Ældre Mariner motor - Hvordan bestemmer je~
Fra : Kåre

Dato : 10-09-08 17:08

Hej

Jeg skal have klargjort min (ældre) 4 hk Mariner motor.
Jeg vil gerne have indkøbt lidt reservedele til den.
Men jeg kan ikke finde ud af hvilken model det er.
Og kan man finde en manual for den på nettet ? Sådan en med specifikationer,
vedligeholdelsesvejledning og reservedelsnumre ?

Jeg kan umiddelbart kun finde et serienummer på den.
Hvor står der et typenummer ?

pft
Kåre

Fra : F.Syndergaard

Dato : 10-09-08 18:38

"Kåre" <kaare@megajam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> specifikationer, vedligeholdelsesvejledning og reservedelsnumre ?
>
> Jeg kan umiddelbart kun finde et serienummer på den.

Prøv at søge på Google på "Mariner motors"

--
MVH.
Finni

Fra : Kåre

Dato : 10-09-08 20:17

> Prøv at søge på Google på "Mariner motors"

Jo men det giver oplysninger om nyere motorer som de sælger nu.
Min model er vist gået ud af produktsortimentet...

mvh
Kåre

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 10-09-08 19:09

Hvis motoren er ældre end 89-90 er det en Yamahamodel, i det ene hjørne er
indgraveret et bogstav som indikerer motorårgangen, står der f.eks et N er
det en årg. 84

Fra : Kåre

Dato : 10-09-08 20:18

"Varly Fich Jespersen" <varly@ny-post.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis motoren er ældre end 89-90 er det en Yamahamodel, i det ene hjørne er
> indgraveret et bogstav som indikerer motorårgangen, står der f.eks et N er
> det en årg. 84

Hmmm, kan ikke lige finde noget bogstav indgraveret.
Men jeg kan finde to små runde prægninger i bunden af motorhuset. De står 91
i begge to. Om det så er en '91 ved jeg ikke. Men det er nok ikke helt galt.
Om det hjælper mig til at finde manual ved jeg ikke.

mvh
Kåre

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 13-09-08 19:49

Det omtalte bogstav er indgraveret i typeplade. En manual kan du og alle
andre altid låne på bibliotek men du skal selvfølgelig vide om det er en
Yamaha eller en Mercury/Tohatzu motor

Fra : Olof Weister

Dato : 14-09-08 09:52

Hej

Utifrån serienummer kan du normal hitta vilken modell och år det är,

Här är länkar som kanske kan hjälpa dig med.

http://www.marinshopen.se/Hjälpmedel/Modellguide/tabid/74/Default.aspx

http://www.brunswickmarineemea.com/download/main?type=corp

Mvh
Olof, Sverige