Mondeo - mærkelig lyd?
Fra : Søren Bay

Dato : 29-08-08 08:22

Hejsa

Vi har for nyligt købt ne Mondeo '06. Den kører dejligt, men der er
nogle gange en lille pivende eller nærmest ringende lyd. Den kommer ikke
på noget bestemt tidspunkt, men kommer og går som det passer den. Er der
nogle der har et bud på hvad det kan være?

PS. Tror ikke det er mus...

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk

Fra : evh

Dato : 29-08-08 18:48

Du kan gøre som jeg engang fik at vide af en mekaniker (ikke uden humor) han
gik rundt om bilen, bøjede ned i knæ og da han kom til mærket hvor der stod
Ford sagde han "DER" er fejlen.

Held og lykke med bilen !

Venlig hilsen
VHA

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 29-08-08 19:57

> [...]
> noget bestemt tidspunkt, men kommer og går som det passer den. Er der
> nogle der har et bud på hvad det kan være?

Du må præcisere det nærmere; kommer lyden ude- eller indefra, for- eller
bagfra? Er det en benzin eller en diesel-model du har? Har selv en '05
Mondeo diesel st.car, men har nu ikke hørt nogen lyd som du beskriver.

Lydene kan komme de særeste steder fra: På min gamle Peugeot 407 SW kunne de
'langsgående' tagbøjler, i kraftig sidevind, udsende en besynderlig og dyb
hyletone. I lang tid troede jeg det var tagantennen, men på
Peugeot-værkstedet kendte de til lyd-fænomenet med tagbøjlerne. Måske dit
(Ford-)værksted har et bud..?

/Asger

Fra : Søren Bay

Dato : 02-09-08 17:40

Asger Ellekrog skrev:
> [...]
> hyletone. I lang tid troede jeg det var tagantennen, men på
> Peugeot-værkstedet kendte de til lyd-fænomenet med tagbøjlerne. Måske dit

Lyden kommer fra motoren - omkring kæden (kileremmmen - ved ikke hvad
det hedder med kædetræk) og vandpumpen!

Lyden kommer og går som det passer den

Fra : Morten

Dato : 09-09-08 23:00

> Lyden kommer fra motoren - omkring kæden (kileremmmen - ved ikke hvad
> det hedder med kædetræk) og vandpumpen!
>
> Lyden kommer og går som det passer den

Lyder det som om at gearkassen er på vej væk, så er det helt sikkert
Remstrammeren til multirip remmen, prøv den, andet kan jeg ikke lige
komme i tanke om,,,, troede på min Mondeo at gearkassen var fyldt med
spåner og manglede halvdelen af tænderne, til jeg fik luret lidt på den
og fandt til alt held ud af at det var remstrammeren Heldigvis
7-9-13... slap ca.2000 hos en lokal mekaniker med regning og det hele...

Fra : Vestman

Dato : 08-09-08 08:25

"Søren Bay" <bay@cool.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget bestemt tidspunkt, men kommer og går som det passer den. Er der
> nogle der har et bud på hvad det kan være?

Det er motoren, tror jeg. Hold godt fast i tændingsnøglen, så kan du selv
bestemme når den pivende lyd starter. Men skal du nogen steder, må du nok
leve med det..

--
/Lars
5.7 V8