Billig bil til ny billist(29år)?
Fra : Klaus G.

Dato : 24-08-08 20:17

Hej.

Jeg har noget familie som pt.køre rundt i en Skoda Felicia 1.6 fra 96'. Men
han vil gerne have noget andet bil med mere komfort og nyere design
indvendigt som udvendigt. Altså et par klasser opad.

Han har kun 1års erfaring, men er 29år.

Der er en 120-140.000kr. at købe ind for. Men jo dyrere forsikring/afgift jo
mindre er der at købe bil for. Et krav er at den skal være mindst og helst
lidt hurtigere fra 0-100 end den gamle(12sek). Desuden må den godt være
nogenlunde økonomisk. Dvs. at den reelt kan køre mindst 14-15km/l på
landevejen.

Skoda kan jo forsikres, med stor fordel som nybegynder, gennem TopDanmark,
de giver 4år ancinitet oveni hatten jo. Er der andre bilmærker og
forsikringer som køre samme stil på brugte biler?

Men er der nogle biler i kan anbefale? Stationcar er at fortrække, men er
dog ikke noget krav. Aircon, el-ruder er også krav. Fart pilot er jo bare
bonus :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 21:29

Jeg er ked af det, men noget siger mig, der
skal kikkes på noget KIA.

Fra : Klaus G.

Dato : 25-08-08 16:02

> Jeg er ked af det, men noget siger mig, der
> skal kikkes på noget KIA.
Nogle bestemte modeller du tænker på?

Deres forsikrings ordning er vist kun på nye biler og biler til 140.000kr.
hos Kia er ikke hurtigere end nævnte Skoda...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-08-08 21:52

Hej Klaus

Klaus G. wrote:

> Der er en 120-140.000kr. at købe ind for. Men jo dyrere forsikring/afgift jo
> mindre er der at købe bil for.

Indtil flere bilmærker har billige forsikringer ved køb af nybiler.
F.eks. kan du forsikre en sprit ny Mitsubishi Colt for 2900,- om året
incl. kaskodækning. Efter 3 år omforhandler man så præmien fremover.

Det er sq vær at tage med hvis man er nybilist og ikke vil flåes.

--
Mvh, Kim Voss Schrader (med 8 års anciennitet i egen bil :))

Fra : Bruno

Dato : 24-08-08 22:16

Kim Voss Schrader wrote:
> Indtil flere bilmærker har billige forsikringer ved køb af nybiler.
> F.eks. kan du forsikre en sprit ny Mitsubishi Colt for 2900,- om året
> incl. kaskodækning. Efter 3 år omforhandler man så præmien fremover.

Jeg vil godt tilslutte mig Colt som et godt bud det er et ret lækkert
køretøj med mange fixe detaljer. Plus det er ikke ligefrem fordi det er
et af de mærker der er kendt for bøvl, hvilket har en del og sige i et
bilbudget.

Mvh
Bruno

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 24-08-08 22:55

Er det ikke igennem ALKA der så kræver at man har en "sladrebox"
installeret? (for egen regning). Derudover mener jeg, at selvrisikoen stiger
med 1.000,- pr. km- man har overtrådt fartgrænsen i et evt. uheld. Det
betyder jo, at bilens pris stiger med ca. 10.000,- for boksen. Er man
uheldig og bliver fundet "skyldig" i et uheld hvor man fx. overhaler med 110
km/t (med 80 km/t begræsning) kan man se frem til en ekstraregning på
30.000 i selvrisiko.

Mvh

Jasper

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 25-08-08 06:02

> [...]
> 110 km/t (med 80 km/t begræsning) kan man se frem til en ekstraregning på

Jeg har ikke tid til at tjekke det lige nu, men jeg mener kun at
selvrisikoen kan stige med op til 10.000 kroner, så kører du mere end 10
km/t for stærkt er det "gratis" i selvrisikoen.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 07:46

>uheldig og bliver fundet "skyldig" i et uheld hvor man fx. overhaler med 110
>km/t (med 80 km/t begræsning) kan man se frem til en ekstraregning på
>30.000 i selvrisiko.

