|
| Mercedes Kia ;) Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 06-08-08 17:35 |
| | |
Morten (06-08-2008)
| Kommentar Fra : Morten |
Dato : 06-08-08 11:10 |
| | |
Ole Gaarde Kristense~ (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ |
Dato : 08-08-08 02:11 |
|
"Morten" <olardo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:728ee862-be66-4bff-801f-b07379232ea7@k37g2000hsf.googlegroups.com...
>Herregud - det er sikkert en frikørt taxa med 500.000 på klokken ;)
Næppe når det er tyske plader
--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved
| |
Ivan Madsen (06-08-2008)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 06-08-08 18:32 |
| | |
hanzen (06-08-2008)
| Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 06-08-08 18:40 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9AF2BD1DDC054henrikstidsendk@130.225.247.90...
> http://flickr.com/photos/hstidsen/2739096422/
>
> Det må alligevel være lidt trist at køre rundt med sådan en nummerplade ;)
>
Der er mange sjove plader i Tyskland.
Husker bl.a. et par stykker jeg har set flere gange der begynder med
henholdsvis FL-AB og FL-OT
--
hilzen
hanzen
| |
Martin [TMM] (06-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin [TMM] |
Dato : 06-08-08 20:04 |
|
Hej
hanzen wrote:
> Husker bl.a. et par stykker jeg har set flere gange der begynder med
> henholdsvis FL-AB og FL-OT
Har også set en enkelt SE-XY. Havde desværre ikke lige et kamera i nærheden.
Mvh
Martin
| |
Stephan Aller, OZ2U ~ (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Stephan Aller, OZ2U ~ |
Dato : 08-08-08 20:04 |
|
Jeg var en tur i Flensburg for 2 måneder siden og der så jeg en nummerplade
hvor der stod "SL - UT" og så nogle tal, he he. Det var så ovenikøbet en
kvinde der kørte bilen...
Aller
"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
news:4899f5b6$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> hanzen wrote:
>> Husker bl.a. et par stykker jeg har set flere gange der begynder med
>> henholdsvis FL-AB og FL-OT
>
> Har også set en enkelt SE-XY. Havde desværre ikke lige et kamera i
> nærheden.
>
> Mvh
> Martin
>
>
| |
Klaus D. Mikkelsen (~ (06-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen (~ |
Dato : 06-08-08 13:34 |
|
On 6 Aug., 18:35, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:
> http://flickr.com/photos/hstidsen/2739096422/
>
> Det må alligevel være lidt trist at køre rundt med sådan en nummerplade ;)
Surt, en af mine kollegaer har en bil med rgistreringen FL TT 38
Gær hvilken bil han har.......
Sådan en lille æske koster ikke så meget, når man bor i Flensborg.
Klaus
| |
Søren (06-08-2008)
| Kommentar Fra : Søren |
Dato : 06-08-08 20:43 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9AF2BD1DDC054henrikstidsendk@130.225.247.90...
> http://flickr.com/photos/hstidsen/2739096422/
>
> Det må alligevel være lidt trist at køre rundt med sådan en nummerplade ;)
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
Hvis det er et problem, og man køre Mercedes fordi man er en snop så er
prisen i Tyskland 224 kr. for to "nummernschilder".
Mvh Søren
| |
NHF (06-08-2008)
| Kommentar Fra : NHF |
Dato : 06-08-08 21:00 |
|
Jeg ville da være mere ked af det hvis jeg havde en KIA der stof Mercedes
på!
NHF, Århus
| |
Henrik Stidsen (06-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 06-08-08 21:33 |
|
"NHF" <volvo4saleFJERNDETTE@privat.dk> wrote in
news:489a02d7$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Jeg ville da være mere ked af det hvis jeg havde en KIA der stof
> Mercedes på!
Alene det at det er en KIA ville gøre mig ked af det ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Sp@msen (06-08-2008)
| Kommentar Fra : Sp@msen |
Dato : 06-08-08 22:49 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
news:Xns9AF2E56ECB786henrikstidsendk@130.225.247.90...
> "NHF" <volvo4saleFJERNDETTE@privat.dk> wrote in
> news:489a02d7$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Jeg ville da være mere ked af det hvis jeg havde en KIA der stof
>> Mercedes på!
>
> Alene det at det er en KIA ville gøre mig ked af det ;)
haha nice, men en god ven som jeg "hentede" i ystad spurgte da pænt til om
jeg havde chippet 'konen'? :)
mvh.
Flemming
| |
Lars Hansen (07-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 07-08-08 09:51 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9AF2E56ECB786henrikstidsendk@130.225.247.90...
> "NHF" <volvo4saleFJERNDETTE@privat.dk> wrote in
> news:489a02d7$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Jeg ville da være mere ked af det hvis jeg havde en KIA der stof
>> Mercedes på!
>
> Alene det at det er en KIA ville gøre mig ked af det ;)
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
Måske skulle du prøve en tur i en af de nye Carnival´s eller Ceed`s.........
Har selv en Carnival og hvis der stod Mercedes på nummerpladen ville jeg da
være ked.....
Lars Hansen
| |
Henrik Stidsen (07-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 07-08-08 22:26 |
|
"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote in
news:g7ed26$kt0$1@newsbin.cybercity.dk:
> Måske skulle du prøve en tur i en af de nye Carnival´s eller
> Ceed`s.........
Med hvilket formål? ca. 40% af min "modstand" mod KIA bunder i at den
lokale KIA forhandler også er den lokale Peugeot forhandler og ham er jeg
ik så begejstret for. De sidste 60% bunder i at jeg har lyst til ikke at
kunne lide dem. Sådan ca.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 03:17 |
|
On 07 Aug 2008 21:25:38 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote in
>news:g7ed26$kt0$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>> Måske skulle du prøve en tur i en af de nye Carnival´s eller
>> Ceed`s.........
>
>Med hvilket formål? ca. 40% af min "modstand" mod KIA bunder i at den
>lokale KIA forhandler også er den lokale Peugeot forhandler og ham er jeg
>ik så begejstret for. De sidste 60% bunder i at jeg har lyst til ikke at
>kunne lide dem. Sådan ca.
>--
Alt sammen god og saglig information om din tænkemåde. Godt at have i
baghånden til fremtidige diskussioner.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Lars Hansen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 08-08-08 08:49 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9AF3EE4F34F18henrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote in
> news:g7ed26$kt0$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>> Måske skulle du prøve en tur i en af de nye Carnival´s eller
>> Ceed`s.........
>
> Med hvilket formål? ca. 40% af min "modstand" mod KIA bunder i at den
> lokale KIA forhandler også er den lokale Peugeot forhandler og ham er jeg
> ik så begejstret for. De sidste 60% bunder i at jeg har lyst til ikke at
> kunne lide dem. Sådan ca.
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
Hvis du ikke vil "nedlade" dig til at tage en tur i en moderne Kia synes jeg
du skulle lade være med at komme med sådanne udtalelser.
Erfaringer er gode at høre, men erfaringer fra folk der ikke ved hvad de
taler om er ligegyldige.
Jeg kommer fra en VW Passat 1.8 T fra 2002 og min Kia Carnival er en
betydeligt bedre køremaskine, og det endda uden at den er meget
dyrere.......
Mvh
Lars Hansen
| |
ShutEye (08-08-2008)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 08-08-08 12:54 |
|
<klip en stakkels Kia-ejer>
Så du den smiley (ser sådan ud: ";)") Henrik brugte?
Tag en slappper ...
| |
Lars Hansen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 08-08-08 13:51 |
|
"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:489c33d6$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> <klip en stakkels Kia-ejer>
>
> Så du den smiley (ser sådan ud: ";)") Henrik brugte?
> Tag en slappper ...
>
>
Hvis jeg slapper mere af skider jeg i bukserne......
Og Jo! Jeg så godt smiley´en. Det er det andet indlæg jeg blev lidt iriteret
over. At Henrik "gider" skrive sådan noget når han tydeligvis har en hvis
modstand mod Kia og ALDRIG har prøvet én.....
Det bunder nok i at jeg er ved at være træt af folk der skriver at et eller
andet bilmærke er noget lort uden nogen sinde at have siddet i en. Dem er
der alt for mange af.
Jeg har haft mange forskellige biler igennem tiden, og INGEN af dem har
været så fejlfri som mine Kia´er.
Af biler jeg har haft kan nævnes:
Toyota Corolla 1.6 Liftback, 1979
Ford Escort 1.3, 1978
Opel Kadett 1.3, 1987
Ford Mondeo 1.8, 1996
Opel Astra 1.6 16V, 2000
Kia Sephia 1.5 GTX 1997
VW Passat 1.8 T stationcar 2002
Opel Zafira 2.0 DTI (x 2. En fra 2000 og en fra 2004)
Kia Carnival 2.9 TD, 2007
Der har været flere andre biler undervejs, men det har kun været kortvarigt.
Kia Sephia´en kostede ialt 8000 kroner på 10 år at vedligeholde...... Slå
den, hvem der kan!!!
Mvh
Lars Hansen
| |
ShutEye (08-08-2008)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 08-08-08 19:28 |
|
>> <klip en stakkels Kia-ejer>
>>
>> Så du den smiley (ser sådan ud: ";)") Henrik brugte?
>> Tag en slappper ...
>
> Hvis jeg slapper mere af skider jeg i bukserne......
