/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Donkraft (amatør spørgsmål).
Fra : Bjarne K.


Dato : 08-08-08 09:05

Jeg har tænkt mig at købe en garage donkraft og et par opklodsningsbukke.
Hvor er det lige man løfter med en sådan donkraft, og hvor placere man
bukkenen.

Der er selvfølgelig et par donkraftspunkter i hver side af bilen, men kan
man ikke løfte hele forenden eller bagenden på en gang ??

Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.

Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale
ting, men så lærer jeg jo ikke noget.

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.



 
 
Evo Light (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 08-08-08 10:36

On Fri, 8 Aug 2008 10:04:54 +0200, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>Jeg har tænkt mig at købe en garage donkraft og et par opklodsningsbukke.
>Hvor er det lige man løfter med en sådan donkraft, og hvor placere man
>bukkenen.
>
>Der er selvfølgelig et par donkraftspunkter i hver side af bilen, men kan
>man ikke løfte hele forenden eller bagenden på en gang ??
>
>Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
>Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale
>ting, men så lærer jeg jo ikke noget.

Da jeg skiftede dæk sidste gang på min gamle bil løftede jeg hele
venstre eller højre side med donkraften på en gang
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Sven Pels (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Sven Pels


Dato : 08-08-08 11:26


"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
news:489bfe0a$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har tænkt mig at købe en garage donkraft og et par opklodsningsbukke.
> Hvor er det lige man løfter med en sådan donkraft, og hvor placere man
> bukkenen.
>
> Der er selvfølgelig et par donkraftspunkter i hver side af bilen, men kan
> man ikke løfte hele forenden eller bagenden på en gang ??
>
> Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
> Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale
> ting, men så lærer jeg jo ikke noget.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.
>
Kan du burge bilens dunkraft-punkter er det optimalt. Men ellers kan du
bruge vanger, tværbro eller lignende, du skal altid undgå bundpladerne,
torsionsstænger mv.

Brug evt et stykke træ mellem dunkraft og bil, så laves der ikke så nemt
ridser i pava behandlingen.




Bjarne K. (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 08-08-08 11:49


"Sven Pels" <sven@hotteremail.dk> wrote in message
news:489c1f3c$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Bjarne K.
>>
> Kan du burge bilens dunkraft-punkter er det optimalt. Men ellers kan du
> bruge vanger, tværbro eller lignende, du skal altid undgå bundpladerne,
> torsionsstænger mv.
>
> Brug evt et stykke træ mellem dunkraft og bil, så laves der ikke så nemt
> ridser i pava behandlingen.
>
>

Jo, det burde vel kunne lade sig gør kun at bruge dUnkrafts-punkterne, og
også at place bukkene derunder.

Jeg skal have skiftet mellemrøret på min udstødning, og det ser ud til at
være lige ud af landevejen, men jeg er for tyk til at kunne nå derind, så
planen var at hæve bilen i snuden og så sætte bukkene ind et strategisk
rigtigt sted.

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.



Kåre (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 08-08-08 12:08

> Jo, det burde vel kunne lade sig gør kun at bruge dUnkrafts-punkterne, og
> også at place bukkene derunder.
>
> Jeg skal have skiftet mellemrøret på min udstødning, og det ser ud til at
> være lige ud af landevejen, men jeg er for tyk til at kunne nå derind, så
> planen var at hæve bilen i snuden og så sætte bukkene ind et strategisk
> rigtigt sted.

Når det er mellempotten, er det så ikke nemmest at hive den ene side op?
Så plejer det at være nemmest at komme til.

Kåre



ShutEye (08-08-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-08-08 12:48

> Jo, det burde vel kunne lade sig gør kun at bruge dUnkrafts-punkterne, og
> også at place bukkene derunder.
>
>
> Jeg skal have skiftet mellemrøret på min udstødning, og det ser ud til at
> være lige ud af landevejen, men jeg er for tyk til at kunne nå derind, så
> planen var at hæve bilen i snuden og så sætte bukkene ind et strategisk
> rigtigt sted.

