/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Familie Container?
Fra : Klaus G.


Dato : 11-08-08 22:46

Hej.

Jeg har snart brugt meget meget lang tid på at finde en afløser for min
nuværende bil. Det skal være en familie container, da det er en bil vi vil
beholde i mindst 5-6år, altså skal den være fremtidssikret(læs: jeg er 27år
og så er børn jo ikke heelt utænkeligt i kommende fremtid).

Jeg har kigget på alt fra Skoda Fabia Combi til Renault Grande Scenic. Og er
ikke blevet ret meget klogere.

Et krav er self at der skal være plads til en barnevogn engang, men jeg har
altså fået trumfet igennem(yes, meget stolt!) at vi kan godt købe en tilpas
stor bil og så finder vi en barnevogn som kan være i bilen og ikke omvendt,
man køber en meega barnevogn og så har man to biler at vælge imellem :)

Der er ~250.000kr at gøre godt med og jeg vil ikke købe nyt.

Jeg har også overvejet alm. stationcars, men jeg har altid godt kunne li' at
sidde lidt højere end i disse biler, og eftersom at jeg sidder meget lavt i
min nuværende bil, så skal jeg altså lidt fra jorden nu! Så noget MPV agtigt
er nok mere oplagt og jeg kan rigtig godt li' idéen med at man enten kan
klappe de bagerste sæder helt ned fladt i bunden af bilen, eller hive dem
helt ud.

Her er der de biler jeg har bedst øje til, eller er det helt dumt?:

Ford C-MAX
Mazda 5
Opel Zafira

VW Touran synes jeg er for dyr, hvis ikke så er de meget skrabede i udstyr
og lille trist motor.
Kia vil jeg slet ikke røre ved, medmindre det er de nye biler som er lavet i
europa og der er ikke lavet nogen MPV endnu, kun Ceed og der er en mere på
vej...
Renault, Peugeot, Citroén er jeg meget skeptisk overfor.

Jeg har sikkert overset nogen :)

Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor store
mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de reelt
ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en har en
meget rost 1.6TDCI ved jeg. Jeg kender intet til resten af motor
programmerne, men jeg kunne forstille mig at den 2.0 145hk benziner som
ligger i mazda'en er meget tørstig?

Endnu et krav er desuden Klima anlæg og ikke "kun" aircon. Har man én gang
haft bil med Klima, så kan man ikke undvære :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




 
 
Evo Light (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 11-08-08 23:24

On Mon, 11 Aug 2008 23:46:01 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor store
>mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de reelt
>ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en har en
>meget rost 1.6TDCI ved jeg.

Synes så den der noget hø. De der 105-106 heste er der da jovist og
den kan godt rende igennem på motorvejen. Men den duer bare ikke i
bakker og deslige. Glem alt om at skulle lave en ordentligt start op
af de fleste stejle bakker.

Selv ved brug af trikket med håndbremse, masser af gas og så videre
havde den store problemer med faktisk ikke at dø lige indtil at
turboen tog ved.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 15:43

> Synes så den der noget hø. De der 105-106 heste er der da jovist og
> den kan godt rende igennem på motorvejen. Men den duer bare ikke i
> bakker og deslige. Glem alt om at skulle lave en ordentligt start op
> af de fleste stejle bakker.
>
> Selv ved brug af trikket med håndbremse, masser af gas og så videre
> havde den store problemer med faktisk ikke at dø lige indtil at
> turboen tog ved.
Lyder bestemt ikke sundt i længden for koblingen. Og må også være lidt
træls.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 05:13

"Klaus G." skriver:
>
> Et krav er self at der skal være plads til en barnevogn engang, men jeg har
> altså fået trumfet igennem(yes, meget stolt!) at vi kan godt købe en tilpas
> stor bil og så finder vi en barnevogn som kan være i bilen og ikke omvendt,
> man køber en meega barnevogn og så har man to biler at vælge imellem :)

Det kan man klare med en VW Golf.
http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html

> VW Touran synes jeg er for dyr, hvis ikke så er de meget skrabede i udstyr
> og lille trist motor.

Den er dyr - megt dyr.

> Kia vil jeg slet ikke røre ved, medmindre det er de nye biler som er lavet i
> europa og der er ikke lavet nogen MPV endnu, kun Ceed og der er en mere på
> vej...

Hyudai har faktisk en okay. (Matrix).

> Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor store
> mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de reelt
> ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en har en
> meget rost 1.6TDCI ved jeg.

Hvor?
Magen til bovlam slæde skal man da se længe efter. VW's 1,9TDI med 105
HK er på papiret svagere, men hold da op, hvor den vider i længden. Jeg
har i en periode på 3 måneder haft en C-max med den omtalte 1,6TDCI -
det var ingen fornøjelse. Desuden er der ikek noget MPV over en c-max -
det er en stationcar - du sidder ikke højt.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Mouridsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 12-08-08 11:20

> Hvor?
> Magen til bovlam slæde skal man da se længe efter. VW's 1,9TDI med 105
> HK er på papiret svagere, men hold da op, hvor den vider i længden. Jeg
> har i en periode på 3 måneder haft en C-max med den omtalte 1,6TDCI -
> det var ingen fornøjelse. Desuden er der ikek noget MPV over en c-max -
> det er en stationcar - du sidder ikke højt.

Jeg har en 207 med omtalte motor, og jeg syntes det er et rart bekendtskab -
jeg savner ikke mere power. Plejer at køre meget i Alperne om sommeren, og
det klarer den flot med en Combi Camp på slæb.

Til sammenligning har jeg så sent, som i sidste uge lejet en Golf 1,9
Bluemotion 105HK, og syntes ikke der var mere gang i den. Jeg syntes faktisk
den tøvede en del under 1500 rpm. Økonomisk - det var den (knap 25 km/l).

Mvh
Hans


Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 14:51

Hans Mouridsen skriver:
>
> Jeg har en 207 med omtalte motor, og jeg syntes det er et rart bekendtskab -
> jeg savner ikke mere power.

De er ikke ens i de 2 biler.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hans Mouridsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 12-08-08 14:57

> De er ikke ens i de 2 biler.

Okay var det en 90HK's du havde?



Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 15:02

Hans Mouridsen skriver:
>
> Okay var det en 90HK's du havde?

109HK i en Focus C-max

Jeg har kun 105HK min min 1,9TDI.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 05:53

> Hvor?
I en volvo C30, men kørte jo slet ikke i nærheden af lige så lang tid som du
gjorde, så det kan jo nemt tænkes at det at prøve noget nyt = positivt :)
Mindes også at FDM synes godt om den, men de synes jo snart godt om alting.

> Magen til bovlam slæde skal man da se længe efter. VW's 1,9TDI med 105
> HK er på papiret svagere, men hold da op, hvor den vider i længden. Jeg
> har i en periode på 3 måneder haft en C-max med den omtalte 1,6TDCI -
> det var ingen fornøjelse. Desuden er der ikek noget MPV over en c-max -
> det er en stationcar - du sidder ikke højt.
Jeg fik ellers indtryk at man sad lidt højere i en C-Max...æv.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 15:27

"Klaus G." skriver:
>
> I en volvo C30, men kørte jo slet ikke i nærheden af lige så lang tid som du
> gjorde, så det kan jo nemt tænkes at det at prøve noget nyt = positivt :)

Det kan også være at den er sat anderledes op i en Volvo.

> Mindes også at FDM synes godt om den, men de synes jo snart godt om alting.

I en Ford, eller i en anden bil.

> Jeg fik ellers indtryk at man sad lidt højere i en C-Max...æv.

Nope. Der er langt op til en Touran.
Sådan en afløste C-max'en for mit vedkommende. 140 dieselheste, DSG
kasse samt "sportspakken".


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-08-08 16:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Hyudai har faktisk en okay. (Matrix).

Hmm... har du rent faktisk prøvet at køre i en Matrix ?

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 18:20

Brian skriver:
>
> Hmm... har du rent faktisk prøvet at køre i en Matrix ?

Jeps.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-08-08 18:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Hmm... har du rent faktisk prøvet at køre i en Matrix ?
>
> Jeps.

Spændende - hvad synes du, der gør den bil OK ?

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 18:39

Brian skriver:
>
> Spændende - hvad synes du, der gør den bil OK ?

Til prisen for en ny er den slet ikke værst. Samme kammerat der har fået
octavia brugte et par år med en Matrix på gule plader. Så ringe var den
nu heller ikke.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-08-08 18:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Spændende - hvad synes du, der gør den bil OK ?
>
> Til prisen for en ny er den slet ikke værst. Samme kammerat der har
> fået octavia brugte et par år med en Matrix på gule plader. Så ringe
> var den nu heller ikke.