Oh ... tak fordi du undlod hehe
> Og Jo! Jeg så godt smiley´en. Det er det andet indlæg jeg blev lidt
> iriteret over. At Henrik "gider" skrive sådan noget når han tydeligvis har
> en hvis modstand mod Kia og ALDRIG har prøvet én.....
Derfor smiley'en :)
> Det bunder nok i at jeg er ved at være træt af folk der skriver at et
> eller andet bilmærke er noget lort uden nogen sinde at have siddet i en.
> Dem er der alt for mange af.
Der kan jeg godt følge dig.
Men derfor smiley'en :)
<klip>
| |
Hans Mouridsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 08-08-08 20:32 |
|
> Jeg kommer fra en VW Passat 1.8 T fra 2002 og min Kia Carnival er en
> betydeligt bedre køremaskine, og det endda uden at den er meget
> dyrere.......
Så må man da håbe, at den er bedre end den "gamle" Carnival! For sådan en
anskaffer man sig kun, hvis man vil have høje udgifter til service og rep.
| |
Lars Hansen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 08-08-08 22:00 |
|
"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
news:C4C26BDD.44FF%hom@FJERNMIGpc.dk...
>> Jeg kommer fra en VW Passat 1.8 T fra 2002 og min Kia Carnival er en
>> betydeligt bedre køremaskine, og det endda uden at den er meget
>> dyrere.......
>
> Så må man da håbe, at den er bedre end den "gamle" Carnival! For sådan en
> anskaffer man sig kun, hvis man vil have høje udgifter til service og rep.
>
>
Og det er den!!!
Der er slet ingen sammenligning imellem den gamle og den nye Carnival.
Ganske rigtigt har mange været "uheldige" med den gamle model, men jeg
kender faktisk nogle stykker som har været "heldige" med den alligevel.
Men heldigvis er den nye en helt anden bil.
Lars Hansen
| |
Hans Mouridsen (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Hans Mouridsen |
Dato : 09-08-08 19:55 |
|
> Og det er den!!!
> Der er slet ingen sammenligning imellem den gamle og den nye Carnival.
> Ganske rigtigt har mange været "uheldige" med den gamle model, men jeg
> kender faktisk nogle stykker som har været "heldige" med den alligevel.
Min kollega har en 3 år gammel Carnival, og det er et dyrt bekendtskab.
Bremserne holder kun 30.000 km., selvom man kører pænt. Gearkasse skiftet 2
gange - motor skal ud hver gang. Mener også han sagde at motoren skulle ud
ved tandremsskifte. Den ruster, og kølerørene under bilen til varmen bagi er
tærret over!
> Men heldigvis er den nye en helt anden bil.
Ja det må tiden vise... Er motoren ikke den samme - blot optimeret lidt?
| |
Lars Hansen (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 09-08-08 21:26 |
|
> Min kollega har en 3 år gammel Carnival, og det er et dyrt bekendtskab.
> Bremserne holder kun 30.000 km., selvom man kører pænt. Gearkasse skiftet
> 2
> gange - motor skal ud hver gang. Mener også han sagde at motoren skulle ud
> ved tandremsskifte. Den ruster, og kølerørene under bilen til varmen bagi
> er
> tærret over!
Det er rigtigt at mange har haft mange problemer med den gamle, men som
skrevet kender jeg nogle stykker som stort set ikke har haft nogle problemer
udover "det sædvanlige".
>
>
> Ja det må tiden vise... Er motoren ikke den samme - blot optimeret lidt?
>
Efter hvad jeg har kunnet læse mig til og hvad flere forhandlere har fortalt
mig er motoren en helt ny konstruktion fra Hyundai blandet med en del Iveco.
Lars Hansen
| |
Martin Johansen [600~ (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-08-08 13:25 |
|
On 07 Aug 2008 21:25:38 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote in
>news:g7ed26$kt0$1@newsbin.cybercity.dk:
>
>> Måske skulle du prøve en tur i en af de nye Carnival´s eller
>> Ceed`s.........
>
>Med hvilket formål? ca. 40% af min "modstand" mod KIA bunder i at den
>lokale KIA forhandler også er den lokale Peugeot forhandler og ham er jeg
>ik så begejstret for. De sidste 60% bunder i at jeg har lyst til ikke at
>kunne lide dem. Sådan ca.
Ahhh... dvs. intet konkret andet end fordomme og følelser? ;)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 03:36 |
|
On 06 Aug 2008 16:35:28 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
> http://flickr.com/photos/hstidsen/2739096422/
>
>Det må alligevel være lidt trist at køre rundt med sådan en nummerplade ;)
>--
Hvis det kommer til KIA's kendskab, vil jeg tro der kommer et
sagsanlæg fra dem.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 07:25 |
|
On Aug 8, 9:48 am, "Lars Hansen" <L...@oland.danmark> wrote:
> Hvis du ikke vil "nedlade" dig til at tage en tur i en moderne Kia synes jeg
> du skulle lade være med at komme med sådanne udtalelser.
Hvordan ved du egentlig at jeg ikke har kørt i en Kia nogensinde?
> Erfaringer er gode at høre, men erfaringer fra folk der ikke ved hvad de
> taler om er ligegyldige.
Nu er det tilfældigvis sådan at jeg har været med i en KIA. Jeg fandt
intet der var specielt begejstrende i den. Jo da, den kører langt på
literen og man betaler ik ret meget afgift. Hvis jeg gik op i det
havde jeg nok ik valgt en T-Sport udgave af en Yaris, tror du? ;)
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 07:28 |
|
On Aug 8, 2:51 pm, "Lars Hansen" <L...@oland.danmark> wrote:
> Og Jo! Jeg så godt smiley´en. Det er det andet indlæg jeg blev lidt iriteret
> over. At Henrik "gider" skrive sådan noget når han tydeligvis har en hvis
> modstand mod Kia og ALDRIG har prøvet én.....
Jeg har altså ingen modstand mod KIA. Jeg er på den anden side heller
ikke medlem af deres fanklub. Deres biler siger mig virkelig
ingenting, det er bare en bil som alle andre og jeg syns heller ikke
de er specielt pæne. At de kører langt på literen er meget godt, at de
har lange fabriksgarantier er et stort plus. Men jeg har andet at gå
op i for tiden.
> Det bunder nok i at jeg er ved at være træt af folk der skriver at et eller
> andet bilmærke er noget lort uden nogen sinde at have siddet i en. Dem er
> der alt for mange af.
Så har du valgt den forkerte gruppe. Herinde er "hierarkiet" altså
fordomme, følelser, ideer, facts. Måske facts slet ikke hører til på
den liste egentlig... ;)
| |
Lars Hansen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 08-08-08 15:12 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:67784348-b79a-4969-9265-978dedb421b4@e39g2000hsf.googlegroups.com...
On Aug 8, 2:51 pm, "Lars Hansen" <L...@oland.danmark> wrote:
> Og Jo! Jeg så godt smiley´en. Det er det andet indlæg jeg blev lidt
> iriteret
> over. At Henrik "gider" skrive sådan noget når han tydeligvis har en hvis
> modstand mod Kia og ALDRIG har prøvet én.....
Jeg har altså ingen modstand mod KIA. Jeg er på den anden side heller
ikke medlem af deres fanklub. Deres biler siger mig virkelig
ingenting, det er bare en bil som alle andre og jeg syns heller ikke
de er specielt pæne. At de kører langt på literen er meget godt, at de
har lange fabriksgarantier er et stort plus. Men jeg har andet at gå
op i for tiden.
> Det bunder nok i at jeg er ved at være træt af folk der skriver at et
> eller
> andet bilmærke er noget lort uden nogen sinde at have siddet i en. Dem er
> der alt for mange af.
Så har du valgt den forkerte gruppe. Herinde er "hierarkiet" altså
fordomme, følelser, ideer, facts. Måske facts slet ikke hører til på
den liste egentlig... ;)
___________________
Se, der har du fat i noget. Facts kommer ofte i sidste række herinde.
Jeg beklager hvis mit første indlæg lød som et surt opstød, jeg misforstod
dig nok lidt.
Jeg er nok bare ved at få nok af de fordomme jeg hele tiden skal lægge øre
til fordi jeg kører Kia.
Mange siger ofte at Kia er noget Koreansk bras og hele tiden går i stykker,
men når jeg så spørger til hvilken Kia de har kørt i så kommer svaret "Ikke
nogen, for det er noget bras"...........
Jeg lyver ikke når jeg siger at min Carnival er en langt bedre køremaskine
end selv min gamle Passat 1.8T.
Og nej! Det er ikke fordi en Carnival kører langt på literen. Sådan en 185
turbodiesel-heste æder meget godt, men de rykker også!!
Så, Henrik. Sorry, det var ikke for at "tryne" dig. Ha´ en rigtig god
weekend.
Lars Hansen
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 15:50 |
|
"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote in
news:g7hk6n$1q6u$1@newsbin.cybercity.dk:
> Jeg er nok bare ved at få nok af de fordomme jeg hele tiden skal lægge
> øre til fordi jeg kører Kia.
Jeg kan forestille mig det er op ad bakke at overbevise folk om det er en
okay bil.
> Mange siger ofte at Kia er noget Koreansk bras og hele tiden går i
> stykker, men når jeg så spørger til hvilken Kia de har kørt i så
> kommer svaret "Ikke nogen, for det er noget bras"...........
Ganske almindelig dansk opførsel.
> Jeg lyver ikke når jeg siger at min Carnival er en langt bedre
> køremaskine end selv min gamle Passat 1.8T.
