|
| Hvor billigt kan man blive kørende? Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 19-08-08 23:12 |
|
Jeg skal til at læse fra 1/9 og flytter først i nærheden af skolen d.
1/11. Derfor fik jeg tanken om en bil, som skal kunne køre i 2-3 måneder
og den skal være billig. Hvor billigt kan det gøres? Hvordan hvis jeg
køber en gammel spand, hvor der er 3 måneder til syn. Kan jeg så være
sikker på, at den ikke bliver kaldt ind før tid?
Mvh.
Rasmus
| |
Kent Oldhøj (19-08-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 19-08-08 23:21 |
|
Rasmus Lauritsen <rasmus@lauritsen.info.spam.com> wrote in news:48ab4517$0
$90263$14726298@news.sunsite.dk:
> Jeg skal til at læse fra 1/9 og flytter først i nærheden af skolen d.
> 1/11. Derfor fik jeg tanken om en bil, som skal kunne køre i 2-3 måneder
> og den skal være billig. Hvor billigt kan det gøres? Hvordan hvis jeg
> køber en gammel spand, hvor der er 3 måneder til syn. Kan jeg så være
> sikker på, at den ikke bliver kaldt ind før tid?
Jeg ville være mere bekymret for om den holdt de 3 måneder. Kig dig godt
for.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Troels [around 9000] (20-08-2008)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-08-08 00:42 |
|
> Jeg skal til at læse fra 1/9 og flytter først i nærheden af skolen d.
> 1/11. Derfor fik jeg tanken om en bil, som skal kunne køre i 2-3 måneder
> og den skal være billig. Hvor billigt kan det gøres? Hvordan hvis jeg
> køber en gammel spand, hvor der er 3 måneder til syn. Kan jeg så være
> sikker på, at den ikke bliver kaldt ind før tid?
Jeg gav 3500 kr. for min nuværende BMW E30 320i. Den er ikke køn, og der
skulle 2 nye bagdæk på (gud ved hvorfor) - men udover det kører den sgu
godt. Bruger minimalt med olie, intet vand, bremserne funker, alt lyset
virker - så kan man ikke klage.
6 måneder til syn da jeg købte den - det du skal se på er "Valgfri synsdato"
da DEN følges, og ikke godkendelsesdato / seneste godkendelsesdato! Det er
noget af en fælde..
Troels
| |
Morten (20-08-2008)
| Kommentar Fra : Morten |
Dato : 20-08-08 07:38 |
|
Rasmus Lauritsen skrev:
> Jeg skal til at læse fra 1/9 og flytter først i nærheden af skolen d.
> 1/11. Derfor fik jeg tanken om en bil, som skal kunne køre i 2-3
> måneder og den skal være billig. Hvor billigt kan det gøres? Hvordan
> hvis jeg køber en gammel spand, hvor der er 3 måneder til syn. Kan jeg
> så være sikker på, at den ikke bliver kaldt ind før tid?
>
> Mvh.
> Rasmus
Kan du sagtens og så sælge den lige inden den skal synes og måske være
heldig at få det samme for den som du selv gav, men tag en makker med
der har forstand på biler, så ryger du ikke i en faldgruppe, har du
Aldrig haft bil før, så undersøg lige hvad du skal give i Forsikring, du
kan godt få dig en slem overraskelse samt Vægtafgift, Husk det kommer
oven i... søg på bil basen eller bilzonen sørg for at få lavet en købs
aftale, snak evt. med den lokale auto forhandler om han har nogle Engros
biler til en 3000 kr. stående, dem vil han sikkert gerne sælge dig med
plader, så er det bare at omregistere den koster vis nok 400kr. det er
billigere end et helt sæt plader til 1300, (kan ikke lige selv huske
priserne så ret mig hvis jeg er forkert på den ;0) jeg gjorde det en
vinter hvor det var for vådt til at køre på knallert/cykel, det er den
mest rustne skoda favorit jeg har kørt i, godt jeg ikke blev stoppet, så
havde jeg nok ikke fået lov til at køre videre... ;0)
| |
Jan Andersen (20-08-2008)
| Kommentar Fra : Jan Andersen |
Dato : 20-08-08 10:46 |
|
"Rasmus Lauritsen" <rasmus@lauritsen.info.spam.com> skrev i en meddelelse
news:48ab4517$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg skal til at læse fra 1/9 og flytter først i nærheden af skolen d.
> 1/11. Derfor fik jeg tanken om en bil, som skal kunne køre i 2-3 måneder
> og den skal være billig. Hvor billigt kan det gøres? Hvordan hvis jeg
> køber en gammel spand, hvor der er 3 måneder til syn. Kan jeg så være
> sikker på, at den ikke bliver kaldt ind før tid?
>
> Mvh.