Altså prisen er det der gør bilen OK - du skriver i en bilgruppe, mand!

Jeg synes det er en absolut skodvogn. Træls interiør, meget grimme samlinger
i selvsamme interiør, endnu ringere sæder, bilen lyder hul - som om der
ingen dæmpning er overhovedet.

Det eneste lyspunkt ved bilen er de sænkede bagruder - såfrem man har unger
der lider af køresyge. Desværre er det ulideligt at sidde deromme en varm
sommerdag, da aircon ikke er kraftigt nok til at køle hele bilen.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 19:11

Brian skriver:
>
> Altså prisen er det der gør bilen OK - du skriver i en bilgruppe, mand!

Der er kompromis'er alle steder.

Jeg må også slå mig til tåls med en Golf, jeg har ikke pengene til en
Porsche...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 12-08-08 10:10

Klaus G. skrev:
> Hej.
>
> Jeg har snart brugt meget meget lang tid på at finde en afløser for min
> nuværende bil. Det skal være en familie container, da det er en bil vi vil
> beholde i mindst 5-6år, altså skal den være fremtidssikret(læs: jeg er 27år
> og så er børn jo ikke heelt utænkeligt i kommende fremtid).
>
> Jeg har kigget på alt fra Skoda Fabia Combi til Renault Grande Scenic. Og er
> ikke blevet ret meget klogere.
>
Skoda Godt bud, kig ellers Suzuki, eller Kia Cee'd, KØB ALDRIG en
Renault, jeg har hørt og følt fra flere sider at det er en møg kasse,
bare til advarsel... køre selv Mondeo stc. fra 2000, dog med en 2,5 v6
da jeg skal trække med skurvogn(Campingvogn) men en 1,8 eller 2,0 mondeo
årgang 1999- 2000 eller den helt nye 2007-> model, vil ikke vælge den
der går fra 2001-2007...


> Et krav er self at der skal være plads til en barnevogn engang, men jeg har
> altså fået trumfet igennem(yes, meget stolt!) at vi kan godt købe en tilpas
> stor bil og så finder vi en barnevogn som kan være i bilen og ikke omvendt,
> man køber en meega barnevogn og så har man to biler at vælge imellem :)
>
> Der er ~250.000kr at gøre godt med og jeg vil ikke købe nyt.
>
> Jeg har også overvejet alm. stationcars, men jeg har altid godt kunne li' at
> sidde lidt højere end i disse biler, og eftersom at jeg sidder meget lavt i
> min nuværende bil, så skal jeg altså lidt fra jorden nu! Så noget MPV agtigt
> er nok mere oplagt og jeg kan rigtig godt li' idéen med at man enten kan
> klappe de bagerste sæder helt ned fladt i bunden af bilen, eller hive dem
> helt ud.
>
> Her er der de biler jeg har bedst øje til, eller er det helt dumt?:
>
> Ford C-MAX
> Mazda 5
> Opel Zafira
>
> VW Touran synes jeg er for dyr, hvis ikke så er de meget skrabede i udstyr
> og lille trist motor.
> Kia vil jeg slet ikke røre ved, medmindre det er de nye biler som er lavet i
> europa og der er ikke lavet nogen MPV endnu, kun Ceed og der er en mere på
> vej...
> Renault, Peugeot, Citroén er jeg meget skeptisk overfor.
>
> Jeg har sikkert overset nogen :)
>
> Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor store
> mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de reelt
> ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en har en
> meget rost 1.6TDCI ved jeg. Jeg kender intet til resten af motor
> programmerne, men jeg kunne forstille mig at den 2.0 145hk benziner som
> ligger i mazda'en er meget tørstig?
>
> Endnu et krav er desuden Klima anlæg og ikke "kun" aircon. Har man én gang
> haft bil med Klima, så kan man ikke undvære :)
>
>

Carsten Andersen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Andersen


Dato : 12-08-08 10:37

> køre selv Mondeo stc. fra 2000, dog med en 2,5 v6 da jeg skal trække med
> skurvogn(Campingvogn) men en 1,8 eller 2,0 mondeo årgang 1999- 2000 eller
> den helt nye 2007-> model, vil ikke vælge den der går fra 2001-2007...

Hvad er din grund til at fravælge 2001-2007 modellerne?
Jeg har selv haft en 2000 model mondeo st.car, og har nu en 2004 - det er en
væsentligt bedre bil end mk II fra 97-00. Noget der irreterede mig ved den
gamle var den blikagtige bagsmæk, bilen vil gerne ruste (Selv med
behandling), min havde en træls gearkasse hvor 1 og 2 gear kunne være svære
at få i hak, ved ikke om dette er et generelt problem, gearkassen blev
skiftet, men problemet var der stadig. Jeg synes at dynamik og komfort er
noget bedre i mk III'eren, og vil ikke tøve med at anbefale den. Skulle man
finde en model der er billig pga. af rust i døre og klap, er det bare at
køre til Ford og blive skrevet op til vurdering. Min er købt med rust pga
sealing og venter på at få skiftet døre, til gengæld var den billigere end
gennemsnittet. Mekanisk helt iorden

mvh

Carsten Andersen



Morten (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 12-08-08 15:17

Carsten Andersen skrev:
>> køre selv Mondeo stc. fra 2000, dog med en 2,5 v6 da jeg skal trække med
>> skurvogn(Campingvogn) men en 1,8 eller 2,0 mondeo årgang 1999- 2000 eller
>> den helt nye 2007-> model, vil ikke vælge den der går fra 2001-2007...
>>
>
> Hvad er din grund til at fravælge 2001-2007 modellerne?
> Jeg har selv haft en 2000 model mondeo st.car, og har nu en 2004 - det er en
> væsentligt bedre bil end mk II fra 97-00. Noget der irreterede mig ved den
> gamle var den blikagtige bagsmæk, bilen vil gerne ruste (Selv med
> behandling), min havde en træls gearkasse hvor 1 og 2 gear kunne være svære
> at få i hak, ved ikke om dette er et generelt problem, gearkassen blev
> skiftet, men problemet var der stadig. Jeg synes at dynamik og komfort er
> noget bedre i mk III'eren, og vil ikke tøve med at anbefale den. Skulle man
> finde en model der er billig pga. af rust i døre og klap, er det bare at
> køre til Ford og blive skrevet op til vurdering. Min er købt med rust pga
> sealing og venter på at få skiftet døre, til gengæld var den billigere end
> gennemsnittet. Mekanisk helt iorden
>
> mvh
>
> Carsten Andersen
>
>
>
Rust er den væsentlige årsag til ikke at vælge 2001-2007 modellen altså
mk. 3 Model, så ved jeg at Der er problemer med Turboerne på diesel
modellerne, jeg har haft min Mondeo 2 fra ny, og 7-9-13, ingen store
problemer, hverken med rust eller noget, har også fået den behandet
hvert andet/ tredie år, har dog lige måtte skifte kalibre bag under da
den havde en tendens med at hænge sig i håndbremsen, især når der var
læs på nu er de skiftet og 8 år med samme kalibre syntes jeg er OK...

så rusten er mit eneste argument... for ikke at vælge 2001-2007, med
mindre den er passet...

Søren Bay (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Søren Bay


Dato : 17-08-08 20:14


>>
> Rust er den væsentlige årsag til ikke at vælge 2001-2007 modellen altså
> mk. 3 Model, så ved jeg at Der er problemer med Turboerne på diesel
> modellerne, jeg har haft min Mondeo 2 fra ny, og 7-9-13, ingen store
> problemer, hverken med rust eller noget, har også fået den behandet
> hvert andet/ tredie år, har dog lige måtte skifte kalibre bag under da
> den havde en tendens med at hænge sig i håndbremsen, især når der var
> læs på nu er de skiftet og 8 år med samme kalibre syntes jeg er OK...
>
> så rusten er mit eneste argument... for ikke at vælge 2001-2007, med
> mindre den er passet...

Problemet med rust skulle være væk (eller væsentligt mindre) på modelår
2005 og frem!

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk
Modeltogklubben Frichs - http://www.mtkfrichs.dk Dejligt rækkehus til
salg i Lystrup ved Århus: - http://www.flyingfish.dk/tilsalg.htm

Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 15:47

> Skoda Godt bud, kig ellers Suzuki, eller Kia Cee'd, KØB ALDRIG en Renault,
> jeg har hørt og følt fra flere sider at det er en møg kasse, bare til
> advarsel...