Det tror jeg gerne på.
> Og nej! Det er ikke fordi en Carnival kører langt på literen. Sådan en
> 185 turbodiesel-heste æder meget godt, men de rykker også!!
:)
Har været med som passager i en Kia Picanto svjh, det er da en okay bil men
ikke noget jeg ville skynde mig at skrive hjem om. Derudover kender jeg
ikke noget til dem ud over at dem jeg kender der ejer en er ganske glade
for dem.
> Så, Henrik. Sorry, det var ikke for at "tryne" dig. Ha´ en rigtig god
> weekend.
Tak og i lige måde :)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Tom (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-08-08 16:00 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9AF4AB4CCA0B4henrikstidsendk@130.225.247.90...
> Har været med som passager i en Kia Picanto svjh, det er da en okay bil
> men
> ikke noget jeg ville skynde mig at skrive hjem om. Derudover kender jeg
> ikke noget til dem ud over at dem jeg kender der ejer en er ganske glade
> for dem.
Hånden på hjertet så er kørekomforten i små biler generelt set temmelig
meget dårilgere end i større biler. Ja selv min gamle spand af en mondeo fra
97 sidder man bedre i og ligger bedre på vejen end selv de nyeste små
minibiler som sendes ud i dag. Jeg har prøvet mange af dem dog ikke lige
kia.
Personligt vil jeg altid fortrække en større brugt end en lille ny, (sålænge
jeg ikke skal pendle mange km og det ikke må koste noget).
--
Tom
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 16:06 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
news:489c5f59$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Hånden på hjertet så er kørekomforten i små biler generelt set temmelig
> meget dårilgere end i større biler.
Ikke enig. Jeg har lige kørt et par dage i en Avensis som er et kæmpe kasse
af en bil i forhold til min Yaris. Jeg har mere plads på førersædet og
bedre siddekomfort i Yaris'en. Retfærdigvis skal det siges at jeg har
sportssæder i Yaris'en.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Tom (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-08-08 16:22 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9AF4ADE33AB7henrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
> news:489c5f59$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Hånden på hjertet så er kørekomforten i små biler generelt set temmelig
>> meget dårilgere end i større biler.
>
> Ikke enig. Jeg har lige kørt et par dage i en Avensis som er et kæmpe
> kasse
> af en bil i forhold til min Yaris. Jeg har mere plads på førersædet og
> bedre siddekomfort i Yaris'en. Retfærdigvis skal det siges at jeg har
> sportssæder i Yaris'en.
Har også en Yaris på matriklen, og jeg medgiver gerne at toyta laver
kvalitet der er en million gange bedre end ford, men hendes yaris lamer da
ad h. til bare vi kommer over 100, selv om jeg kører passagersædet HELT
tilbage så rammer mine knæ alligevel handskerummet (jeg er 183 cm og
"normal" forhold mellem ben og krop).
Bilen sejler ca. 100 gange mere på vejen i forhold til min mondeo og det er
da særligt udbredt når det blæser. AC har slet ikke det power som i
mondeo'en så der skal køres temmelig længe før temp er behagelig, der er
ingen armstørrer i midten hvilket ikke ligefrem fremmer komforten. Jeg
behøver ikke engang tage et målebånd for at konstatere at højden på ryglænet
er det samme som i mondeo'en men sædelængden og dermed lændestøtten er
væsentlig dårlige i yaris fordi sædet er kortere, det kan enhver se med det
blotte øje.
De indbyggede højtalere i yaris er så små at bas er ikke eksisterende og
sådan kunne jeg blive ved og ved.
Yaris og des lige småbiler kommer slet ikke i nærheden af større biler selv
om de er nye. Det og også derfor at de ofte kun koster ½ eller 1/3 af hvad
de lidt større biler koster.
Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme komfort om
man ka li det eller ej
--
Tom
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 16:42 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
news:489c64a7$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Har også en Yaris på matriklen, og jeg medgiver gerne at toyta laver
> kvalitet der er en million gange bedre end ford, men hendes yaris
> lamer da ad h. til bare vi kommer over 100
Syns ik min larmer specielt, hverken sammenlignet med Avensisen eller min
gamle 306er.
>, selv om jeg kører
> passagersædet HELT tilbage så rammer mine knæ alligevel handskerummet
> (jeg er 183 cm og "normal" forhold mellem ben og krop).
Jeg har intet problem med at være der og jeg er 184 høj. Jeg har ikke
engang sædet helt tilbage - men jeg plejer så også at sidde på førersædet,
måske derfor ;)
> Bilen sejler ca. 100 gange mere på vejen i forhold til min mondeo
Det kan jeg ik udtale mig om, min er sænket og gjort ved, den er ik
specielt vindfølsom. Til gengæld er den meget følsom overfor ujævnheder
pga. dækkonfigurationen.
> Yaris og des lige småbiler kommer slet ikke i nærheden af større biler
> selv om de er nye. Det og også derfor at de ofte kun koster ½ eller
> 1/3 af hvad de lidt større biler koster.
> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
> komfort om man ka li det eller ej
Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 16:45 |
|
On 08 Aug 2008 15:42:08 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
>> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
>> komfort om man ka li det eller ej
>
>Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
>--
Alene akselafstanden gør, at en lille bil aldrig vil kunne konkurrere
med en stor. Det er uhyre vigtigt for komforten at akselafstanden er
så lang som muligt.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 17:30 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:6dqo9492f4slav8f8n5rm9iarib6v813km@4ax.com:
>>> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
>>> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
>>> komfort om man ka li det eller ej
>>Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
> Alene akselafstanden gør, at en lille bil aldrig vil kunne konkurrere
> med en stor. Det er uhyre vigtigt for komforten at akselafstanden er
> så lang som muligt.
Uddyb...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-08-08 18:00 |
| | |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 18:47 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:489C7B98.9A38C926@du.kan.finde.den:
>> Uddyb...
> Sammenlign med at flyve cessna og jumbo.
> Jeg har prøvet begge dele flere gange og jumojet'en ligger altså bedst i
> luften.
Men hva har det med akselafstand at gøre? Der er gigantisk forskel på så
mange andre ting mellem en cessna og en jumbo, sæderne f.eks., kabinens
opbygning, lydisolering osv osv osv.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Jørgen M. Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 08-08-08 19:46 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:489C7B98.9A38C926@du.kan.finde.den...
> Jeg har prøvet begge dele flere gange og jumojet'en ligger altså bedst i
> luften.
>
Men i modsæt. til Merceren holder den i længden . Merc lavede engang
kvalitets-biler, nu laver de kun gode.
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 19:09 |
|
On 08 Aug 2008 16:29:43 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
>news:6dqo9492f4slav8f8n5rm9iarib6v813km@4ax.com:
>
>>>> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
>>>> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
>>>> komfort om man ka li det eller ej
>
>>>Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
>
>> Alene akselafstanden gør, at en lille bil aldrig vil kunne konkurrere
>> med en stor. Det er uhyre vigtigt for komforten at akselafstanden er
>> så lang som muligt.
>
>Uddyb...
>--
Hvis du nogensinde, i mørke, har mødt en gammel Mini, og bemærket
hvordan lyskeglen danser op og ned, vil du vide hvad jeg mener.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 19:48 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:9q2p94dmgp348sbk3jvrvoa2g14afuukrf@4ax.com:
> Hvis du nogensinde, i mørke, har mødt en gammel Mini, og bemærket
> hvordan lyskeglen danser op og ned, vil du vide hvad jeg mener.
Det kan vel løses med afjedring?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-08-08 22:02 |
| | |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 22:13 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:489CB461.A0184A1F@du.kan.finde.den:
>> Det kan vel løses med afjedring?
> Nej, det er svært.
Men det kan ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-08-08 22:24 |
|
Henrik Stidsen skriver:
>
> Men det kan ;)
Nej.
En bil med lang akselafstand og stor sporvidde vil altid være mere
komfortabel af natur end en med kort akselafstand og smal sporvidde.
Når du engang kommer op i noget større end Kia Pikantost, Yaris eller
306 for den sags skyld, vil du få samme erfaring
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 22:59 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
news:489CB983.5D57ABD4@du.kan.finde.den:
> En bil med lang akselafstand og stor sporvidde vil altid være mere
> komfortabel af natur end en med kort akselafstand og smal sporvidde.
Ja måske af "natur" - men så sæt nogle unaturlige ting på som affjedring...
> Når du engang kommer op i noget større end Kia Pikantost, Yaris eller
> 306 for den sags skyld, vil du få samme erfaring
Nu har jeg lige trillet et par dage i en Avensis. Ja, den var stor men den
var ik specielt mere komfortabel end Yaris'en. Man skulle ud i ekstremer
såsom den der mislykkede forsøgsstrækning ved Holsted før der kunne mærkes
forskel - og det er ligeså meget forskellen i dækprofil der gør det.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
ShutEye (08-08-2008)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 08-08-08 19:41 |
|
>>> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
>>> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
>>> komfort om man ka li det eller ej
>>
>>Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
>
> Alene akselafstanden gør, at en lille bil aldrig vil kunne konkurrere
> med en stor. Det er uhyre vigtigt for komforten at akselafstanden er
> så lang som muligt.
Og vægten. Alene vægten gør støddæmpere mere effektive.
| |
Jørgen M. Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 08-08-08 20:23 |
|
"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse news:489c932c$0$90265
> Og vægten. Alene vægten gør støddæmpere mere effektive.
>
Det er da lige modsat, stor vægt sætter større krav til støddæmperne.
