Hvor meget betaler I?
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 00:13

Jeg ved ikke om man må spørge, men hvor meget betaler I for bil pr. måned?
Jeg påtænker at købe ny bil men ikke helt ved hvor meget der er "normalt" at
sidde for.
I må gerne både oplyse prisen på afdragene og de øvrige udgifter (forsikring
og grøn ejerafg. og brændstof fx.).
Jeg er nok mest interesseret i at høre fra folk med en nyere bil.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
John

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-08-08 00:39

"Vedsted" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
(forsikring
> og grøn ejerafg. og brændstof fx.).
> Jeg er nok mest interesseret i at høre fra folk med en nyere bil.

Nu er jeg åbenbart lidt oomvendt men....

Hver mdr. ryger der 3000 ind på en konto til køb af næste bil samt 1000 til
vægtafgift af nuværende

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-08 07:58

On Aug 8, 1:38 am, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> Hver mdr. ryger der 3000 ind på en konto til køb af næste bil samt 1000 til
> vægtafgift af nuværende

Hva er det for et monster af en bil du har? 1000kr i vægtafgift om
måneden ;)

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 08-08-08 15:02

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message

>Hva er det for et monster af en bil du har? 1000kr i vægtafgift om
>måneden ;)

Tja, jeg giver 9000,- for min Meriva på gule plader....så der skal vel ikke
ret meget til før man lander på 12k...

/Jacob

Fra : OZ3BTO

Dato : 08-08-08 23:24

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> vægtafgift af nuværende

Hva er det for et monster af en bil du har? 1000kr i vægtafgift om

Nemt . knapt 3T total også gule plader

Smider lige i underkanten af 10000 i året

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 02:15

Vedsted wrote:
> [...]
> (forsikring og grøn ejerafg. og brændstof fx.).
> Jeg er nok mest interesseret i at høre fra folk med en nyere bil.

Jeg bør måske oplyse, at jeg overvejer at lægge 70.000 kr. i udbetaling
(bilen er ny og det er 20% af nyprisen) og derefter betale 2695 kr./md. i
afdrag de næste 7 år. Dertil kommer 400 kr./md. i forsikring og ca. 250
kr./md. i grøn erjerafg. og omkring 900 kr. i måneden i benzin. Der skal jo
også lægges nogle hundrede fra i måneden til opsparing på vinterdæk og
serviceeftersyn, hvis man vælger at have et månedligt bilbudget.

John V.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-08-08 03:32

On Fri, 8 Aug 2008 03:15:01 +0200, "Vedsted" <-> wrote:

> [...]
>også lægges nogle hundrede fra i måneden til opsparing på vinterdæk og
>serviceeftersyn, hvis man vælger at have et månedligt bilbudget.

Jeg må formode at du har valgt 7 år, for at få så små afdrag som
muligt. Det er der principielt ikke noget i vejen med, men du skal
gøre dig klart, at der går henad 5 år før der er friværdi i bilen.

Dvs. at først om 5 år kan du få mere for bilen end du skylder på den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-08-08 04:31

Vedsted skriver:

> Jeg bør måske oplyse, at jeg overvejer at lægge 70.000 kr. i udbetaling
> (bilen er ny og det er 20% af nyprisen)

Altså en bil der koster (70.000/0,2 =) 350.000 kr

> og derefter betale 2695 kr./md. i afdrag de næste 7 år.

7x12x2695 + 70.000 = 296.000 kr du kommer til at betale. Fortæl mig lige
hvor du køber bil, hvor du ikke skal betale renter, men får bilen 50kkr
billigere.

> Dertil kommer 400 kr./md. i forsikring og ca. 250
> kr./md. i grøn erjerafg. og omkring 900 kr. i måneden i benzin.

900 kr/md i benzin er 2 optankninger om måneden - hvor meget skal du
køre ?

> Der skal jo
> også lægges nogle hundrede fra i måneden til opsparing på vinterdæk og
> serviceeftersyn, hvis man vælger at have et månedligt bilbudget.

Det skal der.

Jeg kunne ikke finde på at købe en bil, hvor jeg kun havde 20% til
udbetalingen - og da slet ikke over 7 år. Bilen er "gammel" inden at den
overhovedet er gælden værd. Sker der noget i din hverdag der gør at du
biver nødt til at skille dig af med den hænger du på restgælden.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 15:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Altså en bil der koster (70.000/0,2 =) 350.000 kr

Det er mig der har lavet en fejl. Bilen koster over 300.000 kr. men har fået
en del rabat så slutprisen ender på lige godt 300.000 kr. og udbetalingen er
lidt over 60.000 men dertil kommer ca. 6500 kr. i noget panthaverdeklaration
og papirarbejde, så derfor ca. 70.000 kr. i runde tal.

> 7x12x2695 + 70.000 = 296.000 kr du kommer til at betale. Fortæl mig
> lige hvor du køber bil, hvor du ikke skal betale renter, men får
> bilen 50kkr billigere.

Hehe ja det ville ikke være så dårligt. Der skulle stå 3695 i stedet for
2695! Det blev lidt sent i går aftes...

> [...]
> den overhovedet er gælden værd. Sker der noget i din hverdag der gør
> at du biver nødt til at skille dig af med den hænger du på restgælden.

Jeg satser bestemt på at beholde bilen i hvert fald 5 år.

John V.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-08-08 16:50

Vedsted skriver:

> Hehe ja det ville ikke være så dårligt. Der skulle stå 3695 i stedet for
> 2695! Det blev lidt sent i går aftes...

3695x7x12= 310.000 + de 70 = 380kkr i løbet af 7 år - eller 80kkr i
renter.

> Jeg satser bestemt på at beholde bilen i hvert fald 5 år.

