09-08 22:02 |
|
"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
news:8evpb4pb1ku8bucvt4phu95fopc29i5jrc@4ax.com...
> On Mon, 1 Sep 2008 23:48:32 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
> <trav@tiscali.dk> wrote:
>
>>Hej NG.
>>
>>I går eftermiddags var der vejarbejde på E45 nordgående lige syd for
>>afkørsel 44 Hadsten.
>>Køen begyndte på det tidspunkt jeg var der ca. midtvejs mellem 46 og
>>44 (45 findes ikke).
>>Da vi kom hen mod der hvor vejarbejdet startede begyndte folk deres
>>forskellige måder at flette på.
>>Nogle fletter i god tid andre først henne ved "forhindringen", fred
>>være med det.
>>Men en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
>>folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
>>de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
>>Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>>
> Det er sq da rart at nogle gidder sørge for at båtnakker må blive i
> køen.
> Det er fandme surt at sidde pænt i inderste spor og se flere hundrede
> bilister der lige skal presse sig forbi på ydersiden sådan at inderste
> spor næsten kun holder stille.
>
>
> Ja jeg ved godt at det optimale er at folk fletter der hvor der skal
> flettes men sådan virker det bare ikke i danmark.
>
> opsamling af kejler mon ikke det var en kejle der samlede ind.
Sikke en gang ævl - er du på stoffer eller sådan noget. Det er sgu da for
fanden ikke dig der definere hvor mange hundrede meter inden en
sammenfletning man _ikke_længere må flette sammen. 5-600 meter ... 400
meter. 200 meter 1200 meter. Med din begrændsede logik vil
sammenfletningspunktet støt og roligt vokse bagud i en uendelighed.
Det er for det første selvtægt og dermed forbudt.
For det andet er det alt andet end det man lære nå man tager kørekort, og
stik modsat den rigtige mådet at flette på.
| |
Ivan Madsen (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 02-09-08 22:17 |
|
<...>
>Sikke en gang ævl - er du på stoffer eller sådan noget. Det er sgu da for
>fanden ikke dig der definere hvor mange hundrede meter inden en
>sammenfletning man _ikke_længere må flette sammen. 5-600 meter ... 400
>meter. 200 meter 1200 meter. Med din begrændsede logik vil
>sammenfletningspunktet støt og roligt vokse bagud i en uendelighed.
>Det er for det første selvtægt og dermed forbudt.
>For det andet er det alt andet end det man lære nå man tager kørekort, og
>stik modsat den rigtige mådet at flette på.
>
Du har stort set ret - men så forklar det lige til den flok "tumber"
der fletter 600-1200-1800 m før sammenfletningen og "klemmer" de
andre.
For faktum er, at når det store flertal i "magnetbanen" når sådan ca.
deres tolerancegrænse, så fletter de - og gud nåde og trøste dem, der
vil flette med dem lidt senere - derfor går det ad h.... til, når der
skal flettes ;-((
Hvis vi bare alle kunne blive enige om, at flette til sidst og ikke
skyde 6-8-10 biler ind for hver 100 m de sidste 3 km, så hjalp det
nok.
| |
brian (03-09-2008)
| Kommentar Fra : brian |
Dato : 03-09-08 12:13 |
|
>
>Sikke en gang ævl - er du på stoffer eller sådan noget.
Ja det var da en ganske konstruktiv sætning
>Det er sgu da for
>fanden ikke dig der definere hvor mange hundrede meter inden en
>sammenfletning man _ikke_længere må flette sammen. 5-600 meter ... 400
>meter. 200 meter 1200 meter.
Har jeg heller ikke sagt,
>Med din begrændsede logik vil
>sammenfletningspunktet støt og roligt vokse bagud i en uendelighed.
bagud i en uendelighed. Prøv lige at forklare hvordan det hænger
sammen vil sq godt se en kø til ROM.
>Det er for det første selvtægt og dermed forbudt.
>For det andet er det alt andet end det man lære nå man tager kørekort, og
>stik modsat den rigtige mådet at flette på.
>
Nej det er ikke selvtægt det kan du se beskrevet lige under dette
Jeg køre ganske præcist efter loven ved at gøre det.
Syntes du skal hisse dig op på de fjolser der pisker frem.
Men jeg eller for densags skyld omtalte kastbil leger ikke betjent vi
køre jo efter forholdene vi leder bare stille og roligt efter et hul i
inderste spor hvor der er plads til at komme ind og stadig holde
fornuftig bremse afstand til foran kørene og efterlade fornuftig
afstand til at bagvedkørene så vi ikke tager deres bremse afstand.
at vi så gør det i ikke topfart er jo ikke noget problem for man
bliver jo meget ofte i overhalingsdebatter og indtrækningsdebatter
belært om at det IKKE er en minimums hastighed når der står 110 km ved
siden af vejen.
Det er så bare kedeligt når man ikke kan finde et hul der er stort nok
til at kravle ind i inderste spor før man når flettestedet.
Kan ikke se hva ulovligt man gør.
| |
Ukendt (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-08 16:58 |
|
"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
news:nbpsb45a4oa2l37dcvseo7n0le1dkoff3h@4ax.com...
> >
>>Sikke en gang ævl - er du på stoffer eller sådan noget.
> Ja det var da en ganske konstruktiv sætning
>
>>Det er sgu da for
>>fanden ikke dig der definere hvor mange hundrede meter inden en
>>sammenfletning man _ikke_længere må flette sammen. 5-600 meter ... 400
>>meter. 200 meter 1200 meter.