Hvilke skodaer tænker du helt præcist på? Fabiaen er for lille tror jeg.
Octaviaen, tjaeh, tror den bliver ret dyr inden den har alt det udstyr jeg
gerne vil have i? Jeg synes deres 1.9TDI er noget grov at høre på i længden
også, 2.0TDI'en skulle være mere blød at høre på, men prisen er dælme også
en anden så.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery





Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 18:14

"Klaus G." skriver:
>
> Hvilke skodaer tænker du helt præcist på? Fabiaen er for lille tror jeg.
> Octaviaen, tjaeh, tror den bliver ret dyr inden den har alt det udstyr jeg
> gerne vil have i? Jeg synes deres 1.9TDI er noget grov at høre på i længden
> også, 2.0TDI'en skulle være mere blød at høre på, men prisen er dælme også
> en anden så.

Hvor meget har du kørt i en Octavia med 1,9 ?

Jeg har en kammerat der for 3/4 år siden købte en Octavia med netop
1,9TTDI. Når du sidder i bilen og er i fart er der ikke meget "grov"
over lyden. Det man hører mest i Octaviaen er "fløjten". Ham og konen
har lige fået barn nummer 3 men valgte nu alligvel en sedan.
Bagagerummet i sådan en slæde kan æde lidt af hvert.

Forleden weekend var vi i Tyskland for at hente en opvaskemaskine. Han
vile først have tget traileren med, men efter lidt rådslagning lagde vi
bgsæderne ned og målte efter - der var _masser_ af plads til en
opvaskemaskine - masser. Den skulle ikke længere ind end der lige var
plads til en kasse dåsebajere bagved, så kunne klappen lukkes.




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 20:23

> Hvor meget har du kørt i en Octavia med 1,9 ?
Har ikke kørt en octavia 1.9, men har erfaringer med en Fabia, Leon og
Ibiza. Synes lyden var markant...

> Jeg har en kammerat der for 3/4 år siden købte en Octavia med netop
> 1,9TTDI. Når du sidder i bilen og er i fart er der ikke meget "grov"
> over lyden. Det man hører mest i Octaviaen er "fløjten". Ham og konen
> har lige fået barn nummer 3 men valgte nu alligvel en sedan.
> Bagagerummet i sådan en slæde kan æde lidt af hvert.
Merprisen fra ny for en Combi(stc) er svjh kun 15.000kr., så hvorfor dælen
har de ikke valgt sådan en? I brugt er ekstra prisen ikke eksisterende tror
jeg.

> Forleden weekend var vi i Tyskland for at hente en opvaskemaskine. Han
> vile først have tget traileren med, men efter lidt rådslagning lagde vi
> bgsæderne ned og målte efter - der var _masser_ af plads til en
> opvaskemaskine - masser. Den skulle ikke længere ind end der lige var
> plads til en kasse dåsebajere bagved, så kunne klappen lukkes.
>
Galt nok :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 21:28

"Klaus G." skriver:
>
> Merprisen fra ny for en Combi(stc) er svjh kun 15.000kr., så hvorfor dælen
> har de ikke valgt sådan en? I brugt er ekstra prisen ikke eksisterende tror
> jeg.

Hvorfor købe en stc, når man ikke har brug for det?

> Galt nok :)

Det er en okay bil - noget mere okay end en Matrix, men vil man absolut
sidde højt.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-08-08 08:34

>> Merprisen fra ny for en Combi(stc) er svjh kun 15.000kr., så hvorfor
>> dælen
>> har de ikke valgt sådan en? I brugt er ekstra prisen ikke eksisterende
>> tror
>> jeg.
>
> Hvorfor købe en stc, når man ikke har brug for det?
JEG synes at langt de fleste VAG biler er flottest som stc., og så er der
mere plads i dem. Derfor :)


> Det er en okay bil - noget mere okay end en Matrix, men vil man absolut
> sidde højt.....
En matric er ikke lige mig, så den køber jeg nok ikke, uanset om man sidder
højt eller hvad man gør :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Klaus D. Mikkelsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-08-08 15:07

"Klaus G." skriver:
>
> JEG synes at langt de fleste VAG biler er flottest som stc., og så er der
> mere plads i dem. Derfor :)

Sjovt, jeg har det lige omvendt. Golfen i stationcar er lige så kedelig
som Passaten i stationcar. Octavia i stationcar er pænere, men skull
edet være en VAG i stationcar udgaven, skulel det være en A3 sportsback
(som der ingen plads er i alligevel).


Plads? Tjo, vi kunne også have valgt en Transporter. Jeg er ikke rigtigt
til staioncars.

> En matric er ikke lige mig, så den køber jeg nok ikke, uanset om man sidder
> højt eller hvad man gør :)

Snup en Octavia, eller en VW Bora/Jetta.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent Glerup (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 12-08-08 19:26

Klaus G. skrev:
>> Skoda Godt bud, kig ellers Suzuki, eller Kia Cee'd, KØB ALDRIG en Renault,
>> jeg har hørt og følt fra flere sider at det er en møg kasse, bare til
>> advarsel...
>
> Hvilke skodaer tænker du helt præcist på? Fabiaen er for lille tror jeg.
> Octaviaen, tjaeh, tror den bliver ret dyr inden den har alt det udstyr jeg
> gerne vil have i? Jeg synes deres 1.9TDI er noget grov at høre på i længden
> også, 2.0TDI'en skulle være mere blød at høre på, men prisen er dælme også
> en anden så.

1,9'eren er ret afængig af hvilken vogn den sidder i. Jeg synes den er
klart for støjende når den sidder i en Fabia, mens den er noget mere
civiliseret i f.eks. en Passat.
2.0'eren er mest "grov" som 140HK, mens den IMHO er mere "blød" som
170HK. Motoren (140HK) er klart den mest negative ting i min Touran, som
ellers er en fin vogn :)

/Kent Glerup

Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 20:25

> 1,9'eren er ret afængig af hvilken vogn den sidder i. Jeg synes den er
> klart for støjende når den sidder i en Fabia, mens den er noget mere
> civiliseret i f.eks. en Passat.
Der er ihvertfald også lige 2-300.000kr. forskel på de to biler :)

Men det kan da godt være at den motor ikke er såå slemt igen hvis det ikke
er den mindste bil på programmet man vælger. Kan næsten regne ud at
lydisoleringen i en Octavia må være bedre, end i en Fabia :)

> 2.0'eren er mest "grov" som 140HK, mens den IMHO er mere "blød" som 170HK.
> Motoren (140HK) er klart den mest negative ting i min Touran, som ellers
> er en fin vogn :)
Touran er en læækker vogn, bare såen lidt dyre synes jeg :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Kent Glerup (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 12-08-08 20:45

Klaus G. skrev:
>> 1,9'eren er ret afængig af hvilken vogn den sidder i. Jeg synes den er
>> klart for støjende når den sidder i en Fabia, mens den er noget mere
>> civiliseret i f.eks. en Passat.
> Der er ihvertfald også lige 2-300.000kr. forskel på de to biler :)

Klart..

> Men det kan da godt være at den motor ikke er såå slemt igen hvis det ikke
> er den mindste bil på programmet man vælger. Kan næsten regne ud at
> lydisoleringen i en Octavia må være bedre, end i en Fabia :)

Tror jeg også :)
Maskinen har ellers rigelig med magt over en Fabia, bare en skam man
hele tiden skal høre på den..

>> 2.0'eren er mest "grov" som 140HK, mens den IMHO er mere "blød" som 170HK.
>> Motoren (140HK) er klart den mest negative ting i min Touran, som ellers
>> er en fin vogn :)
> Touran er en læækker vogn, bare såen lidt dyre synes jeg :)

Det er en skøn vogn, specielt når der er DSG-boks i den. Men det er
træls at motoren hele tiden kan høres :( Det var jeg ikke vant til i
Megane Scenic og Zafira.
Det er sgu' nok ikke uden grund at VW er hoppet på CR-bølgen...

/Kent Glerup

KASO (12-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-08-08 21:34

>>
> Skoda Godt bud, kig ellers Suzuki, eller Kia Cee'd, KØB ALDRIG en

Prøv at læse mandens indlæg: Han vil ikke have en af de nævnte - han vil
have en MPV

> Renault, jeg har hørt og følt fra flere sider at det er en møg kasse,

Så har du hørt forkert!

Den kører glimrende, støjsvag, praktisk, rummelig, komfortabel, sikkerheden
stadig blandt de bedste i klassen, rustbeskyttelsen ligeså. Vi har siden
1997 haft 2 x Scenic I, der tilsammen havde 1 fejl, der blev rettet på
garantien (en vindafviser v. soltaget var defekt ved leveringen) - de kørte
hver 4 år/80.000km. Desuden en Mégane Coupé, der kørte 8 år/115.000km. Den
havde et problem med tændspoler ligesom samtidige Opel, VW m. fl. (samme
underleverandør?) - løst på garantien. Desuden fejl på el-ruder og en dårlig
forbindelse til en svinghjulsføler.