Dimensionerne på >alt< er større på en større,tungere bil. Så summasumarum
er det højest 1:1- det samme.
| |
ShutEye (08-08-2008)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 08-08-08 20:59 |
|
>> Og vægten. Alene vægten gør støddæmpere mere effektive.
>>
> Det er da lige modsat, stor vægt sætter større krav til støddæmperne.
> Dimensionerne på >alt< er større på en større,tungere bil. Så
> summasumarum er det højest 1:1- det samme.
Enig og uenig ...
Uenig: Højere vægt gør det sværere at flytte bilen = du mærker ikke huller i
vejen lige så tydeligt.
Enig: Ja gu skal støddæmperne være stærkere :)
| |
hanzen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 08-08-08 20:12 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:6dqo9492f4slav8f8n5rm9iarib6v813km@4ax.com...
> On 08 Aug 2008 15:42:08 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
> wrote:
>
>
>>> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
>>> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
>>> komfort om man ka li det eller ej
>>
>>Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
>
>>--
>
> Alene akselafstanden gør, at en lille bil aldrig vil kunne konkurrere
> med en stor. Det er uhyre vigtigt for komforten at akselafstanden er
> så lang som muligt.
>
Så må den med det store bagagerum du kører i til hverdag være meget
komfortabel.
--
hilzen
hanzen
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 20:19 |
|
On Fri, 8 Aug 2008 21:12:22 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:
>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:6dqo9492f4slav8f8n5rm9iarib6v813km@4ax.com...
>> On 08 Aug 2008 15:42:08 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
>> wrote:
>>
>>
>>>> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
>>>> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
>>>> komfort om man ka li det eller ej
>>>
>>>Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
>>
>>>--
>>
>> Alene akselafstanden gør, at en lille bil aldrig vil kunne konkurrere
>> med en stor. Det er uhyre vigtigt for komforten at akselafstanden er
>> så lang som muligt.
>>
>
>Så må den med det store bagagerum du kører i til hverdag være meget
>komfortabel.
>--
Hvis du nu tænker dig lidt om, Herr Hanzen, så rinder det dig måske
ihu, at jeg kører en såkaldt sættevogn med tilhørende trailer.
Dette automobil er jo ingenlunde så komfortabelt som en "rigtig"
lastvogn med dertil hørende påhængsvogn, alene ud fra de synspunkter
jeg allerede har ladet tilflyde gruppen.
Der er dog kompenseret en del med diverse luftaffjedringer, men dem
har den "rigtige" lastbil jo også.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 20:28 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:ln6p941jrq2n4gi5k7iju0h5hjcl7ipbgu@4ax.com:
> Der er dog kompenseret en del med diverse luftaffjedringer, men dem
> har den "rigtige" lastbil jo også.
Hvorved du så rent faktisk modsiger dig selv ved at bekræfte at affjedring
betyder mere end akselafstand ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 20:38 |
|
On 08 Aug 2008 19:27:40 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
>news:ln6p941jrq2n4gi5k7iju0h5hjcl7ipbgu@4ax.com:
>
>> Der er dog kompenseret en del med diverse luftaffjedringer, men dem
>> har den "rigtige" lastbil jo også.
>
>Hvorved du så rent faktisk modsiger dig selv ved at bekræfte at affjedring
>betyder mere end akselafstand ;)
>--
Det gør jeg jo netop ikke.
Må jeg være dig behjælpelig med at oplyse, at når man anvender ordet
kompensere, er det for at angive, at man gerne vil afhjælpe noget der
kunne være bedre.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 20:54 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:bv7p94h8mga5cjcub1j7jhdq047hu1t772@4ax.com:
> Må jeg være dig behjælpelig med at oplyse, at når man anvender ordet
> kompensere, er det for at angive, at man gerne vil afhjælpe noget der
> kunne være bedre.
Men begge køretøjer du sammenligner har omtalte affjedring ;) Men seriøst,
når man kan kompensere for kort akselafstand ved at sætte en god affjedring
på, hvordan kan kort akselafstand så, som du siger, i sig selv være grund
til at små biler ikke er, efter din mening, nær så komfortable som store
biler?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 20:59 |
|
On 08 Aug 2008 19:54:01 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
>news:bv7p94h8mga5cjcub1j7jhdq047hu1t772@4ax.com:
>
>> Må jeg være dig behjælpelig med at oplyse, at når man anvender ordet
>> kompensere, er det for at angive, at man gerne vil afhjælpe noget der
>> kunne være bedre.
>
>Men begge køretøjer du sammenligner har omtalte affjedring ;) Men seriøst,
>når man kan kompensere for kort akselafstand ved at sætte en god affjedring
>på, hvordan kan kort akselafstand så, som du siger, i sig selv være grund
>til at små biler ikke er, efter din mening, nær så komfortable som store
>biler?
>--
Fordi store bløde ujævnheder bliver bedre absorberet ved lang
akselafstand.
Det er bare ikke til at forklare, så et "betonhovede" som dig kan/vil
forstå det. )
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 21:52 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:k79p945gg1epkabetln2fnrqpc2s5hal9j@4ax.com:
> Fordi store bløde ujævnheder bliver bedre absorberet ved lang
> akselafstand.
> Det er bare ikke til at forklare, så et "betonhovede" som dig kan/vil
> forstå det. )
Du ku jo bare have sagt ovenstående med det samme så havde problemet ikke
været der ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
hanzen (09-08-2008)
| Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 09-08-08 06:46 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ln6p941jrq2n4gi5k7iju0h5hjcl7ipbgu@4ax.com...
> On Fri, 8 Aug 2008 21:12:22 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
> wrote:
>
>>
>>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>news:6dqo9492f4slav8f8n5rm9iarib6v813km@4ax.com...
>>> On 08 Aug 2008 15:42:08 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
>>> wrote:
>>>
>>>
>>>>> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
>>>>> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
>>>>> komfort om man ka li det eller ej
>>>>
>>>>Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
>>>
>>>>--
>>>
>>> Alene akselafstanden gør, at en lille bil aldrig vil kunne konkurrere
>>> med en stor. Det er uhyre vigtigt for komforten at akselafstanden er
>>> så lang som muligt.
>>>
>>
>>Så må den med det store bagagerum du kører i til hverdag være meget
>>komfortabel.
>
>>--
>
> Hvis du nu tænker dig lidt om, Herr Hanzen, så rinder det dig måske
> ihu, at jeg kører en såkaldt sættevogn med tilhørende trailer.
Det var jeg ikke klar over.
Troede du navigerede i en rigtig laster.
--
hilzen
hanzen
| |
Tom (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-08-08 17:05 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9AF4B412BA878henrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
> news:489c64a7$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Har også en Yaris på matriklen, og jeg medgiver gerne at toyta laver
>> kvalitet der er en million gange bedre end ford, men hendes yaris
>> lamer da ad h. til bare vi kommer over 100
>
> Syns ik min larmer specielt, hverken sammenlignet med Avensisen eller min
> gamle 306er.
"Vores" er en 1.0 og den støjer ret meget, resonanser ryger lige igennem og
man får hurtigt hovedpine når man kører på motorvej. Men igen, der er helt
galt når jeg kommer fra modeo til yaris. Muligt at fruen har vennet sig til
støjen.
>>, selv om jeg kører
>> passagersædet HELT tilbage så rammer mine knæ alligevel handskerummet
>> (jeg er 183 cm og "normal" forhold mellem ben og krop).
>
> Jeg har intet problem med at være der og jeg er 184 høj. Jeg har ikke
> engang sædet helt tilbage - men jeg plejer så også at sidde på førersædet,
> måske derfor ;)
Det gør jeg så ikke
>> Bilen sejler ca. 100 gange mere på vejen i forhold til min mondeo
>
> Det kan jeg ik udtale mig om, min er sænket og gjort ved, den er ik
> specielt vindfølsom. Til gengæld er den meget følsom overfor ujævnheder
> pga. dækkonfigurationen.
hmmm lyder mærkeligt at dæk alene kan forbedre aerodynamikken så meget. Det
kunne det i hvert fald ikke på mine Sierra'er, selv med Koni 60 mm undervogn
og lavprofildæk, så sejlene min 91'er sedan med flapper ved bagruden
alligevel temmelig meget....og fruens yaris kan jeg sammenligne med mine
gamle sierra'er mht. sidevind.
>> Yaris og des lige småbiler kommer slet ikke i nærheden af større biler
>> selv om de er nye. Det og også derfor at de ofte kun koster ½ eller
>> 1/3 af hvad de lidt større biler koster.
>
>> Der er en verden til forskel, og jeg bliver lige skuffet HVER gang jeg
>> prøvekører et spritny lille minibil. De kan slet ikke give samme
>> komfort om man ka li det eller ej
>
> Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
Prøv bare at overhale et større vogntogn af en LKW, i en minibil hvor du
slipper rattet. Så skal man nok være heldig hvis man ikke bliver suget ind i
lastbilen. Det er på mange større biler noget ganske andet. Måske noget man
venner sig til når man bare skal korrigere lidt på rattet, det skulle jeg
også i Sierra'erne. Men går jeg fra mondeo'en ned i Yaris'en så er
forskellen i aerodynamikken noget man virkelig opdager bare der er en smule
vind.
--
Tom
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 17:27 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
news:489c6ebe$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>> Bilen sejler ca. 100 gange mere på vejen i forhold til min mondeo
>> Det kan jeg ik udtale mig om, min er sænket og gjort ved, den er ik
>> specielt vindfølsom. Til gengæld er den meget følsom overfor
>> ujævnheder pga. dækkonfigurationen.