Som en anden foreslog: hæv den ene side. Da det er en civic skal det være
højre side.
Ellers så køb dog 4 bukke og hæv hele potten :)

Når jeg hæver min egen civic (3-dørs) så gør jeg det en side af gangen foran
på donkraft-punkterne. Bukkene bliver sat der hvor nederste bærearm er
forankret solidt i en stor bøsning. Så glider bukken ingen vejne.
Bagerst løfter jeg så på bugserkrogen der, af gode grunde, er fastgjort
temmelig omhyggeligt. Igen find et sted til bukkene der er lavet til at
kunne tåle en masse. Feks et forankringspunkt.

Når det så er sagt: vi løftede kun bilen i højre side da vi skiftede
mellemrøret sidst ...



Menabra (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Menabra


Dato : 08-08-08 12:13


"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
news:489bfe0a$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har tænkt mig at købe en garage donkraft og et par opklodsningsbukke.
> Hvor er det lige man løfter med en sådan donkraft, og hvor placere man
> bukkenen.
>
> Der er selvfølgelig et par donkraftspunkter i hver side af bilen, men kan
> man ikke løfte hele forenden eller bagenden på en gang ??
>
> Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
> Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale
> ting, men så lærer jeg jo ikke noget.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.
>Hej
Pas på hvor du løfter, lån eller køb en rep.håndbog.
På en Octavia II må man under ingen omstændigheder løfte på for-eller
bagaksel.
Dette kan, som der står resultere i store skader.
Og det er ikke nok med 2 bukke.
Du kan ikke stole på en dunkraft.
mvh



ShutEye (08-08-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-08-08 12:50

>>Hej
> Pas på hvor du løfter, lån eller køb en rep.håndbog.
> På en Octavia II må man under ingen omstændigheder løfte på for-eller
> bagaksel.

Løfte på en aksel? Det er vel aldrig en god plan eller hvad?

> Dette kan, som der står resultere i store skader.

Duh!

> Og det er ikke nok med 2 bukke.

Jo i dette tilfælde: 2 bukke=højre side løftet.

> Du kan ikke stole på en dunkraft.

Det er til gengæld fuldstændig korrekt!



Claus Frørup (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 08-08-08 12:33

Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:

>Jeg har tænkt mig at købe en garage donkraft og et par opklodsningsbukke.
>Hvor er det lige man løfter med en sådan donkraft, og hvor placere man
>bukkenen.
>
>Der er selvfølgelig et par donkraftspunkter i hver side af bilen, men kan
>man ikke løfte hele forenden eller bagenden på en gang ??
>
>Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
>Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale
>ting, men så lærer jeg jo ikke noget.

Du gør bare sådan her:
http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
--

Previa.
Der er dælme plads til store armbevægelser

ShutEye (08-08-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-08-08 12:52

> Du gør bare sådan her:
> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm

Haha tosser :)

Men det levner nu ikke meget plads til at komme til samlingen ved lydpotten
og mellemrøret, den sidder lige ved højre baghjul. Måske en løsning hvor man
kan bruge en havebænk på samme måde som på billedet? hehe :)



Claus Frørup (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 08-08-08 17:43

Isang tao pinangalanan, ShutEye nagsulat:

>> Du gør bare sådan her:
>> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
>
>Haha tosser :)
>
>Men det levner nu ikke meget plads til at komme til samlingen ved lydpotten
>og mellemrøret, den sidder lige ved højre baghjul. Måske en løsning hvor man
>kan bruge en havebænk på samme måde som på billedet? hehe :)

Det er der skam taget højde for: Man bakker op i stedet

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

ShutEye (08-08-2008)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 08-08-08 19:23

>>> Du gør bare sådan her:
>>> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
>>
>>Haha tosser :)
>>
>>Men det levner nu ikke meget plads til at komme til samlingen ved
>>lydpotten
>>og mellemrøret, den sidder lige ved højre baghjul. Måske en løsning hvor
>>man
>>kan bruge en havebænk på samme måde som på billedet? hehe :)
>
> Det er der skam taget højde for: Man bakker op i stedet

SÅ bliver det svært at komme til katalysatoren :)

Lav nu den havebænk!