Pt. har vi en Grand Scénic - 3 år/70.000km. Den har haft en klaprelyd fra
dørene (en lille plade under håndtaget sad løs) og en defekt kontakt - begge
dele rettet på garanti.

Mao. ikke alarmerende - og samme mønster hører jeg fra andre ejere.

> bare til advarsel... køre selv Mondeo stc. fra 2000, dog med en 2,5 v6 da
> jeg skal trække med skurvogn(Campingvogn) men en 1,8 eller 2,0 mondeo
> årgang 1999- 2000 eller den helt nye 2007-> model, vil ikke vælge den der
> går fra 2001-2007...

Så er man til gengæld sikret rust.....

Skulle man være uheldig at møde Fords 1.8TDCI er det helt galt - magen til
støjende motor med "ketchup-effekt" skal man lede længe efter. 1.6TDCI (som
er en PSA-motor) har jeg prøvet i Focus - den imponerede mig nu heller
ikke....



Allan F (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Allan F


Dato : 12-08-08 11:21


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:g7qceh$24au$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej.

> Der er ~250.000kr at gøre godt med og jeg vil ikke købe nyt.
>
> Jeg har også overvejet alm. stationcars, men jeg har altid godt kunne li'
> at sidde lidt højere end i disse biler, og eftersom at jeg sidder meget
> lavt i min nuværende bil, så skal jeg altså lidt fra jorden nu! Så noget
> MPV agtigt er nok mere oplagt og jeg kan rigtig godt li' idéen med at man
> enten kan klappe de bagerste sæder helt ned fladt i bunden af bilen, eller
> hive dem helt ud.

> VW Touran synes jeg er for dyr, hvis ikke så er de meget skrabede i udstyr
> og lille trist motor.

Du kan jo eventuelt kigge på en Touran, der har kørt som taxi. En af mine
venner kører en frikørt taxi, som han købte sidste år for 249.000. Han har
kørt 40.000 i den siden, næsten uden problemer (har skiftet et
forhjulsleje). Og med den 140 eller 170 hestes 2.0 diesel er der ikke meget
tristhed over motoren.

Jeg har iøvrigt en anden bekendt, der ønsker at sælge en VW Sharan 130 Hk
TDi 1.9 for ca. 260.000, også en frikørt taxi med 250.000 km bag sig. Der er
i hvert fald plads til 4 mennesker og en tvillingebarnevogn plus
pakkenellikerne, også selvom de 2 skal sidde i barnestol. Bare sig til, så
kan du få kontaktoplysningerne.

Allan F



Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 15:48

> Du kan jo eventuelt kigge på en Touran, der har kørt som taxi. En af mine
> venner kører en frikørt taxi, som han købte sidste år for 249.000. Han har
> kørt 40.000 i den siden, næsten uden problemer (har skiftet et
> forhjulsleje). Og med den 140 eller 170 hestes 2.0 diesel er der ikke
> meget tristhed over motoren.
>
> Jeg har iøvrigt en anden bekendt, der ønsker at sælge en VW Sharan 130 Hk
> TDi 1.9 for ca. 260.000, også en frikørt taxi med 250.000 km bag sig. Der
> er i hvert fald plads til 4 mennesker og en tvillingebarnevogn plus
> pakkenellikerne, også selvom de 2 skal sidde i barnestol. Bare sig til, så
> kan du få kontaktoplysningerne.
Vi køre ca. 15-20kkm om året, skal vi beholde en bil i bare 5år, så runder
bilerne alt for mange km til at det er noget jeg kunne tænke mig at køre
rundt i.

Men mange tak for tilbudet :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 18:15

"Klaus G." skriver:
>
> Vi køre ca. 15-20kkm om året

Så skal i ikke have en diesel....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Esben (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 14-08-08 22:08

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48A1C4FE.BC73CE02@du.kan.finde.den...
> "Klaus G." skriver:
>>
>> Vi køre ca. 15-20kkm om året
>
> Så skal i ikke have en diesel....

Hvorfor ikke?

--
Esben



Henrik Stidsen (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 14-08-08 22:16

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote in
news:48a49ec7$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>>> Vi køre ca. 15-20kkm om året

>> Så skal i ikke have en diesel....

> Hvorfor ikke?

Økonomi. En benzinbil vil være billigere i drift.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Klaus D. Mikkelsen (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-08-08 22:18

Esben skriver:
>
> Hvorfor ikke?

Det kan simpelthen ikke betale sig. Diesel koster mere i afgift og i
indkøb.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Esben (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 14-08-08 22:29

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:48A4A110.8DEDF3A6@du.kan.finde.den...
>
> Det kan simpelthen ikke betale sig. Diesel koster mere i afgift og i
> indkøb.

Ok, men hvis man fandt en der havde de samme omkostninger som en benzin, så
ville der vel ikke være noget i vejen for det?

--
Esben



Klaus D. Mikkelsen (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-08-08 22:34

Esben skriver:
>
> Ok, men hvis man fandt en der havde de samme omkostninger som en benzin, så
> ville der vel ikke være noget i vejen for det?

Det er svært, da en lille benziner der går langt på literen er billig i
grøn ejerafgift, hvor en diesel ditto har 100% afgift oveni fordi den er
diesel.

Noget andet er at en diesel er meget længe om at blive varm, kører man
ikke mere end 15.000 km om året er det sandsynligvis mange småture -
hvor bilen ikke bliver varm.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-08-08 14:04

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Noget andet er at en diesel er meget længe om at blive varm, kører man
> ikke mere end 15.000 km om året er det sandsynligvis mange småture -
> hvor bilen ikke bliver varm.

Det forsøges jo omgået med en hjælpevarmer af en slags - jeg har hørt 2
sælgere slå med det som argument for dieselvalg.

Man skal dog lige huske på at bare fordi man har varme i kabinen, er olien
ikke nødvendigvis varm

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (17-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 17-08-08 14:09

Brian skriver:
>
> Det forsøges jo omgået med en hjælpevarmer af en slags - jeg har hørt 2
> sælgere slå med det som argument for dieselvalg.

Hvilket ødelægger det gode km/l tal.

> Man skal dog lige huske på at bare fordi man har varme i kabinen, er olien
> ikke nødvendigvis varm


Netop og longlife serviceintervaller er til at lukke op og ski.. i.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (18-08-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-08-08 07:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Det forsøges jo omgået med en hjælpevarmer af en slags - jeg har
>> hørt 2 sælgere slå med det som argument for dieselvalg.
>
> Hvilket ødelægger det gode km/l tal.

Jeps...

>> Man skal dog lige huske på at bare fordi man har varme i kabinen, er
>> olien ikke nødvendigvis varm
>
>
> Netop og longlife serviceintervaller er til at lukke op og ski.. i.

Både og - jeg nyder da at jeg kun skal omkring forhandleren for hver
30.000Km, for at få det fine dyre stempel. Samtidig skifter jeg dog også
selv olien omkring 15.000Km, fordi min fornuft siger mig at 30.000Km
interval er beregnet til biler, med løbende olieufskiftning (læs; bruger
olie)

At jeg skal vende omkring den aut. een gang mindre end ellers, er fint for
mig.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (18-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-08-08 16:19

Brian skriver:
>
> Både og - jeg nyder da at jeg kun skal omkring forhandleren for hver
> 30.000Km, for at få det fine dyre stempel.

Samme her - omend dyrt og dyrt - 90kkm regningen var på 3300 kr.

Men jeg er så også afsted ca en gamg om året. Med 15kkm/år går den næppe
30 mellem 2 service.

> Samtidig skifter jeg dog også
> selv olien omkring 15.000Km, fordi min fornuft siger mig at 30.000Km
> interval er beregnet til biler, med løbende olieufskiftning (læs; bruger
> olie)

Puha, den liter olie hælder jeg nu gladeligt på, for ikke selv at skulle
stå med sivineriet med at tappe af.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (18-08-2008)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-08-08 16:25

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Samme her - omend dyrt og dyrt - 90kkm regningen var på 3300 kr.

Jeg har endnu ikke fået for det seneste, men 3300,- kan det ikke holdes på,
når det er et 120.000Km service.

> Men jeg er så også afsted ca en gamg om året. Med 15kkm/år går den
> næppe 30 mellem 2 service.

Ved Saab er det 30.000Km eller 2 år - helt skudt.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (18-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-08-08 16:33

Brian skriver:
>
> Jeg har endnu ikke fået for det seneste, men 3300,- kan det ikke holdes på,
> når det er et 120.000Km service.

Næppe for der skal der skiftes tandrem.

