Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves...
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 18:55

Aften i stuerne

Havde lige noget af en oplevelse her til aften, efter at have hentet den
store pige der havde været ude og lege, kører jeg hjemad igennem Randers og
har en sølvgrå passat liggende 3-4 meter fra min kofanger hele vejen igennem
byen.

Efter et lyskryds er afstanden nedsat betydeligt til trods for vi kører de
tilladte 50 km/t. Jeg vælger at gi et lille blink med bremselygterne, for at
fortælle damemennesket at jeg er utilpas med hendes afstand.

Det resulterer i at damemennesket fægter og laver diverse gestus og
yderligere mindsker afstanden. Jeg vælger at bringe bilen til standsning da
damen åbenbart er interesseret i at snakke, så jeg stiger stille og roligt
ud og går hen til hende og spørger om ikke hun vil være flink at holde
afstand, da jeg og mit barn gerne vil hjem i live.

Så svarer damen at det er da fandenme ikke nemt når jeg bremser.... mit svar
til det var at med det antal km hun havde lagt i røven på mig, burde en
trafikansvarlig person sgu nok kunne ha tilpasset situationen... herefter
var der en del diskuteren

Der er ingen tvivl om at et blink med bremselygterne er en provokernede måde
at gøre folk ommærksom på deres manglende afstand og det kan godt ske det er
fordi mine følelser sidder uden på tøjet, grundet min kammerat der lige har
mistet hele sin familie i trafikken og ligger med slanger ind og ud af
kroppen at jeg reagerer som jeg gør, men jeg fatter simpelthen ikke hvordan
folk på nogen måde kan forsøge at retfærdiggøre deres manglende
bremseafstand!

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-08 18:58

Stefan Jacobsen skriver:

> [...]
> til det var at med det antal km hun havde lagt i røven på mig, burde en
> trafikansvarlig person sgu nok kunne ha tilpasset situationen... herefter

Kunne i ikke bare være trillet ind forbi politistationen?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 05-08-08 19:04

> Kunne i ikke bare være trillet ind forbi politistationen?

Med årene bliver man lidt mere rund - jég lader dem simpelthen blot komme
forbi ved at sænke farten. Det betyder INTET for een - kan ikke registreres
på ankomsttiden, hvis man forstår...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 19:05

> Med årene bliver man lidt mere rund - jég lader dem simpelthen blot komme
> forbi ved at sænke farten. Det betyder INTET for een - kan ikke
> registreres på ankomsttiden, hvis man forstår...
Jeg håber også det kommer til mig en dag Og forstår det ganske så
udemærket oplever det når jeg pendler mellem Randers og Århus hver dag.

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-08 19:10

Mogens skriver:

> Med årene bliver man lidt mere rund - jég lader dem simpelthen blot komme
> forbi ved at sænke farten. Det betyder INTET for een - kan ikke registreres
> på ankomsttiden, hvis man forstår...

Folk bliver så mærkelige når man triller rundt med 20 km/t

Ellers bruger jeg nu også det trick. Var det ikke Claus Nygaard der
skrev at han afpassede hastigheden til den bagved (en betjent på
Århus-Randers landevejen)?

Fra : Mogens

Dato : 05-08-08 19:24

> (en betjent på Århus-Randers landevejen)?

Fik mit livs chok idag, hvor en motorcykelbetjent overhalede mig indenom med
160km/t - vi kørte på en 3-sporet motorvej, hvor den venstre spor var
ledigt. Men dét spor var næppe interessant for ham (ønskede at gemme sig).
Damm det var vildt...
(jeg havde indledt en overhalingsfase, hvorfor jeg lå korrekt i
midtersporet)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-08-08 19:29

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> [...]
> venstre spor var ledigt. Men dét spor var næppe interessant for ham
> (ønskede at gemme sig). Damm det var vildt...

Har prøvet at blive overhalet indenom, via nødsporet, af en patruljevogn på
en 1 sporet motorvej (udfletningen til Esbjerg motorvejen ovre ved Kolding)
- det var mørkt så det var først da den var forbi jeg så hva det var for
en. Var ved at blive godt knotten for lige før var jeg blevet overhalet af
en Seat der kørte rigtig råddent - det var så ham politiet var efter.

Fra : Per O.

Dato : 06-08-08 19:29

KLIP
> [...]
> en. Var ved at blive godt knotten for lige før var jeg blevet overhalet af
> en Seat der kørte rigtig råddent - det var så ham politiet var efter.

Da jeg tog dette billede ved Odense
http://www.billedsnedkeren.dk/Minigal/index.php?id=459 var gutten i den
lille Peugeot også noget forskrækket over mc betjenten, som drønede forbi
med mega høj fart, for at fange en fartsynder, som lige var blevet målt med
radaren.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Mogens

Dato : 06-08-08 20:03

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille Peugeot også noget forskrækket over mc betjenten, som drønede forbi
> med mega høj fart, for at fange en fartsynder, som lige var blevet målt

Komplet unødvendig manøvre af betjenten, som retfædiggøres af hvad??

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 20:11

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Komplet unødvendig manøvre af betjenten, som retfædiggøres af hvad??

Hvad mener du den manøvre fejler ?

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 06-08-08 20:24

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du den manøvre fejler ?

Manglende hensyn til medtrafikanten - betjenten høster jo intet ved at
klappe hesten

Fra : Mogens

Dato : 06-08-08 20:25

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Manglende hensyn til medtrafikanten - betjenten høster jo intet ved at
> klappe hesten

Jeg mener, at han ikke spilder noget særligt ved liiige at tage lidt
hensyn...

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 22:55

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Jeg mener, at han ikke spilder noget særligt ved liiige at tage lidt
>hensyn...

Jeg ser ikke problemet billisten er helt til højre i banen, og der er
da fin plads til MC'en

Jeg tror nu nok han har set MC'en komme, ellers er det dælme sjældent
at se folk holde helt til højre i sin bane
--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 07-08-08 05:10

Jeg bemærker, at Per O skrev følgende - og dét er baggrund for min reaktion:
"...var gutten i den
lille Peugeot også noget forskrækket over mc betjenten, som drønede forbi
med mega høj fart..."