> hmmm lyder mærkeligt at dæk alene kan forbedre aerodynamikken så
> meget. Det kunne det i hvert fald ikke på mine Sierra'er, selv med
> Koni 60 mm undervogn og lavprofildæk, så sejlene min 91'er sedan med
> flapper ved bagruden alligevel temmelig meget....og fruens yaris kan
> jeg sammenligne med mine gamle sierra'er mht. sidevind.
Som sagt er den sænket, ved ikke hvor meget, men den er ik meget lavere end
standard Yaris'en da den kører med 16" hjul. Dækkene er 195/45.
Om det har betydning for vindfølsomheden ved jeg ikke, jeg kan kun
konstatere at jeg ikke syns den er specielt vindfølsom sammenlignet med min
gamle bil.
>> Der er jeg så ikke enig - men hver sine krav :)
> Prøv bare at overhale et større vogntogn af en LKW, i en minibil hvor
> du slipper rattet. Så skal man nok være heldig hvis man ikke bliver
> suget ind i lastbilen.
Det har jeg ikke oplevet, ikke engang noget der minder om.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Kent Friis (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 08-08-08 18:07 |
|
Den 08 Aug 2008 16:26:49 GMT skrev Henrik Stidsen:
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
> news:489c6ebe$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>>> Bilen sejler ca. 100 gange mere på vejen i forhold til min mondeo
>
>>> Det kan jeg ik udtale mig om, min er sænket og gjort ved, den er ik
>>> specielt vindfølsom. Til gengæld er den meget følsom overfor
>>> ujævnheder pga. dækkonfigurationen.
>
>> hmmm lyder mærkeligt at dæk alene kan forbedre aerodynamikken så
>> meget. Det kunne det i hvert fald ikke på mine Sierra'er, selv med
>> Koni 60 mm undervogn og lavprofildæk, så sejlene min 91'er sedan med
>> flapper ved bagruden alligevel temmelig meget....og fruens yaris kan
>> jeg sammenligne med mine gamle sierra'er mht. sidevind.
>
> Som sagt er den sænket, ved ikke hvor meget, men den er ik meget lavere end
> standard Yaris'en da den kører med 16" hjul. Dækkene er 195/45.
Øh, fælg-størrelsen skulle ikke gerne have ret meget indflydelse. Når
man sætter større fælg på, sætter man lavprovil dæk på, så rulle-
diameteren er cirka den samme alligevel.
Så hvis den ikke er ret meget lavere end standard, er den ikke sænket
ret meget.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 18:50 |
|
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
news:489c7d4d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:
>> Som sagt er den sænket, ved ikke hvor meget, men den er ik meget
>> lavere end standard Yaris'en da den kører med 16" hjul. Dækkene er
>> 195/45.
> Øh, fælg-størrelsen skulle ikke gerne have ret meget indflydelse. Når
> man sætter større fælg på, sætter man lavprovil dæk på, så rulle-
> diameteren er cirka den samme alligevel.
Eller også har man sat større hjul på for at få hjulkassen bedre udfyldt ;)
> Så hvis den ikke er ret meget lavere end standard, er den ikke sænket
> ret meget.
Det tror jeg såmænd heller ik den er ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 19:11 |
|
On 08 Aug 2008 17:49:42 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
>news:489c7d4d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>> Som sagt er den sænket, ved ikke hvor meget, men den er ik meget
>>> lavere end standard Yaris'en da den kører med 16" hjul. Dækkene er
>>> 195/45.
>
>> Øh, fælg-størrelsen skulle ikke gerne have ret meget indflydelse. Når
>> man sætter større fælg på, sætter man lavprovil dæk på, så rulle-
>> diameteren er cirka den samme alligevel.
>
>Eller også har man sat større hjul på for at få hjulkassen bedre udfyldt ;)
>--
Nu har du igen glemt at tænke dig om.
Hjuldiameteren vil være den samme +/- et par procent, så store hjul
alene fylder ikke mere i hjulkassen.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 19:49 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:ut2p949u63bai8f64t0gkml37c606751t1@4ax.com:
>>Eller også har man sat større hjul på for at få hjulkassen bedre
>>udfyldt ;)
> Nu har du igen glemt at tænke dig om.
Næææææææ ;)
> Hjuldiameteren vil være den samme +/- et par procent, så store hjul
> alene fylder ikke mere i hjulkassen.
Hvis de fylder det samme er de jo ik større vel?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Ivan Madsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 08-08-08 19:52 |
|
On 08 Aug 2008 18:49:12 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
>news:ut2p949u63bai8f64t0gkml37c606751t1@4ax.com:
>
>>>Eller også har man sat større hjul på for at få hjulkassen bedre
>>>udfyldt ;)
>
>> Nu har du igen glemt at tænke dig om.
>
>Næææææææ ;)
>
>> Hjuldiameteren vil være den samme +/- et par procent, så store hjul
>> alene fylder ikke mere i hjulkassen.
>
>Hvis de fylder det samme er de jo ik større vel?
I bredden do )
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 20:28 |
|
Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in
news:pe5p94pt18mc4skdiqhgu8g4g1c116cima@4ax.com:
>>> Hjuldiameteren vil være den samme +/- et par procent, så store hjul
>>> alene fylder ikke mere i hjulkassen.
>>Hvis de fylder det samme er de jo ik større vel?
> I bredden do )
Hva har bredden med hjuldiameteren at gøre? ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Ivan Madsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Ivan Madsen |
Dato : 08-08-08 20:31 |
|
On 08 Aug 2008 19:28:17 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in
>news:pe5p94pt18mc4skdiqhgu8g4g1c116cima@4ax.com:
>
>>>> Hjuldiameteren vil være den samme +/- et par procent, så store hjul
>>>> alene fylder ikke mere i hjulkassen.
>
>>>Hvis de fylder det samme er de jo ik større vel?
>
>> I bredden do )
>
>Hva har bredden med hjuldiameteren at gøre? ;)
Det kan meget vel være, der ikke er plads til mere i højden, men så
ser et større hjul med postelastikker monteret vel stadig bedre ud end
en standardfælg med "bælge" monteret )
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 20:42 |
|
On 08 Aug 2008 19:28:17 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in
>news:pe5p94pt18mc4skdiqhgu8g4g1c116cima@4ax.com:
>
>>>> Hjuldiameteren vil være den samme +/- et par procent, så store hjul
>>>> alene fylder ikke mere i hjulkassen.
>
>>>Hvis de fylder det samme er de jo ik større vel?
>
>> I bredden do )
>
>Hva har bredden med hjuldiameteren at gøre? ;)
>--
Nu er du fandenhakkeme da rigtigt på tynd is. )
Hvis du sænker profilen, og ønsker at bibeholde din hjuldiameter, så
øges bredden på dækket.
Eks.:
Du har 215/60 - 16 Samme hjuldiameter får du ved 225/55 - 16
Dækket er bare ½cm. bredere.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 21:18 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:558p945jvlst51i0h92ngs2orlbs06j9b9@4ax.com:
>>Hva har bredden med hjuldiameteren at gøre? ;)
> Nu er du fandenhakkeme da rigtigt på tynd is. )
Nej jeg er da ik ;)
> Hvis du sænker profilen, og ønsker at bibeholde din hjuldiameter, så
> øges bredden på dækket.
Eller på fælgen. Der er flere parametre man kan skrue på. Hvis du øger
fælgdiameteren kan du jo bare vælge en mindre profil og stadig have ca.
samme diameter. Man behøver jo ik bibeholde profilen.
> Eks.:
> Du har 215/60 - 16 Samme hjuldiameter får du ved 225/55 - 16
> Dækket er bare ½cm. bredere.
Og så er hjulet heller ikke blevet større vel? ;)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 21:33 |
|
On 08 Aug 2008 20:18:25 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:
>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
>news:558p945jvlst51i0h92ngs2orlbs06j9b9@4ax.com:
>
>>>Hva har bredden med hjuldiameteren at gøre? ;)
>
>> Nu er du fandenhakkeme da rigtigt på tynd is. )
>
>Nej jeg er da ik ;)
>--
I den grad.
>--
>> Hvis du sænker profilen, og ønsker at bibeholde din hjuldiameter, så
>> øges bredden på dækket.
>
>Eller på fælgen. Der er flere parametre man kan skrue på. Hvis du øger
>fælgdiameteren kan du jo bare vælge en mindre profil og stadig have ca.
>samme diameter. Man behøver jo ik bibeholde profilen.
>--
Du kan skrue så meget du vil, men der er ikke andet end sænkning der
får hjulet til at fylde mere i skærmkassen.
Årrhh nej! Nu kommer han nok og vil puste 110 bar i dækkene, bare for
at få ret.
>--
>> Eks.:
>> Du har 215/60 - 16 Samme hjuldiameter får du ved 225/55 - 16
>> Dækket er bare ½cm. bredere.
>
>Og så er hjulet heller ikke blevet større vel? ;)
>--
Jo, dækket, og kun dækket, er blevet lidt bredere.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 21:55 |
|
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:k1bp94po55noop0ds8m1o349586pr9ithj@4ax.com:
> Du kan skrue så meget du vil, men der er ikke andet end sænkning der
> får hjulet til at fylde mere i skærmkassen.
Jo, hvis det bliver større fylder det mere.
