Vand i Kabinen på Hyundai Accent 1999
Fra : Morten

Dato : 15-08-08 08:12

Hej Gruppe, jeg er i vildrede, har prøvet næsten alt, men nok ikke det
sidste,,, der ligger blankt vand i bunden af min bil, ved og bag
passagere sædet foran, hvor kommer det ind?? jeg har revet måtten ud og
kan ikke se nogle huller i bunden... det er når bilen holder stille i
regnvejr at det kommer ind... jeg har prøvet at lege regnvejr selv,
altså sprøjte bilen over med vand, jeg har har sat køkkenrullepapir i de
åbninger jeg kan se indvendig, det er bare ikke blevet vådt, jeg har
kigget på dørene i v-side om der er nogle lister der mangler, det ser
bare ikke sådan ud.. håber der er en Hyundai ekspert, som kan give mig
guldkornet... det er ikke godt med sådan et "soppebassin" især ikke hvis
det bliver frost vejr... Jeg har afmonteret sædet og gulvmåtte, og der
er ikke skjolder på loftbeklædningen, bilen er undervogns behandlet for
ca. 6md siden, men det er først noget den er begyndt på nu.... Træls

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-08-08 08:33

On Fri, 15 Aug 2008 09:11:54 +0200, Morten
<salg-FjernDette-@dyre-FjernDette-bjerg.dk> wrote:

> [...]
>åbninger jeg kan se indvendig, det er bare ikke blevet vådt, jeg har
>kigget på dørene i v-side om der er nogle lister der mangler, det ser

Nu du siger lister, så er de vel ikke revnede?
Og eks. forruden er ikke blevet skiftet omkring starttidspunktet for
problemerne?

Jeg havde en gammel Audi 100, der havde samme problem. Jeg mistænkte de
revnede dørlister og "pakningen" omkring den nye forrude for at være
synderen, men jeg fik kun tætnet forruden, hvilket bremsede vandet lidt,
men utæt var den stadig.

Min løsning endte med at blive en helgarage fra Biltema, som blev
trukket over bilen, når der var optræk til regn.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : alexbo

Dato : 15-08-08 08:39

"Morten" skrev

> Hej Gruppe, jeg er i vildrede, har prøvet næsten alt, men nok ikke det
> sidste,,, der ligger blankt vand i bunden af min bil, ved og bag passagere
> sædet foran, hvor kommer det ind??

Det er næsten altid forruden, men det burde ikke kunne komme bag sædet, en
vaskehal er bedre end at sprøjte vand selv, find en vaskehal hvor man bliver
i bilen under vasken, eller få en hjælper til at starte vaskemaskinen mens
du selv er i bilen.

Altenativt prøv køkkenrullen oppe under forruden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-08-08 09:35

"Morten" skrev

> Hej Gruppe, jeg er i vildrede, har prøvet næsten alt, men nok ikke det
> sidste,,, der ligger blankt vand i bunden af min bil, ved og bag passagere
> sædet foran, hvor kommer det ind??

Check afløbsslangerne fra din aircondition
Vi har en teknikerbil hvor jeg måtte stå skoleret til en større skideballe
pga en større sø af vand ved passagersædet efter jeg havde brugt den
Jeg fik ligeså stor en undskyldning da man fandt årsagen :)
- Afløbet fra AC var monteret forkert

- Peter

Fra : Morten

Dato : 15-08-08 18:44

Peter Lykkegaard skrev:
> [...]
> brugt den
> Jeg fik ligeså stor en undskyldning da man fandt årsagen :)

Modellen er Ikke med A/C, så den kan jeg ikke buge, men godt forsøgt.. ;0)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-08 10:16

Morten skrev:

> Hej Gruppe, jeg er i vildrede, har prøvet næsten alt, men nok ikke det
> sidste,,, der ligger blankt vand i bunden af min bil, ved og bag
> passagere sædet foran, hvor kommer det ind??

I mine tidligere biler: dørene!

Pakkede ½ skraldepose i hver for at lede vandet til hullerne i bunden af
døren.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Brian

Dato : 15-08-08 20:56

Morten wrote:
> [...]
> loftbeklædningen, bilen er undervogns behandlet for ca. 6md siden,
> men det er først noget den er begyndt på nu.... Træls

Du har sikkert nogle dræn-huller omkring samlingen af forskærmen og
torpedopladen. På en del biler (jeg har prøvet det på to forskellige mærker)
kan disse stoppe til. Vandet skal jo stadig ledes væk derfra, og så er
nærmeste vej væk ofte indsugningen til kabineluften - som oftest sidder i
passagersiden.

/Brian

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-08-08 19:05

Jeg vil lige mærke efter i bunden af bagdørene. Mon ikke beklædningen er
godt våd ?

Det plejer at være sådan, når det kommer ind på bagsædet.