Så blev jeg sgu flashet
Fra : Xalo

Dato : 25-08-08 18:52

På Jyllingevej må man køre 50 km/t. Jeg nåede dårligt nok oppe på 60 så
blev der flashet.

Hvad kan jeg forvente nu udover et billede af mig selv.

Hvor stor bliver bøden....??

Så vidt jeg har forstået på det får jeg ingen klip.

På forhånd tak

Fra : Knut

Dato : 25-08-08 19:03

Det afhænger helt af med hvilken hastighed du bliver bonnet - men 500 eller
1000 kr er at forvente.
Ellers sker der ikkenoget, hvis du er under de 65 km/t

Knud

Fra : Ivan Madsen

Dato : 25-08-08 19:08

On Mon, 25 Aug 2008 19:51:53 +0200, "Xalo" <xalos@jk.kk> wrote:

> [...]
>

>Hvad kan jeg forvente nu udover et billede af mig selv.
>

>Hvor stor bliver bøden....??
>
>Så vidt jeg har forstået på det får jeg ingen klip.

Under 60, 500 kr! Tillykke med det dårlige billede ;-(
Over 60, 1000 kr - over 65 kommer den grimme saks frem og laver grimme
mærker i plastickortet )

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-08-08 19:18

Xalo wrote:
> På Jyllingevej må man køre 50 km/t. Jeg nåede dårligt nok oppe på 60
> så blev der flashet.
> Hvad kan jeg forvente nu udover et billede af mig selv.
> Hvor stor bliver bøden....?

Hvor nøjagtigt er dit speedometer?

Mit viser ca. 10-11 procent mere end den reelle hastighed.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-08-08 22:11

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:g8ut0d$m6k$1@newsbin.cybercity.dk...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-08-08 22:12

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Fik lige en huske-kage om hvor elendig OE er til News :)
Viser dit speedo også 10% forkert ved 50km/t?

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-08-08 10:08

Brian Axelgaard wrote:
> "Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i meddelelsen

> Fik lige en huske-kage om hvor elendig OE er til News :)

Du kan godt slette det indlæg, omend jeg ikke kan huske hvordan - jeg
bruger ikke OE, og har aldrig gjort det.
Prøv tordenfuglen istedet: http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/all.html

> Viser dit speedo også 10% forkert ved 50km/t?

Forstået på den måde, at når det viser 55 og jeg kører forbi en
fartmålertavle (som typisk opstilles ved overgang fra landevej til
byzone), så viser tavlen 50.

Jeg har ikke målt det på andre måder.

Fra : Anders Majland

Dato : 26-08-08 10:28

> Forstået på den måde, at når det viser 55 og jeg kører forbi en
> fartmålertavle (som typisk opstilles ved overgang fra landevej til
> byzone), så viser tavlen 50.
>
> Jeg har ikke målt det på andre måder.

De fartmåler tavler er ikke særligt præcise og justeret ind til ikke at vise
for meget... Så da speedometeret ikke må vise for lidt så er den reelle
hastigehd nok et sted derimellem (med original dækmontering).

Fra : Kent Friis

Dato : 26-08-08 19:33

Den Tue, 26 Aug 2008 11:27:54 +0200 skrev Anders Majland:

> De fartmåler tavler er ikke særligt præcise og justeret ind til ikke at vise
> for meget... Så da speedometeret ikke må vise for lidt så er den reelle
> hastigehd nok et sted derimellem (med original dækmontering).

De fleste jeg møder plejer nu at passe meget godt med den fejlvisning
jeg har på speedometeret - som GPS'en er enig i. Dog har jeg aldrig
checket fartmåleren med GPS'en, så det er på øjemål.

Og så er der nogen enkelte der er helt hen i skoven. Så som den der
i fredags blinkede 55, stort set da jeg drejede ud af rundkørslen -
og der var ikke andre biler at se. Jo, en der var kørt forbi den
på det tidspunkt.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-08-08 19:01

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> De fartmåler tavler er ikke særligt præcise og justeret ind til ikke at
> vise for meget... Så da speedometeret ikke må vise for lidt så er den
> reelle hastigehd nok et sted derimellem (med original dækmontering).

Så længe hastigheden bliver målt på en vis afstand - 50 meter eller mere -
plejer de nu at være gode nok omend der er nogle få som viser forkert.

Hvis man kommer for tæt på dem, viser de for lidt pga. vinklen til dem.

Nogle måler kun en gang ved hjælp af "ledninger" i asfalten - men de fleste
er vist "radar".

--
Per

Fra : Frøken Jensen

Dato : 25-08-08 21:49

On 25/08/08 19:51, in article
aea98$48b2f137$55187421$27958@news.arrownet.dk, "Xalo" <xalos@jk.kk> wrote:

> [...]
>

> Hvad kan jeg forvente nu udover et billede af mig selv.
>

> Hvor stor bliver bøden....??
>
> Så vidt jeg har forstået på det får jeg ingen klip.

Jeg har prøvet noget lignende på Roskildevej. Det kostede 1000.-
Held og lykke :)

--
Peugeot 406, 2,0
Metalgrøn, automatgear

Fra : oz3bto

Dato : 27-08-08 20:02

"Xalo" <xalos@jk.kk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Hvad kan jeg forvente nu udover et billede af mig selv.
>

> Hvor stor bliver bøden....??
>
> Så vidt jeg har forstået på det får jeg ingen klip.

De er sku også lede af og til

Idag holdte der f.x. 3 varevogne på rad og række .. Alle Transportere med
stor mørk bagrude ... Den sidste(forreste) i række var en fotovogn ... Ret
ledt sted at pakere den

Og nej blev ikke blitzet