"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in
news:g96r3n$i17$1@newsbin.cybercity.dk:
>>
http://www.seriouswheels.com/pics-1980-1989/1985-Lamborghini-Countach-
>> White-Front-Angle-Open-Doors-st.jpg
> Smag og behag er jo forskellig. Jeg synes faktisk den er ret grim.
Jeg er helt enig. Countach LP5000 (den oprindelige prototype) var en helt
anderledes sexet og dynamisk bil at se på.
http://www.lambocars.com/archive/highres/lp50008.htm
Hav lige in mente at det er en næsten 40 år gammel bil vi kigger på her.
Dengang var bilens dækmontering f.eks. noget af det mest ekstreme...
70'er lavprofil
Desværre havde bilen besvær med at køle V12 motoren, og derfor kom den
første produktionsmodel til at se således ud:
http://www.lambocars.com/hr/cou/lp4005.htm
De smukke linier er brudt, men designet kan da stadig genkendes og det er
bestemt en bil jeg synes om.
Helt i modsætning til det sidste evolutionstrin, som er decideret
modbydeligt med sine mange påklistrede skærmforøgere, luftindtag m.m.:
http://www.lambocars.com/hr/cou/25th4.htm
Det rigtigt triste ved Countachs historie og designudvikling er, at
sidste udgaves teknik (med mindre modifikationer), sandsynligvis havde
passet til første udgaves design også mht. køling.
Jeg har faktisk prøvet at formidle projektet til Jay Leno: En Countach
tro mod det oprindelige design, men med moderne holdbar teknik.
> men sikkert en fin bil.
Egentlig ikke. De fleste der har prøvet den er enige om at det er en
fantastisk oplevelse at prøve den, men ligeså enige om at i praksis er
det ikke en bil man drømmer om at køre igen: Besværlig, hård, upræcis,
varm og umulig at overskue.
Men derfor er det stadig bilen en hel generation af drengerøve jævnligt
drømmer om. Ofte med Samantha Fox i passagersædet... hehe.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.