> Har jeg heller ikke sagt,
>
>>Med din begrændsede logik vil
>>sammenfletningspunktet støt og roligt vokse bagud i en uendelighed.
>
> bagud i en uendelighed. Prøv lige at forklare hvordan det hænger
> sammen vil sq godt se en kø til ROM.
>
>
>>Det er for det første selvtægt og dermed forbudt.
>>For det andet er det alt andet end det man lære nå man tager kørekort, og
>>stik modsat den rigtige mådet at flette på.
>>
> Nej det er ikke selvtægt det kan du se beskrevet lige under dette
> Jeg køre ganske præcist efter loven ved at gøre det.
> Syntes du skal hisse dig op på de fjolser der pisker frem.
>
> Men jeg eller for densags skyld omtalte kastbil leger ikke betjent vi
> køre jo efter forholdene vi leder bare stille og roligt efter et hul i
> inderste spor hvor der er plads til at komme ind og stadig holde
> fornuftig bremse afstand til foran kørene og efterlade fornuftig
> afstand til at bagvedkørene så vi ikke tager deres bremse afstand.
> at vi så gør det i ikke topfart er jo ikke noget problem for man
> bliver jo meget ofte i overhalingsdebatter og indtrækningsdebatter
> belært om at det IKKE er en minimums hastighed når der står 110 km ved
> siden af vejen.
>
> Det er så bare kedeligt når man ikke kan finde et hul der er stort nok
> til at kravle ind i inderste spor før man når flettestedet.
>
> Kan ikke se hva ulovligt man gør.
Jeg prøver ikke at være konstruktiv med dig. Det er bare min måde at spytte
på dig.
Sådan nogen som dig ødelægger og nedbryder samfund, så i er sgu ikke andet
værd.
Lad ordensmagten klare ærterne og lad være med at håndhæve en lov du
åbenbart ikke selv forstår.
| |
Finn Guldmann (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 03-09-08 17:40 |
|
Funky Monkey skrev:
> Jeg prøver ikke at være konstruktiv med dig. Det er bare min måde at spytte
> på dig.
> Sådan nogen som dig ødelægger og nedbryder samfund, så i er sgu ikke andet
> værd.
> Lad ordensmagten klare ærterne og lad være med at håndhæve en lov du
> åbenbart ikke selv forstår.
>
Hvad er det Brian ikke forstår?
At han skal bide i det sure æble og lade "snyderne" komme forbi så de
kan pleje deres selvhøjtidelighed?
At han med alle midler skal presse sig ind i 1. spor så dem der ikke
kender til køkultur kan komme frem og lave køen længere end nødvendigt?
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Ukendt (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-09-08 17:59 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:g9melo$70v$1@newsbin.cybercity.dk...
> Funky Monkey skrev:
>> Jeg prøver ikke at være konstruktiv med dig. Det er bare min måde at
>> spytte på dig.
>> Sådan nogen som dig ødelægger og nedbryder samfund, så i er sgu ikke
>> andet værd.
>> Lad ordensmagten klare ærterne og lad være med at håndhæve en lov du
>> åbenbart ikke selv forstår.
> Hvad er det Brian ikke forstår?
>
> At han skal bide i det sure æble og lade "snyderne" komme forbi så de kan
> pleje deres selvhøjtidelighed?
>
> At han med alle midler skal presse sig ind i 1. spor så dem der ikke
> kender til køkultur kan komme frem og lave køen længere end nødvendigt?
>
> --
> MVH Finn Guldmann
>
> www.guldfinn.dk
> www.danskvejbruger.dk
Brian forstår ikke det samme som du ikke forstår. At man skal følge
færdselsreglerne, og det man får lært når man tager kørekort, nemlig
flettereglerne og at man ikke må udøve selvtægt, som i sig selv er
strafbart.
Og så er der kun en ting at sige - lær dog for helvede at flette i stedet
for at kritisere dem som prøver at gøre det rigtigt - svagpisser.
| |
Finn Guldmann (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 03-09-08 18:25 |
|
Funky Monkey skrev:
>>> Jeg prøver ikke at være konstruktiv med dig. Det er bare min måde at
>>> spytte på dig.
>>> Sådan nogen som dig ødelægger og nedbryder samfund, så i er sgu ikke
>>> andet værd.
>>> Lad ordensmagten klare ærterne og lad være med at håndhæve en lov du
>>> åbenbart ikke selv forstår.
>> Hvad er det Brian ikke forstår?
>> At han skal bide i det sure æble og lade "snyderne" komme forbi så de kan
>> pleje deres selvhøjtidelighed?
>> At han med alle midler skal presse sig ind i 1. spor så dem der ikke
>> kender til køkultur kan komme frem og lave køen længere end nødvendigt?
> Brian forstår ikke det samme som du ikke forstår. At man skal følge
> færdselsreglerne, og det man får lært når man tager kørekort, nemlig
> flettereglerne og at man ikke må udøve selvtægt, som i sig selv er
> strafbart.
> Og så er der kun en ting at sige - lær dog for helvede at flette i stedet
> for at kritisere dem som prøver at gøre det rigtigt - svagpisser.
>
Kan du mon overtales til at moderere dit sprogbrug?
Det er en pæn nyhedsgruppe det her.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Ivan Madsen (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 03-09-08 18:31 |
|
On Wed, 03 Sep 2008 19:25:00 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>Funky Monkey skrev:
>>>> Jeg prøver ikke at være konstruktiv med dig. Det er bare min måde at
>>>> spytte på dig.
>>>> Sådan nogen som dig ødelægger og nedbryder samfund, så i er sgu ikke
>>>> andet værd.
