Transport af båd
Fra : Torben - Sirius

Dato : 09-09-08 08:07

Hej NG

Jeg har en Drabant 22 (6,85z2,10) den vejer ca. 1000 kg. som jeg muligvis
skal have transporteret en tur hen over sjælland, er der nogen af jer der
ved hvor man får fat i nogen der kan klare den opgave, og helst også hvad
sådan en operation, kan koste.

Med venlig hilsen
Torben
Pd 57 Sirius

Fra : oz3bto

Dato : 09-09-08 10:13

"Torben - Sirius" <tgbank@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved hvor man får fat i nogen der kan klare den opgave, og helst også hvad

Hvis højden er de 6,85 så er du i problemer ..
Kun special transporter må køre med sådanne og de er IKKE billige

Ellers kontakt et vognmands firma .. de burde kunne hjælpe eller henvise til
folk med rette grej

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 10:41

Umiddelbart ville jeg gætte på, at de 6,85 er bådens længde i meter og
ikke højde ... ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 09-09-08 14:37

Poul Hegelund har transporter med både i hele DK
22651650
mvh Henrik Kolle

Fra : oz3bto

Dato : 12-09-08 00:07

> [...]
>
> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Somsagt før i denne gruppe .. Jeg kender ikk en skid til både sejler bare
i dem :P

Men er længden de 6-7m og den kun er 2.10høj og ikkke videre bred så er
det da bare op på en bådtrailer og afgang

Fra : mikkel

Dato : 09-09-08 03:33

On 9 Sep., 11:13, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> [...]
> Kun special transporter må køre med sådanne  og de er IKKE  billige
>
> Ellers kontakt et vognmands firma .. de burde kunne hjælpe eller henvise til

Hej

En stor personbil/varebil og bådvogn. De kør lystig med Folkebådene
vægt 1930 kg læd. 7,68

Bare et forslag.

Mvh Mikkel

Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 09-09-08 08:31

Torben, du har tænkt på, bare at sejle den, ikke? Evt. betale nogen
for at sejle den!

Fra : Steffen Skov

Dato : 09-09-08 16:32

Ohøj
Det ville jeg selv vælge, altså sejle den. Men Torben skriver ikke noget om,
hvorfor den skal transporteres på land, om den er sejlklar o.s.v.. Jeg har
sejlet Drabant 22 i 5 år og oplever den som en utroligt velsejlende (våd)
båd, men jeg vil meget gerne sejle den rundt om Sjælland på en weekend (var
det ikke kun ½ rundt?). Det er et pragtfuldt skib - Til lykke med det (om
det er nyanskaffelse).
Hilsen Steffen
---
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

Fra : Torben - Sirius

Dato : 10-09-08 08:56

Hej Ng

Det er ganske ritgtigt gættet at der er længden der er 6,85 = 22 fod.

Båden står på land og er ikke t sejlklarm er der nogen der kender et sted
nær KBH hvor man kan placere en båd vinteren over uden at skulle betale en
bondegård,

Planen er at sælge båden, har anskaffet mig en Polaris Drabant. Har været
meget glad for Frabanten, haft den siden 1990, men er blevet lidt træt af at
kravle rundt på knæerne.

Hilsen
Torben

Fra : Lars Kristensen

Dato : 10-09-08 09:20

Torben - Sirius wrote:
> [...]
> ved hvor man får fat i nogen der kan klare den opgave, og helst også hvad

Hej Torben

Du kan evt. selv gøre det hvis du har et passende køretøj og kørekort.
Man kan leje en bådtrailer for fornuftige penge. Alternativt hvis du har
et godt solidt vinterstativ der kan være på en maskintrailer, kan du
også bruge det setup.

Hvis du ikke selv vil stå for opgaven kan du evt. få et firma som Brdr.
Dyring (http://www.brdr-dyring.dk/) til det. De kender en masse til at
flytte både. Jeg ved dog ikke hvad det koster. Jeg vil skyde på de har
en start taksts samt derefter en km-pris. Men tag og ring til dem. Det
koster ikke noget at høre sig for.

- Lars