Baksensor/bakkamera...
Fra : KASO

Dato : 30-08-08 00:26

Er der nogle, der har gode/dårlige erfaringer med baksensor hhv. bakkamera?
Jeg tænker her på mærker og montører (Hovedstad/Nordsjælland)?

Jeg kører idag med baksensor - den er lidt hysterisk og bipper ind imellem
blot vejen skifter hældning en smule. Jeg har nu investeret i et nyt
køretøj, hvor jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal få monteret baksensor
og/eller bakkamera (og hvilke/hvor). Sidstnævnte skal i givet fald være
vidvinklet og med IR, så det virker i mørke.

Er der nogen her, der har gode/dårlige erfaringer med
http://www.uniq-import.dk/ ? Jeg overvejer dem i forbindelse med
ovenstående - og evt. med en P-watch.....

Bilen, det skal installeres i, er iøvrigt en MB Viano....

Erfaringer modtages... - på forhånd tak!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-08 05:58

KASO skriver:

> Bilen, det skal installeres i, er iøvrigt en MB Viano....

Er Scenicen væk?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 30-08-08 07:39

Fra : KASO

Dato : 30-08-08 07:40

> KASO skriver:

> Er Scenicen væk?

Ikke endnu - den er sat til salg - sammen med konens Berlingo. Vi gik over
til kun at have brug for 1 bil - og så blev det en "feriebil"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-08 07:42

KASO skriver:

> Ikke endnu - den er sat til salg - sammen med konens Berlingo. Vi gik over
> til kun at have brug for 1 bil - og så blev det en "feriebil"

Okay - verden ændrer sig...

I denne tid er jeg Scenic "ejer"

Fra : KASO

Dato : 30-08-08 08:01

> KASO skriver:

> Okay - verden ændrer sig...

Jeps - forandring fryder

Jeg har nu haft MB før - en 280S (W116) - dejlig bil..

> I denne tid er jeg Scenic "ejer"

Ja - det var noget med en lånebil?

Hvad synes du om den?

(Og hvilken version (motor, kort/lang)?)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-08 08:20

KASO skriver:

> Ja - det var noget med en lånebil?

Jeps, Touran'en fik 1,41 kg jern i forruden (her vejet "klumpen").

> Hvad synes du om den?
>
> (Og hvilken version (motor, kort/lang)?)

Kort version fra 2007 med 1,6 benziner.

Da jeg har den som erstatning for en gulpladebil er det klar smart med
bagsæderne der kan skubbes frem, så det giver ekstra plads.

Egenligt kører den jo fint, omend den er noget mere "urolig" på vejen
end min Touran. Motoren er bare for momentsvag, men igen er det jo i
forhold til en turbo(diesel) jeg har sammenligningen - det er ikke helt
fair.

Me jeg mangler alle de smarte aflæggepladser der er i Touranen. De 2 rum
i loftet og det i "forruden", hvor jeg er vant til at have alt mit
"habengut" er helt fraværende. De andre der så er i Scenicen er for små
til kamera, barbermaskine og PDA....

Så er der lige lovligt mange kontakter på ratstammen, men det er nok
prisen for det stilrene instrumentpanel, sæderne er små og jeg kan ikke
helt få plads nok til mine ben.

Startknappen på instrumentpanelet er lidt sjov

Fartpiloten kan af forunderlige årsager ikke stilles til 102 km/t. Alle
andre hastigheder kan rammes med 2 km/t spring.

Det er en fransk charmør på godt og ondt

Fra : KASO

Dato : 30-08-08 08:26

> KASO skriver:

> Jeps, Touran'en fik 1,41 kg jern i forruden (her vejet "klumpen").

> Kort version fra 2007 med 1,6 benziner.

OK - lidt lille motor til bilen....

> Da jeg har den som erstatning for en gulpladebil er det klar smart med
> bagsæderne der kan skubbes frem, så det giver ekstra plads.

Jeps - den er ganske praktisk!

> [...]
> end min Touran. Motoren er bare for momentsvag, men igen er det jo i
> forhold til en turbo(diesel) jeg har sammenligningen - det er ikke helt

Nope - men prøv en 1.9dCi - eller endnu bedre - en 2.0dCi (de er til gengæld
sjældne). Min er en 1.9dCi - med 300Nm savner man ikke moment

> [...]
> i loftet og det i "forruden", hvor jeg er vant til at have alt mit
> "habengut" er helt fraværende. De andre der så er i Scenicen er for små

OK - jeg har så en stor boks med 2 armlæn, jalousilåge, lys og el-stik
mellem forsæderne i min - der kan være rigtig mange ting.