Iøvrigt kunne jeg forestille mig betjenten lidt senere i forløbet bryde
loven ved enten køre på spærrefladen eller simpelthen brække tidligt ud på
selve motorvejen, men så er vi selvfølgelig ude i noget hypotetisk

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 22:05

> [...]

>"...var gutten i den
>lille Peugeot også noget forskrækket over mc betjenten, som drønede forbi

Og vi er så ude i noget gætværk fra Per's side af.

Jeg ville da nok også selv lige blive lidt overrasket hvis en MCPanser
dukker op i bakspejlet som en "Bat out of hell" - men jeg hæfter mig
stadig ved at billisten har lagt sig helt til højre i sin bane, og
derfor nok udemærket er klar over MC'ens tilstedeværelse

Så forskrækket og forskrækket ............. tjaehhh....

[...]

Og du begiver dig så også udi gætværk ;)

Vi har ikke været der, vi sad ikke i bilen .... nogen af os !

--
Jan_stevns

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-08-08 20:55

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in

> Manglende hensyn til medtrafikanten - betjenten høster jo intet ved at
> klappe hesten

Jo, han indhenter ham han skal stoppe markant hurtigere end hvis han skal
vente på en langsom Pug der skal op i fart. Der er masser af plads til at
overhale og MC'en kører med udrykning så Pug'en skal give plads.

Der er vist ik noget galt i den overhaling.

Fra : Mogens

Dato : 06-08-08 21:06

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overhale og MC'en kører med udrykning så Pug'en skal give plads.
> Der er vist ik noget galt i den overhaling.

Den er helt hen i skoven...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-08-08 21:32

> Den er helt hen i skoven...

Nej den er ikke. Det er på motorvejen.

Kom nu med dine fantastiske argumenter for at der er noget galt med
overhalingen.

Fra : Mogens

Dato : 07-08-08 05:07

> Nej den er ikke. Det er på motorvejen.
> Kom nu med dine fantastiske argumenter for at der er noget galt med
> overhalingen.

Ingen lys og lyd som resulterer i, at trafikanten bliver forskrækket. En
betjent skal ikke agere dumt og grænseoverskridende ifm en eftersætning, der
omhandler en anden bilist, der i princippet har gjort det samme - det er der
jo ingen mening i.

Tag mit eget eksempel fra tidligere.

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 07-08-08 07:45

> Ingen lys og lyd som resulterer i, at trafikanten bliver forskrækket.

Hvis du kigger på billedet ser man faktisk den ene af de blå lygter foran
er tændt og når blinket er i gang må man formode at lyden også er på.

Når nu synderen 'er skudt' og bare skal bringes til standsning så han kan
få sin bøde og komme videre er der jo ingen grund til at liste (hvilket han
vist heller ikke gør..)

> En betjent skal ikke agere dumt og grænseoverskridende ifm en
> eftersætning, der omhandler en anden bilist, der i princippet har
> gjort det samme - det er der jo ingen mening i.

Nu deltager færdselspolitiet (og de almindelige ordensbetjente) ofte i
kørekurser og må derfor formodes at være mere end gennemsnitligt kompetente
til at føre bilen under høje hastigheder.
At det så samtidigt er for at få stoppet hensynsløs (og som oftest
inkompetent) kørsel så der ikke sker skader på andre mener jeg det er ok at
de går til stålet. Om specifik kørsel er dum og grænseoverskridende er en
vurderingssag, men det skal de selvklart ikke, ligesom de heller ikke skal
skyde tilfældige mennesker med deres tjenestepistoler.

> Tag mit eget eksempel fra tidligere.

dit eksempel ligner jo slet ikke det her, der var der jo tale om en
'hemmelig jagt'.

--
vh, Erik BH

Fra : Frøken Jensen

Dato : 06-08-08 22:34

On 06/08/08 21:10, in article
jptj94lvmbp7ck6t4j8h72mdaef2ncg5q8@news.tele.dk, "jan_stevns" <jan_stevns>
wrote:

> Hvad mener du den manøvre fejler ?

Han kører råddent for at standse og give bøde til en anden der kører
råddent...tja...det er der vel ikke noget galt med...

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 22:57

Frøken Jensen <ask@me.com> skrev :

>Han kører råddent for at standse og give bøde til en anden der kører
>råddent...tja...det er der vel ikke noget galt med...

råddent ?

Pladder !

--
Jan_stevns

Fra : Evo Light

Dato : 06-08-08 23:34

On Wed, 06 Aug 2008 23:34:15 +0200, Frøken Jensen <ask@me.com> wrote:

> [...]
>>
>Han kører råddent for at standse og give bøde til en anden der kører
>råddent...tja...det er der vel ikke noget galt med...

Han kører da ikke råddent. Han er en betjent under forfølgelse og
derved så SKAL man give plads. Men for at give plads skal man
selvfølgelig lige vide at han forfølger hvilket som regel betyder lys
og eller lys.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 07-08-08 07:47

Evo Light <flejac@gmail.com> wrote in

> [...]
> derved så SKAL man give plads. Men for at give plads skal man
> selvfølgelig lige vide at han forfølger hvilket som regel betyder lys

hvilket der også er (lys) i det afbillede eksempel

--
vh, Erik BH

Fra : Sluppermand

Dato : 06-08-08 01:08

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forbi ved at sænke farten. Det betyder INTET for een - kan ikke
> registreres på ankomsttiden, hvis man forstår...

Præcis, lad dem dog komme forbi og fortsæt din kørsel uden forhøjet blodtryk
og lussinger til konen.

Det har været ret sjovt (gennem meget lang tid) at læse indlæg fra mere
eller mindre selvbestaltede politibetjente her i gruppen, nogle af de
seneste er; tanker om sjove anordninger i udstødningen der kan afgive røg,
blitz i bagruden, anvendelse af sprinklere, frustrationer over at blive
overhalet indenom i nødsporet, motorcykler der klemmer sig ind,
fotooptagelser af dem man mener er de formastelige, anmeldelse af
ligegyldigheder og utallige andre ting der overhovedet ikke har den store
betydning i _normale_ menneskers hverdag.