På dena nden side at holde autoriseret service på bilen i løbet af
90.000 km for 7000 kr er sku ikke det voldsomme.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (20-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-08-08 20:45


"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen
news:48a91851$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Brian skriver:
>>>
>>> Det forsøges jo omgået med en hjælpevarmer af en slags - jeg har
>>> hørt 2 sælgere slå med det som argument for dieselvalg.
>>
>> Hvilket ødelægger det gode km/l tal.
>
> Jeps...
Forkert!


Klaus D. Mikkelsen (20-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-08-08 21:39

KASO skriver:
>
> Forkert!

Nej, mange koldsstarter giver højere forbrug - uanset om der er fyr i
eller ej.

Her vil en Benziner kunne klare sig bedre.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (21-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 21-08-08 20:31


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:48AC80F7.4940D2CB@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Forkert!
>
> Nej, mange koldsstarter giver højere forbrug - uanset om der er fyr i
> eller ej.
>
> Her vil en Benziner kunne klare sig bedre.

Jeg tror, at jeg misforstod dig. Jeg læste dit indlæg som om du mente, at en
motorvarmer giver et meget højere brændsstofforbrug, hvilket ikke er
tilfældet.

Jeg er helt enig i, at en benzinbil er bedre egnet til småture!


KASO (20-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-08-08 20:45


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:48A822ED.B895D0DA@du.kan.finde.den...
> Brian skriver:
>>
>> Det forsøges jo omgået med en hjælpevarmer af en slags - jeg har hørt 2
>> sælgere slå med det som argument for dieselvalg.
>
> Hvilket ødelægger det gode km/l tal.

Du har vist aldrig prøvet en motorvarmer?

Forbruget er meget beskedent - og da man slipper for koldstarter, kører man
i praksis længere på literen - inkl. fyrets forbrug (egen erfaring - målt
ifht. påfyldning/kørt km - altså ikke kørecomputeren).


Klaus D. Mikkelsen (20-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-08-08 21:38

KASO skriver:
>
> Du har vist aldrig prøvet en motorvarmer?

Jo


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mikael (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 12-08-08 05:53

On 11 Aug., 23:46, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> Hej.

> Der er ~250.000kr at gøre godt med og jeg vil ikke købe nyt.
>
> Jeg har også overvejet alm. stationcars, men jeg har altid godt kunne li' at
> sidde lidt højere end i disse biler, og eftersom at jeg sidder meget lavt i
> min nuværende bil, så skal jeg altså lidt fra jorden nu! Så noget MPV agtigt
> er nok mere oplagt og jeg kan rigtig godt li' idéen med at man enten kan
> klappe de bagerste sæder helt ned fladt i bunden af bilen, eller hive dem
> helt ud.
>
> Her er der de biler jeg har bedst øje til, eller er det helt dumt?:
>
> Ford C-MAX

Det er jo bare en stationcar med højt til loftet.

> Mazda 5

Sådan en har jeg.

> Opel Zafira

Har prøvet den, men den var ikke overbevisende.

> Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor store
> mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de reelt
> ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en har en
> meget rost 1.6TDCI ved jeg. Jeg kender intet til resten af motor
> programmerne, men jeg kunne forstille mig at den 2.0 145hk benziner som
> ligger i mazda'en er meget tørstig?

Jeg har en Mazda 5 2,0 Sport. Den er ikke super økonomisk men mit
gennemsnitlige forbrug er på mellem 8,0 - 8,5 L/100km. Den kan godt
komme under 8 L/100km hvis man køre lange stræk og holder den inden
for lovens rammer.

Jeg har nu kørt 56kkm siden november 2006 og har kun været til
service med den. Der har ikke været reperationer fordi noget har været
defekt eller slidt op.
Har fået en ny forrude og en ny bundplade. Forruden revnede efter
stenssalg og bundpladen fordi jeg kørte over en krog på motorvejen, så
der har ikke været noget som er bilens skyld. Min blæsermotor til
kabineluften støjede som om der var kommet et blad derind, det blev
lavet som en garantisag, jeg havde egnetlig forventet der kom en
regning.
Den er forholdsvis dyr i service, mener jeg gav 4500kr for et 40.000km
eftersyn. Et sæt vinduesviskere koster ca.650kr.

Nu skal den snart til service igen og jeg tror den ryger til Malmø,
her sparede jeg også 1500kr på stumperne til mit hængertræk.

Mit største kritikpunkt af bilen er at den er gearet fuldstændigt
latterligt, med mindre man har en stor tung trailer efter så passer
gearingen fint.
Gearingen er blevet ændret og der er kommet et gear mere da den blev
faceliftet sidste år, men så tror jeg det er svært at holde sig under
250kkr hvis du skal have den nyeste.
eg savner også en fartpilot, det findes ikke originalt til en
benziner, med mindre man køber den faceliftet her er det standard på
2,0 svjh.

Vi er super glade for skydedørene og for de mange sæder, men vi har
ikke børn endnu, fra november kan jeg fortælle om hvordan den er at
have småbørn med i.
Det miderste sæde på miderste sæderække kan kun bruges på korte ture
af ikke alt for store voksne. De bageste sæder kan sagtens bruges af
voksne, bare de ikke er 2m høje.
Fordelen er at den midterste sæderække også kan rykkes frem og
tilbage, begge sæder uafhængigt af hinanden, så hvis man rykker lidt
frem på alle rækkerne er der fint plads på de bageste sæder. Vi har
været 5 voksne afsted til Berlin og der var ingen problemer, de
største minus er at dem på bageste række ikke kan høre et kvæk af hvad
der bliver sagt på forreste række.

Skal man have noget stort med kan sæderne lægges ned og så har du et
helt plant gulv op til forsæderne. Der kan være temmelig meget i bilen
når man lægger sæderne ned. Baggarummet er også dejligt stort, men dog
noget begrænset når bageste sædereække er i brug.

> Endnu et krav er desuden Klima anlæg og ikke "kun" aircon. Har man én gang
> haft bil med Klima, så kan man ikke undvære :)

Der er klimaautomatik i min og det er vist standard i dem alle
undtagen den billligste udgave, men der er ikke luftkanaler om til
bagsæderne, men det skulle der vist også være i den faceliftede
udgave.

Spørg hvis der er mere du vil vide.

Da vi købte vores var vi ude og prøve en Opel Zafira, en Toyota Verso,
en Mazda 5, En VW Touran og vi var slet ikke i tvivl bagefter det var
i Mazdaen vi fik mest for pengene og den vi havde det bedst i.

Mikael

Kent Glerup (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 12-08-08 15:52

Kan tilføje lidt kommentarer til 5'eren.
Vores er en 2.0 Touring.

>> Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor store
>> mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de reelt
>> ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en har en
>> meget rost 1.6TDCI ved jeg. Jeg kender intet til resten af motor
>> programmerne, men jeg kunne forstille mig at den 2.0 145hk benziner som
>> ligger i mazda'en er meget tørstig?
>
> Jeg har en Mazda 5 2,0 Sport. Den er ikke super økonomisk men mit
> gennemsnitlige forbrug er på mellem 8,0 - 8,5 L/100km. Den kan godt
> komme under 8 L/100km hvis man køre lange stræk og holder den inden
> for lovens rammer.

Vores kører præcis 12 km/l på hver tank.

> Jeg har nu kørt 56kkm siden november 2006 og har kun været til
> service med den. Der har ikke været reperationer fordi noget har været
> defekt eller slidt op.

Vores er købt brugt, men den har været fejlfri indtil videre.

> Den er forholdsvis dyr i service, mener jeg gav 4500kr for et 40.000km
> eftersyn. Et sæt vinduesviskere koster ca.650kr.

Ved ikke hvor din bliver serviceret, men det lyder helt i skoven det
der! Mazda Herning kører med en noget mildere prispolitik :)

> Mit største kritikpunkt af bilen er at den er gearet fuldstændigt
> latterligt, med mindre man har en stor tung trailer efter så passer
> gearingen fint.

Delvist enig. Hvis man kører motorvej ofte, vil man nok ønske en lidt
højere gearing. Men kører man fortrinsvis landevej er gearing lige i
øjet IMHO.

> eg savner også en fartpilot, det findes ikke originalt til en
> benziner, med mindre man køber den faceliftet her er det standard på
> 2,0 svjh.

Savner også fartpilot'en. Koster forøvrigt 6k at få monteret hos Mazda..

> Vi er super glade for skydedørene og for de mange sæder, men vi har
> ikke børn endnu, fra november kan jeg fortælle om hvordan den er at
> have småbørn med i.

Med to af slagsen (småbørn), kan jeg kun rose adgangsforholdene til
bagsædet! Det er helt fantastisk når man har været vant til en
"almindelig" bil (Fabia Combi).