>>>> Lad ordensmagten klare ærterne og lad være med at håndhæve en lov du
>>>> åbenbart ikke selv forstår.
>>> Hvad er det Brian ikke forstår?
>>> At han skal bide i det sure æble og lade "snyderne" komme forbi så de kan
>>> pleje deres selvhøjtidelighed?
>>> At han med alle midler skal presse sig ind i 1. spor så dem der ikke
>>> kender til køkultur kan komme frem og lave køen længere end nødvendigt?
>> Brian forstår ikke det samme som du ikke forstår. At man skal følge
>> færdselsreglerne, og det man får lært når man tager kørekort, nemlig
>> flettereglerne og at man ikke må udøve selvtægt, som i sig selv er
>> strafbart.
>> Og så er der kun en ting at sige - lær dog for helvede at flette i stedet
>> for at kritisere dem som prøver at gøre det rigtigt - svagpisser.
>>
>Kan du mon overtales til at moderere dit sprogbrug?
>
>Det er en pæn nyhedsgruppe det her.
siden hvornår? )
| |
Finn Guldmann (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 03-09-08 19:10 |
|
Ivan Madsen skrev:
>> Det er en pæn nyhedsgruppe det her.
> siden hvornår? )
>
Nu skal du ikke sabotere et forsøg på at højne kvaliteten lidt.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
brian (04-09-2008)
| Kommentar Fra : brian |
Dato : 04-09-08 05:53 |
|
Fortsæt fortsæt......
Du er sq sjovere end standup
| |
Søren (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 02-09-08 10:23 |
|
Det kan også sætte mis pis i kog.
Jeg har ikke travlt, så jeg trækker altid ind ret hurtigt. Der er så
altid nogen der stjerner forbi og det kan de da bare gøre for min skyld,
men så er der pludselig en nar der tror at han bestemmer over motorvejen
og begynder at trække sit skrummel af en lastbil ud i midten. Jammen
hvem faen´ tror han at han er.. spiller konggulerod i sit køretøj. Sådan
en tumbe skulle have frataget sit kørekort, når han nu ikke kan hitte ud
af at føre det køretøj han sidder i.
mvh Søren
Christian B. Andresen skrev:
> Hej NG.
>
> I går eftermiddags var der vejarbejde på E45 nordgående lige syd for
> afkørsel 44 Hadsten.
> Køen begyndte på det tidspunkt jeg var der ca. midtvejs mellem 46 og
> 44 (45 findes ikke).
> Da vi kom hen mod der hvor vejarbejdet startede begyndte folk deres
> forskellige måder at flette på.
> Nogle fletter i god tid andre først henne ved "forhindringen", fred
> være med det.
> Men en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
> folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
> de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
> Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>
> Og for at fuldende kaos'et, så har en kollega til mig fortalt at han
> kom forbi da de var færdige med asfaltarbejdet og skulle samle 2 km
> kegler ind.
> Det foregik ved at de bakkede de 2 km med en lastil med en lille
> trailer.......
>
> --
> Christian...... http://www.yee-haw.dk
> Hold afstand....
> Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
brian (02-09-2008)
| Kommentar Fra : brian |
Dato : 02-09-08 14:41 |
|
On Tue, 02 Sep 2008 11:22:55 +0200, Søren <spammers@die.young> wrote:
>Det kan også sætte mis pis i kog.
>
>Jeg har ikke travlt, så jeg trækker altid ind ret hurtigt. Der er så
>altid nogen der stjerner forbi og det kan de da bare gøre for min skyld,
>men så er der pludselig en nar der tror at han bestemmer over motorvejen
>og begynder at trække sit skrummel af en lastbil ud i midten. Jammen
>hvem faen´ tror han at han er.. spiller konggulerod i sit køretøj. Sådan
>en tumbe skulle have frataget sit kørekort, når han nu ikke kan hitte ud
>af at føre det køretøj han sidder i.
>
>mvh Søren
>
>
Og du er ligeglad hvor mange biler der presser sig uden om og dermed
gør din fremfær langsommere og langsommere når de presser sig ind i
køen oppe foran.
Det må du jo være sådan som du skriver det.
Om det så koster dig 30 sek eller 30 minuter så har du stadig samme
holdning ? Tager hatten af for dig hvis du mener det, men tror ikke at
du mener det.
| |
Søren (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 02-09-08 15:36 |
|
brian skrev:
> On Tue, 02 Sep 2008 11:22:55 +0200, Søren <spammers@die.young> wrote:
>
>> Det kan også sætte mis pis i kog.
>>
>> Jeg har ikke travlt, så jeg trækker altid ind ret hurtigt. Der er så
>> altid nogen der stjerner forbi og det kan de da bare gøre for min skyld,
>> men så er der pludselig en nar der tror at han bestemmer over motorvejen
>> og begynder at trække sit skrummel af en lastbil ud i midten. Jammen
>> hvem faen´ tror han at han er.. spiller konggulerod i sit køretøj. Sådan
>> en tumbe skulle have frataget sit kørekort, når han nu ikke kan hitte ud
>> af at føre det køretøj han sidder i.
>>
>> mvh Søren
>>
>>
> Og du er ligeglad hvor mange biler der presser sig uden om og dermed
> gør din fremfær langsommere og langsommere når de presser sig ind i
> køen oppe foran.
>
> Det må du jo være sådan som du skriver det.
>
> Om det så koster dig 30 sek eller 30 minuter så har du stadig samme
> holdning ? Tager hatten af for dig hvis du mener det, men tror ikke at
> du mener det.