At disse selvbestaltede "politibetjente" så forårsager flere faresituationer
end de afværger, hindrer dem ikke i deres misforstående gerning. . . . Og
jeg gentager gerne: At disse selvbestaltede "politibetjente" så forårsager
flere faresituationer end de afværger, hindrer dem ikke i deres
misforstående gerning.

Jeg kører selv over 150 km hver dag til og fra arbejde, kører utallige
kilometer i forbindelse med mit arbejde og jeg kunne da aldrig drømme om at
sprøjte med sprinklervæske eller bremse unødigt, tænde tågelygter, sætte
hastigheden ned for at genere bagvedkørende eller andre vanvittige ting,
fordi _jeg_ måtte mene de var for tæt på eller deres kørselsmønster
tilfældigvis ikke passede mig, bare for at tage nogle af eksemplerne her fra
gruppen - så hellere give plads og lade de bagvedkørende komme forbi, det
kan lade sig gøre langt de fleste steder.

Når man læser indlæg der går på " jeg kom kørende ad. . . . så var der én
der gjorde. . . , meeeen så gjorde jeg/syntes liiige jeg ville markere. . .
..", så er definitionen på "papkasse" efter min mening opfyldt for
vedkommende. . . Vi skal alle jf. færdselsloven køre hensynsfuldt og
agtpågivent. . .føler "man" trang til at sprøjte med sprinklervæske på én
"man" mener er kommet for tæt på, eller føler "man" trang til at markere med
bremselys, tågelygter m.v, så er "man" vel ikke ret meget bedre end den
"man" vil ramme?

Mvh

Kent

Fra : Kåre

Dato : 06-08-08 08:03

> [...]
> "man" mener er kommet for tæt på, eller føler "man" trang til at markere
> med bremselys, tågelygter m.v, så er "man" vel ikke ret meget bedre end

Nu tror jeg så heller ikke at alle de kreative forslag der er stillet,
nogensinde er blevet, eller vil blive, udført i virkeligheden.
Det er bare sjove ideer, i mine øjne.

Derudover så går Stefans oprindelige oplæg jo netop på at han IKKE har
mulighed for at trække ind til siden.
Han kan vælge mellem at holde farten konstant, med idioten lige i
udstødningen. Eller han kan vælge at sætte farten op. Sandsynligvis vil
bagvedkørende nok bare følge med.
Den samme situation kan opstå i byen hvor man ikke kan trække ind til siden,
og hvor det sandsynligvis bare vil skabe forvirring og medfølgende farlige
situationer.

Det er helt i orden at signalere til andre trafikanter at der er en farlig
situation. Det gøres sædvanligvis med dertil indrettet dythorn. Blink med
langt lys kan også fortælle modkørende at de skal blænde ned, eller se at
komme over i egen kørebane igen.
Og blink med bremselygter (uden at bremse) kan fortælle bagvedkørende at de
kører for tæt.
Nævnte metoder giver ikke anledning til farlige situationer, og bør bruges
når det er gavnligt.

Kåre

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-08-08 09:47

> [...]
> fra gruppen - så hellere give plads og lade de bagvedkørende komme forbi,
> det kan lade sig gøre langt de fleste steder.

Det må tage lang tid at pudse den glorie

Stef

Fra : Sluppermand

Dato : 11-08-08 23:55

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det må tage lang tid at pudse den glorie

Jeg har ingen glorie der skal pudses. Jeg kører ofte for hurtigt på
motorveje når der er mulighed for det, skærer hjørner på landeveje mv., men
har tilbragt så mange år på de danske veje at jeg ikke gider at hidse mig op
over de ting, som åbenlyst kan hidse andre op. Jeg har vænnet mig til at
danske trafikanter ikke _kan_ køre bil, mc, lastvogn og hvad der måtte
færdes derude og det forholder jeg mig til. Hvis en bagvedkørende på
motorvejen vil holde en afstand til mig på 3-5 meter, så er det sådan, jeg
bremser ikke, sætter ikke farten ned, sprøjter ikke med sprinklervæske eller
andre sjove ting.Det eneste jeg gør er at holde til højre. . . . Jeg gider
ganske enkelt ikke alt det andet umodne p..

Mvh
Kent.

Fra : Kent Friis

Dato : 12-08-08 18:32

Den Tue, 12 Aug 2008 00:55:00 +0200 skrev Sluppermand:

> [...]
> andre sjove ting.Det eneste jeg gør er at holde til højre. . . . Jeg gider
> ganske enkelt ikke alt det andet umodne p..

Er det umodent at ønske at komme frem i et stykke?

Er det umodent at hjælpe ham med at overhale, når nu han absolut
vil så hurtigt frem?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Sluppermand

Dato : 12-08-08 23:24

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Er det umodent at ønske at komme frem i et stykke?

Næh, det har jeg vist ikke på noget tidspunkt givet udtryk for?

> Er det umodent at hjælpe ham med at overhale, når nu han absolut
> vil så hurtigt frem?

Det er umodent at foretage alle de krumspring der har været diskuteret her i
tråden, bremselys, væsentlig nedsættelse af hastighed, sprinklervæske og
andre kreative tiltag.

Mvh
Kent.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 13-08-08 21:07

.. . . . Jeg gider
> ganske enkelt ikke alt det andet umodne p..

Det er jo egentligt også det mest fornuftige, som svigerfar siger vi kan
kun opdrage på os selv og vores unger.. til en vis alder

Stef

Fra : Kent Friis

Dato : 06-08-08 13:10

Den Wed, 6 Aug 2008 02:08:12 +0200 skrev Sluppermand:

> [...]
> ligegyldigheder og utallige andre ting der overhovedet ikke har den store
> betydning i _normale_ menneskers hverdag.

"Normale" mennesker er ligeglade med om de kommer frem i et stykke?

> [...]
> sprøjte med sprinklervæske eller bremse unødigt, tænde tågelygter, sætte
> hastigheden ned for at genere bagvedkørende eller andre vanvittige ting,

Hallo... Pointen med at sætte hastigheden ned er IKKE at genere, men
at få idioten til at overhale.