> Rasmus
Prøv ved en autoriseret autoophugger. De for mange fine biler
ind til skrotning ofte over 1 år til syn. Du betaler så ophuggeren
skrotpræmien + lidt oveni ialt ca.2000kr. incl.nummerplader + omreg. ca.400
| |
Jens C. Hansen (20-08-2008)
| Kommentar Fra : Jens C. Hansen |
Dato : 20-08-08 11:07 |
|
Jan Andersen wrote:
> Prøv ved en autoriseret autoophugger. De for mange fine biler
> ind til skrotning ofte over 1 år til syn. Du betaler så ophuggeren
> skrotpræmien + lidt oveni ialt ca.2000kr. incl.nummerplader + omreg. ca.400
Heh.
Det vil sige at man kan aflevere sin gamle bil til ophuggeren, og dagen
efter se en anden køre rundt i den?
Kan man ikke få sikkerhed for at den bliver hugget op?
| |
Troels [around 9000] (20-08-2008)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 20-08-08 15:38 |
|
> Det vil sige at man kan aflevere sin gamle bil til ophuggeren, og dagen
> efter se en anden køre rundt i den?
Sagtens, den blanket du underskriver hos huggeren beskriver bare at huggeren
KØBER bilen af dig, ikke at de nødvendigvis kører den igennem skrotmaskinen
med det samme. ;)
> Kan man ikke få sikkerhed for at den bliver hugget op?
Læs d.o.
Troels
| |
Kent Friis (20-08-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 20-08-08 18:32 |
|
Den Wed, 20 Aug 2008 12:07:23 +0200 skrev Jens C. Hansen:
> Jan Andersen wrote:
>> Prøv ved en autoriseret autoophugger. De for mange fine biler
>> ind til skrotning ofte over 1 år til syn. Du betaler så ophuggeren
>> skrotpræmien + lidt oveni ialt ca.2000kr. incl.nummerplader + omreg. ca.400
>
> Heh.
> Det vil sige at man kan aflevere sin gamle bil til ophuggeren, og dagen
> efter se en anden køre rundt i den?
>
> Kan man ikke få sikkerhed for at den bliver hugget op?
Gøre en del af arbejdet selv? Du har vel et solidt træ
Husk sikkerhedsselen :-þ
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Sven Pels (21-08-2008)
| Kommentar Fra : Sven Pels |
Dato : 21-08-08 06:51 |
|
"Rasmus Lauritsen" <rasmus@lauritsen.info.spam.com> skrev i en meddelelse
news:48ab4517$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg skal til at læse fra 1/9 og flytter først i nærheden af skolen d.
> 1/11. Derfor fik jeg tanken om en bil, som skal kunne køre i 2-3 måneder
> og den skal være billig. Hvor billigt kan det gøres? Hvordan hvis jeg
> køber en gammel spand, hvor der er 3 måneder til syn. Kan jeg så være
> sikker på, at den ikke bliver kaldt ind før tid?
>
> Mvh.
> Rasmus
Der er et aspekt I ikke tager højde for i dette.
Sikkerheden.
En ting er at købe en billig bil med f.eks. 1 år til syn, men hvis bilen
ikke er sikker, så kan det koste menneskeliv.
Både dit og andres.
Jeg har set en ulykke hvor en bil (et gammelt lig) tabte venstre forhjul og
røg lige over i den modsatte kørebane. Til al held var der ingen modgående.
Så sørg for den basale sikkerhed er i orden når du køber et lig, for du
ønsker vel ikke andres liv på samvittgheden ?
Mvh
Sven
| |
Jan Andersen (21-08-2008)
| Kommentar Fra : Jan Andersen |
Dato : 21-08-08 08:55 |
|
"Sven Pels" <sven@hotteremail.dk> skrev i en meddelelse
news:48ad0242$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Rasmus Lauritsen" <rasmus@lauritsen.info.spam.com> skrev i en meddelelse
> news:48ab4517$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg skal til at læse fra 1/9 og flytter først i nærheden af skolen d.
>> 1/11. Derfor fik jeg tanken om en bil, som skal kunne køre i 2-3 måneder
>> og den skal være billig. Hvor billigt kan det gøres? Hvordan hvis jeg
>> køber en gammel spand, hvor der er 3 måneder til syn. Kan jeg så være
>> sikker på, at den ikke bliver kaldt ind før tid?
>>
>> Mvh.
>> Rasmus
>
>
> Der er et aspekt I ikke tager højde for i dette.
> Sikkerheden.
>
> En ting er at købe en billig bil med f.eks. 1 år til syn, men hvis bilen
> ikke er sikker, så kan det koste menneskeliv.
> Både dit og andres.
>
> Jeg har set en ulykke hvor en bil (et gammelt lig) tabte venstre forhjul
> og røg lige over i den modsatte kørebane. Til al held var der ingen
> modgående.
>
> Så sørg for den basale sikkerhed er i orden når du køber et lig, for du
> ønsker vel ikke andres liv på samvittgheden ?