> Det miderste sæde på miderste sæderække kan kun bruges på korte ture
> af ikke alt for store voksne. De bageste sæder kan sagtens bruges af
> voksne, bare de ikke er 2m høje.

Ehmm.. Ikke enig. Hvis der skal sidde voksne på de bagerste sæder, skal
det almindelige bagsæde så langt frem at de bliver mere eller mindre
ubrugelige.

> Da vi købte vores var vi ude og prøve en Opel Zafira, en Toyota Verso,
> en Mazda 5, En VW Touran og vi var slet ikke i tvivl bagefter det var
> i Mazdaen vi fik mest for pengene og den vi havde det bedst i.

Synes også at 5'eren er bedste kompromis. Dog ville jeg gerne have
førersædet fra min tidligere Zafira (ny model), gearkassen fra min
Touran (DSG), samt undvære den 114HK's D4D motor fra Toyota'en (får en
VW PD maskine til at virke decideret støjsvag, plus den er totalt
blottet for trækkraft).

/Kent Glerup

Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 15:57

>> Her er der de biler jeg har bedst øje til, eller er det helt dumt?:
>>
>> Ford C-MAX
>
> Det er jo bare en stationcar med højt til loftet.
Ja, det kunne jeg ligsom forstå på nogle andre replys :)

>> Opel Zafira
>
> Har prøvet den, men den var ikke overbevisende.
Hvad mener du?


> Jeg har en Mazda 5 2,0 Sport. Den er ikke super økonomisk men mit
> gennemsnitlige forbrug er på mellem 8,0 - 8,5 L/100km. Den kan godt
> komme under 8 L/100km hvis man køre lange stræk og holder den inden
> for lovens rammer.
~12km/l er dælme ikke meget :/

> Den er forholdsvis dyr i service, mener jeg gav 4500kr for et 40.000km
> eftersyn. Et sæt vinduesviskere koster ca.650kr.
Av for dælen da, det er sq da priser som er til at mærke! Har du prøvet at
forhøre andre priser i dk, eller kørte du bare til det nærmeste værksted?

> Nu skal den snart til service igen og jeg tror den ryger til Malmø,
> her sparede jeg også 1500kr på stumperne til mit hængertræk.
Jeg bor i vestjylland, så malmø er nok ikke en option for mig... Desværre.

> Mit største kritikpunkt af bilen er at den er gearet fuldstændigt
> latterligt, med mindre man har en stor tung trailer efter så passer
> gearingen fint.
Det kan være den er gearet lidt ligesom en varevogn? De er nemlig også meget
lavt gearet.

> Gearingen er blevet ændret og der er kommet et gear mere da den blev
> faceliftet sidste år, men så tror jeg det er svært at holde sig under
> 250kkr hvis du skal have den nyeste.
Hvad måned er de faceliftede modeller fra sidste år? Er der nogle væsentlige
ting man kan kende dem på?


> Vi er super glade for skydedørene og for de mange sæder, men vi har
> ikke børn endnu, fra november kan jeg fortælle om hvordan den er at
> have småbørn med i.
Ja, skydedørene skulle være dejlige på P-pladser når der skal læsses i bilen
har jeg hørt.

> Skal man have noget stort med kan sæderne lægges ned og så har du et
> helt plant gulv op til forsæderne. Der kan være temmelig meget i bilen
> når man lægger sæderne ned. Baggarummet er også dejligt stort, men dog
> noget begrænset når bageste sædereække er i brug.
Ja, hvis alle sæderne er i brug, så må der dælme ikke være meget plads
tilbage :)

> Der er klimaautomatik i min og det er vist standard i dem alle
> undtagen den billligste udgave, men der er ikke luftkanaler om til
> bagsæderne, men det skulle der vist også være i den faceliftede
> udgave.
Okay. Virker det godt, eller er det som mange brokker sig over på en Kia
Ceed, at man lige så godt kunne ha' sparet pengene på det klima anlæg, da
man selv skal sidde og justere hele tiden alligevel. Det har desuden kun én
føler, hvilket jeg nok må indrømme at jeg ser som liige i underkanten når vi
snakker fuld automatisk klima anlæg...


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Mikael (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 12-08-08 10:49

On 12 Aug., 16:56, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> >> Opel Zafira
>
> > Har prøvet den, men den var ikke overbevisende.
>
> Hvad mener du?

Det er svært at sige, det var bare ikke en bil for mig, f.eks synes
jeg det er meget nemmere at slå bageste sæde række op i Mazdaen. Når
man sidder på bageste sæderække i Opelen er det som om at du sidder
nede i et hul og kigger op over kanten.

> > Jeg har en Mazda 5 2,0 Sport. Den er ikke super økonomisk men mit
> > gennemsnitlige forbrug er på mellem 8,0 - 8,5 L/100km. Den kan godt
> > komme under 8 L/100km hvis man køre lange stræk og holder den inden
> > for lovens rammer.
>
> ~12km/l er dælme ikke meget :/

Nææ.. Ikke synderligt, men det er stort set det den er opgivet til,
man kan sikkert få den længere ned hvis man leger rigtigt morfar.

> > Den er forholdsvis dyr i service, mener jeg gav 4500kr for et 40.000km
> > eftersyn. Et sæt vinduesviskere koster ca.650kr.

> Av for dælen da, det er sq da priser som er til at mærke! Har du prøvet at
> forhøre andre priser i dk, eller kørte du bare til det nærmeste værksted?

Jeg har ikke spurgt hos andre forhandlere, den pris er fra den
forhandler i Kbh. hvor jeg købte den.

> > Nu skal den snart til service igen og jeg tror den ryger til Malmø,
> > her sparede jeg også 1500kr på stumperne til mit hængertræk.
>
> Jeg bor i vestjylland, så malmø er nok ikke en option for mig... Desværre.

Så er Flensborg sikkert bedre, der ligger en Mazda forhandler som
snakker dansk.
http://www.meister-ehrich.de/me_dk.htm

> > Mit største kritikpunkt af bilen er at den er gearet fuldstændigt
> > latterligt, med mindre man har en stor tung trailer efter så passer
> > gearingen fint.
>
> Det kan være den er gearet lidt ligesom en varevogn? De er nemlig også meget
> lavt gearet.

Det kan jeg ikke udelukke, men mit indtryk er at Mazda i lang tid har
gearet deres biler for højt, det gælder både 3, 5 og 6 (den gamle)

> > Gearingen er blevet ændret og der er kommet et gear mere da den blev
> > faceliftet sidste år, men så tror jeg det er svært at holde sig under
> > 250kkr hvis du skal have den nyeste.
>
> Hvad måned er de faceliftede modeller fra sidste år? Er der nogle væsentlige
> ting man kan kende dem på?

Jeg kan ikke huske om det var i november den kom, det mener jeg. Den
har en lidt ændret for og bagkofanger samt andre baglygter. Men du må
nok kigge lidt på nettet for der er ikke de store forskelle.

> > Vi er super glade for skydedørene og for de mange sæder, men vi har
> > ikke børn endnu, fra november kan jeg fortælle om hvordan den er at
> > have småbørn med i.
>
> Ja, skydedørene skulle være dejlige på P-pladser når der skal læsses i bilen
> har jeg hørt.

Præcis! og man skal ikke bekymre sig om at bagsædepassagerne knalder
døren op i bilen ved siden af.

> > Skal man have noget stort med kan sæderne lægges ned og så har du et
> > helt plant gulv op til forsæderne. Der kan være temmelig meget i bilen
> > når man lægger sæderne ned. Baggarummet er også dejligt stort, men dog
> > noget begrænset når bageste sædereække er i brug.
>
> Ja, hvis alle sæderne er i brug, så må der dælme ikke være meget plads
> tilbage :)
Niks, men så må man købe en tagboks hvis behovet er der.

> > Der er klimaautomatik i min og det er vist standard i dem alle
> > undtagen den billligste udgave, men der er ikke luftkanaler om til
> > bagsæderne, men det skulle der vist også være i den faceliftede
> > udgave.
>
> Okay. Virker det godt, eller er det som mange brokker sig over på en Kia
> Ceed, at man lige så godt kunne ha' sparet pengene på det klima anlæg, da
> man selv skal sidde og justere hele tiden alligevel. Det har desuden kun én
> føler, hvilket jeg nok må indrømme at jeg ser som liige i underkanten når vi
> snakker fuld automatisk klima anlæg...