Claus Frørup (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 08-08-08 21:40

Isang tao pinangalanan, ShutEye nagsulat:

>>>> Du gør bare sådan her:
>>>> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
>>>
>>>Haha tosser :)
>>>
>>>Men det levner nu ikke meget plads til at komme til samlingen ved
>>>lydpotten
>>>og mellemrøret, den sidder lige ved højre baghjul. Måske en løsning hvor
>>>man
>>>kan bruge en havebænk på samme måde som på billedet? hehe :)
>>
>> Det er der skam taget højde for: Man bakker op i stedet
>
>SÅ bliver det svært at komme til katalysatoren :)

Sidder den også nede ved baghjulet?
>
>Lav nu den havebænk!

Næh.... vores biler har motorene vendt rigtigt, så det kun er
nødvendigt at løfte forenden.
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Bjarne K. (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 08-08-08 13:01


"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> wrote in message
news:5lbo9496afi0o5m48l1n1bkh42pvqdk615@4ax.com...
> Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:

> Du gør bare sådan her:
> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
> --

Ja ved hvad. Det er sq lige før jeg er endda meget fristet. Har cement,
stolper og pladsen til det.

--

Med venlig hilsen


Bjarne K.



Claus Frørup (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 08-08-08 17:43

Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:

>
>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> wrote in message
>news:5lbo9496afi0o5m48l1n1bkh42pvqdk615@4ax.com...
>> Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:
>
>> Du gør bare sådan her:
>> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
>> --
>
>Ja ved hvad. Det er sq lige før jeg er endda meget fristet. Har cement,
>stolper og pladsen til det.

Hvad venter du på? Sæt i gang!

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Uffe Bærentsen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 08-08-08 14:36


"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:5lbo9496afi0o5m48l1n1bkh42pvqdk615@4ax.com...
> Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:
>
>>Jeg har tænkt mig at købe en garage donkraft og et par opklodsningsbukke.
>>Hvor er det lige man løfter med en sådan donkraft, og hvor placere man
>>bukkenen.
>>
>>Der er selvfølgelig et par donkraftspunkter i hver side af bilen, men kan
>>man ikke løfte hele forenden eller bagenden på en gang ??
>>
>>Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>>
>>Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale
>>ting, men så lærer jeg jo ikke noget.
>
> Du gør bare sådan her:
> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm

Løjserløsning.











--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i



Claus Frørup (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 08-08-08 17:44

Isang tao pinangalanan, Uffe Bærentsen nagsulat:

>
>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
klip
>> Du gør bare sådan her:
>> http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm
>
>Løjserløsning.
>
>
>
>
>
>
>
>

Ja, man må jo grynte som de grise man færdes i blandt

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Christian B. Andrese~ (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-08-08 05:49

On Aug 8, 1:32 pm, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
>
> Du gør bare sådan her:http://www.dkfritidbil.dk/foto/havebank/haevebanken.htm

Super løsning

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

André S Hansen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : André S Hansen


Dato : 08-08-08 15:02


"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
news:489bfe0a$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har tænkt mig at købe en garage donkraft og et par opklodsningsbukke.
> Hvor er det lige man løfter med en sådan donkraft, og hvor placere man
> bukkenen.
>
> Der er selvfølgelig et par donkraftspunkter i hver side af bilen, men kan
> man ikke løfte hele forenden eller bagenden på en gang ??
>
> Det er på en Honda Civic, hvis det har noget at sige.
>
> Og jo, jeg skulle måske lade helt være når jeg ikke engang ved så basale
> ting, men så lærer jeg jo ikke noget.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.

Eller køb to ramper i biltema

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=496&iItemId=82790

brugte dem på en ford escort, og bilen kom meget højere op, ind hvis, jeg
brugte bukke og donkraft.

