MB Viano
Fra : KASO

Dato : 25-08-08 22:56

Jeg prøvede for et stykke tid siden - uden det store held - så nu prøver jeg
igen:

Jeg overvejer et eksemplar af ovenstående (brugt) i camperversionen Marco
Polo. Formentlig en 2.2CDI eller en 3.0CDI.
En henvendelse til teknisk afdeling hos FDM sagde, at de ikke havde hørt om
problemer med dem (i modsætning til forgængeren, Vito). De er nu
helgalvaniserede, og angiveligt er rust ikke længere et problem - men......

Er der nogen, der har erfaringer med Viano, som de vil dele?

På forhånd tak!

Fra : Mogens

Dato : 01-09-08 11:47

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> men......
> Er der nogen, der har erfaringer med Viano, som de vil dele?

Ved ikke om jeg tør at svare - igen :)
www.autofinder.ie/asp1/afmain.asp?lnk=201&modelid=915&description=Mercedes%20Viano

Autofinder say:
Avoid. Mercedes' weakest link - a thinly disguised van that pretends to be a
people carrier. Crude and laughably overpriced.
It's hard to find anything to like about the Viano, a real anomaly in
Mercedes' line-up of prestige machinery. The official spin is that it's a
seriously spacious rival to full-sized people carriers. The reality is that
it's nothing more than a van with windows, leather seats and a ridiculously
high pricetag.

Fra : KASO

Dato : 01-09-08 20:25

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Ved ikke om jeg tør at svare - igen :)

Åhh-jo - prøv du bare

> [...]
> seriously spacious rival to full-sized people carriers. The reality is
> that it's nothing more than a van with windows, leather seats and a

Takker for den. Tjah - jeg læste den hele igennem - og det handler meget om,
hvilke forventninger, man stiller. Jeg sammenligner den ikke med en Espace,
Galaxy & Co. - den er en god sjat større, og derfor forventer jeg heller
ikke køreegenskaber som en personbil. Da jeg ydermere har kig på (og
faktisk købt i mellemtiden) en camperversion (Marco Polo), har jeg slet
ingen forventninger om at køre race på de små veje.

Sjovt nok læste jeg en anden test, hvor den bl.a. roses for skarpere
køreegenskaber end f.eks. Espace - så der er ikke megen enighed på det
punkt. Til gengæld er de begge enige om, at mekanikken er solid og billig at
vedligeholde - og det var én af de ting, jeg var interesseret i at vide -
jeg har jo allerede gjort op med mig selv, at jeg er "tilfreds" med
køreegenskaber og plastikkens kvalitet (der ganske rigtigt ikke ligner en MB
personbil), men det handler nok også om, hvilke forventninger jeg stillede
til køretøjet. Den er langt fra så velkørende, stille og komfortabel som min
Scénic, men så kan den jo div. andre ting (som campermodel).

Tak for dit input!