>
> Mvh
> Sven
Ifølge forsikringsoplysningen og dagspressen har det altid
været de nyeste biler der har flest trafikuheld såååå
| |
mugge (21-08-2008)
| Kommentar Fra : mugge |
Dato : 21-08-08 08:57 |
|
> Ifølge forsikringsoplysningen og dagspressen har det altid
> været de nyeste biler der har flest trafikuheld såååå
>
>
..................fordi det heldigvis er de nye biler der bliver kørt af dem
der kører flest km om året.............................
Hvis man istedet lavede opgørelsen som flest uheld pr kørte km så billedet
nok anderledes ud.
mugge
| |
Sven Pels (21-08-2008)
| Kommentar Fra : Sven Pels |
Dato : 21-08-08 09:23 |
|
"Jan Andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:48ad1f5b$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Ifølge forsikringsoplysningen og dagspressen har det altid
> været de nyeste biler der har flest trafikuheld såååå
>
>
Skulle det være en trøst hvis du pga. af et gammel lig slår to børn ihjel ?
Så siger du bare til dig selv, nå ja de fleste børn slås ihjel af nye biler,
så at jeg lige smadrer et par stykker er vel ok.
Eller hvad mener du med din kommentar ?
De fleste uheld forårsages også af folk der ikke er narkopåvirkede, vil de
så beyde det er en god ide at køre narkopåvirket ?
Mvh Sven
| |
Jan Andersen (21-08-2008)
| Kommentar Fra : Jan Andersen |
Dato : 21-08-08 12:09 |
|
"Sven Pels" <sven@hotteremail.dk> skrev i en meddelelse
news:48ad25eb$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Jan Andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:48ad1f5b$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>
>>
>> Ifølge forsikringsoplysningen og dagspressen har det altid
>> været de nyeste biler der har flest trafikuheld såååå
>>
>>
> Skulle det være en trøst hvis du pga. af et gammel lig slår to børn ihjel
> ?
>
> Så siger du bare til dig selv, nå ja de fleste børn slås ihjel af nye
> biler, så at jeg lige smadrer et par stykker er vel ok.
>
> Eller hvad mener du med din kommentar ?
>
> De fleste uheld forårsages også af folk der ikke er narkopåvirkede, vil de
> så beyde det er en god ide at køre narkopåvirket ?
>
> Mvh Sven
Hej igen
Jeg mener det ikke er så farligt at køre i en gammel bil som man udmidelbart
tror.
| |
Anders Majland (21-08-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 21-08-08 12:13 |
|
> Jeg mener det ikke er så farligt at køre i en gammel bil som man
> udmidelbart tror.
En gammel velholdt bil er ikke "farlig" - men heller ikke så sikker som en
"moderne" hvis det kommer til uheld.
Men en gammel bil til få tusinde kroner der måske endda var solgt til skrot
(oftest vel med god grund) skal man godt nok se grundigt igennem ....
| |
Kåre (21-08-2008)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 21-08-08 12:26 |
|
> En gammel velholdt bil er ikke "farlig" - men heller ikke så sikker som en
> "moderne" hvis det kommer til uheld.
>
> Men en gammel bil til få tusinde kroner der måske endda var solgt til
> skrot (oftest vel med god grund) skal man godt nok se grundigt igennem
> ....
Hmm jo det skal man selvfølgelig.
Men jeg har da skrottet en bil som sikkerhedsmæssigt var fuld forsvarlig.
Jeg skulle bare af med den fordi jeg ikke havde råd til bil nr 2 mere.
Men da koblingen var gået, og et par andre ting (dårlig motorgang og stort
benzinforbrug), så kunne den ikke sælges.
Jeg prøvede men den røg til skrot. Skrotmanden var da godt nok også lidt
forundret over at jeg skrottede en bil med 1 år til syn...
Så det er da meget muligt han lige finjusterede karburatoren og smed en
anden kobling på, og solgte den billigt igen.
Kåre
| |
Stig Mogensen (21-08-2008)
| Kommentar Fra : Stig Mogensen |
Dato : 21-08-08 11:06 |
|
<snip>
> Ifølge forsikringsoplysningen og dagspressen har det altid
> været de nyeste biler der har flest trafikuheld såååå
</snip>
Et tankeeksempel; Sidste år blev 15 fogængere kørt ned da de gik over for
grønt, i fodgængerfeltet. Over samme periode, blev 4 kørt over, da de gik
over for rødt.
Konklusion; Det er farligere at gå over for grønt, end for rødt?!?
/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
| |
Martin (21-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 21-08-08 13:12 |
|
Stig Mogensen wrote:
> <snip>
>> Ifølge forsikringsoplysningen og dagspressen har det altid
>> været de nyeste biler der har flest trafikuheld såååå
> </snip>
>
> Et tankeeksempel; Sidste år blev 15 fogængere kørt ned da de gik over for
> grønt, i fodgængerfeltet. Over samme periode, blev 4 kørt over, da de gik
> over for rødt.
>
> Konklusion; Det er farligere at gå over for grønt, end for rødt?!?
[offtopic]
Hvorfor gå over grønt, når man kan blive kørt overfor grønt
| |
|
|