På Peugeoten var mine sommerhjul og vinterhjul ikke samme størrelse. Det
ene var profil 50, det andet 60. Der var tydelig forskel på hvor meget de
fyldte i skærmkassen og de var altså begge to 195 i bredde.
>>> Eks.:
>>> Du har 215/60 - 16 Samme hjuldiameter får du ved 225/55 - 16
>>> Dækket er bare ½cm. bredere.
>>Og så er hjulet heller ikke blevet større vel? ;)
> Jo, dækket, og kun dækket, er blevet lidt bredere.
Men vi snakkede hjuldiameter...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Kent Friis (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 09-08-08 01:18 |
|
Den 08 Aug 2008 20:54:30 GMT skrev Henrik Stidsen:
> Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
> news:k1bp94po55noop0ds8m1o349586pr9ithj@4ax.com:
>
>> Du kan skrue så meget du vil, men der er ikke andet end sænkning der
>> får hjulet til at fylde mere i skærmkassen.
>
> Jo, hvis det bliver større fylder det mere.
>
> På Peugeoten var mine sommerhjul og vinterhjul ikke samme størrelse. Det
> ene var profil 50, det andet 60. Der var tydelig forskel på hvor meget de
> fyldte i skærmkassen og de var altså begge to 195 i bredde.
Men det ene var nok et 16" og det andet et 15" eller noget.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Henrik Stidsen (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 09-08-08 13:56 |
|
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
news:489ce232$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:
>> På Peugeoten var mine sommerhjul og vinterhjul ikke samme størrelse.
>> Det ene var profil 50, det andet 60. Der var tydelig forskel på hvor
>> meget de fyldte i skærmkassen og de var altså begge to 195 i bredde.
> Men det ene var nok et 16" og det andet et 15" eller noget.
Nej. Begge var 15". Begge var 195 bredde. Det ene var profil 50, det andet
60.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Kent Friis (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 09-08-08 14:19 |
|
Den 09 Aug 2008 12:56:22 GMT skrev Henrik Stidsen:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
> news:489ce232$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>> På Peugeoten var mine sommerhjul og vinterhjul ikke samme størrelse.
>>> Det ene var profil 50, det andet 60. Der var tydelig forskel på hvor
>>> meget de fyldte i skærmkassen og de var altså begge to 195 i bredde.
>
>> Men det ene var nok et 16" og det andet et 15" eller noget.
>
> Nej. Begge var 15". Begge var 195 bredde. Det ene var profil 50, det andet
> 60.
Det må være lige på grænsen for hvor meget man lovligt kan ændre
rullediameteren, så.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Henrik Stidsen (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 09-08-08 14:25 |
|
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
news:489d9958$0$90265$14726298@news.sunsite.dk:
>> Nej. Begge var 15". Begge var 195 bredde. Det ene var profil 50, det
>> andet 60.
> Det må være lige på grænsen for hvor meget man lovligt kan ændre
> rullediameteren, så.
Jeg ved ikke hvad originalstørrelsen er og det er vel det der skal beregnes
ud fra.
Der er ~6½% mellem de to størrelser. Hvis originalen svarer til en 195/55
så er det kun ~3,3% forskel ud til de to størrelser.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Folmer Rasmussen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 08-08-08 19:07 |
|
On 08 Aug 2008 17:07:26 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>Så hvis den ikke er ret meget lavere end standard, er den ikke sænket
>ret meget.
>--
Prototypen på et skud- og nagelfast resonnement.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Kent Friis (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 08-08-08 18:06 |
|
Den 08 Aug 2008 15:42:08 GMT skrev Henrik Stidsen:
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
> news:489c64a7$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Har også en Yaris på matriklen, og jeg medgiver gerne at toyta laver
>> kvalitet der er en million gange bedre end ford, men hendes yaris
>> lamer da ad h. til bare vi kommer over 100
>
> Syns ik min larmer specielt, hverken sammenlignet med Avensisen eller min
> gamle 306er.
>
>>, selv om jeg kører
>> passagersædet HELT tilbage så rammer mine knæ alligevel handskerummet
>> (jeg er 183 cm og "normal" forhold mellem ben og krop).
>
> Jeg har intet problem med at være der og jeg er 184 høj. Jeg har ikke
> engang sædet helt tilbage - men jeg plejer så også at sidde på førersædet,
> måske derfor ;)
I er nok nærmere ikke bygget ens... Det kan godt være I er lige høje
når I står op, men er I også det når I sidder ned? Folk har jo ikke
nødvendigvis lige lange ben bare fordi de er lige høje.
Mvh
Kent
--
Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
.... for katten.
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 18:51 |
|
Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in
news:489c7ce5$0$90271$14726298@news.sunsite.dk:
> I er nok nærmere ikke bygget ens...
Det er nok det mest sandsynlige - og så forskel i hvad man lægger vægt på.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Tom (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-08-08 15:55 |
|
"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
news:g7hk6n$1q6u$1@newsbin.cybercity.dk...
> Se, der har du fat i noget. Facts kommer ofte i sidste række herinde.
>
> Jeg beklager hvis mit første indlæg lød som et surt opstød, jeg misforstod
> dig nok lidt.
> Jeg er nok bare ved at få nok af de fordomme jeg hele tiden skal lægge øre
> til fordi jeg kører Kia.
>
> Mange siger ofte at Kia er noget Koreansk bras og hele tiden går i
> stykker, men når jeg så spørger til hvilken Kia de har kørt i så kommer
> svaret "Ikke nogen, for det er noget bras"...........
> Jeg lyver ikke når jeg siger at min Carnival er en langt bedre køremaskine
> end selv min gamle Passat 1.8T.
> Og nej! Det er ikke fordi en Carnival kører langt på literen. Sådan en 185
> turbodiesel-heste æder meget godt, men de rykker også!!
Jeg forstår ikke hvorfor nogen næsten tager kritikken af en bil som et
personligt angreb.
Vi er da alle forskellige og har forskellig smag og ting vi går efter når vi
handler bil.
Personlig kunne jeg næste ikke drømme om at sætte mig ind i en Kia, og har
det fint med hvis andre har samme opfattelse af Ford
Mine grunde for at kia ikke falder i min smag er deres design...som jeg dog
må medgive er blevet meget bedre. Hvis det kun gik op i pris og langt på
literen så KUNNE det da godt være at jeg ville kigge på kia, men for mit
vedkommende er køreglæde af større betyding.
Køreglæde er for mit vedkommende intet med økonomi, men det at bilen ligger
godt på vejen, at den ser godt ud (smags sag) at man sidder godt i bilen og
at den har komfort plus kan fragte en masse ting. At bilen også skal kunne
drives på motorvejen med 160+ er selvfølgelig et must i mit tilfælde.
Når jeg læser bilblade omkring kia så er de få modeller der begynder at
ligne noget der er tysk faktisk lige så dyre som tyske biler. Bevares kan
godt være at man får lidt mere ved kia, men de journalister som skriver
artiklerne skriver at nu er kia endelig vd at få en ordentlig undervogn som
ikke gynger som flodhest og et pænt design, men deres priser er faktisk ved
at være så tætte på deres konkurrenter, at begrundelse for at vælge kia skal
være noget andet hvor nogle journalister så ikke kan komme på hvad det skal
være.
At jeg sikkert får ½ delen af gruppen på nakken for at sige at der er mange
mærker jeg ikke kan li' ændrer ikke ved at jeg synes det er ok at have det
sådan. Jeg har det umådelig dårligt med citroens design, med peugeots
dårlige teknik på elsiden, at fiat laver biler som konstant går i stykker og
jeg ikke kunne drømme om at sætte mig i en skoda alene pga. navnet og de
gamler LS'ers dårlige ry. For ikke at glemme at jeg ALDRIG lærer at
acceptere Alfa's usymetriske placering af nummerpladen eller at de her
berlingo biler imho ser ud som om det er konen der har valgt bil og ikke
manden (en mursten som kun postvæsnet burde køre i). Af verden grimme biler
er multipla nok det mest vanvittige der er sluppet løs.
Så selv om mange ikke kan lide ford og des lige, så er der også nogen som
ikke kan lide andre bilmærker.
--
Tom
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 16:07 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
news:489c5e30$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Jeg forstår ikke hvorfor nogen næsten tager kritikken af en bil som et
> personligt angreb.
Det handler nok om at folk er glade for deres biler. De har brugt mange
penge på dem og brugt tid på at finde den helt rigtige. Når andre folk
kritiserer noget man er rigtig glad for så er det lidt svært ikke at tage
det bare en lille smule personligt.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Tom (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-08-08 16:33 |
|
"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9AF4AE2BEDF5Bhenrikstidsendk@130.225.247.90...
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in
> news:489c5e30$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Jeg forstår ikke hvorfor nogen næsten tager kritikken af en bil som et
>> personligt angreb.
>
> Det handler nok om at folk er glade for deres biler. De har brugt mange
> penge på dem og brugt tid på at finde den helt rigtige. Når andre folk
> kritiserer noget man er rigtig glad for så er det lidt svært ikke at tage
> det bare en lille smule personligt.
Næsten alle i danmark vælger biler ud fra pengepungen og ikke hvad man
egentlig gerne ville have. Jo færre penge man har til sit bilkøb jo ringere
er bilen som oftest også.
Selv om jeg brugte 500.000 Kr på en "fin" Ford, så ville den alligevel være
født med konstruktionsfejl, have Ford middelmådige design osv.
