Kummefryser med læs på
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-08 15:25

Sådan kan det åbenbart også gøres
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/kummefryser.jpg

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 12-08-08 16:04

> http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/kummefryser.jpg

Ser galt nok ud. Men sådan en WagonR må trække 650-800kg med påløbsbremse.
Ved sq ikk hvad sådan en båd vejer, tror nu nok den er over.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus G.

Dato : 12-08-08 16:08

> Ser galt nok ud. Men sådan en WagonR må trække 650-800kg med påløbsbremse.
> Ved sq ikk hvad sådan en båd vejer, tror nu nok den er over.
Nå, der blev jeg jo så lidt klogere, sådan en Ørnvik 470 CRUISER, vejer kun
540kg og er 237cm bred. Så kan det jo godt lade sig gøre uden det bliver
ulovligt :)

http://www.risbjergmarine.dk/produkter/baade/oernvikbaade/oernvikglasfiberbaade/ma-oe470c.html

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-08 19:23

"Klaus G." skriver:

Det var lidt forskelligt...

I følge:
http://www.ketner-outdoor.dk/produkter/baade/oernvikbaade/oernvikglasfiberbaade/ma-oe470c.html

Vejer båden 540 kg. Det var en 50HK Mercury der var bag på, den vejer
112 kg i følge linket på ovenstående side. Prisen på sådan en motor er
47.000 kr sådan cirka.

Men så er vi på 650 kg, skal traileren ikke overbelastes må det jo være
en Galaxy 1000, der vejer 290 kg
http://www.ketner-outdoor.dk/produkter/trailere/galaxybaadtrailere/

650+290=940kg

Tager man traileren mindre (galaxy G550M) må den kun laste 550 kg.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 08:45

> [...]
> 47.000 kr sådan cirka.
>
> Men så er vi på 650 kg, skal traileren ikke overbelastes må det jo være

Jamen ifølge
http://bilmodel.dk/Biler/Suzuki/Wagon_R/Mk_I/Wagon_R_1%2C2_GL_5d_26837 måp
den trække 1000 kg med bremser, så hvad er problemet.

Per

Fra : Brian Nordahl

Dato : 12-08-08 16:15

En båd i samme model
http://www.mon-marine.dk/produkter/baade/oernvikbaade/oernvikglasfiberbaade/ma-oe470c.html

Hvis trailern er meget let, er der kun det problem at båden er 5 cm for bred

vh Brian

Fra : Møller

Dato : 12-08-08 16:15

Klaus G. skrev:

> Ser galt nok ud. Men sådan en WagonR må trække 650-800kg med påløbsbremse.
> Ved sq ikk hvad sådan en båd vejer, tror nu nok den er over.
tror og tror, gå i kirke Klaus.

540 kg uden motor og trailer.

http://www.ketner-outdoor.dk/produkter/baade/oernvikbaade/oernvikglasfiberbaade/ma-oe470c.html

Møller

Fra : Klaus G.

Dato : 12-08-08 16:27

> tror og tror, gå i kirke Klaus.
>

> 540 kg uden motor og trailer.
Yes, og den lynhurtige vil opdage at jeg nåede at rette mig selv inden andre
gjorde det :)

Ifølge min newsserver endda hele 7min!

Så jeg TROR nu nok jeg kan gå herfra med oprejst pande ;)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Møller

Dato : 12-08-08 18:32

Klaus G. skrev:

> Yes, og den lynhurtige vil opdage at jeg nåede at rette mig selv inden andre
> gjorde det :)
>
> Ifølge min newsserver endda hele 7min!
>
> Så jeg TROR nu nok jeg kan gå herfra med oprejst pande ;)

Og hvad har vi så lært i dag?

Konkret viden er bedre end religion )

Møller

Fra : Klaus G.

Dato : 12-08-08 18:40

> Og hvad har vi så lært i dag?
>
> Konkret viden er bedre end religion )
Arh, tror jeg ikke på :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : KASO

Dato : 12-08-08 21:22

> Arh, tror jeg ikke på :)

Du skal ikke tro - du skal vide - det troede jeg, at du vidste!!!

Fra : Claus Frørup

Dato : 12-08-08 19:25

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Og hvad har vi så lært i dag?
>
>Konkret viden er bedre end religion )

Æv.... nu dør usenettet.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 12-08-08 19:51

Claus Frørup skrev:

> Æv.... nu dør usenettet.

Den er der ingen der tror på

Mølelr

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-08-08 14:36

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Den er der ingen der tror på

Er der nogen der ved det?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 13-08-08 19:27

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

> Er der nogen der ved det?

Så vidt man ved det er en trossag. ,-]

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-08-08 22:24

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Så vidt man ved det er en trossag. ,-]

Så tror jeg nok jeg ved det

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 14-08-08 09:35

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

> Så tror jeg nok jeg ved det

Så vidt du ved er du rettroende?
eller tror du at du er alvidende?

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 14-08-08 15:40

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Så vidt du ved er du rettroende?

Det tror jeg ikke.

>eller tror du at du er alvidende?

Det jeg ikke ved, er ikke værd at tro på
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 14-08-08 16:33

Claus Frørup skrev:

> Det tror jeg ikke.
Så er du måske vantro >
> Det jeg ikke ved, er ikke værd at tro på
Det vil du ha' at vi skal tro på, jeg ved nu ikke rigtigt.

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-08-08 10:31

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Så er du måske vantro >

Man skal vel være vanen tro

>Det vil du ha' at vi skal tro på, jeg ved nu ikke rigtigt.
Tro mig, jeg ved hvad jeg ved
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 15-08-08 16:28

Claus Frørup skrev:

> Man skal vel være vanen tro
> Tro mig, jeg ved hvad jeg ved
Det er godt at vide hvad man ved, men at vide hvad man ikke ved er bedre, tro trygt på den viden.

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-08-08 20:06

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Det er godt at vide hvad man ved, men at vide hvad man ikke ved er bedre, tro trygt på den viden.

Nu skal der vel ikke gå videnskab i troskab.... eller er vi ude i
noget religiøst?
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Møller

Dato : 15-08-08 20:31

Claus Frørup skrev:
> Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

> Nu skal der vel ikke gå videnskab i troskab.... eller er vi ude i
> noget religiøst?

Nu er det måske man skulle overveje et gedetæppe med kompas
Så kan det ikke være nogen videnskab at finde retningen for den rigtig troende.

Møller

Fra : Claus Frørup

Dato : 16-08-08 13:22

Isang tao pinangalanan, Møller nagsulat:

>Nu er det måske man skulle overveje et gedetæppe med kompas
>Så kan det ikke være nogen videnskab at finde retningen for den rigtig troende.

Det ved jeg...... hen til kommoden og te´baws igen..... tror jeg
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 20:02

On Tue, 12 Aug 2008 16:24:38 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Sådan kan det åbenbart også gøres
>http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk/klaus/kummefryser.jpg
>
>Klaus

lol

Ja folk tænker sig ikke helt vildt om.
Og ja det kan jo være en undskyldning for at køre Wagon for man har jo
ikke så mange penge når de er spenderet på båden.

Tør slet ikke tænke på den stakkels lille moter der skal trække.
Og overhovedet ikke på om det er trailer og båd eller bil der har
magten ved den mindste smule ujævnhed på vejen

Tænkte fotografen sig om?
Han er så vidt jeg kan se bag rettet på den bil der ligger i
overhalingssporet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-08-08 20:03

brian skriver:

> Tænkte fotografen sig om?

Jeps

> Han er så vidt jeg kan se bag rettet på den bil der ligger i
> overhalingssporet.

Nope, han rækker ind foran fra passagersædet.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 08:44

> Tør slet ikke tænke på den stakkels lille moter der skal trække.
> Og overhovedet ikke på om det er trailer og båd eller bil der har
> magten ved den mindste smule ujævnhed på vejen

Nu er det i reglen vindmodtanden der er problemetet og det er der ikke så
meget af på en båd, som på en CV f.eks.

Vægtfordelingen mellem bil og anhænger er da ikke værre emd mange af dem der
kører med campingvogne uden på landevejen..

Per