Jeg ved ikke hvor mange følere der er men jeg tror måske der kun er
en. Normalt har jeg den stående på 22grader, men nogen gange er det
for varmt og så skal den ned på 21,5grad indtil det bliver for koldt.
Det er som at der mangler en mellemting mellem 22 og 21,5.
Det fungere ikke så godt som på luksusbiler, men jeg er i det store
hele ganske godt tilfreds, men der mangler ventilation til bageste
sæderække hvis bilen er fyldt.


Mikael


Ukendt (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-08 19:54

Hej

GLEM ALT OM AT KØBE NOGET DER IKKE KAN TAGE BARNEVOGNEN I KUN LET
SAMMENKLAPPELIGT FORMAT.

Vi er mange der har prøvet og senariet er som følger

Konen skal nok få den barnevogn hun vil have, Du kan råbe og skrige
fra nu og til dommedag. Skulle du endeligt få ændret hendes holdning
så står den på nul sex eller skilsmisse.

Og tag lige at tro om du har ikke fået gennemtrumfet at man køber
barnevogn efter bilen, du tror bare du har


Der er da en del biler der snilt tager en stor barnevogn .

Men det er vildt dejligt at have en hvor kassen og stellet kan stå ved
siden af hinanden.

I en mondeo stationcar kan dette lade sig gøre. (ved dog ikke om den
nye er lige så stor får først en af de nye næste år)

I rigtige familiecontainere så som berlingo og partner kan man stille
hele vognen ind uden overhovedet at klappe dem sammen.
(Ja ved de er hylegrimme har dårlige køreegenskaber)

Ved at mange har købt en stationcar og så kan barnevognen ikke
barelige stilles ind, de er blevet noget så skuffede.


Jeg ville gå ud og låne en odder barnevogn af de store og lade
sælgeren sådan bare smide den ind inden jeg valgte at købe bilen.

Hva er forskellen på en aircondition og et klima anlæg?

(Mig bekendt skal luften befugtes hvis det er et ægte klima anlæg, og
har da ikke hørt om nogle der påfylder vand til systemet)

Måske ordet klima anlæg bare er misbrugt til salg og er en ting der
kan holde temperaturen på et konstant niveau og vise gradtallet?


hilsen

Brian

Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 19:59

brian skriver:
>
> GLEM ALT OM AT KØBE NOGET DER IKKE KAN TAGE BARNEVOGNEN I KUN LET
> SAMMENKLAPPELIGT FORMAT.

Sluder.

> Konen skal nok få den barnevogn hun vil have, Du kan råbe og skrige
> fra nu og til dommedag. Skulle du endeligt få ændret hendes holdning
> så står den på nul sex eller skilsmisse.

Tjah, så har man giftet sig med den forkerte.
Vi blev enige om bilen og barnevognen måtte så være den model der kunne
proppes ned i bagagerummet.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-08 20:09

On Tue, 12 Aug 2008 20:59:21 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>brian skriver:
>>
>> GLEM ALT OM AT KØBE NOGET DER IKKE KAN TAGE BARNEVOGNEN I KUN LET
>> SAMMENKLAPPELIGT FORMAT.
>
>Sluder.
>
>> Konen skal nok få den barnevogn hun vil have, Du kan råbe og skrige
>> fra nu og til dommedag. Skulle du endeligt få ændret hendes holdning
>> så står den på nul sex eller skilsmisse.
>
>Tjah, så har man giftet sig med den forkerte.
>Vi blev enige om bilen og barnevognen måtte så være den model der kunne
>proppes ned i bagagerummet.
>
>
>
>Klaus

Helt iorden tror dig.

Gidder du slå et kryds i kalenderen om lad os sige 5 år og så være
hudløs ærligt når du skriver om det i gruppen her.

Har ikke noget imod at du har ret, men tror det er spørgsmålet om at
man har en holdning til man bliver nød til at tage en ny.

men jeg vil stadig anbefale en mondeo evt med større motor og så
lettere brugt.

De fede biler kommer nok når ungerne flytter.

Ærger mig stadig over at jeg sage nej tak til en BMW X5 4,4 liter som
firma bil. Sagde nej tak pga guleplader og ingen plads til børn.
At jeg så var tvunget til 6 mdr senere at købe en C5 til konen gjorde
det ikke bedere. Så kunne ungerne jo have været der.

Klaus D. Mikkelsen (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-08 21:31

brian skriver:
>
> Helt iorden tror dig.

Ved jeg.

> Gidder du slå et kryds i kalenderen om lad os sige 5 år og så være
> hudløs ærligt når du skriver om det i gruppen her.

Well nu er det over 3 år siden at vi købte bilen og knægten bliver snart
3. hvad vil du vide ?


> Har ikke noget imod at du har ret, men tror det er spørgsmålet om at
> man har en holdning til man bliver nød til at tage en ny.

Vi var enige om det.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-08 22:32


>
>Vi var enige om det.
>
>
>Klaus

Hun er vist bedre opdraget end de fleste jeg kender.

Giver du kursuser jeg kender en del der nok vil deltage

Klaus D. Mikkelsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-08-08 05:33

brian skriver:
>
> Hun er vist bedre opdraget end de fleste jeg kender.

Tjah, ellers et vi nok bare et godt match?

Endnu et eksempel:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/togstue.html

> Giver du kursuser jeg kender en del der nok vil deltage

Tal med hendes mor.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 20:09

> GLEM ALT OM AT KØBE NOGET DER IKKE KAN TAGE BARNEVOGNEN I KUN LET
> SAMMENKLAPPELIGT FORMAT.
>
> Vi er mange der har prøvet og senariet er som følger
>
> Konen skal nok få den barnevogn hun vil have, Du kan råbe og skrige
> fra nu og til dommedag. Skulle du endeligt få ændret hendes holdning
> så står den på nul sex eller skilsmisse.
>
> Og tag lige at tro om du har ikke fået gennemtrumfet at man køber
> barnevogn efter bilen, du tror bare du har
Jeg vælger at tro vi stadig er i stand til at snakke om tingene :)

> I rigtige familiecontainere så som berlingo og partner kan man stille
> hele vognen ind uden overhovedet at klappe dem sammen.
> (Ja ved de er hylegrimme har dårlige køreegenskaber)
Ja, de er praktiske, men da det ikke er i maange år man skal døjes med
barnevognen, så vil jeg godt have noget der er nogenlunde fornuftigt at køre
i bagefter også :)

> Ved at mange har købt en stationcar og så kan barnevognen ikke
> barelige stilles ind, de er blevet noget så skuffede.
Har pt. en Audi A4 Avant(stc) fra 1997(B5 model), der var der en sælger som
sagde "ja, sådan en bil er jo ikke lavet til børne familien, der er kun
plads til golfkøller og ringbind :)

> Jeg ville gå ud og låne en odder barnevogn af de store og lade
> sælgeren sådan bare smide den ind inden jeg valgte at købe bilen.
Vælger stadigvæk at tro på det jeg skrev i starten :)

> Hva er forskellen på en aircondition og et klima anlæg?
Aircon har en knap, hvor man vælger tempen på den luft som bliver blæst ind
i kabinen. Hvis det så f.eks. er 25grader udenfor og man gerne vil have
~20grader indenfor, så sætter man tempen på 17-18grader, for at den skal
køle bilen ned, så bliver det måske for koldt/varmt og man justere igen. Går
solen bag en sky, så justere man igen osv osv..

På Klima sætter man tempen på f.eks. 20grader og så justere den selv
indblæsnings tempen, blæser hastighed osv.. F.eks. starter man bilen en kold
vinter morgen, så starter min blæser kun på trin 1 ud af 12. I takt med at
motoren bliver varmere, så skruer den mere og mere op for blæseren. Altså
bliver man ikke gennemblæst med kold luft.

Starter man derimod bilen en vaaarm sommerdag og tempen er sat til 20grader,
så skruer den HELT op for blæserne og jo nærmere tempen når de ønskede
20grader, jo langsomere køre blæseren.

> (Mig bekendt skal luften befugtes hvis det er et ægte klima anlæg, og
> har da ikke hørt om nogle der påfylder vand til systemet)
>
> Måske ordet klima anlæg bare er misbrugt til salg og er en ting der
> kan holde temperaturen på et konstant niveau og vise gradtallet?
Jeg ved ikke det med at fugte luften, men jeg tror kun det laves til helt
store dyre biler, hvis det overhovedet laves?