At folk kan forelske sig i en berlingo eller kia har jeg det fint nok med,
men det bliver alligevel ikke biler jeg synes om. Vel vidende at maange nok
ville have det lige sådan med de biler jeg har valgt. Hvis folk
identifiserer sig med deres bil er da ok med mig, jeg kan alligevel ikke
lide alle biler.
Personligt er jeg lige så glad eller hader den lige så meget uanset hvad
naboen synes om den
--
Tom
| |
Martin Johansen [600~ (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-08-08 16:37 |
|
>Jeg forstår ikke hvorfor nogen næsten tager kritikken af en bil som et
>personligt angreb.
Fordi den ikke har hold i noget som helst når vi snakker koreanske
biler.
Det er FORTID.
Det svarer jo til at jeg siger al Ford er noget lort fordi bla bla og
når det kommer til stykket er det blot fordi jeg ikke har råd til en
spritny Mondeo.....
Hvis du siger Kia er noget skidt og begrunder det.. så vil ingen rynke
på næsen. Men hvis du siger Kia er noget skidt fordi det var det
engang og i øvrigt kender du intet til mærket og kommer aldrig til det
(pga. fissefornemme fornemmelser) så er det svært ikke at blive lidt
knotten.
>Vi er da alle forskellige og har forskellig smag og ting vi går efter når vi
>handler bil.
Ja..
>Så selv om mange ikke kan lide ford og des lige, så er der også nogen som
>ikke kan lide andre bilmærker.
Jep.. men bare fordi jeg ikke kan lide Ford gør det ikke til lort...
Og bare fordi Henrik ikke kan lide Kia gør det ikke til koreansk lort.
Bare fordi Kia (og Hyundai) før i tiden var "ægte" Koreansk betyder
ikke det samme gælder i dag. Præcis ligesom Toyota var skidt i
starten... ;)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Tom (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-08-08 16:51 |
|
"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:brpo941fv4j9id2b2ibc395kgspt4d8bp6@4ax.com...
>
>>Jeg forstår ikke hvorfor nogen næsten tager kritikken af en bil som et
>>personligt angreb.
>
> Fordi den ikke har hold i noget som helst når vi snakker koreanske
> biler.
>
> Det er FORTID.
øh, et kig på den p-plads jeg dagligt frekventerer viser med alt tydelighed
at bilparken i danmark er meget mere end kia anno 2008. Ser næsten ud som om
biler er meget ældre end 2008 modeller og at disse handles endda oftere end
NYE modeller. Jeg ser ikke nogen begrundelse for at kia KUN skal omhandle
hvad de er begyndt at lave nu.
> Det svarer jo til at jeg siger al Ford er noget lort fordi bla bla og
> når det kommer til stykket er det blot fordi jeg ikke har råd til en
> spritny Mondeo.....
Er de da bedre end de gamle?
> Hvis du siger Kia er noget skidt og begrunder det.. så vil ingen rynke
> på næsen. Men hvis du siger Kia er noget skidt fordi det var det
> engang og i øvrigt kender du intet til mærket og kommer aldrig til det
> (pga. fissefornemme fornemmelser) så er det svært ikke at blive lidt
> knotten.
Hvis du læser mit indlæg så omtalter jeg kia på designet og det skal jeg
ikke køre i en bil for at kunne vurdere. Det er nok bare at gå forbi en bil
til at kunne afgøre.
>>Så selv om mange ikke kan lide ford og des lige, så er der også nogen som
>>ikke kan lide andre bilmærker.
>
> Jep.. men bare fordi jeg ikke kan lide Ford gør det ikke til lort...
Det er lettere når man er konkret, lort siger ikke noget, men det gør et
design eller dårlig teknik.
> Og bare fordi Henrik ikke kan lide Kia gør det ikke til koreansk lort.
>
> Bare fordi Kia (og Hyundai) før i tiden var "ægte" Koreansk betyder
> ikke det samme gælder i dag. Præcis ligesom Toyota var skidt i
> starten... ;)
Enig, men da jeg næppe nogensinde vil købe en spritny bil som rigtig mange
andre danskere heller ikke vil, så har det alligevel temmelig meget betyding
hvordan bilerne fra "igår" er. De lever længe i danmark, vores biler.
Derfor vil jeg også finde det ok at diskutere kia anno 2008 om 5-10 år selv
om der til den tid er flydt meget mere vand i å'en.
--
Tom
| |
Martin Johansen [600~ (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-08-08 18:43 |
|
> Jeg ser ikke nogen begrundelse for at kia KUN skal omhandle
>hvad de er begyndt at lave nu.
Fordi hvis du (det siger jeg ikke du gør), men hvis du siger Kia er
noget lort så er du ude at svømme hvis vi snakker 2007/8 modeller.
>Er de da bedre end de gamle?
Mondeo?
>Hvis du læser mit indlæg så omtalter jeg kia på designet og det skal jeg
>ikke køre i en bil for at kunne vurdere. Det er nok bare at gå forbi en bil
>til at kunne afgøre.
Jeg har læst dit indlæg og jeg er enig i ovenstående - men nu gik
snakken på hvorfor "man tager på vej" når bilen kritiseres.
>Det er lettere når man er konkret, lort siger ikke noget, men det gør et
>design eller dårlig teknik.
Design er en smagssag, det gør ikke bilen dårlig. Og dårlig teknik
finder ikke plads på en 2008-model Kia. Ergo falder al kritik til
jorden og falder ind under smag og fordomme.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Lars Hansen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 08-08-08 18:19 |
|
> Jeg forstår ikke hvorfor nogen næsten tager kritikken af en bil som et
> personligt angreb.
Når man ofte skal svare på spørgsmålet "Hvad fand.. har du købt sådan noget
lort for?", så bliver man træt af det.
> Vi er da alle forskellige og har forskellig smag og ting vi går efter når
> vi handler bil.
> Personlig kunne jeg næste ikke drømme om at sætte mig ind i en Kia, og har
> det fint med hvis andre har samme opfattelse af Ford
> Mine grunde for at kia ikke falder i min smag er deres design...som jeg
> dog må medgive er blevet meget bedre. Hvis det kun gik op i pris og langt
> på literen så KUNNE det da godt være at jeg ville kigge på kia, men for
> mit vedkommende er køreglæde af større betyding.
Det har jeg fuld respekt for. Kan man ikke lide designet, så er det jo så
nemt.
Men dem der ikke kan lide designet og så siger at hele bilen dermed er noget
bras, dem har jeg ingen respekt for overhovedet.
Køreglæde er faktisk nøjagtigt grunden til at jeg valgte en Kia Carnival!
Ja, og så selvfølgelig pladsen med én på 10 år, én på 2½ år og én på 1 år,
så betyder det jo også lidt.
Det skal så lige siges at det er den nye Carnival jeg har, og det er en HELT
ANDEN bil end den gamle.
> Køreglæde er for mit vedkommende intet med økonomi, men det at bilen
> ligger godt på vejen, at den ser godt ud (smags sag) at man sidder godt i
> bilen og at den har komfort plus kan fragte en masse ting. At bilen også
> skal kunne drives på motorvejen med 160+ er selvfølgelig et must i mit
> tilfælde.
160?? Ingen problemer.
6 mennesker, fyldt tagboks samt bagage til 6 mennesker i 4 dage. På
hjemturen om natten gik den fint omkring 180 og der var stadig masser af
kraft tilbage. For øvrigt med et snit på omkring 12 km/l.
> Når jeg læser bilblade omkring kia så er de få modeller der begynder at
> ligne noget der er tysk faktisk lige så dyre som tyske biler. Bevares kan
> godt være at man får lidt mere ved kia, men de journalister som skriver
> artiklerne skriver at nu er kia endelig vd at få en ordentlig undervogn
> som ikke gynger som flodhest og et pænt design, men deres priser er
> faktisk ved at være så tætte på deres konkurrenter, at begrundelse for at
> vælge kia skal være noget andet hvor nogle journalister så ikke kan komme
> på hvad det skal være.
Jeg husker desværre ikke hvilket bilblad det var der lavede en sammenligning
imellem Kia Ceed og VW Golf om pris kontra udstyr. Men hvis man skulle købe
ekstraudstyr til Golfen så den var udstyret med det samme som Kia´en ville
Golfen koste ca. 160.000 kroner mere............ Og det endda med en ringere
garanti og en dårligere brændstoføkonomi... Meget tankevækkende synes jeg
selvom Kia´en jo er noget Koreansk bras..
>
> At jeg sikkert får ½ delen af gruppen på nakken for at sige at der er
> mange mærker jeg ikke kan li' ændrer ikke ved at jeg synes det er ok at
> have det sådan. Jeg har det umådelig dårligt med citroens design, med
> peugeots dårlige teknik på elsiden, at fiat laver biler som konstant går i
> stykker og jeg ikke kunne drømme om at sætte mig i en skoda alene pga.
> navnet og de gamler LS'ers dårlige ry. For ikke at glemme at jeg ALDRIG
> lærer at acceptere Alfa's usymetriske placering af nummerpladen eller at
> de her berlingo biler imho ser ud som om det er konen der har valgt bil og
> ikke manden (en mursten som kun postvæsnet burde køre i). Af verden
> grimme biler er multipla nok det mest vanvittige der er sluppet løs.
>
> Så selv om mange ikke kan lide ford og des lige, så er der også nogen som
> ikke kan lide andre bilmærker.