Du kan tro lige hvad du vil.. men jeg er så ligeglad som nogen kan være.
Jeg vil sådanset hellere have racerhovederne foran mig, for så ligger de
ikke lige oppe i bagenden af mig. Og selv om det skulle genere mig at
andre kom foran, så retfærdiggør det ikke at man tager færdselsloven i
egen hånd og kører på den måde.
| |
Finn Guldmann (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-09-08 16:38 |
|
Christian B. Andresen skrev:
> Hej NG.
> I går eftermiddags var der vejarbejde på E45 nordgående lige syd for
> afkørsel 44 Hadsten.
> Køen begyndte på det tidspunkt jeg var der ca. midtvejs mellem 46 og
> 44 (45 findes ikke).
> Da vi kom hen mod der hvor vejarbejdet startede begyndte folk deres
> forskellige måder at flette på.
> Nogle fletter i god tid andre først henne ved "forhindringen", fred
> være med det.
> Men en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
> folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
> de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
> Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>
Om det er køafvikling eller ej kommer jo an på fra hvis side man ser på det.
For ham der bliver forhindret i at komme et antal biler foran er det
naturligvis ikke.
Men for alle de biler han kører om ved er det.
Praksis viser at for alle bilisterne tilsammen kommer de hurtigere
igennem når "snyderne" forhindres i at tvære deres del af ventetiden af
på de øvrige bilister.
Og at det oftest er lastbilerne der laver "køregulering" kommer af den
simple grund at de, hvis de ikke gør noget, bliver dem der kommer sidst.
> Og for at fuldende kaos'et, så har en kollega til mig fortalt at han
> kom forbi da de var færdige med asfaltarbejdet og skulle samle 2 km
> kegler ind.
> Det foregik ved at de bakkede de 2 km med en lastil med en lille
> trailer.......
>
Skulle de havde haft ringet efter Per?
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Sørensen (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Sørensen |
Dato : 02-09-08 17:08 |
|
"Christian Båt.> skrev
en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
Hatten af for lastbilchaufføren, det samme sker på løgten-motorvejen, det er
typisk uerfarene bilister som ikke fatter hvad der sker,, eller ledertyper i
deres store BMW eller Audier som maser sig frem med rundsave på albuerne der
"smutter forbi" Jeg sender en venlig tanke til lastbilen der blokere da jeg
ikke kan tillade mig at gøre det i min firmabil.
Og jo !! det fremmer køafviklingen at folk har flettet ind inden De kommer
til frakørslen.
Igen TAK til lastbilchauføren
vh.
Sørensen
| |
Kent Friis (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 02-09-08 18:18 |
|
Den Tue, 2 Sep 2008 18:08:08 +0200 skrev Sørensen:
>
> "Christian Båt.> skrev
> en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
> folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
> de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
> Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>
> Hatten af for lastbilchaufføren, det samme sker på løgten-motorvejen, det er
> typisk uerfarene bilister som ikke fatter hvad der sker,, eller ledertyper i
> deres store BMW eller Audier som maser sig frem med rundsave på albuerne der
> "smutter forbi" Jeg sender en venlig tanke til lastbilen der blokere da jeg
> ikke kan tillade mig at gøre det i min firmabil.
>
> Og jo !! det fremmer køafviklingen at folk har flettet ind inden De kommer
> til frakørslen.
Nu var det ikke en frakørsel, men en sammenfletning, så alle skal
igennem "nåleøjet". Man kommer lige hurtigt igennem uanset hvor der
flettes (nemlig lige så hurtigt som bilerne kan komme ud i den anden
ende). Det vigtige er at der flettes ET sted, og kun et sted.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Finn Guldmann (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-09-08 19:46 |
|
Kent Friis skrev:
>> en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
>> folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
>> de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
>> Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>> Hatten af for lastbilchaufføren, det samme sker på løgten-motorvejen, det er
>> typisk uerfarene bilister som ikke fatter hvad der sker,, eller ledertyper i
>> deres store BMW eller Audier som maser sig frem med rundsave på albuerne der
>> "smutter forbi" Jeg sender en venlig tanke til lastbilen der blokere da jeg
>> ikke kan tillade mig at gøre det i min firmabil.
>> Og jo !! det fremmer køafviklingen at folk har flettet ind inden De kommer
>> til frakørslen.
> Nu var det ikke en frakørsel, men en sammenfletning, så alle skal
> igennem "nåleøjet". Man kommer lige hurtigt igennem uanset hvor der
> flettes (nemlig lige så hurtigt som bilerne kan komme ud i den anden
> ende). Det vigtige er at der flettes ET sted, og kun et sted.
>
Samlet set kommer alle ikke lige hurtig igennem.
I tilfældet med "snyderne" vil en stor del af bilerne køre ind i sporet
efter sammenfletningen med en lavere hastighed end de ville hvis de fik
tid til at flette sammen uden "snyderne".
Det hastighedstab der kommer af at der skal gøres plads til "snyderne"
forplanter sig ned i den række der skal flettes sammen i, så de kører
måske 20 km/t når de når frem til vejarbejdet, hvor de ellers kunne køre
måske 50 km/t.
