Suzuki ST 185
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 22-07-01 00:05

Hej NG

Da jeg snart er den lykkelige ejer af et mc-kort, er jeg ved at kigge på en
mc som jeg kan bruge fra slutningen af september og frem til det bliver
glat. For ikke at sætte alt for mange penge (også forsikring) i det her op
til vinter, har jeg valgt at starte på en off-roader og så købe mig en racer
af 600 størrelsen til næste sommer.

Jeg er blevet tilbudt en Suzuki ST 185 fra 1990, der har kørt 30000 og er
lige blevet synet. Prisen vil ligge på ca. 6500,-.

Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber en sådan...???

Håber jeg er på rette spor!!!!!

Fornøjelige hilsner

/Jesper Nielsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-07-01 12:51

"Jesper Nielsen" <jesper.n@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet tilbudt en Suzuki ST 185 fra 1990, der har kørt 30000 og er
> lige blevet synet. Prisen vil ligge på ca. 6500,-.
> Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber en sådan...???

Du er på rette spor.
Det er en glimrende begynder og vinter cykel, og den kan såmænd være morsom
i mange, mange år.
Den har selvfølgelig sine begrænsninger, men motoren er rubust og simpel, og
cyklen er også simpel og letkørt.
Minusser:
- Kronrørslejer med løse kugler, tjek for slør. Skift evt. til koniske
rullelejer (4-500,-)
- Svagt el-system. Især shunt-modstanden under batteriet sidder udsat ved
vinterkørsel, ledningsforbindelserne irrer til og knækker, og så koger
batteriet tør. Tjek lys og batteri.
- Forrør ruster let, ikke så let som på andre små totaktere, men det er
udsat. Tjek tykkelse ved at banke på det med et skruetrækker-håndtag.
Udskiftning koster 2000 - 2500,-
- Da det er en billig motorcykel kan vedligeholdelsen være blevet sparet
væk. Tjek bagdæmpere (virker de?) og forgaffel. Olieskift i forgaffel er
let, kan gøres for 200,- max.
- Sideskjolde skrøbelige. De knækker ved bageste bolt. Det er der ikke så
meget at gøre ved, man kan evt. selv lave noget i plast.
- Sædebunden kan ruste, da den er lavet i stål. Luk sædet op og tjek for
gennemtæring.
- Instrumenter er skrøbelige. Udskiftning koster en bondegård.

Rittig

Fra : uffe.j

Dato : 22-07-01 19:09

> [...]
> lige blevet synet. Prisen vil ligge på ca. 6500,-.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber en sådan...???

Hej Jesper
Hvis du kan få den til 6.500,- nysynet kan det s'gu da ikke gå helt galt.
Du kan sælge den igen til samme pris inden den skal synes igen. (Et år fra
sidste syn).
Instrumenterne er noget værre l..., men egentlig behøver du dem jo heller
ikke.
Hvis de ikke virker kan du jo sætte en cyklecomputer på, så du kan se hvor
hurtigt du kører.
Ellers er det da en udemærket vintercykle og heller ikke mere.
Uffe

(Hvis du ikke køber den, må du da gerne maile til mig.)
uffe.j@private.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-07-01 23:31

Jesper Nielsen skrev:

> Hej NG

-///-
> Jeg er blevet tilbudt en Suzuki ST 185 fra 1990,

Flueknepperi:
Det er vel en TS185 du mener, ikke?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-07-01 22:52

Jo, TS185!!!!!

Fornøjelige hilsner

Jesper Nielsen

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pi8ij9.0t1.ln@127.0.0.1...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-07-01 20:30

Jesper Nielsen skrev:

> Jo, TS185!!!!!

Helt præcis TS185ER
Ps. Ordn lige din newsreader så den ikke skriver Sv: istedet for Re:, da
det gør at mange ikke kan læse dine postings. Hvis din oe er den
version, hvor man ikke selv kan ændre det, har jeg en patch til at
ligge på <http://the.subnet.dk/oefix.exe>
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk