Opkrævning bøder fra udlandet
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-08 22:53

En dansker har fået en bøde på ca. 250 kr. for at køre for stærkt i Schweiz.
Indblandet i den lille "handel" var justitsministeriet, politiet (afhøring),
justistsministeriet igen - og selvføligelig det schweiziske politi.

Man læser om politi der ikke har tid til hverken det ene eller det andet når
man står i en akut situation, hvad enten man har fat i krebsen af en
spritbilist (kender personligt en sag her) eller personer der lusker rundt
(her blev en borger, der bor i nærheden af stedet kontaktet for at høre om
han ville gå en tur med sin hund (han havde ingen hund) og det har kostet
menneskeliv at politiet ikke er dukket op.

Jo, det går skam godt i Danmark.

Godt man kan tage på ferie i udlandet en gang i mellem - om end det ikke er
gratis :)

--
Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-09-08 23:02

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jo, det går skam godt i Danmark.
>
> Godt man kan tage på ferie i udlandet en gang i mellem - om end det ikke

Nu kan sådan en diskussion jo hurtigt blive polemisk, men jeg kan ikke lade
være med at tænke på, at Justitsministeriet jo er politiets overordnede
myndighed, så hvis de giver politiet besked på at inddrage en bøde for et
andet land, ja så har politiet jo bare at makke ret. De vil næppe slippe
godt fra at sige, at de kan bruge deres tid mere fornuftigt, når det kommer
derfra.

Kurt

Fra : alexbo

Dato : 02-09-08 10:02

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> [...]
> Schweiz. Indblandet i den lille "handel" var justitsministeriet, politiet
> (afhøring), justistsministeriet igen - og selvføligelig det schweiziske

Ja man må håbe at det tættere og tættere europæiske samarbejde snart betyder
at det kan gå nærmest automatisk, at bøder, klip og lign. fra udlandet blot
bliver videresendt til hjemlandet og behandlet som var det i hjemlandet
overtrædelsen skete.

Det er selvfølgelig et problem at vi ikke har samme klippesystem, men det må
kunne løses.
Som det er nu kan man have kørselsforbud i et land men ikke i andre.

Den bilist som bliver stoppet med for høj hastighed på vej til sommerhuset,
er den samme som klager over at der nu har været indbrud igen, og politiet
gør ikke noget.
Hvis han ikke spildte deres tid i trafikken kunne de bruge mere tid andre
steder.
Ofte hører man at der skal mere politi på vejen, gu´ skal der nej,
trafikanterne skal opføre sig så det ikke er nødvendigt.

mvh
Alex Christensen