Forslag til kassevogn
Fra : Tom

Dato : 10-08-08 09:40

Da vi købte et gammelt hus for nogle år siden, valgte vi at også at købe en
kassevogn, da den er praktisk til at transportere byggematerialer i mv.
Det var en HiAce fra 1990, vi har ellers været glade for den, eneste anke er
at den larmer lidt meget i kabinen, når man f.eks kører på motorvej i den,
(vi kører også på ferie i den).
Men ifølge mekanikeren kan det ikke betale sig, at klargøre den til at gå
gennem det næste syn.
Jeg søger forslag til en afløser for den. Kørselsbehovet er < 10000 Km. om
året, og den skal være billig at holde kørende .

/Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 13:15

> [...]
> Jeg søger forslag til en afløser for den. Kørselsbehovet er < 10000 Km. om
> året, og den skal være billig at holde kørende .

Da jeg selv kører i en VW transporter på mit arbejde og er enormt glad for
den tænke jeg på den her model som nok kan opfylde dine krag.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Caravelle-2,5-TDi-102-Comfortline-5d_ID786500029.htm

Det er godt nok en caravelle men den egner sig nok bedre til det du søger.

Ved ikke lige hvad sådan en kører på literen.

kimila

Fra : Tom

Dato : 10-08-08 13:12

> [...]
> Jeg søger forslag til en afløser for den. Kørselsbehovet er < 10000 Km. om
> året, og den skal være billig at holde kørende .

Jeg burde nok lige tilføje, at en fabriksny nok ikke økonomisk er et
alternativ.
Så det er jeg søger er forslag til, en billig brugt kassevogn, som der
erfaringsmæssigt ikke er de store udgifter forbundet med at holde kørende,
mht. rep. afgifter og deslige, og hvor der gerne er mindre kabine støj end i
HiAcen.

/Tom

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-08-08 13:42

"Tom" <rsunderscorefilex@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg søger forslag til en afløser for den. Kørselsbehovet er < 10000 Km. om
> året, og den skal være billig at holde kørende .

Ingen tvivl fra min side, køb en VW Transporter.
Selvfølgelig er den ikke støjsvag som en personbil ved motorvejskørsel, men
den larmer absolut heller ikke osm en HiAce 1990!!

Den jeg havde kørte omkring 10-14 km på en liter diesel, og nej! Jeg kører
ikke morfarkørsel. Det var for øvrigt en 1998´er og den var fand... lækker
at køre i.

Lars Hansen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-08-08 15:00

On Sun, 10 Aug 2008 14:42:06 +0200, "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark>
wrote:

>Den jeg havde kørte omkring 10-14 km på en liter diesel, og nej! Jeg kører
>ikke morfarkørsel. Det var for øvrigt en 1998´er og den var fand... lækker
>at køre i.

Det er også min efaring fra de varevogne, jeg lejede, inden jeg fik egen
vogn.
På en tur fra Slagelse til Süderlügum (lige syd for grænsen) og tilbae
igen, gik den (en '02 VW Transporter TDi <-- blåt "i", er det ikke 88
HK?) ca. 12 km/l.

(ca. 13 km/l på udturen og ca. 11 km/l på hjemturen).

Men vi kørte også 140 km/t over Fyn med kraftig sidevind, hvilket jeg
faktisk ikke mærkede noget til, men med den fart skal hestene jo have
mad.

Så også thums up til Transporter/Caravelle herfra.

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Tom

Dato : 11-08-08 13:29

Jeg kan se at det er VW Transporter/Caravelle som bliver foreslået her.
Når de bliver ældre, er der så nogle her som har erfaring med, hvor meget
der skal repareres på dem, og hvor dyrt det er at reparere på dem?
Nogle kassevogne har det med at blæse toppakningen andre er slemme med rust
og på nogle er det pumpe der går, erfaringer mht VW?

/Tom

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-08-08 14:05

> [...]
> Nogle kassevogne har det med at blæse toppakningen andre er slemme med
> rust og på nogle er det pumpe der går, erfaringer mht VW?

Hej igen Tom

Den jeg, som beskrevet, havde kører den dag i dag ved jeg. Den har 7-9-13
aldrig fejlet noget som helst andet end almindeligt forekommende
vedligeholdelse som bremser, olie, filtre osv.
Sidste gang jeg mødte den nuværende ejer (et års tid siden) havde den gået
430.000 kilometer på dens 2,5 liters turbodiesel og kørte stadig fint. En
anelse rust i skærmkanterne og midt på siderne oppe hvor vinduerne sidder
hvis det havde været en Caravelle.
Rustpletterne på siderne er vist meget normalt, det ses i hvert tilfælde tit
på den model.
Det skal lige siges at den bil har fået Pava hvert andet år hele sin
levetid, nok derfor der ikke er noget rust i hele undervognen.

2,5 turbodiesel´en er for øvrigt en rigtig lækker maskine til den bil. Den
har 102 heste i forhold til 2,4 diesel´en med 78 heste som er lige i
underkanten.

Lars Hansen

Fra : Søren

Dato : 12-08-08 06:31

[snip]

> 2,5 turbodiesel´en er for øvrigt en rigtig lækker maskine til den bil. Den
> har 102 heste i forhold til 2,4 diesel´en med 78 heste som er lige i
> underkanten.

100% enig. Det skal være 2.5 TDI varianten. 2.4´eren er bovlam og bruger
mere brændstof.

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-08-08 06:59

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse
> [snip]

> 100% enig. Det skal være 2.5 TDI varianten. 2.4´eren er bovlam og bruger
> mere brændstof.

Bovlam var netop ordet jeg ikke kunne komme i tanke om da jeg skrev
indlægget...

Lars hansen