At idioten så ofte bliver liggende, og stadig ikke overhaler når man
når ned på 30 km/t, hvad vil du gøre ved det?

Køre videre som om han ikke er der, indtil en krydsende fodgænger
overser ubetinget vigepligt? Så er det netop man har brug for
afstanden. Ligger han med en meters afstand, bliver man både selv
påkørt, og når sandsynligvis ikke at standse inden man rammer
fodgængeren, fordi man forsøger at bremse to biler.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Sluppermand

Dato : 11-08-08 23:57

> [...]
>
> At idioten så ofte bliver liggende, og stadig ikke overhaler når man
> når ned på 30 km/t, hvad vil du gøre ved det?

Jeg vil ikke gøre noget som helst og min fart ville ikke nå ned på 30 km/t,
det ville jo kun være for at genere.. . . . . .

Mvh
Kent.

Fra : Kent Friis

Dato : 12-08-08 18:35

Den Tue, 12 Aug 2008 00:57:19 +0200 skrev Sluppermand:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg vil ikke gøre noget som helst og min fart ville ikke nå ned på 30 km/t,
> det ville jo kun være for at genere.. . . . . .

Ok, men prøv så at forestille dig at du havde et ønske om ikke at blive
påkørt (i og med at han ikke har bremseafstand). Altså ligesom vi
andre ikke ønsker at blive påkørt.

Hvis du kan forestille dig det, hvordan ville du så slippe af med
ham?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Sluppermand

Dato : 12-08-08 23:45

> Ok, men prøv så at forestille dig at du havde et ønske om ikke at blive
> påkørt (i og med at han ikke har bremseafstand). Altså ligesom vi
> andre ikke ønsker at blive påkørt.

Jeg har da altid et ønske om ikke at blive påkørt, netop derfor generer jeg
ikke bagvedkørende med diverse tiltag.

Prøv at forestille dig at du sprøjter med sprinklervæske fordi du ønsker at
en bagvedkørende skal holde større afstand. Netop som du har udøvet din
chikane, kommer der en forhindring, der kræver at du bremser ned. Den
bagvedkørende har netop fjernet opmærksomheden fra dig, da han skal aktivere
sine vinduesviskere. . . Tillykke, du havde jo netop øget hans reaktionstid
med din optræden. . . .

Jeg har flere gange prøvet disse ting på diverse kørekurser; høj hastighed,
20 meter mellem bilerne (i hver sin bane) og når den forreste bremser skal
den bageste også bremse og undgå påkørsel ( forbikørsel). Det kan lade sig
gøre. Billedet ændrer sig dog når den bageste umiddelbart før nedbremsningen
sker, skal rode efter vinduesvisker, havariblink eller andet.

Så jeg gør egentligt ikke noget for at slippe af med den bagvedkørende.

Mvh
Kent.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-08-08 19:32

Den Wed, 13 Aug 2008 00:44:46 +0200 skrev Sluppermand:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har da altid et ønske om ikke at blive påkørt, netop derfor generer jeg
> ikke bagvedkørende med diverse tiltag.

Jeg snakker IKKE om at genere, jeg snakker om at hjælpe ham med at
overhale, så man ikke har ham holdende på bagsædet næste gang man
får behov for at bremse, fordi han ikke holdt afstand.

> [...]
> sine vinduesviskere. . . Tillykke, du havde jo netop øget hans reaktionstid

Prøv at svare på at sætte hastigheden ned så han kan komme til at
overhale i stedet for.

Jeg sprøjter ikke med sprinklervædske, mine er præcist justeret for at
jeg kan bruge dem selvom taget er nede.

> Så jeg gør egentligt ikke noget for at slippe af med den bagvedkørende.

Så er du også sikker på at blive kørt ned den dag du får brug for
at bremse med en liggende 1m bagved.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Knut

Dato : 06-08-08 05:51

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
> [...]
> forbi ved at sænke farten. Det betyder INTET for een - kan ikke
> registreres på ankomsttiden, hvis man forstår...

Det løser jo ikke problemet - så finder 'gåsen' bare den næste bil I rækken
at klistre sig på.
Derfor giv dem aldrig plads - men gør med alle mulige midler dem opmærksomme
på, at der er noget galt. Bedst selv at køre i en lidt ældre bil - og så
lade hende 'få lov' at bule egen køler!

Knut

Fra : Mogens

Dato : 06-08-08 16:47

"Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> så finder 'gåsen' bare den næste bil I rækken at klistre sig på.

Dét vil jeg da skide på...

Fra : Knut

Dato : 06-08-08 17:32

> "Knut" <enbedreemailadresse@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Dét vil jeg da skide på...

Føj - håber du selvvasker det af!

Knut

Fra : Mogens

Dato : 06-08-08 18:24

> Føj - håber du selv vasker det af!

Nope - det er jo tricket...

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 07-08-08 20:43

Mogens skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Med årene bliver man lidt mere rund

Det kender jeg godt - Både fysisk og psykisk

> jég lader dem simpelthen blot komme
> forbi ved at sænke farten

Nemlig.... Filosofien må være at hvis bagvedkørende ikke kan finde ud af
at holde en til hastigheden passende sikkerhedsafstand, må man hjælpe
dem med at finde en hastighed der passer til den sikkerhedsafstand de
holder.

Mvh
Claus

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 19:02

> Kunne i ikke bare være trillet ind forbi politistationen?

Det var faktisk min afsluttende kommentar

Stef

Fra : Sluppermand

Dato : 05-08-08 23:56

> Stefan Jacobsen skriver:

> Kunne i ikke bare være trillet ind forbi politistationen?

Og det skulle gøre hvilken forskel?

Mvh
Kent.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-08-08 05:04

Sluppermand skriver:

> Og det skulle gøre hvilken forskel?

Så kunne hun jo spørge dem om han var en idiot?

Fra : Sluppermand

Dato : 12-08-08 00:00

> Sluppermand skriver:

> Så kunne hun jo spørge dem om han var en idiot?

Det var selvfølgelig en mulighed.

