Irriterende lyskryds!
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-08 00:16

Jeg har i ca. 4 år kørt den samme vej hjem fra Sønderborg til Broager via
hovedvej 8, og de sidste 3 gange har jeg lagt mærke til at lyskrydset hér:

http://maps.google.com/maps?ll=54.896041,9.6755476&z=15&t=h&hl=da

næsten altid viser rødt når jeg kommer ved 23-tiden selvom der ikke kommer
nogle biler fra siderne.

(Tog tid i dag: man havde 15 sekunder grønt før det skiftede til rødt for
hovedvejen igen!)

I dag gjaldt det samme for détte kryds:

http://maps.google.com/maps?ll=54.92093,9.7253823&z=15&t=h&hl=da

lidt tidligere på ruten.

Har nogen læst i den lokale sprøjte - eller andetsteds - om man har fundet
på noget nyt, eller hva? - det er i hvert fald p*sseirriterende at holde dér
til grin for sine egne penge!

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Thomas H.

Dato : 29-08-08 05:31

> [...]
> på noget nyt, eller hva? - det er i hvert fald p*sseirriterende at holde

Måske har Claus Bondam været på besøg hos borgmesteren, og lært ham hans
filosofi med, at genere bilisterne mest muligt indtil de tager toget?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-08 18:07

Thomas H. skrev:
> Måske har Claus Bondam været på besøg hos borgmesteren, og lært ham hans
> filosofi med, at genere bilisterne mest muligt indtil de tager toget?

Nu er det så begrænset hvor mange tog der kommer til Broager, så selv CB
burde ikke være så dum at han forslår det.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 29-08-08 05:40

> Har nogen læst i den lokale sprøjte - eller andetsteds - om man har fundet
> på noget nyt, eller hva? - det er i hvert fald p*sseirriterende at holde
> dér til grin for sine egne penge!
Her i holstebro har de lavet det så "smart" at rigtig rigtig mange lyskryds
skifter til rødt i begge retninger hvis der ingen trafik er. Problemet er så
bare, at kommer der er stor stribe biler, så forbliver den ikke grøn, nej
den skifter til rødt midt i det hele for så efter 2sek efter at begynde at
skifte til grønt igen. Pisse irreterende!!

De steder det er stille op på den måde er kun på store veje. Jeg vil mene
det bedste ville være at give grønt lys konstant på den store vej og så lade
dem fra sidevejene vente lidt for rødt.

Der bliver snakket så meget om Co2 udledning fra biler og lastbiler. Men jeg
kan virklig ikke se fordelen ved at alle de biler og lastbiler hele tiden
skal bremse ned, for så at give en masse gas for at komme i gang igen, bare
fordi lortet skifter til rødt hele tiden.

Der er ét sted som jeg er speciel træt af her hvor jeg bor. Det er en
4sporet vej med 60km/t hastighed. Der er ét kryds som er meget lidt befærdet
fra sidevejene, men alligevel skifter krydset til rødt hele tiden i begge
retning, for så at skifte til grønt igen på den store vej. Jeg har
efterhånden set et utal af biler drøne over for rødt og den så skifter til
grønt igen mens de er midt ude i krydset.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-08-08 08:43

> [...]
> den store vej. Jeg har efterhånden set et utal af biler drøne over
> for rødt og den så skifter til grønt igen mens de er midt ude i

Det er alt sammen i trafiksikkerhedens navn.
Ser du en grøn lampe ude på afstand, så gir'
du den lige lidt ekstra så du når med og derved
hæver du farten = større chance for uheld.
Er der rødt sænker du farten for at ramme
krydset når den bliver grøn = mere trafiksikkert
Problemet kommer så når det er alle Brian'er
lærer de kryds at kende, for så ved de at der bliver
grønt når de er 5-10 m fra krydset og derfor
holder farten. For der er en der kommer fra
vejen på tværs og han er lidt tættere på og
får altså det grønne.......... Bum.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-08 09:04

Andersen [3650] skrev:

> [...]
> hæver du farten = større chance for uheld.
> Er der rødt sænker du farten for at ramme
> krydset når den bliver grøn = mere trafiksikkert

Er dét officiel politik?

Før var det jo grønt "hele tiden", så jeg gav ikke "ekstra gas" når jeg
kom...

Fra : Andersen [3650]

Dato : 29-08-08 09:40

> Andersen [3650] skrev:
> Er dét officiel politik?
>
> Før var det jo grønt "hele tiden", så jeg gav ikke "ekstra gas" når
> jeg kom...

Det er det på rute 207 mellem Slangerup og Birkerød.
Om det er landsdækkende ved jeg ikke, men det var
den forklaring jeg selv fik da jeg spurgte til denne
"underlige" opførsel.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-08 10:11

Andersen [3650] skrev:

> Det er det på rute 207 mellem Slangerup og Birkerød.
> Om det er landsdækkende ved jeg ikke, men det var
> den forklaring jeg selv fik da jeg spurgte til denne
> "underlige" opførsel.

Nå, så bliver det sikkert landsdækkende med tiden - sikke noget f*ck! :-/

Fra : Henning

Dato : 29-08-08 14:54

> [...]
>grønt når de er 5-10 m fra krydset og derfor
>holder farten. For der er en der kommer fra
>vejen på tværs og han er lidt tættere på og

Præcis det skete for nogle år siden ved motorvejsafkørslen ved Tilst.
Desværre kom der en bil fra motorvejen som netop havde fået grønt, den
"lokalkendte" bilist nåede ikke engang at bremse for sit røde lys, det
plejede jo at skifte Det resulterede i flere døde desværre, så vidt
jeg husker.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-08-08 18:10

Klaus G. skrev:
> [...]
> efterhånden set et utal af biler drøne over for rødt og den så skifter til
> grønt igen mens de er midt ude i krydset.

Det du beskriver er jo ikke at dem fra sidevejene skalvente lidt ekstra,
men at det skifter tilrødt på den store vej, selvom der ikke kommer
nogen på sidevejene, for straks efter at skifte tilbage til grøn.

Det er jo endnu mere, altså sk*de, irriterende end hvis der faktisk kom
nogen på sidevejene.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-08 16:30

> Har nogen læst i den lokale sprøjte - eller andetsteds - om man har fundet
> på noget nyt, eller hva? - det er i hvert fald p*sseirriterende at holde
> dér til grin for sine egne penge!

Jeg syntes også her i det store Herlev kryds at lyssignalerne har ændret
tider med grønt eller rødt.

http://maps.google.dk/maps?f=q&hl=da&geocode=&q=herlev&ie=UTF8&ll=55.722633,12.441169&spn=0.004671,0.007467&t=h&z=17

Enten er der enormt langt tid grønt så gør det ikke noget men det kan også
være der er enormt langt tid rødt.

Sådan har det ikke været før.

kimilar