En makker,der holder øje, så de ikke skrider, eller op af en kant, og kan
råbe stop, så man ikke forsætter ud over rampe.

Billig løsning, og du kommer ikke til at bruge donkraft, et sted hvor man
laver skader.

Mvh

André S Hansen


Bjarne K. (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 08-08-08 15:37

"André S Hansen" <abc123bobbleboy@webspeed.dk(fjern abc123)> wrote in
message news:489c51d4$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Eller køb to ramper i biltema
>
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=496&iItemId=82790
>
> brugte dem på en ford escort, og bilen kom meget højere op, ind hvis, jeg
> brugte bukke og donkraft.
>
> En makker,der holder øje, så de ikke skrider, eller op af en kant, og kan
> råbe stop, så man ikke forsætter ud over rampe.
>
> Billig løsning, og du kommer ikke til at bruge donkraft, et sted hvor man
> laver skader.

Godt nok billigt. Bare en ska, at jeg ikke bor i nærheden af butikken.
Skulle helst have skruet lidt her i week-enden. HN har dem også, men vil
have 379 for et sæt.

Går stadig og overvejer.

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.



Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-08-08 16:52

"Bjarne K." skriver:
>
> Godt nok billigt. Bare en ska, at jeg ikke bor i nærheden af butikken.
> Skulle helst have skruet lidt her i week-enden. HN har dem også, men vil
> have 379 for et sæt.

Du kan komme forbi og låne mine - hvis du bor i nærheden (Hammel det
mørke Jylland)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Bjarne K. (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 08-08-08 18:25


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:489C6B90.92D7CE06@du.kan.finde.den...
> "Bjarne K." skriver:
>>
>> Godt nok billigt. Bare en ska, at jeg ikke bor i nærheden af butikken.
>> Skulle helst have skruet lidt her i week-enden. HN har dem også, men vil
>> have 379 for et sæt.
>
> Du kan komme forbi og låne mine - hvis du bor i nærheden (Hammel det
> mørke Jylland)
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe


Tak for tilbudet. Jeg bor syd for silkeborg, så det er nok lidt for langt.
(små 100km ialt)

Tror første, efter diverse råd herfra, at jeg vil fortsætte med min lille
møg-donkraft, og så nogle fliser ind under det højre hjulpar.

Var også igang i går, men da med foreste hjulpar, og der to styk fliser ikke
nok til at jeg kunne få min svulmende overkrop ind under bilen.
Problemet var at donkraften var for lille til at jeg kunne få flere fliser
ind, selvom jeg havde den stående på en bred bjælke, men så må jeg jo prøve
noget alternativt.

Jeg fiskede måske også lidt efter en opmuntring til at købe nogle mere
mandegrej, i form af en mf af en garage donkraft, men i har med jeres gode
ideer sat nogle andre tanker igang.

Tak for hjælpen.



--

Med venlig hilsen

Bjarne K.




Claus Frørup (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 08-08-08 21:43

Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:

klip

>Jeg fiskede måske også lidt efter en opmuntring til at købe nogle mere
>mandegrej, i form af en mf af en garage donkraft, men i har med jeres gode
>ideer sat nogle andre tanker igang.

Her er en ide mere, hvis du altså ikke er en tøsedreng

http://www.dkfritidbil.dk/spas/tilt/index.htm

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Christian B. Andrese~ (11-08-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-08-08 03:54

On Aug 8, 10:42 pm, Claus Frørup <Cl...@froerup.dk> wrote:
> Isang tao pinangalanan, Bjarne K. nagsulat:
>
> klip
>
> >Jeg fiskede måske også lidt efter en opmuntring til at købe nogle mere
> >mandegrej, i form af en mf af en garage donkraft, men i har med jeres gode
> >ideer sat nogle andre tanker igang.
>
> Her er en ide mere, hvis du altså ikke er en tøsedreng
>
> http://www.dkfritidbil.dk/spas/tilt/index.htm

Sindsyge !!!

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste