Fået faktura for manglende betaling af mor~
Fra : rathje@vip.cybercity~

Dato : 07-08-08 09:13

Hej Alle

Jeg har lige fået en faktura fra NiviCredit Italien for manglende
betaling af motorvejsafgift i 2006. Det er rigtig at vi var i Italien
i dette tidsrum, men vi har ikke kørt på motorvej uden at betale. Hvad
skal jeg gøre ? Betale de 13,78 Euro eller hvad ?

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Knut

Dato : 07-08-08 16:27

Det kommer an på hvor meget besvær du vil have for at redde 100 kr!

Gider du kampen, går du naturligvis i krig, kræver dokumentetaion etc. for
kravet - men bare frimærkerne til denne krig kan jo hurtigt æde
fortjenesten.

Knut

Fra : alexbo

Dato : 07-08-08 17:09

<rathje@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]
>i dette tidsrum, men vi har ikke kørt på motorvej uden at betale. Hvad
>skal jeg gøre ? Betale de 13,78 Euro eller hvad ?

Det er det nemmeste, og forhindrer at du næste år skal bruge en feriedag på
sagen.
Hvis du normalt betaler med kort, kan du måske rekonstruere
din motorvejskørsel, men du må i alle tilfælde kunne bedømme om den påståede
vejstrækning er kørt af dig på det tidspunkt.

En ting er du skriver at I ikke har kørt på motorvej uden at betale, men har
I kørt den strækning på det tidspunkt?

mvh
Alex Christensen

Fra : rathje@vip.cybercity~

Dato : 07-08-08 10:28

On 7 Aug., 18:09, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> vejstrækning er kørt af dig på det tidspunkt.
>
> En ting er du skriver at I ikke har kørt på motorvej uden at betale, men har

Det der undrer mig meget, er at man kan jo ikke komme fra motorvejen
uden at betale, der er jo en bomme som først åbner når man betaler ?

Hilsen

Søren

Fra : alexbo

Dato : 07-08-08 18:27

<rathje@vip.cybercity.dk> skrev

>Det der undrer mig meget, er at man kan jo ikke komme fra motorvejen
>uden at betale, der er jo en bomme som først åbner når man betaler ?

Vil det sige at du ved ikke med sikkerhed du har betalt, du ved bare at man
ikke kan komme ud uden at betale.
Sådanne bomme kan være i stykker, man kan smutte ud sammen med en anden,
måske uden at opdage det, der er altid muligheder.

I stedet for en generel betragtning over systemet handler det om hvad du
gjorde og hvilke muligheder du har for at påvise du har betalt.
Du må da vide om du har kørt strækningen på det påståede tidspunkt.

Nu er det mange år siden jeg har kørt på Italienske motorveje der kunne man
smide mønter i en tragt, det er selvfølgelig svært at bevise, men betaler
man med kort er det jo nemt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian

Dato : 07-08-08 19:41

rathje@vip.cybercity.dk wrote:

> Det der undrer mig meget, er at man kan jo ikke komme fra motorvejen
> uden at betale, der er jo en bomme som først åbner når man betaler ?

Nej nej, du trykker på knappen hvor der står Hjælp (eller den lokale
variation) og snakker danglish - så åbner bommen

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 19:49

On Thu, 7 Aug 2008 08:13:03 -0700 (PDT), rathje@vip.cybercity.dk
wrote:

> [...]
>i dette tidsrum, men vi har ikke kørt på motorvej uden at betale. Hvad
>skal jeg gøre ? Betale de 13,78 Euro eller hvad ?

Arkiveres lodret.

Fra : Jens

Dato : 07-08-08 21:50

<rathje@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg fik en fartbøde på nogle hundrede EUR og skulle blot swifte pengene til
deres account, så var den potte ude.
Eneste detalje var at jeg ikke var i Italien på det angivne tidspunkt...
Så den fartbøde røg i skralderen

I grunden et smart scam, hvis man bare sender nok af den slags "fartbøder
ud", så rammer man vel et par stykker der betaler.
Tror du ikke det er et scam du er udsat for?
/Jens