> Så er der lige lovligt mange kontakter på ratstammen, men det er nok
> prisen for det stilrene instrumentpanel, sæderne er små og jeg kan ikke
> helt få plads nok til mine ben.

Når man først har vænnet sig til at alt kan nåes uden at slippe rattet, er
det svært at undvære...

> Startknappen på instrumentpanelet er lidt sjov

Har du også fået versionen med automatisk (elektronisk) P-bremse?

> Fartpiloten kan af forunderlige årsager ikke stilles til 102 km/t. Alle
> andre hastigheder kan rammes med 2 km/t spring.

Spøjst - det har jeg aldrig oplevet. Til gengæld kan den ved sjældne
lejligheder insistere på at køre 2 km/t mere end den er indstillet til.....

> Det er en fransk charmør på godt og ondt

Jeps!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-08-08 14:59

KASO skriver:

> OK - jeg har så en stor boks med 2 armlæn, jalousilåge, lys og el-stik
> mellem forsæderne i min - der kan være rigtig mange ting.

Det vil jeg tro, den jeg har er der et åbent rum til rod og kopholderne
kan ikke holde på ½ liters flasker - til gengæld er der langt ned til
dem.

> Når man først har vænnet sig til at alt kan nåes uden at slippe rattet, er
> det svært at undvære...

Nej egentligt ikke. Selv efter en uge støder jeg jævnligt ind i "hjulet"
mellem knapper og paler - og så skifter radioen frekvens.

> Har du også fået versionen med automatisk (elektronisk) P-bremse?

Jeps, den skal have lidt gas inden den slipper....

Fra : Mogens

Dato : 31-08-08 22:54

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> OK - lidt lille motor til bilen....

Nøh, det skal blot være diesel :)

> Nope - men prøv en 1.9dCi - eller endnu bedre - en 2.0dCi (de er til
> gengæld sjældne). Min er en 1.9dCi - med 300Nm savner man ikke moment

Præcis !

Jeg er 2 m høj og havde ingen problemer med dette?
Sædet har flere indstillingsmuligheder svjh - har du justeret det korrekt?

> Spøjst - det har jeg aldrig oplevet.

Nøjagtig det samme problem i min Scenic 1,9 dCi...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-08 16:42

Mogens skriver:

> Jeg er 2 m høj og havde ingen problemer med dette?
> Sædet har flere indstillingsmuligheder svjh - har du justeret det korrekt?

_HELT_ tilbage og så kørt sædet nedad, jo højere det kommer op, jo
længere fremad kommer det.

Prøvede at sætte mig "ind bag mig selv". De(t) bagsæde(r) er ikke til
voksne mennsker. Hovedet støder nærmest imod loftet, ryglænet slutter
midt på ryggen og sædet er smalt. Til gengæld er der en kopholder lige
foran selen i sidehylden. Den kan ingen nå.

> Nøjagtig det samme problem i min Scenic 1,9 dCi...

Fransk charme

Fra : KASO

Dato : 30-08-08 08:33

> Egenligt kører den jo fint, omend den er noget mere "urolig" på vejen
> end min Touran.

Den korte version kan godt være lidt urolig. Jeg har den lange - den ekstra
akselafstand gør en stor forskel. Selv ved 180 km/t ligger den fuldstændigt
stabilt.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-08-08 08:53

> Den korte version kan godt være lidt urolig. Jeg har den lange -
> den ekstra akselafstand gør en stor forskel. Selv ved 180 km/t
> ligger den fuldstændigt stabilt.
Ja der er jo fordele ved at komme til Tyskland
Så kan øsen få lov at strække lidt ud, uden onkel
Jens med slikkepinden kommer farende.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-08-08 09:17

On Sat, 30 Aug 2008 09:33:28 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>akselafstand gør en stor forskel. Selv ved 180 km/t ligger den fuldstændigt

Kan du ikke forklare Henrik Stidsen det? Det mislykkedes for mig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 30-08-08 09:25

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke forklare Henrik Stidsen det? Det mislykkedes for mig.

At ekstra akselafstand har betydning for stabiliteten?

Hmm - det vil jeg jo egentligt mene virkede ret logisk, men.......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-08-08 10:06

On Sat, 30 Aug 2008 10:24:35 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
>At ekstra akselafstand har betydning for stabiliteten?
>
>Hmm - det vil jeg jo egentligt mene virkede ret logisk, men.......

Det er det ikke umiddelbart for hr. Stidsen. .o)

Da jeg fremførte teorien, blev jeg straks udsat for skarpe lamper og
ditto spørgsmål, foruden den sædvanlige dokumentation.

Men vi to er enige.

--

Venlig hilsen
Folmer