Prøvetur i en Peugeot 405 1,8 d. iS fra '9~
Fra : Morten

Dato : 24-08-08 05:56

Fik prøvet en Peugeot 405 1,8 4d. iS fra '94 her til aften. Den har
gået 214.000 km og har kun haft én ejer. Den blev synet i sidste måned
med en kommentar fra synsmanden om at køretøjet var "Nydeligt og
aldeles velholdt". En kommentar som jeg må siges at dele. Kabinen var
ekstremt velholdt og der var intet rust at finde bortset fra en lille
"plet" ved højre baglygte. Ingen rust i baggagerummet, ved "kanter" på
motorrummet eller under bilen. Alt så virkelig fint ud hvorfor jeg er
rimelig varm på bilen.

Der er dog to ting jeg oplevede som jeg lige vil vende med jer andre i
gruppen.

- når man giver gas efter at have skiftet fra 1-2 og fra 2-3 gear er
det som den hakker en lille smule ved lave omdrejninger. Ikke hver
gang men den gjorde det et par gange på den ½ time vi kørte i den.
Ellers trækker den jævnt hele vejen. Hvorfor denne hakken?
- efter en lille kort sviptur kørte blæseren ude i motorrummet.
Temperaturmåleren i instrumenteringen viser maks 90* - hvorfor kører
blæseren i motorrummet? Defekt temp. måler eller?

Udover ovenstående er der ingenting at komme efter. Bilen trækker
jævnt, bremser "lige" og der er ingen mis-lyde overhovedet.

Håber i kan komme med en indikation på, hvad der kan skyldes
ovenstående.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-08-08 15:26

- efter en lille kort sviptur kørte blæseren ude i motorrummet.
Temperaturmåleren i instrumenteringen viser maks 90* - hvorfor kører
blæseren i motorrummet? Defekt temp. måler eller?

Er der aircon i bilen ? - min skoda har 2 blæsere i motorrummet - den ene
kører altid når aircon er koblet til.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Morten

Dato : 24-08-08 09:08

On 24 Aug., 16:25, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> blæseren i motorrummet? Defekt temp. måler eller?
>
> Er der aircon i bilen ? - min skoda har 2 blæsere i motorrummet - den ene

Hej Andreas

Nej, ingen aircon i bilen.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-08-08 20:51

"Morten" <> skrev i meddelelsen

> [...]
> gang men den gjorde det et par gange på den ½ time vi kørte i den.
> Ellers trækker den jævnt hele vejen. Hvorfor denne hakken?

At du ikke har givet nok gas ved gearskift?

> - efter en lille kort sviptur kørte blæseren ude i motorrummet.
> Temperaturmåleren i instrumenteringen viser maks 90* - hvorfor kører
> blæseren i motorrummet? Defekt temp. måler eller?

En Peugeot ting. Blæseren starter ved ca. 90 grader.

mvh
Henning

Fra : Klaus G.

Dato : 25-08-08 05:43

> En Peugeot ting. Blæseren starter ved ca. 90 grader.
Min Pug405 Mi16 fra 89' som jeg havde for 5år siden, der var det simpelthen
køleren som var irret så meget at den ikke kølede ordentligt, alle
køleribberne lå nede i bunden . Ny køler kom på og så tændte blæseren meget
sjældent.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-08-08 12:20

"Morten" <> skrev i meddelelsen
> [...]
> "plet" ved højre baglygte. Ingen rust i baggagerummet, ved "kanter" på
> motorrummet eller under bilen. Alt så virkelig fint ud hvorfor jeg er

Glemte følgende i mit andet indlæg.

Nu nævner du ikke, hvad du skal give for bilen, men ud fra din beskrivelse
lyder det ikke til, at der er noget at betænke sig på. Køb bilen.

mvh
Henning

Fra : Ulrik Friis

Dato : 25-08-08 16:46

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> wrote in message

> Nu nævner du ikke, hvad du skal give for bilen, men ud fra din beskrivelse
> lyder det ikke til, at der er noget at betænke sig på. Køb bilen.

Køb bilen hvis prisen er rigtig og sæt så en ny køler og en ny termostat i.
Det koster ikke mange basører. En køler fra '94 er udtjent. Og så fyld den
op med en ordentlig kølervæske i blandingsforholdet 1:1, så behøver du ikke
bekymre dig mere om det.

Ulrik

Fra : Morten

Dato : 25-08-08 11:03

Hej alle

Bilen er købt for 18.000 bananer.

Jeres kommentarer omkring køler og termostat er noteret - tak for
jeres indlæg.

Mvh
Morten