Men der er jo nogen der mener at deres tid er så vigtig at det er
ligegyldigt hvor mange der skal vente ekstra for at de kan komme til.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Kent Friis (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 02-09-08 20:34 |
|
Den Tue, 02 Sep 2008 20:45:53 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Kent Friis skrev:
>>> en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
>>> folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
>>> de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
>>> Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>>> Hatten af for lastbilchaufføren, det samme sker på løgten-motorvejen, det er
>>> typisk uerfarene bilister som ikke fatter hvad der sker,, eller ledertyper i
>>> deres store BMW eller Audier som maser sig frem med rundsave på albuerne der
>>> "smutter forbi" Jeg sender en venlig tanke til lastbilen der blokere da jeg
>>> ikke kan tillade mig at gøre det i min firmabil.
>>> Og jo !! det fremmer køafviklingen at folk har flettet ind inden De kommer
>>> til frakørslen.
>> Nu var det ikke en frakørsel, men en sammenfletning, så alle skal
>> igennem "nåleøjet". Man kommer lige hurtigt igennem uanset hvor der
>> flettes (nemlig lige så hurtigt som bilerne kan komme ud i den anden
>> ende). Det vigtige er at der flettes ET sted, og kun et sted.
>>
> Samlet set kommer alle ikke lige hurtig igennem.
>
> I tilfældet med "snyderne" vil en stor del af bilerne køre ind i sporet
> efter sammenfletningen med en lavere hastighed end de ville hvis de fik
> tid til at flette sammen uden "snyderne".
Så du min sidste sætning?
Det jeg forsøger at forklare er at det kan være ligegyldigt om alle
fletter en kilometer før vejen bliver smallere, eller alle venter
til sidste øjeblik. De kommer igennem i samme rækkefølge, og de
kommer ikke igennem hurtigere end den forreste.
> Det hastighedstab der kommer af at der skal gøres plads til "snyderne"
> forplanter sig ned i den række der skal flettes sammen i, så de kører
> måske 20 km/t når de når frem til vejarbejdet, hvor de ellers kunne køre
> måske 50 km/t.
Jeg plejer at forklare det som at hastigheden bag flettestedet vil
være den halve af hastigheden foran flettestedet - da der jo kun kan
køre en bil fra ens række hver anden gang.
Er det 80 km/t forbi vejarbejdet (fordi 8 er så nem at dividere),
er det 40 km/t hen mod sammenfletningen, uanset om der flettes
en lige før vejarbejdet, eller en kilometer før.
Flettes der to steder - dem der fletter først, og dem du kalder
snyderne - vil hastigheden stadig være 80 km/t forbi vejarbejdet,
og 40 km/t mellem de to steder der flettes. Men før det første
sted der flettes, vil hastigheden for højre spor (typisk, kan
nogen gange være det venstre) være 20 km/t.
Flettes der tre steder, er vi nede på 10 km/t.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Finn Guldmann (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-09-08 20:46 |
|
Kent Friis skrev:
>> I tilfældet med "snyderne" vil en stor del af bilerne køre ind i sporet
>> efter sammenfletningen med en lavere hastighed end de ville hvis de fik
>> tid til at flette sammen uden "snyderne".
> Så du min sidste sætning?
> Det jeg forsøger at forklare er at det kan være ligegyldigt om alle
> fletter en kilometer før vejen bliver smallere, eller alle venter
> til sidste øjeblik. De kommer igennem i samme rækkefølge, og de
> kommer ikke igennem hurtigere end den forreste.
>
Og det jeg forsøgte at forklare var så at 'med snydere' vil den forreste
for ofte skulle starte sin kørsel med en noget lavere hastighed end
'uden snydere'.
Kan du kun køre ind i indsnævringen med 20 km/t, fordi du er blevet
bremset ned af at skulle give plads til en snyder umiddelbart inden,
kommer du et godt stykke ind, måske endda helt igennem, inden du er oppe
på 50 km/t.
Kan du derimod køre frem til, ind i og igennem indsnævringen med 50
km/t, fordi der ingen snydere er at skulle holde tilbage for må der
unægtelig komme flere biler igennem indenfor samme tid.
>> Det hastighedstab der kommer af at der skal gøres plads til "snyderne"
>> forplanter sig ned i den række der skal flettes sammen i, så de kører
>> måske 20 km/t når de når frem til vejarbejdet, hvor de ellers kunne køre
>> måske 50 km/t.
> Jeg plejer at forklare det som at hastigheden bag flettestedet vil
> være den halve af hastigheden foran flettestedet - da der jo kun kan
> køre en bil fra ens række hver anden gang.
> Er det 80 km/t forbi vejarbejdet (fordi 8 er så nem at dividere),
> er det 40 km/t hen mod sammenfletningen, uanset om der flettes
> en lige før vejarbejdet, eller en kilometer før.
>
Du glemte lige at afstanden mellem bilerne, inde i indsnævringen, i de
to situationer oftest ikke vil være den samme.
F.eks. vil der typisk blive et stort hul lige efter en snyder.
> Flettes der to steder - dem der fletter først, og dem du kalder
> snyderne - vil hastigheden stadig være 80 km/t forbi vejarbejdet,
> og 40 km/t mellem de to steder der flettes. Men før det første
> sted der flettes, vil hastigheden for højre spor (typisk, kan
> nogen gange være det venstre) være 20 km/t.
> Flettes der tre steder, er vi nede på 10 km/t.
>
Jeg tror ikke dine regnestykker ville overleve praktisk afprøvning.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Kent Friis (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 04-09-08 17:57 |
|
Den Tue, 02 Sep 2008 21:46:24 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Kent Friis skrev:
>>> I tilfældet med "snyderne" vil en stor del af bilerne køre ind i sporet
>>> efter sammenfletningen med en lavere hastighed end de ville hvis de fik
>>> tid til at flette sammen uden "snyderne".
>> Så du min sidste sætning?