Mvh
Kent.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-08-08 00:54

On Aug 6, 10:06 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Den er helt hen i skoven...

Den er helt i orden og lige efter bogen IMO.

Og billisten har tilsyneladende set ham.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Mogens

Dato : 07-08-08 19:29

> Og billisten har tilsyneladende set ham.

Hvorfor forskrækkes han så? - citat slut

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 22:07

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev :

>Hvorfor forskrækkes han så? - citat slut

Gør han nu også det ?

me think not !

--
Jan_stevns

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-08 22:43

Den Thu, 07 Aug 2008 23:06:31 +0200 skrev jan_stevns:

> Gør han nu også det ?
>
> me think not !

Det kan han nu sagtens være blevet alligevel. Men nok ikke i det
øjeblik billedet blev taget, da havde fotografen jo mere travlt
med at koncentrere sig om kameraet. Og som flere har bemærket,
har han altså nået at trække ud til højre på det tidspunkt.

Men 10 sekunder før, måske, da der pludselig dukket et par
hylende blå blink ud af det rene ingenting, kan han da sagtens
være blevet forskrækket. De er ikke nemme at høre ved motorvejs-
hastighed, og bagfra ser man ham måske ikke lige med det samme.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-08-08 00:55

On Aug 7, 6:06 am, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Ingen lys og lyd som resulterer i, at trafikanten bliver forskrækket.

Der er udrykning på MC'en.

> En betjent skal ikke agere dumt og grænseoverskridende ifm en eftersætning, der
> omhandler en anden bilist, der i princippet har gjort det samme - det er der
> jo ingen mening i.

Der er intet grænseoverskridende i det man ser MC'en gøre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-08-08 02:12

On Aug 7, 8:28 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> Hvorfor forskrækkes han så? - citat slut

Han orienterer sig vel ikke så tit i spejlene som bør.
Men hornene på en MC er IMO ikke særlig høje.

Fra : Carsten

Dato : 05-08-08 19:05

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> Efter et lyskryds er afstanden nedsat betydeligt til trods for vi kører de
> tilladte 50 km/t. Jeg vælger at gi et lille blink med bremselygterne, for
> at fortælle damemennesket at jeg er utilpas med hendes afstand.

Ved den hastighed så er sprinkler tricket godt. Giv den en ordentlig tur på
20-30 sek. så er du sikker på at der er røget en god del over taget til den
bagvedkørende, der så får travlt med viskeren.

Carsten

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 19:07

> Ved den hastighed så er sprinkler tricket godt. Giv den en ordentlig tur
> på 20-30 sek. så er du sikker på at der er røget en god del over taget til
> den bagvedkørende, der så får travlt med viskeren.

Bruger jeg som regel også men fruen havde glemt at fylde på hendes bil
Desværre komme de ofte helt op bagved igen lige så snart ruden er visket.

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-08 19:11

Stefan Jacobsen skriver:

> Bruger jeg som regel også men fruen havde glemt at fylde på hendes bil
> Desværre komme de ofte helt op bagved igen lige så snart ruden er visket.

Det er derfor beholderen er på 4 liter

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 19:20

> Det er derfor beholderen er på 4 liter

LOL Måske man skulle fylde friture i næstegang.

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-08 19:29

Stefan Jacobsen skriver:

> LOL Måske man skulle fylde friture i næstegang.

Kun, hvis der er seprat beholder til bagrudevaskeren.

Justere lidt på dysen og så......

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 19:33

> Kun, hvis der er seprat beholder til bagrudevaskeren.
>
> Justere lidt på dysen og så......

Det var det gode ved min gamle Mazda Diesel, den var så slidt at hvis man
trykkede speederen i bund kom der en kæmpe røgsky det kunne få de fleste til
at holde afstand. Har overvejet at montere en sprinklermotor og en lille
dunk med diesel der kunne sprøjte en bette smule ind i udstødningen...

Stef

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-08 19:07

Den Tue, 5 Aug 2008 19:54:54 +0200 skrev Stefan Jacobsen:
> [...]
> tilladte 50 km/t. Jeg vælger at gi et lille blink med bremselygterne, for at
> fortælle damemennesket at jeg er utilpas med hendes afstand.

Sig mig er det altid kvinder der kører så tæt? Det var det også sidst
der var en der nævnte det her i gruppen.

Jeg troede egentlig kun det var Brian'er.

> [...]
> afstand, da jeg og mit barn gerne vil hjem i live.
>
> Så svarer damen at det er da fandenme ikke nemt når jeg bremser....

Hun burde kontakte en kørelærer, han kan ret hurtigt vise hende hvordan
man får farten af bilen når den forankørende bremser.

> mit svar
> til det var at med det antal km hun havde lagt i røven på mig, burde en
> trafikansvarlig person sgu nok kunne ha tilpasset situationen... herefter
> var der en del diskuteren

Du henviste hende forhåbentlig til en kørelærer?

> [...]
> kroppen at jeg reagerer som jeg gør, men jeg fatter simpelthen ikke hvordan
> folk på nogen måde kan forsøge at retfærdiggøre deres manglende

Jeg har flere gange overvejet en konstruktion med en fjernudløser til
bagklappen, og en halmballe der ligger løst i bagagerummet... Så kan
de sg* lære det

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 19:10

> Sig mig er det altid kvinder der kører så tæt? Det var det også sidst
> der var en der nævnte det her i gruppen.
>
> Jeg troede egentlig kun det var Brian'er.

Nej nej det er sgu stort set alle der bevæger sig på vejen, bort set fra de
enkelte der overholder fartgrænserne

> Du henviste hende forhåbentlig til en kørelærer?

Kom jeg desværre ikke lige på

> Jeg har flere gange overvejet en konstruktion med en fjernudløser til
> bagklappen, og en halmballe der ligger løst i bagagerummet... Så kan
> de sg* lære det

Ja det var da en mulighed, der er da baller nok at tage af for tiden.

> Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
>
> ... for katten.

Bestanden skal jo reguleres!

Stef

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-08-08 19:35

On 05 Aug 2008 18:06:33 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Sig mig er det altid kvinder der kører så tæt? Det var det også sidst
>der var en der nævnte det her i gruppen.
>
>Jeg troede egentlig kun det var Brian'er.