Well til den tid har du så lige fået den betalt ned til værdien så den
måske er sine penge værd.

Jeg ville altså gå efter en lidt billigere bil, når der ikke er mere til
udbetaling. Men jeg _HADER_ også at betale renter....

Fra : brian

Dato : 08-08-08 07:15

Hejs

Min 2 l benzin mondeo koster omkring (ca tal) kørsel 40.000 km
årligt

service 13000
forsikring 8000
brændstof 35652
dæk udskiftning ca 1 sæt pr år 8000 kr

5387 kr/md (3333 km)

Afskrivning

køb 315000
salg (3,5 årig forventet) 150000

tab i værdi pr mdr 4166 kr.

Total omk pr/mdr 9553 kr ca 4,19 kr/km

Der er ikke iregnet renter da jeg køber biler kontant.

Husk at jeg er fløtene ligeglad med brænstoføkonomi (det kan nemt
gøres billigere hvis man vil)
mine service ønsker = det minste i vejen ind til værksted of fiks det
NU. (ikke når de har tid det, koster sikkert)

giver dig måske nogle tal at arbejde med.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 08-08-08 03:52

On 8 Aug., 08:15, brian <n...@no.dk> wrote:

> service 13000

13.000 kr om året i service?

Fy for fasan da.

Klaus

Fra : brian

Dato : 08-08-08 12:04

On Fri, 8 Aug 2008 02:52:24 -0700 (PDT), "Klaus D. Mikkelsen (google
groups)" <moppemail@gmail.com> wrote:

>13.000 kr om året i service?
>
>Fy for fasan da.
>

>Klaus

Det er jo som bare to eftersyn.

lidt bremser og småproblemer og så er prisen der.
Det er jo trods alt 40000 km der ryger på bilen om året

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-08-08 14:38

brian skriver:

> Det er jo som bare to eftersyn.
>
> lidt bremser og småproblemer og så er prisen der.
> Det er jo trods alt 40000 km der ryger på bilen om året

Nu er jeg røget på 3. eftersyn på Golfen over 90.000 km. Det kostede
3200 kr at få lavet, incl 2 gløderør, forrige eftersyn kan du se her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/30kkm.jpg
http://home6.inet.tele.dk/moppe/Images/60kkm.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 15:55

On Fri, 08 Aug 2008 15:38:09 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>
>Nu er jeg røget på 3. eftersyn på Golfen over 90.000 km. Det kostede
>3200 kr at få lavet, incl 2 gløderør, forrige eftersyn kan du se her:

Ja den er ikke dyr

Har du aldrig fåre lavet bremser eller skiftet klodser og lignene.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-08-08 22:33

brian skriver:

> Har du aldrig fåre lavet bremser eller skiftet klodser og lignene.

Ikke endnu.

Omend både værkstedet og jeg havde forventet at det vilel ske ved de
90kkm, så var de ikke så slidte at det gjorde noget.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 07-08-08 21:55

On 8 Aug., 01:12, "Vedsted" <-> wrote:
> [...]
> og grøn ejerafg. og brændstof fx.).
> Jeg er nok mest interesseret i at høre fra folk med en nyere bil.

FDM undersøger den slags hvert år. Regn med mindst 3 og ofte 5 kr/km
for hhv en ret lille og en lidt større ny bil. Mit budget med en brugt
bil hedder omkring 60.000 kr for 20.000 km. Det passede for en
halvgammel Pug 405, en nyere Honda Civic og for den nuværende
midaldrende Jaguar, hvis ellers jeg har gættet rigtigt mht
afskrivning. Bemærk dog, at eg har elitestatus hos forsikringen, det
er en betydeligt større post for nye bilister.

Leo

Fra : Nicolai

Dato : 08-08-08 10:13

http://www.penge.dk/cm/1.2714

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-08-08 07:57

On Aug 8, 1:12 am, "Vedsted" <-> wrote:
> I må gerne både oplyse prisen på afdragene og de øvrige udgifter (forsikring
> og grøn ejerafg. og brændstof fx.).

2200/mnd i afdrag (40K i udbetaling, 6 års løbetid), 500 til
vedligehold, 2450 i grøn afgift pr år, 7200 til forsikring pr år,
brændstof - tjaa, mellem 500 og 1000kr/mnd.

> Jeg er nok mest interesseret i at høre fra folk med en nyere bil.

Min fylder 3 år om ca. 14 dage.

Fra : \"@

Dato : 12-08-08 21:41

Jeg lavede engang et regneark, som kan være meget god, til at få et
overblik over hvad en bil koster om året. Du kan finde det på adressen:

http://dtu.ifh.dk/net/Bilberegning.xls

Tallene vil muligvis chokere lidt, men husk at de 70.000 du lægger i
udbetaling nu, skal du huske også at spare sammen til den næste bil.

Jeg har sat betalingsperioden til 5 år, med en restværdi på 0,- kr.
(Restgælden dækkes af salgsprisen). Du kan selvølgelig selv regulere
disse tal til 7 år, og med en restværdi. Det vil formentlig nedsætte de
gennemsnitlige årlige udgifter.

Visse udgifter er sat lidt højt (service mm), så her må du evt høre
forhandleren, hvad han vil lave en servicekontrakt for. Det kan give dig
et indblik i hvad det vil koste dig selv om du ikke vælger hans
servicekontrakt. Hvis han ikke vil give pris, ville jeg finde et andet
mærke .

Du kan også selv indsætte dine egne tal, med hensyn til
brændstofforbrug, brændstofpriser, forsikringer mm. Husk også at tage
stilling til hvad det vil koste i tilfælde af en skade (forhøjede
forsikringer eller evt frikøb af skade).

Håber du kan bruge det

Mikael