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Ukendt (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-08-08 20:14

damm fik lige mikset de to klaus.

undskyld begge to

Klaus G. (12-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-08 20:21

> damm fik lige mikset de to klaus.
Det sker jo :D

> undskyld begge to
Godt ord igen så ;) :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




KASO (12-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 12-08-08 21:40


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:g7qceh$24au$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej.
>
> Jeg har snart brugt meget meget lang tid på at finde en afløser for min
> nuværende bil. Det skal være en familie container, da det er en bil vi vil
> beholde i mindst 5-6år, altså skal den være fremtidssikret(læs: jeg er
> 27år og så er børn jo ikke heelt utænkeligt i kommende fremtid).
>
> Jeg har kigget på alt fra Skoda Fabia Combi til Renault Grande Scenic. Og
> er ikke blevet ret meget klogere.
>
> Et krav er self at der skal være plads til en barnevogn engang, men jeg
> har altså fået trumfet igennem(yes, meget stolt!) at vi kan godt købe en
> tilpas stor bil og så finder vi en barnevogn som kan være i bilen og ikke
> omvendt, man køber en meega barnevogn og så har man to biler at vælge
> imellem :)
>
> Der er ~250.000kr at gøre godt med og jeg vil ikke købe nyt.
>
> Jeg har også overvejet alm. stationcars, men jeg har altid godt kunne li'
> at sidde lidt højere end i disse biler, og eftersom at jeg sidder meget
> lavt i min nuværende bil, så skal jeg altså lidt fra jorden nu! Så noget
> MPV agtigt er nok mere oplagt og jeg kan rigtig godt li' idéen med at man
> enten kan klappe de bagerste sæder helt ned fladt i bunden af bilen, eller
> hive dem helt ud.
>
> Her er der de biler jeg har bedst øje til, eller er det helt dumt?:
>
> Ford C-MAX
> Mazda 5
> Opel Zafira
>
> VW Touran synes jeg er for dyr, hvis ikke så er de meget skrabede i udstyr
> og lille trist motor.
> Kia vil jeg slet ikke røre ved, medmindre det er de nye biler som er lavet
> i europa og der er ikke lavet nogen MPV endnu, kun Ceed og der er en mere
> på vej...
> Renault, Peugeot, Citroén er jeg meget skeptisk overfor.

Der er ingen grund til at være skeptisk overfor en Scénic - det er en
særdeles lækker bil at køre i - og som du kan læse andetsteds i tråden, har
jeg gode erfaringer.

C4 Grand Picasso er heller ikke værst

Den gl. Picasso er ikke køn - men kendt for at være driftsikker.

>
> Jeg har sikkert overset nogen :)

Toyota Verso?
Ikke MPV - men måske interessant: Seat Altea (XL)?
Honda FRV?



>
> Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor
> store mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de
> reelt ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en
> har en meget rost 1.6TDCI ved jeg. Jeg kender intet til resten af motor
> programmerne, men jeg kunne forstille mig at den 2.0 145hk benziner som
> ligger i mazda'en er meget tørstig?

Forvent 12-13 km/l iflg. noget familie med et eksemplar. Den kører iøvrigt
godt, men vær opmærksom på, at midtersædet på 2. række kun er et nødsæde.


Klaus G. (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-08-08 09:07

>> Renault, Peugeot, Citroén er jeg meget skeptisk overfor.
>
> Der er ingen grund til at være skeptisk overfor en Scénic - det er en
> særdeles lækker bil at køre i - og som du kan læse andetsteds i tråden,
> har jeg gode erfaringer.
Jeg kender en som har kørt Renault som firmabil, han sagde den hele tiden
skulle holde på værksted. Mener det var en Scenic. Men ja, deres
rustbeskyttelse skulle ifølge FDM være helt i top.

> C4 Grand Picasso er heller ikke værst
Citroén... Det ord er i min lille verden = elfejl fra dag1... Jeg tør ikke
:)

>> Jeg har sikkert overset nogen :)
>
> Toyota Verso?
Den havde jeg faktisk ikke lige kigget på. Vil jeg lige prøve, tak for info.

> Ikke MPV - men måske interessant: Seat Altea (XL)?
Ja, den har jeg haft kig på, men da den er så ny som den er, så fåes den
ikke med det ønske udstyr til de penge jeg har til rådighed, desværre.

> Honda FRV?
Umildbart virker den alt for "spacy" indvendigt. Bryder mig ikke om
instrumentbordet...

>> Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor
>> store mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de
>> reelt ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en
>> har en meget rost 1.6TDCI ved jeg. Jeg kender intet til resten af motor
>> programmerne, men jeg kunne forstille mig at den 2.0 145hk benziner som
>> ligger i mazda'en er meget tørstig?
>
> Forvent 12-13 km/l iflg. noget familie med et eksemplar. Den kører iøvrigt
> godt, men vær opmærksom på, at midtersædet på 2. række kun er et nødsæde.
Ja, er godt klar over at de fleste bilers midtersæde ikke er ret meget værd
i dagligdagen. Kan der ikke være tre barnestole, så er sædet IMO mest til
pynt :) Ihvertfald ikke et sæde jeg ville bryde mig om at sidde i hvis der
skulle køres ret langt.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery




Klaus D. Mikkelsen (13-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-08-08 15:08

"Klaus G." skriver:
>
> > Toyota Verso?

Den er ikke ret stor...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (13-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-08-08 19:50


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:48A2EADA.5AC1FBF3@du.kan.finde.den...
> "Klaus G." skriver:
>>
>> > Toyota Verso?
>
> Den er ikke ret stor...

Enig - specielt bagagepladsen er lidt beskeden ifht. f.eks. Touran og Grand
Scénic, men det gælder også Mazda 5 - og det lød som om det var et
kompromis, der kunne accepteres....


KASO (13-08-2008)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 13-08-08 19:48


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:g7u4mc$e24$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> Renault, Peugeot, Citroén er jeg meget skeptisk overfor.
>>
>> Der er ingen grund til at være skeptisk overfor en Scénic - det er en
>> særdeles lækker bil at køre i - og som du kan læse andetsteds i tråden,
>> har jeg gode erfaringer.
> Jeg kender en som har kørt Renault som firmabil, han sagde den hele tiden
> skulle holde på værksted. Mener det var en Scenic. Men ja, deres
> rustbeskyttelse skulle ifølge FDM være helt i top.

Jeg kender også til VW'ere med lignende historier - det er ikke det samme
som at det er generelt.

>
>> C4 Grand Picasso er heller ikke værst
> Citroén... Det ord er i min lille verden = elfejl fra dag1... Jeg tør ikke
> :)

Kujon!

Bortset fra det, er det rigtigt, at specielt C3 og C5 havde mange
børnesygdomme - og specielt elektriske. Jeg tør ikke sige, om det gælder den
nye Picasso. Vi har nogle venner, der har været meget begejstrede for tyske
biler - specielt VW. De havde 2, hvoraf den ene holdt på værksted en gang om
måneden de første par år, hvorefter det gik lidt bedre. Den anden var så
håbløs, at de var nødt til at sælge den efter store udgifter (mandagsbil).
De har nu en Grand Picasso, som de indtil videre er glade for.

>
>>> Jeg har sikkert overset nogen :)
>>
>> Toyota Verso?
> Den havde jeg faktisk ikke lige kigget på. Vil jeg lige prøve, tak for
> info.
>
>> Ikke MPV - men måske interessant: Seat Altea (XL)?
> Ja, den har jeg haft kig på, men da den er så ny som den er, så fåes den
> ikke med det ønske udstyr til de penge jeg har til rådighed, desværre.
>
>> Honda FRV?
> Umildbart virker den alt for "spacy" indvendigt. Bryder mig ikke om
> instrumentbordet...
>
>>> Jeg har selvfølgelig læst lidt tests osv.. Men de siger INTET om hvor
>>> store mekaniker regninger der med tiden kommer på bilerne, hvor meget de
>>> reelt ruster osv.. Hvordan er de forskellige motorere i bilerne? Ford'en
>>> har en meget rost 1.6TDCI ved jeg. Jeg kender intet til resten af motor
>>> programmerne, men jeg kunne forstille mig at den 2.0 145hk benziner som
>>> ligger i mazda'en er meget tørstig?
>>
>> Forvent 12-13 km/l iflg. noget familie med et eksemplar. Den kører
>> iøvrigt godt, men vær opmærksom på, at midtersædet på 2. række kun er et
>> nødsæde.
> Ja, er godt klar over at de fleste bilers midtersæde ikke er ret meget
> værd i dagligdagen. Kan der ikke være tre barnestole, så er sædet IMO mest
> til pynt :) Ihvertfald ikke et sæde jeg ville bryde mig om at sidde i hvis
> der skulle køres ret langt.

I Mazda 5 skal udtrykket "nødsæde" tages en del mere bogstaveligt end som
så. Det er reelt et nødsæde, der klappes ned under det ene af de 2 "rigtige"
sæder, når det ikke er i brug - så det er værre end det, du normalt ser.

I en Grand Scénic er der til gengæld 3 reelle (og lige store) sæder i 2.
række - og et helt fladt gulv


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste