forhjulsleje larmer
Fra : claus

Dato : 11-08-08 19:45

Hej Gruppe

jeg har en peugot 306 den er begyndt at rumle fra hjulene foran
jeg tror selv at det er et forhjuls leje der er defekt men hvad mener i
når jeg kører lige ud så er rumlen der når jeg kører rundt i en rundkørsel
så er det væk
jeg har så prøvet at køre rundt med uret der rumler det stadig
så umiddelbart vil jeg mene forhjulslejet i venstre.
nogen her der har erfaringer med at skifte det på sådan en svend
kan man bare købe et nyt leje eller skal der mere til.

hilsen claus

Fra : Martin Bak

Dato : 11-08-08 20:40

"claus" <blablabla@klatterup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg kører lige ud så er rumlen der når jeg kører rundt i en rundkørsel

Det lyder som et forhjulsleje allright.

> jeg har så prøvet at køre rundt med uret

Det lyder ret uansvarligt. (rundkørsel u know..)

> nogen her der har erfaringer med at skifte det på sådan en svend
> kan man bare købe et nyt leje eller skal der mere til.

Der skal helt sikkert mere til. Jeg har ikke præcis erfaring med din bil,
men med andre franske har jeg flere gange oplevet at der fulgte rigtig meget
med. Simpelthen fordi enkeltdelene ikke _kan_ skiftes uden det helt store
franske værkstedsbord. Men under alle omstændigheder kræver det lidt at
skifte et hjulleje, det gamle skal presses ud, og det nye i. Det gør man
ikke lige ude på fortorvet.

--
Martin
www.martinbak.dk/