Beder man så ikke selv om det? Overhaling med den fart indbyder til
selvrisiko og bøde i den størrelse!

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 26-08-08 23:10

> Beder man så ikke selv om det? Overhaling med den fart indbyder til
> selvrisiko og bøde i den størrelse!

Hmm. Hvis du aldrig har foretaget en overhaling på landevejen, hvor nålen
har sneget sig op på 110 km/t på et eller andet tidspunkt i løbet af denne
overhaling, er du bestemt et af Guds bedre børn. Som vi andre dog forbander
hver søndag, når vi snegler os af sted med 70 i timen.

Spøg til side... Regler er til for at blive overholdt. Men alt med måde. Mit
gæt er, at det er en meget, meget lille del af kunderne der er blevet oplyst
om de faktiske forhold vedr. den mulige kæmpemæssige selvrisiko. Det er
naturligvis deres egen fejl, men når et selskab laver et produkt, der
primært henvender sig til yngre billister, kan du æde din hat på, at disse
ikke gennemtænker konsekvenserne af en hurtig overhaling.

Men jeg er da imponeret over din accept af "bødens" størrelse. Vil det sige,
at såfremt du nogensinde skulle blive taget med 110 i timen på en landevej
eller ca. 65 km/t i byzone er villig til at betale de 1.000,- i bøde til
staten, og yderligere 29.000,- til Læger Uden Grænser eller WWH eller anden
velgørenhed? (eller måske i dit forsikringsselskabs pengeskab)

Mvh

Jasper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-08-08 14:50

Hej!

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> [...]
> med 1.000,- pr. km- man har overtrådt fartgrænsen i et evt. uheld. Det
> betyder jo, at bilens pris stiger med ca. 10.000,- for boksen.

Den koster da ikke een krone ekstra at købe.

Men hvis du laver et uheld (og får skylden) vil de kræve 1000,- ekstra i
selvrisiko pr. km/t du kører stærkere end fartgrænsen (max. 30kkr som du
også nævner).

Det er da egentligt fair nok. Især med en nybilist - de skal jo
alligevel passe ekstra på de første par år.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henning

Dato : 26-08-08 11:10

>Den koster da ikke een krone ekstra at købe.

Da jeg forespurgte på forsikring, skulle man selv betale ~5.000,- i
engangsbeløb for boxen. Pengene ville være tjent ind i løbet af knap 2
år.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-08-08 16:20

Hej!

Henning wrote:
> Da jeg forespurgte på forsikring, skulle man selv betale ~5.000,- i
> engangsbeløb for boxen. Pengene ville være tjent ind i løbet af knap 2
> år.

Well, forhandlerne giver samme rabat på bilen som boksen koster. Så alt
i alt koster den ikke noget. Har det fra en kammy som har købt en ny
Colt for nogle mdr. siden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Søren C

Dato : 25-08-08 00:27

On 25 Aug., 07:02, "Jeppe Vestergaard" <thism...@isfake.com> wrote:

> [...]
> selvrisikoen kan stige med op til 10.000 kroner, så kører du mere end 10
> km/t for stærkt er det "gratis" i selvrisikoen.

Ifølge folderen på mitsubishies hjemmeside kan selvrisikoen ved en
boks andrage 30000kr.
Personligt vil jeg holde mig langt væk fra europæiske biler da de kun
yder 2års garanti.
Vil også sige Kia eller Mitsubishi som yder fra 3 til 7 års garanti og
billig forsikring.
Mitsubishi kan dog blive en dyr fornøjelse ved en skade, hvis man har
kørt for stærkt.

Fra : KASO

Dato : 26-08-08 06:52

> Personligt vil jeg holde mig langt væk fra europæiske biler da de kun
> yder 2års garanti.

Ja - de fleste....

Renault er begyndt med 3 år på visse modeller.

Desuden er de mange års garanti ikke meget værd, hvis importøren ikke vil
vedgå sig fejlene - der er set grimme eksempler fra Kia.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-08 07:02

KASO skriver:

> Desuden er de mange års garanti ikke meget værd, hvis importøren ikke vil
> vedgå sig fejlene - der er set grimme eksempler fra Kia.....

Hvor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-08-08 11:03

> [...]
> kan du forsikre en sprit ny Mitsubishi Colt for 2900,- om året incl.
> kaskodækning. Efter 3 år omforhandler man så præmien fremover.

Man skal bare lige huske det er med den sorte boks installeret at prisen er
2900..
Så det er ihvertfald ikke noget med at man skal køre rally og balre bilen :)

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Klaus G.

Dato : 25-08-08 16:04

> Indtil flere bilmærker har billige forsikringer ved køb af nybiler. F.eks.
> kan du forsikre en sprit ny Mitsubishi Colt for 2900,- om året incl.
> kaskodækning. Efter 3 år omforhandler man så præmien fremover.
Problemet er bare den sorte boks, det vil han ikke gå med til, vil jeg
bestemt heller ikke.

Et andet problem er at nye biler til 140k som er hurtigere end nævnte Skoda
ikke rigtigt findes...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 27-08-08 19:43

Klaus G. wrote:
> Et andet problem er at nye biler til 140k som er hurtigere end nævnte Skoda
> ikke rigtigt findes...

Suzuki Swift?
Tæt på - Mitsubishi Colt 1.3

De nyere biler vejer mere. En Skoda Felicia vejer 965 kg - en Suzuki
Swift, der umiddelbart virker mindre vejer 945 kg.

Knus
Regnar

Fra : Søren C

Dato : 26-08-08 05:02

On 26 Aug., 07:51, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> Ja - de fleste....
>
> Renault er begyndt med 3 år på visse modeller.
>
> Desuden er de mange års garanti ikke meget værd, hvis importøren ikke vil
> vedgå sig fejlene - der er set grimme eksempler fra Kia.....

Er der det? Hvor? Eksempel tak....

Fra : Søren C

Dato : 26-08-08 05:20

On 26 Aug., 13:01, Søren C <master.c...@12move.dk> wrote:

> Er der det? Hvor? Eksempel tak....

Opfølgning:
Ifølge Autoindex ligger Kia hvad angår tilfredshed med værksteder
gennemsnitlig. dvs bedre end mærker som VW, Skoda, Peugeot, Renault,
Audi osv.
Så jeg tvivler på der er meget mere hold i din påstand i ved andre
bilmærker.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-08-08 15:31

Søren C skriver:

> Opfølgning:
> Ifølge Autoindex ligger Kia hvad angår tilfredshed med værksteder
> gennemsnitlig. dvs bedre end mærker som VW

Der skal eddermanme heller ikke meget til at slå de fleste VW
værksteder...

Fra : Anders Majland

Dato : 25-08-08 13:56

> [...]

> dog ikke noget krav. Aircon, el-ruder er også krav. Fart pilot er jo bare

Nogle årsager til ikke at vælge en fabia kombi med et par år på bagen ? Kan
måske bliver svært at finde en med aircon men fartpilot koster ikke meget at
få eftermonteret.

Han har jo nok vennet sig til det grimme logo og det er vel det mest
negative der er at sige om det mærke Det skulle da lige være at de
holder brugtpriserne for godt (når man står som køber) ...

Fra : Martin [TMM]

Dato : 25-08-08 15:04

Hej
Anders Majland wrote:
> ...Det skulle da lige være at de holder brugtpriserne for godt (når man
> står som køber) ...

Det kan jeg desværre kun tilslutte mig. Havde ellers selv set mig varm på en
Octavia, men er begyndt at kigge efter en Mitsubishi Carisma i stedet.

Mvh
Martin