Honda CBX 750 - startproblemer
Fra : Kfrandsen

Dato : 03-08-08 22:25

Er der nogen der kender til startproblemer på en CBX 750. Var lige ved at
købe en, men efter prøveturen på ca. 30 km ville den ikke starte igen. Der
var lige sat nyt batteri på, og ejeren nævnte at han havde været ude for det
enkelte gange før. Dejlig MC, men kikset hvis man ikke kan starte, når man
blot har holdt en kort pause.
Hilsen Karsten

Fra : Armand

Dato : 04-08-08 22:42

Kfrandsen skrev:
> [...]
> enkelte gange før. Dejlig MC, men kikset hvis man ikke kan starte, når man

Lorte NGK-tændrør der drukner :-/

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 05-08-08 13:03

> Lorte NGK-tændrør der drukner :-/

Hej Armand.
Jeg har nu set dette svar så mange gange, også underbygget af andre her,
at jeg undrer mig.
Hvis din antagelse er korrekt, og det tvivler jeg såmænd ikke på,
hvorfor hulen eksisterer NGK så stadig?
Der er da andre tændrørsfabrikater.
Hænger det sammen med vores klima?
For fabrikanterne monterer ikke samme lort gennem flere årtier, hvis det
er et problem worldvide!
--
Michael D
Der undrer sig

Fra : Armand

Dato : 05-08-08 17:41

Michael Dahlberg skrev:

> [...]
> Der er da andre tændrørsfabrikater.
> Hænger det sammen med vores klima?
> For fabrikanterne monterer ikke samme lort gennem flere årtier, hvis det

Skulle dette være det eneste lorteprodukt, som ikke forbedres gennem
tiden og alligevel vedbliver at sælge, at du har haft i hænderne??

Der er så mange købere at man altid vil kunne sælge nok bare man
markedsfører sig en smule.
Nogle gange synes jeg at mange nylanceringer (i 50 år har der ikke været
noget nyt under solen omkring bittere, og nu indenfor de sidste 4-5 år
ser man en ny et par gange om året!) lugter af at hvis blot en mindre
del af borgerskabet "lige prøver at se hvad dét nu er for noget", så er
"opfindelsen" og PR-regningen betalt, hvorefter det salg der vedbliver
er ren overskud - Hvilket jeg tager som bevis på at der ikke skal meget
salg til for at også mindre tekniske produkter kan holde sig på markedet.

Gennem de modsigelser du også må have opfattet at jeg løber ind i
omkring emnet, kan du se at det så langtfra er alle der løber ind i
problemerne, men primært karburator-GSXR's, hvilket kunne tyde på at
"nogle" har et karburerings-problem omkring opstart, og det er meget
tænkeligt at den ene og anden model med Skralde-bang potte og alskens
dyno-pop kan enden op i samme karbunade-konfiguration og derfor også
pludselig stå i problemet :-/

Derfor er NGK-svada'en blevet mit mantra omkring genstarts-problemer!

--
Armand.

Fra : Kfrandsen

Dato : 07-08-08 22:18

Tak for svarene - har dog fundet løsningen på en australsk hjemmeside
www.teamrc17.net. CBX'eren har et problem med starteren, som efter nogen
tids brug bliver slidt, så den har svært ved at tørne motoren, når den er
varm. Kommutatoren bliver slidt oval - og eneste fornuftige er at skifte
starteren - pris ca. 1.700 kr.

Fra : Armand

Dato : 07-08-08 22:27

Kfrandsen skrev:
> [...]
> varm. Kommutatoren bliver slidt oval - og eneste fornuftige er at skifte

Vil det sige at du tror at det er dét, eller at det passer på dine
symptomer (som her på gruppen ellers gik på at den ikke ville starte og
ikke som australierne omtaler: At starteren(!) ikke ville dreje rundt!) ??

--
Armand.

Fra : Kell Petersen

Dato : 11-08-08 11:53

Ja ,, Jeg ville også sige at der er forskel på om den tørner eller ej.
Eller om den ikke hoster nok til at tænde gnisten..?

Men NGK var da et bedre tændrør end f.eks champion røret ,, det har jeg
altid lært..

Fra : Armand

Dato : 12-08-08 23:21

Kell Petersen skrev:

> [...]
> Eller om den ikke hoster nok til at tænde gnisten..?
>
> Men NGK var da et bedre tændrør end f.eks champion røret ,, det har

Jeg kan godt lide at du selv fik skrevet: "var"

--
Armand.