Der er så mange derude, der gør underlige ting. Især karrierekvinder
(blåndine i 30'erne) kører utålmodigt - alt der koster tid irriterer,
men til gengæld skal man fandme ikke fortælle dem, de skal til højre,
hvis de mener at køre 110 i 3. spor på Helsingørmotorvejen. Det gør de
så også, selv om der er hamrende pisseglat. Og hvis de mener du kører
for langsomt er det deres ret at skubbe lidt, forstå det dog )
Dette er ikke en nedvurdering af kvindelige bilister, det store
flertal er stort set anonyme i trafikken, men en stigende andel er
åbenbart "pressede".

Fra : -= JF =-

Dato : 05-08-08 19:40

Stefan Jacobsen skrev:

> [...]
> har en sølvgrå passat liggende 3-4 meter fra min kofanger hele vejen igennem

Den stikker jeg lige

På vej hjem fra Gardasøen sidste uge var jeg i gang med en overhaling på
de tyske motorveje. Jeg lå i yderbanen med 160-170 i timen og checkede
jævnligt mit bakspejl.

Pludselig, og absolut ud af ingenting, kom der en monsterstor Mercedes
farende med en helt vildt uhyrlig fart!
Jeg havde ingen mulighed for at trække ind til højre før jeg var kommet
forbi den række biler jeg var ved at overhale, og jeg manglede vel 5-6
biler før jeg kunne trække ind.

Fandeme om ikke merceren lægger sig så tæt op i røven af mig at jeg end
ikke engang kunne se hans forlygter! Jeg sætter farten lidt op, både for
at komme hurtigere ind til højre, men også for at skabe lidt luft mellem
mig og merceren.

No way - han kravlede fandeme endnu tættere på! Der har ikke været meget
mere end en meters penge imellem os.

Der blev han liggende, virkeligt virkeligt tæt og blinker hysterisk med
lygterne, mens jeg lige kommer forbi rækken af biler.
Jeg var kun lige begyndt at skifte vognbane, og var vel kun kommet halvt
ud af vognbanen da han laver kick-down og overhaler... Der var fandeme
ikke mange centimeter mellem bilerne da han strøg forbi.

Det var hverken en kvinde eller en Brian, men derimod en halvfed
direktørtype der stirrede ondskabsfuldt ud af sideruden

I øvrigt imponerende så hurtigt sådan en stor slæde kan accelere fra den
i forvejen høje fart... SMUT - og så var han kun et par røde prikker i
det fjerne.

--
Mvh. John

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 19:52

> I øvrigt imponerende så hurtigt sådan en stor slæde kan accelere fra den i
> forvejen høje fart... SMUT - og så var han kun et par røde prikker i det
> fjerne.

Og hvis det var gået galt er der heller ikke tvivl om hvem der går fra
ulykken

Stef

Fra : Per O.

Dato : 06-08-08 19:41

> [...]
> ud af vognbanen da han laver kick-down og overhaler... Der var fandeme
> ikke mange centimeter mellem bilerne da han strøg forbi.

Jeg har prøvet det samme på den tyske autobahn. Jeg kørte i overhalingsbanen
med 140 km/t og inde fra en frakørsel kom der et monster af en AMG Mercedes
sprøjtende ud og på få sekunder var han oppa bagved mig og blinkede vildt
med lygterne. Men allerede da han kom ned ad tilkørslen, var jeg begyndt at
overhale en række biler i inderbanen, og den række skulle jeg så lige forbi,
før jeg kunne trække ind til højre. Men det kunne Mercer manden så ikke
vente på. Jeg ved ikke hvor han havde tænkt sig at jeg skulle køre hen, men
problemet løste sig selv, for jeg slukkede for fartpiloten og lod min bil
sænke farten langsomt til hastigheden som bilerne i inderbanen kørte med. Så
lå han der og blinkede, men det var så også det eneste han kunne gøre. Han
var også så tæt på, at jeg ikke kunne se forenden af Merceren. Men da han
havde ligget der et minuts tid (det er længe i den situation) fandt han ud
af, at han ikke fik noget ud af at te sig åndssvagt. Så trak han sig lidt
tilbage, men stadigt blinkende og dyttende. Så satte jeg farten op til de
140 og overhalede rækken, og trak ind til højre, og han fyrede alle 600hk af
og forsvandt mod horisonten.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Brian

Dato : 07-08-08 20:24

Per O. wrote:

> [...]
> dyttende. Så satte jeg farten op til de 140 og overhalede rækken, og
> trak ind til højre, og han fyrede alle 600hk af og forsvandt mod

Uha... man kan næsten smage din foragt for mandens bilvalg.

/Brian

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-08-08 21:18

og han fyrede alle 600hk af
> og forsvandt mod horisonten.

Citat fra Lucky Luke:
'I'm a poor lonesome cowboy......'

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-08-08 01:00

On Aug 6, 8:40 pm, "Per O." <svarigrup...@ingenmail.dk> wrote:

> [...]
> 140 og overhalede rækken, og trak ind til højre, og han fyrede alle 600hk af

Sådan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-08-08 02:58

On Thu, 7 Aug 2008 00:00:29 -0700 (PDT), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
> Så trak han sig lidt
>
>Sådan

>--

Sådan hvad?

Hvis ikke man har mere at byde på end 140 km/t. i overhalingsbanen på
Autobahn, så skal man tænke sig om mere end én gang, før man kører
derud.

Den skal fandme have prygl så længe den opholder sig derude, bilen!

De er ikke vant til dernede, at folk parkerer den slags steder.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-08-08 05:38

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> Den skal fandme have prygl så længe den opholder sig derude, bilen!
> De er ikke vant til dernede, at folk parkerer den slags steder.

De har da ellers gjort meget for at få folk til, frivilligt, at holde
sig omkring de 130 km/t.

Men ok, 140 km/t i en "moderne" bil er jo heller ikke over 130 km/t
reelt.