>> Det jeg forsøger at forklare er at det kan være ligegyldigt om alle
>> fletter en kilometer før vejen bliver smallere, eller alle venter
>> til sidste øjeblik. De kommer igennem i samme rækkefølge, og de
>> kommer ikke igennem hurtigere end den forreste.
>>
> Og det jeg forsøgte at forklare var så at 'med snydere' vil den forreste
> for ofte skulle starte sin kørsel med en noget lavere hastighed end
> 'uden snydere'.
>
> Kan du kun køre ind i indsnævringen med 20 km/t, fordi du er blevet
> bremset ned af at skulle give plads til en snyder umiddelbart inden,
> kommer du et godt stykke ind, måske endda helt igennem, inden du er oppe
> på 50 km/t.
>
> Kan du derimod køre frem til, ind i og igennem indsnævringen med 50
> km/t, fordi der ingen snydere er at skulle holde tilbage for må der
> unægtelig komme flere biler igennem indenfor samme tid.
Så skal indsnævringen være meget kort, eller man skal køre i noget
der havde haft godt af at lægge elastikken dobbelt.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Finn Guldmann (07-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-09-08 12:17 |
|
Kent Friis skrev:
>> Og det jeg forsøgte at forklare var så at 'med snydere' vil den forreste
>> for ofte skulle starte sin kørsel med en noget lavere hastighed end
>> 'uden snydere'.
>> Kan du kun køre ind i indsnævringen med 20 km/t, fordi du er blevet
>> bremset ned af at skulle give plads til en snyder umiddelbart inden,
>> kommer du et godt stykke ind, måske endda helt igennem, inden du er oppe
>> på 50 km/t.
>> Kan du derimod køre frem til, ind i og igennem indsnævringen med 50
>> km/t, fordi der ingen snydere er at skulle holde tilbage for må der
>> unægtelig komme flere biler igennem indenfor samme tid.
> Så skal indsnævringen være meget kort, eller man skal køre i noget
> der havde haft godt af at lægge elastikken dobbelt.
>
Den gik hen over hovedet på mig.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Kent Friis (07-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 07-09-08 12:55 |
|
Den Sun, 07 Sep 2008 13:17:15 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Kent Friis skrev:
>>> Og det jeg forsøgte at forklare var så at 'med snydere' vil den forreste
>>> for ofte skulle starte sin kørsel med en noget lavere hastighed end
>>> 'uden snydere'.
>>> Kan du kun køre ind i indsnævringen med 20 km/t, fordi du er blevet
>>> bremset ned af at skulle give plads til en snyder umiddelbart inden,
>>> kommer du et godt stykke ind, måske endda helt igennem, inden du er oppe
>>> på 50 km/t.
>>> Kan du derimod køre frem til, ind i og igennem indsnævringen med 50
>>> km/t, fordi der ingen snydere er at skulle holde tilbage for må der
>>> unægtelig komme flere biler igennem indenfor samme tid.
>> Så skal indsnævringen være meget kort, eller man skal køre i noget
>> der havde haft godt af at lægge elastikken dobbelt.
>>
> Den gik hen over hovedet på mig.
Hvis indsnævringen er på 500m-2km som vejarbejder på motorvejen ofte
er, er der plads nok til at komme op på 50 km/t, og få indhentet
dem foran.
Medmindre man kører i en gammel esclort, som ham jeg overhalede
adskillige gange undervejs hjem den anden dag. Ok, det var så
heller ikke fra 20-50 km/t, men fra 90-150 km/t, han skulle
bruge 5-10 minutter på hver gang. Hver gang han var nede i fart
bag en morfar-overhaling, indhentede jeg ham, og når "morfar" så
trak ind til højre, og esclort'en ind foran ham, trykkede jeg på
speederen så jeg kom op på 130-40 stykker, og han forsvandt bagud.
5-10 minutter senere kom han så med ~150 km/t og overhalede. Indtil
næste morfar... Hvis man skal bruge så lang tid på at komme op
i fart, har du ret i at man bremser køen hele vejen forbi vejarbejdet.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Finn Guldmann (07-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-09-08 18:02 |
|
Kent Friis skrev:
> Hvis indsnævringen er på 500m-2km som vejarbejder på motorvejen ofte
> er, er der plads nok til at komme op på 50 km/t, og få indhentet
> dem foran.
> Medmindre man kører i en gammel esclort, som ham jeg overhalede
> adskillige gange undervejs hjem den anden dag. Ok, det var så
> heller ikke fra 20-50 km/t, men fra 90-150 km/t, han skulle
> bruge 5-10 minutter på hver gang. Hver gang han var nede i fart
> bag en morfar-overhaling, indhentede jeg ham, og når "morfar" så
> trak ind til højre, og esclort'en ind foran ham, trykkede jeg på
> speederen så jeg kom op på 130-40 stykker, og han forsvandt bagud.
> 5-10 minutter senere kom han så med ~150 km/t og overhalede. Indtil
> næste morfar... Hvis man skal bruge så lang tid på at komme op
> i fart, har du ret i at man bremser køen hele vejen forbi vejarbejdet.
>
Nu var det ikke så meget bilen, men mere den generelle evne til at få
flyttet foden en pedal til højre jeg betragter som udslagsgivende i
situationen.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Kent Friis (07-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 07-09-08 19:05 |
|
Den Sun, 07 Sep 2008 19:02:12 +0200 skrev Finn Guldmann:
> Kent Friis skrev:
>> Hvis indsnævringen er på 500m-2km som vejarbejder på motorvejen ofte
>> er, er der plads nok til at komme op på 50 km/t, og få indhentet
>> dem foran.