>
> --
> Tom
>
Vi er skam helt enige i at folk må synes hvad de vil om min bil, men de skal
ikke komme og fortælle mig op i mit åbne ansigt at jeg har købt noget lort
hvis ikke de ved hvad de snakker om.
Så dem der begrunder deres holdning er meget velkommen.
Egentlig tror jeg at hvis man spørger de fleste af dem der har haft en Kia
Sephia (den "første" Kia i DK) om de har været tilfredse. Så tror jeg at
alle vil ja og at de ikke har haft de store problemer.
Faktisk var jeg rimeligt imponeret over komforten i sådan en Sephia da der
fulgte sådan en med min kæreste.
Bevares, det er gammel teknik og komforten var da ikke up to date. Men
hallo!! Bilen kostede 120.000 kroner fra ny med det hele.....(i 1997).
Men ingen tvivl om at Kia har højnet kvaliteten gevaldigt, så jeg tror vi
kommer til at se mange flere af dem i DK.
Lars Hansen
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-08-08 18:27 |
|
Lars Hansen skriver:
>
> Jeg husker desværre ikke hvilket bilblad det var der lavede en sammenligning
> imellem Kia Ceed og VW Golf om pris kontra udstyr. Men hvis man skulle købe
> ekstraudstyr til Golfen så den var udstyret med det samme som Kia´en ville
> Golfen koste ca. 160.000 kroner mere............
Er Kia begyndt at kommer med fartpilot som standardudstyr - eller skulle
det tilkøbes?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Hansen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 08-08-08 18:32 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:489C81F8.3A82A90A@du.kan.finde.den...
> Lars Hansen skriver:
>>
>> Jeg husker desværre ikke hvilket bilblad det var der lavede en
>> sammenligning
>> imellem Kia Ceed og VW Golf om pris kontra udstyr. Men hvis man skulle
>> købe
>> ekstraudstyr til Golfen så den var udstyret med det samme som Kia´en
>> ville
>> Golfen koste ca. 160.000 kroner mere............
>
> Er Kia begyndt at kommer med fartpilot som standardudstyr - eller skulle
> det tilkøbes?
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
Min Carnival er i hvert tilfælde standard leveret med fartpilot, og det tror
jeg egentlig også Ceed´en er uden at jeg er sikker.
Lars Hansen
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-08-08 18:41 |
|
Lars Hansen skriver:
>
> Min Carnival er i hvert tilfælde standard leveret med fartpilot, og det tror
> jeg egentlig også Ceed´en er uden at jeg er sikker.
I Martins Cee'd var det tilkøb.
Elruder af bag er ej heller standard.
Golf i dag kan ikke fås uden alverdens "ekstraudstyr" som standard i DK.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Martin Johansen [600~ (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-08-08 18:57 |
|
>I Martins Cee'd var det tilkøb.
Korrekt.
>Elruder af bag er ej heller standard.
Hmm det er det da i vores?
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-08-08 22:06 |
| | |
Martin Johansen [600~ (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-08-08 18:44 |
|
>Min Carnival er i hvert tilfælde standard leveret med fartpilot, og det tror
>jeg egentlig også Ceed´en er uden at jeg er sikker.
Det koster 5 eller 6 bobs til en Cee'd. Men den er alle pengene værd
:)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-08-08 22:05 |
|
"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Det koster 5 eller 6 bobs til en Cee'd. Men den er alle pengene værd
> :)
Sindssygt dyrt. Jeg fik fartpilot til 1800 kr monteret på VW værksted.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Martin Johansen [600~ (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 09-08-08 11:16 |
|
On Fri, 08 Aug 2008 23:05:04 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>"Martin Johansen [6000]" skriver:
>>
>> Det koster 5 eller 6 bobs til en Cee'd. Men den er alle pengene værd
>> :)
>
>Sindssygt dyrt. Jeg fik fartpilot til 1800 kr monteret på VW værksted.
Det er ikke dyrt, men tværtom er dit billigt ;) Noget skal jo
kompensere for den ekstrem høje indkøbspris.. lol
Noget helt andet.. en VAG-COM og en stilk til 600,- og du kunne
sikkert selv have gjort det.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-08-08 12:31 |
|
"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Noget helt andet.. en VAG-COM og en stilk til 600,- og du kunne
> sikkert selv have gjort det.
Og en kontakt og lidt ekstra ledninger - ja, plus arbejdet med at
afmontere og remontere.
Så de sidste 600 var hurtigt gået.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Martin Johansen [600~ (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 09-08-08 12:46 |
|
>Og en kontakt og lidt ekstra ledninger - ja, plus arbejdet med at
>afmontere og remontere.
Sikker på de ekstra ting?
>Så de sidste 600 var hurtigt gået.
Hvis som ovenstående så ja..
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Klaus D. Mikkelsen (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-08-08 13:00 |
|
"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> Sikker på de ekstra ting?
Jeps. De blev ihvertfald monteret. Havde lige lavet håndfri og det var
tydeligt, hvordan de havde monteret det ekstra.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-08-08 17:10 |
|
Lars Hansen skriver:
>
> Jeg lyver ikke når jeg siger at min Carnival er en langt bedre køremaskine
> end selv min gamle Passat 1.8T.
> Og nej! Det er ikke fordi en Carnival kører langt på literen. Sådan en 185
> turbodiesel-heste æder meget godt, men de rykker også!!
Jeg skal lige høre om du seriøst sammenligner en 1,8 turbobenziner med
en 2,9 liters turbodiesel ?
Det er jo at sammeligne æbler og banner.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Hansen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Lars Hansen |
Dato : 08-08-08 17:35 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:489C6FC0.93D69040@du.kan.finde.den...
> Lars Hansen skriver:
>>
>> Jeg lyver ikke når jeg siger at min Carnival er en langt bedre
>> køremaskine
>> end selv min gamle Passat 1.8T.
>> Og nej! Det er ikke fordi en Carnival kører langt på literen. Sådan en
>> 185
>> turbodiesel-heste æder meget godt, men de rykker også!!
>
> Jeg skal lige høre om du seriøst sammenligner en 1,8 turbobenziner med
> en 2,9 liters turbodiesel ?
>
>
> Det er jo at sammeligne æbler og banner.
>
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
Overhovedet ikke (på motoren i hvert tilfælde).
Jeg sammenligner komfort, køreglæde, udstyr, økonomi osv., men jeg er
selvfølgelig godt klar over at man ikke kan sammenligne en 1.8 benzinsluger
og en 2.9 oliebrænder med hinanden.
Motoren betyder ikke alverden for mig. Der skal være de kræfter der gør at
bilen er behagelig og ikke mangler kræfterne ved en overhaling for eksempel.
Der er ikke meget der iriterer mig mere end at skulle piske en hel liter
flødeskum med gearstangen for at lave en overhaling.
Så om det er benzin eller diesel går jeg ikke så højt op i, bare den trækker
godt. At jeg så hælder mest til diesel er kun på grund af det stærke moment.
Lars Hansen
| |
Henning Præstegaard (09-08-2008)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 09-08-08 00:09 |
|
"Lars Hansen" <> skrev i meddelelsen ...
> Jeg beklager hvis mit første indlæg lød som et surt opstød, jeg misforstod
> dig nok lidt.
> Jeg er nok bare ved at få nok af de fordomme jeg hele tiden skal lægge øre
> til fordi jeg kører Kia.
>
Tør øjene. Der er mange andre end dig der har haft det "hårdt" fordi de har
kørt i et "forkert" bil mærke. Sådan er det, selv om der er mange andre der
tror at netop det mærke de køre i er jordens bedste.
Selv har jeg nogle problemer med at se fidusen i blå ovaler.
mvh
Henning
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 07:28 |
|
On Aug 8, 2:24 pm, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> >Med hvilket formål? ca. 40% af min "modstand" mod KIA bunder i at den
> >lokale KIA forhandler også er den lokale Peugeot forhandler og ham er jeg
> >ik så begejstret for. De sidste 60% bunder i at jeg har lyst til ikke at
> >kunne lide dem. Sådan ca.
> Ahhh... dvs. intet konkret andet end fordomme og følelser? ;)
Absolut intet andet, det skal jo passe til gruppen :)
Og så var den her tråd helt fra starten udelukkende ment som en joke,
lidt at grine af om man vil. At nogen så tager alting lidt for seriøst
kan jeg jo ik gøre for ;)
| |
Martin Johansen [600~ (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 08-08-08 15:32 |
|
>Absolut intet andet, det skal jo passe til gruppen :)
Nånå :)
>Og så var den her tråd helt fra starten udelukkende ment som en joke,
>lidt at grine af om man vil.
Bestemt :)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Henrik Stidsen (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 08-08-08 07:29 |
|
On Aug 8, 4:36 am, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> On 06 Aug 2008 16:35:28 GMT, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk>
> >Det må alligevel være lidt trist at køre rundt med sådan en nummerplade ;)
> Hvis det kommer til KIA's kendskab, vil jeg tro der kommer et
> sagsanlæg fra dem.
Jeg må straks sende billedet til KIAs hovedkontor :)
| |
Bruno (08-08-2008)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 08-08-08 21:30 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> http://flickr.com/photos/hstidsen/2739096422/
>
> Det må alligevel være lidt trist at køre rundt med sådan en nummerplade ;)
>
Jeg tror du kan finge mange Mercedeser omkring Kiel med det nummer,
ligesom der helt sikkert kan findes en del Kia 911 og nok også en Kia
Testarossa
Mvh
Bruno
| |
|
|