(Var det forøvrigt dig jeg mødte onsdag omkring 17:45 lige nord for den
med Elgen (Strömsnäsbruk)? (Nåede at se trailer, trækker, et gult
navneskilt, men ikke hvad der stod på det))

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-08-08 12:46

On Fri, 08 Aug 2008 06:37:51 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>sig omkring de 130 km/t.
>
>Men ok, 140 km/t i en "moderne" bil er jo heller ikke over 130 km/t

Det vil Wolfgang og Herrmann da skyde på. Det har været kotyme i ret
mange år med fri hastighed dernede.

> [...]

>med Elgen (Strömsnäsbruk)? (Nåede at se trailer, trækker, et gult
>navneskilt, men ikke hvad der stod på det))

Du er vel blevet blændet? )

Men det har været undertegnede du har set. Jeg havde lige holdt 15
minutter på Shell, som jeg altid gør på vej opad.

Havde du en OC-trailer bagpå??

Forresten?? Mht. dine ufattelige evner til at blive blændet af alt
muligt. Så har jeg et tillægsspørgsmål.

Når du tænder en af de 60 smøger du ryger i døgnet, blændes du så ikke
helt forfærdeligt af den lysende flamme du holder op foran ghünteren??
))

Men det er nok noget helt andet. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-08-08 17:53

Folmer Rasmussen skrev:
> Det vil Wolfgang og Herrmann da skyde på. Det har været kotyme i ret
> mange år med fri hastighed dernede.

Ja, der er så meget der er kutyme i det land, så længe det ikke opdages.

> Du er vel blevet blændet? )
> Men det har været undertegnede du har set. Jeg havde lige holdt 15
> minutter på Shell, som jeg altid gør på vej opad.

Det skal nok passe. Din hastighed var vist ikke nået op på toppen endnu.

Men du havde åbenbart ikke fået liv i "snakkeren" endnu.

> Havde du en OC-trailer bagpå??

Yepski.

Med de "sædvanlige" 27 tons træ.

Skal i øvrigt op af "din vej" på søndag. Til "Rosa-et eller andet" oppe
i nærheden af Stockholm. (Og bare rolig, jeg når ikke op og besætter
"din plads".)

> [...]
> Når du tænder en af de 60 smøger du ryger i døgnet, blændes du så ikke
> helt forfærdeligt af den lysende flamme du holder op foran ghünteren??

Det vil da medføre en noget akavet stilling.

Men nej, det bliver jeg ikke blændet af. Mange års træning gør at man
kan tænde smøgen med et ene øje på trafikken.

I øvrigt kører jeg jo om dagen, hvor lyset gør at flammen ikke skiller
sig så meget ud fra omgivelserne.

> Men det er nok noget helt andet. )

Jeg kunne jo have en af de der lightere med "svejseflamme".

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-08-08 19:20

On Fri, 08 Aug 2008 18:52:44 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det skal nok passe. Din hastighed var vist ikke nået op på toppen endnu.

>--

Lyder sandsynligt.

>--

>Men du havde åbenbart ikke fået liv i "snakkeren" endnu.

>--

Den er for det meste slukket.

>--

>Yepski.
>
>Med de "sædvanlige" 27 tons træ.

>--

Satans!! Dem prøver jeg ellers at holde lidt øje med.

> [...]

>Skal i øvrigt op af "din vej" på søndag. Til "Rosa-et eller andet" oppe
>i nærheden af Stockholm. (Og bare rolig, jeg når ikke op og besætter

Det skulle vel ikke være Rosersberg? Så kan du bare spørge. Der er jeg
s'gu kendt.

>--

>Men nej, det bliver jeg ikke blændet af. Mange års træning gør at man
>kan tænde smøgen med et ene øje på trafikken.

>--

Så kan du også træne i at møde andre biler efter mørkets frembrud.

Det var da en mulighed.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-08-08 22:46

Folmer Rasmussen skrev:
> Den er for det meste slukket.

Og du brokker dig over at vi ikke kommer hinanden nok ved?

> Satans!! Dem prøver jeg ellers at holde lidt øje med.

Måske du var ved at skifte gear eller justere fartpiloten.

> Det skulle vel ikke være Rosersberg? Så kan du bare spørge. Der er jeg
> s'gu kendt.

Det ved jeg først søndag morgen, men det kunne godt lyde som det han
mumlede om.

Men bare rolig, selvom det er tæt på når jeg ikke op i nærheden af "din
plads" før mandag morgen.

Og så skal jeg have læsset af og videre til det andet aflæssested (Som
jeg ikke husker hvor er.)

> Så kan du også træne i at møde andre biler efter mørkets frembrud.

Behøver jeg det? Kan jeg ikke bare blive ved med at køre om dagen?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 05-08-08 19:41

> [...]
> ud af kroppen at jeg reagerer som jeg gør, men jeg fatter simpelthen ikke
> hvordan folk på nogen måde kan forsøge at retfærdiggøre deres manglende
Gør jeg heller ikke...

Men det er her en Fartpilot er meget handy, tag 10kmt af farten i små trin,
så skal personen bagved nok blive træt af det til sidst :) Ja næsten da, jeg
har prøvet at holde næsten helt stille og lidt ude i rabatten og personen
bagved ville stadig ikke køre udenom...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 19:54

> [...]
> da, jeg har prøvet at holde næsten helt stille og lidt ude i rabatten og
> personen bagved ville stadig ikke køre udenom...

Det bare træls man er nød til alle de små tricks for at få folk til at holde
bare en lille smule afstand!

Stef

Fra : Klaus G.

Dato : 05-08-08 21:41

> Det bare træls man er nød til alle de små tricks for at få folk til at
> holde bare en lille smule afstand!
Fuldstændig enig!

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Brian

Dato : 05-08-08 20:18

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> gør, men jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk på nogen måde kan
> forsøge at retfærdiggøre deres manglende bremseafstand!

Det er klart at har man haft en ulykke inde på livet, ligger man mere mærke
til den slags ting. Jeg har haft en episode med en bil der kørte frontalt
ind i mig i et forsøg på at overhale en lastbil, hvilket idag gør at jeg
altid slipper gassen helt, hvis jeg kan spotte en modkørende i min bane.