>> Medmindre man kører i en gammel esclort, som ham jeg overhalede
>> adskillige gange undervejs hjem den anden dag. Ok, det var så
>> heller ikke fra 20-50 km/t, men fra 90-150 km/t, han skulle
>> bruge 5-10 minutter på hver gang. Hver gang han var nede i fart
>> bag en morfar-overhaling, indhentede jeg ham, og når "morfar" så
>> trak ind til højre, og esclort'en ind foran ham, trykkede jeg på
>> speederen så jeg kom op på 130-40 stykker, og han forsvandt bagud.
>> 5-10 minutter senere kom han så med ~150 km/t og overhalede. Indtil
>> næste morfar... Hvis man skal bruge så lang tid på at komme op
>> i fart, har du ret i at man bremser køen hele vejen forbi vejarbejdet.
>>
> Nu var det ikke så meget bilen, men mere den generelle evne til at få
> flyttet foden en pedal til højre jeg betragter som udslagsgivende i
> situationen.
Når lastbilchauffører begynder at klage over morfar-kørsel, så er
det ved at være slemt.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Martin Vollert (07-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 07-09-08 20:08 |
|
Kent Friis havde fået den ide at fortælle:
>> Nu var det ikke så meget bilen, men mere den generelle evne til at få
>> flyttet foden en pedal til højre jeg betragter som udslagsgivende i
>> situationen.
>
> Når lastbilchauffører begynder at klage over morfar-kørsel, så er
> det ved at være slemt.
Du skulle bare vide...
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.
| |
Martin Vollert (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 02-09-08 18:21 |
|
Christian B. Andresen havde fået den ide at fortælle:
> Hej NG.
>
> I går eftermiddags var der vejarbejde på E45 nordgående lige syd for
> afkørsel 44 Hadsten.
> Køen begyndte på det tidspunkt jeg var der ca. midtvejs mellem 46 og
> 44 (45 findes ikke).
> Da vi kom hen mod der hvor vejarbejdet startede begyndte folk deres
> forskellige måder at flette på.
> Nogle fletter i god tid andre først henne ved "forhindringen", fred
> være med det.
> Men en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
> folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
> de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
> Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>
Jeg kom selv ud til køen der igår på vej hjem, og det hjalp bestemt ikke at
personbilerne (som det jo altid er) bare kørte uden om, også skulle hele
køen bremse når de skulle til at mase sig ind.
Der skete så også det at et par lastbiler trak ud og så kunne køen
ligepludselig fra lastbilerne frem køre stille og rolig frem til vejarbejdet
uden stop. De eneste som vare sure var dem som ikke har en ordenlig
opdragelse som indbefatter køkultur, men dem er der vist også en del af i
gruppen.
Gad vide og de samme menesker ville finde sig i at jeg lige sprang ind foran
dem i lørdagskøen i Bilka fordi jeg jo kun havde et par ting ... NÆPPE.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.
| |
Kent Friis (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 02-09-08 20:36 |
|
Den Tue, 2 Sep 2008 19:20:31 +0200 skrev Martin Vollert:
>
> Christian B. Andresen havde fået den ide at fortælle:
>> Hej NG.
>>
>> I går eftermiddags var der vejarbejde på E45 nordgående lige syd for
>> afkørsel 44 Hadsten.
>> Køen begyndte på det tidspunkt jeg var der ca. midtvejs mellem 46 og
>> 44 (45 findes ikke).
>> Da vi kom hen mod der hvor vejarbejdet startede begyndte folk deres
>> forskellige måder at flette på.
>> Nogle fletter i god tid andre først henne ved "forhindringen", fred
>> være med det.
>> Men en lastbil fra Rygaard Fragt fik lige ondt nok i røven over at
>> folk bare "racede forbi ham" og syntes han ville spærre venstre spor
>> de sidste 500 - 600 op til sammenfletningen.
>> Det har jo ikke lige fremmet køafviklingen.......
>>
>
> Jeg kom selv ud til køen der igår på vej hjem, og det hjalp bestemt ikke at
> personbilerne (som det jo altid er) bare kørte uden om, også skulle hele
> køen bremse når de skulle til at mase sig ind.
> Der skete så også det at et par lastbiler trak ud og så kunne køen
> ligepludselig fra lastbilerne frem køre stille og rolig frem til vejarbejdet
> uden stop. De eneste som vare sure var dem som ikke har en ordenlig
> opdragelse som indbefatter køkultur, men dem er der vist også en del af i
> gruppen.
> Gad vide og de samme menesker ville finde sig i at jeg lige sprang ind foran
> dem i lørdagskøen i Bilka fordi jeg jo kun havde et par ting ... NÆPPE.
Dårlig sammenligning. Der skal mindst fem ind foran før det kan
sammenlignes.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Finn Guldmann (02-09-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-09-08 20:48 |
|
Kent Friis skrev:
>> Gad vide og de samme menesker ville finde sig i at jeg lige sprang ind foran
>> dem i lørdagskøen i Bilka fordi jeg jo kun havde et par ting ... NÆPPE.
> Dårlig sammenligning. Der skal mindst fem ind foran før det kan
> sammenlignes.
>
Du skal bare være nr fem i den kø der bliver sprunget over.
--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
| |
Martin Vollert (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 03-09-08 18:05 |
|
Kent Friis havde fået den ide at fortælle:
>> Gad vide og de samme menesker ville finde sig i at jeg lige sprang
>> ind foran dem i lørdagskøen i Bilka fordi jeg jo kun havde et par
>> ting ... NÆPPE.
>
> Dårlig sammenligning. Der skal mindst fem ind foran før det kan
> sammenlignes.
Den er skam helt udmærket, hva har antallet med det at gøre.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will
miss things.
| |
Kent Friis (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 04-09-08 17:58 |
|
Den Wed, 3 Sep 2008 19:04:46 +0200 skrev Martin Vollert:
>
> Kent Friis havde fået den ide at fortælle:
>>> Gad vide og de samme menesker ville finde sig i at jeg lige sprang
>>> ind foran dem i lørdagskøen i Bilka fordi jeg jo kun havde et par
>>> ting ... NÆPPE.
>>
>> Dårlig sammenligning. Der skal mindst fem ind foran før det kan
>> sammenlignes.
>
> Den er skam helt udmærket, hva har antallet med det at gøre.
At det ikke er *en* idiot på motorvejen.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Per Henneberg Kriste~ (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 03-09-08 11:42 |
|
"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i meddelelsen
news:48bd75e8$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Der skete så også det at et par lastbiler trak ud og så kunne køen
> ligepludselig fra lastbilerne frem køre stille og rolig frem til
> vejarbejdet uden stop. De eneste som vare sure var dem som ikke har en
> ordenlig opdragelse som indbefatter køkultur, men dem er der vist også en
> del af i gruppen.
Det er ikke snyderne du skal prikke på skuldrene, men lovgivningen. Ifølge
loven skal man flette så sent som muligt.
--
Per
Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte
| |
Christian B. Andrese~ (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 03-09-08 00:19 |
|
On Sep 2, 4:35 pm, Søren <spamm...@die.young> wrote:
> brian skrev:
>
>
>
>
>
> > On Tue, 02 Sep 2008 11:22:55 +0200, Søren <spamm...@die.young> wrote:
>
> >> Det kan også sætte mis pis i kog.
>
> >> Jeg har ikke travlt, så jeg trækker altid ind ret hurtigt. Der er så
> >> altid nogen der stjerner forbi og det kan de da bare gøre for min skyld,
> >> men så er der pludselig en nar der tror at han bestemmer over motorvejen
> >> og begynder at trække sit skrummel af en lastbil ud i midten. Jammen
> >> hvem faen´ tror han at han er.. spiller konggulerod i sit køretøj. Sådan
> >> en tumbe skulle have frataget sit kørekort, når han nu ikke kan hitte ud
> >> af at føre det køretøj han sidder i.
>
> >> mvh Søren
>
> > Og du er ligeglad hvor mange biler der presser sig uden om og dermed
> > gør din fremfær langsommere og langsommere når de presser sig ind i
> > køen oppe foran.
>
> > Det må du jo være sådan som du skriver det.
>
> > Om det så koster dig 30 sek eller 30 minuter så har du stadig samme
> > holdning ? Tager hatten af for dig hvis du mener det, men tror ikke at
> > du mener det.
>
> Du kan tro lige hvad du vil.. men jeg er så ligeglad som nogen kan være.
> Jeg vil sådanset hellere have racerhovederne foran mig, for så ligger de
> ikke lige oppe i bagenden af mig. Og selv om det skulle genere mig at
> andre kom foran, så retfærdiggør det ikke at man tager færdselsloven i
> egen hånd og kører på den måde.
Dejlig holdning, desværre ikke udbredt ude i trafikken.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
Christian B. Andrese~ (03-09-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 03-09-08 05:37 |
|
On Sep 3, 1:12 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> Men jeg eller for densags skyld omtalte kastbil leger ikke betjent vi
> køre jo efter forholdene vi leder bare stille og roligt efter et hul i
> inderste spor hvor der er plads til at komme ind og stadig holde
> fornuftig bremse afstand til foran kørene og efterlade fornuftig
> afstand til at bagvedkørene så vi ikke tager deres bremse afstand.
> at vi så gør det i ikke topfart er jo ikke noget problem for man
> bliver jo meget ofte i overhalingsdebatter og indtrækningsdebatter
> belært om at det IKKE er en minimums hastighed når der står 110 km ved
> siden af vejen.
Lastbilen legede betjent.
Han trak ud i venstre spor, kørte midt i mellem de 2 spor så ingen
kunne komme forbi ham.
Han udøvede selvtægt med noget som han helt og holdent skal blande sig
helt uden om.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
brian (03-09-2008)
| Kommentar Fra : brian |
Dato : 03-09-08 14:51 |
|
>
>Lastbilen legede betjent.
>Han trak ud i venstre spor, kørte midt i mellem de 2 spor så ingen
>kunne komme forbi ham.
>Han udøvede selvtægt med noget som han helt og holdent skal blande sig
>helt uden om.
så det ikke så vil ikke påstå andet.
Jeg selv ligger altid og leder og leder og leder og leder efter et
godt sted at komme ind efter endt overhaling
| |
Christian B. Andrese~ (04-09-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 04-09-08 01:13 |
|
On Sep 3, 3:50 pm, brian <n...@no.dk> wrote:
> >Lastbilen legede betjent.
> >Han trak ud i venstre spor, kørte midt i mellem de 2 spor så ingen
> >kunne komme forbi ham.
> >Han udøvede selvtægt med noget som han helt og holdent skal blande sig
> >helt uden om.
>
> så det ikke så vil ikke påstå andet.
>
> Jeg selv ligger altid og leder og leder og leder og leder efter et
> godt sted at komme ind efter endt overhaling
Men du finder det ikke og bliver derfor i venstre
bane..................
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
| |
|
|