Jeg synes at det med at holde afstand er blevet meget værre de sidste par
år. Hvad det skyldes ved jeg ikke, men der har bredt sig en "trend" med, at
hvis der bare er det mindste hul mellem 2 biler på en landevej, er der altid
en der lige skal overhale og presse sig ind.

Det samme gælder motorvejen.

/Brian

Fra : TGJ

Dato : 05-08-08 20:55

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen tvivl om at et blink med bremselygterne er en provokernede
> måde at gøre folk ommærksom på deres manglende afstand

Var der ikke nogen her i gruppen der på et tidspunkt rodede lidt med en
fotoblitz ud ad bagruden ?

Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-08 21:07

TGJ skrev:

> Var der ikke nogen her i gruppen der på et tidspunkt rodede lidt med
> en fotoblitz ud ad bagruden ?

LOL
Hans - der har en blitz til overs
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 21:27

"TGJ" <somewhere@earth.com> skrev :

>Var der ikke nogen her i gruppen der på et tidspunkt rodede lidt med en
>fotoblitz ud ad bagruden ?

kender jeg ikke noget til - jeg låner lidt gylle hos naboen til den
bageste sprinkler ;)

--
Jan_stevns

Fra : Evo Light

Dato : 05-08-08 22:21

On Tue, 5 Aug 2008 21:55:19 +0200, "TGJ" <somewhere@earth.com> wrote:

>"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

>Var der ikke nogen her i gruppen der på et tidspunkt rodede lidt med en
>fotoblitz ud ad bagruden ?

Jeg gik og puslede lidt med ideen om en fake fotofælde.Der skulle tage
billede og noterer fart samt give blitz, men desværre ikke kunne give
mig lov til at smide bøder efter folk. Men så kan man da udstille dem
online eller i den lokale avis istedet for :P

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-08 23:28

Den Tue, 5 Aug 2008 21:55:19 +0200 skrev TGJ:

> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke nogen her i gruppen der på et tidspunkt rodede lidt med en
> fotoblitz ud ad bagruden ?

Det er også overvejet - men hvor fa*en får man fat i en rød blitz?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Klaus G.

Dato : 06-08-08 13:54

> Det er også overvejet - men hvor fa*en får man fat i en rød blitz?

En alm. blitz og så noget rødt plastik foran?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kent Friis

Dato : 06-08-08 14:19

Den Wed, 6 Aug 2008 14:53:44 +0200 skrev Klaus G.:

> En alm. blitz og så noget rødt plastik foran?

Tror nemt det kommer til at blænde, og det er jo ikke meningen. Og
så skal det jo også se realistisk ud, der skal nok ikke meget til
før farven bliver forkert.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Klaus G.

Dato : 06-08-08 17:21

> Tror nemt det kommer til at blænde, og det er jo ikke meningen. Og
> så skal det jo også se realistisk ud, der skal nok ikke meget til
> før farven bliver forkert.
En blitz fra et kamera er ikke ret skarp på nogle m. afstand. Desuden er det
laaaangt de færreste som kan se forskellen. Nejdu, er der noget som blinker
rødt i bagruden på en bil om det så er en spegepølse der blive viftet med,
så tror folk det er en fotofælde :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kent Friis

Dato : 06-08-08 18:22

Den Wed, 6 Aug 2008 18:21:19 +0200 skrev Klaus G.:

> [...]
> rødt i bagruden på en bil om det så er en spegepølse der blive viftet med,

Jo, men et stykke rødt plastic der ikke er beregnet til den lysstyrke,
kunne nemt gå hen og give lyserødt lys... Sådan rigtig pink, den er
der sg* ikke nogen der hopper på.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-08 23:32

> Var der ikke nogen her i gruppen der på et tidspunkt rodede lidt med en
> fotoblitz ud ad bagruden ?

Burde det ikke kunne klares med et par Hella 4000

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-08-08 03:26

On Aug 5, 7:54 pm, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
> kroppen at jeg reagerer som jeg gør, men jeg fatter simpelthen ikke hvordan
> folk på nogen måde kan forsøge at retfærdiggøre deres manglende

Fuld forståeligt det du gjorde.

Der er sgu for mange tosser derude.
I går eftermiddags på vej hjem blev jeg omkring Hadsten afkørslen
nordgående ad E45 overhalet af en ældre (også !!!) Passat, dog rød.
Jeg kørte 130 km/t på speedometeret så egentligt ikke noget problem
der. Problemet var at Passat'en havde en trailer efter !!!

Fra : Mogens

Dato : 06-08-08 16:50

> [...]
> Jeg kørte 130 km/t på speedometeret så egentligt ikke noget problem
> der. Problemet var at Passat'en havde en trailer efter !!!

Jow, det er selvfølgelig ulovligt - jeg har tidligere mødt en Golf GTi, som
nemt kørte 170 km/t med trailer (Helsingørmotorvejen). Hvis bil og trailer
matcher hinanden, og traileren endvidere er forsynet med 2 aksler samt
bremser, er 130 km/t absolut ingen problem - ved jeg :)
(gl. dage hvor min Volvo 245 inkl. 2 akslet Brenderup kørte meget stabilt)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-08-08 16:57

[...]

Dem har der været en del af her i ferie perioden

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-08-08 00:58

On Aug 6, 5:49 pm, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:

> [...]
> matcher hinanden, og traileren endvidere er forsynet med 2 aksler samt
> bremser, er 130 km/t absolut ingen problem - ved jeg :)

Ikke fremad det ved jeg skam. Men en katastrofeopbremsning så går det
galt, stor bil og 2 aksler eller ej.

Men dette var en ganske alm. 1 akslet husmandstrailer uden bremser.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-08-08 00:59

On Aug 6, 5:57 pm, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
> der. Problemet var at Passat'en havde en trailer efter !!!
>
> Dem har der været en del af her i ferie perioden

Ikke så hurtigt, det er meget sjældent synes jeg.
Oftest er det håndværkere som ligger omkring 110-120 km/t. Dette var
en alm. personbil, så denne episode skal håndværkerne ikke lastes for..