/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Endnu een...
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 01-08-08 06:37

http://www.berlingske.dk/article/20080731/danmark/807310393/

Venlig hilsen

Aragorn.

--
========================
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk
========================

 
 
Anders Majland (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-08-08 08:05

> http://www.berlingske.dk/article/20080731/danmark/807310393/

Suk, endnu en vigepligtsulykke hvor motorcyklisten blev overset

/A


PMH (01-08-2008)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 01-08-08 09:02


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4892b5bb$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> http://www.berlingske.dk/article/20080731/danmark/807310393/
>
> Suk, endnu en vigepligtsulykke hvor motorcyklisten blev overset
>
> /A
>

Ikke engang sikkert at han direkte blev overset.

Bondeknolden kørte højst sandsynlig med skær og hele pivtøjet
monteret på tærskeren, og er derfor nød til at have hele skæret
ud på vejen før han kan se om der kommer noget, og det gjorde
der så i dette tilfælde..

De skide bønder tror, at denne årstid er opfundet kun for
deres skyld. De er fløjtende ligeglade med den øvrige trafik.

Traktorer med alen lange vogne læsset med halmballer, gerne op
i 5 meters højde, og stablet så man næsten ikke tør at overhale,
da sådan en bigballe fra 4-5 meters højde, sikkert ikke er sjov
at få i hjelmen..
Men man er nød til at overhale hurtigt, da det hvirvler rundt med
halmstrå når man kører bagved..
Selve overhalingen er heller ingen spøg, da der som regel ikke er
lys på deres gamle lort, og man skal tænke sig til hvornår de vil
dreje..Og de kan jo ikke se bagud, da halmen er læsset så bredt,
at man er oppe på siden af vognen før end man kan se traktoren..

Korn ligger spredt i rundkørsler og sving, for gummivognen skal
jo fyldes helt til randen, og gerne lidt til..
Specielt raps er svær at se før i sidste øjeblik, og så kan det være
for sent..

Men det værste er nok når de skal ud fra marken..
Frontlæsseren er 2-3 meter ude før de kan se noget, men bare jeg
kører stille, så sker der nok ikke noget, så kan den øvrige trafik jo
se at jeg er på vej ud..
Jeg har selv været få cm fra at ryge i sådan en svend..

Ja ja.. Jeg ved godt at vi alle skal være her..
Men der findes sgu' ikke andre grupper i trafikken, der tilsidesætter
alle andre for deres egen skyld, og kan få lov at køre med gammel
skrammel uden lys osv. og kan få lov at svine på vejen som det passer
dem..

Grrrrrr.... Så kom jeg lige af med det..


PMH



Michael Dahlberg (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 01-08-08 09:17


"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
news:g6uft7$8ra$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4892b5bb$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> http://www.berlingske.dk/article/20080731/danmark/807310393/
>>
>> Suk, endnu en vigepligtsulykke hvor motorcyklisten blev overset
>>
>> /A
>>
>
> Ikke engang sikkert at han direkte blev overset.
>
> Bondeknolden kørte højst sandsynlig med skær og hele pivtøjet
> monteret på tærskeren, og er derfor nød til at have hele skæret
> ud på vejen før han kan se om der kommer noget, og det gjorde
> der så i dette tilfælde..
>
> De skide bønder tror, at denne årstid er opfundet kun for
> deres skyld. De er fløjtende ligeglade med den øvrige trafik.
>
> Traktorer med alen lange vogne læsset med halmballer, gerne op
> i 5 meters højde, og stablet så man næsten ikke tør at overhale,
> da sådan en bigballe fra 4-5 meters højde, sikkert ikke er sjov
> at få i hjelmen..
> Men man er nød til at overhale hurtigt, da det hvirvler rundt med
> halmstrå når man kører bagved..
> Selve overhalingen er heller ingen spøg, da der som regel ikke er
> lys på deres gamle lort, og man skal tænke sig til hvornår de vil
> dreje..Og de kan jo ikke se bagud, da halmen er læsset så bredt,
> at man er oppe på siden af vognen før end man kan se traktoren..
>
> Korn ligger spredt i rundkørsler og sving, for gummivognen skal
> jo fyldes helt til randen, og gerne lidt til..
> Specielt raps er svær at se før i sidste øjeblik, og så kan det være
> for sent..
>
> Men det værste er nok når de skal ud fra marken..
> Frontlæsseren er 2-3 meter ude før de kan se noget, men bare jeg
> kører stille, så sker der nok ikke noget, så kan den øvrige trafik jo
> se at jeg er på vej ud..
> Jeg har selv været få cm fra at ryge i sådan en svend..
>
> Ja ja.. Jeg ved godt at vi alle skal være her..
> Men der findes sgu' ikke andre grupper i trafikken, der tilsidesætter
> alle andre for deres egen skyld, og kan få lov at køre med gammel
> skrammel uden lys osv. og kan få lov at svine på vejen som det passer
> dem..
>

Jo, bortset fra svineriet, er cyklister lige så slemme ;-(
--
Michael D



Torben Scheel (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-08-08 09:40

Michael Dahlberg wrote:

>
> Jo, bortset fra svineriet, er cyklister lige så slemme ;-(

For ikke at nævne MC-ister der realiserer sig selv i en høj alder og
andre generaliseringer.

--
vh
Torben - Cyklist med lys på.

Armand (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-08-08 15:02

Torben Scheel skrev:
> Michael Dahlberg wrote:
>
>>
>> Jo, bortset fra svineriet, er cyklister lige så slemme ;-(
>
> For ikke at nævne MC-ister der realiserer sig selv i en høj alder
>
.. . . . . Og sælger motorcyklen for at få råd til det lille landbrug de
altid har drømt om???

--
Armand.

Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 15:30

On Fri, 01 Aug 2008 16:02:11 +0200, Armand wrote:

> Torben Scheel skrev:
>> Michael Dahlberg wrote:
>>
>>>
>>> Jo, bortset fra svineriet, er cyklister lige så slemme ;-(
>>
>> For ikke at nævne MC-ister der realiserer sig selv i en høj alder
>>
> . . . . . Og sælger motorcyklen for at få råd til det lille landbrug de
> altid har drømt om???

Jup, de er de værste. Seneste tilflytter herude, har "indført" løsgående
får på sognevejene. :-/ Disse "jubii der er så dejligt ude på landet" har
ikke en skid fornemmelse af hvad der kræves ved dyrehold.
selvfølgelig græsser dyrene hos den professionelle landmandsnabo.

--
mvh
Orla Pedersen, som også lige fik luftet en fordom.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Michael Dahlberg (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 01-08-08 16:32


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4892cc9d$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Michael Dahlberg wrote:
>
>>
>> Jo, bortset fra svineriet, er cyklister lige så slemme ;-(
>
> For ikke at nævne MC-ister der realiserer sig selv i en høj alder og
> andre generaliseringer.
>
Hej Torben.
Hvorfor vidste jeg, at du ville reagere hurtigt og blive personlig?

--
Michael D



Torben Scheel (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-08-08 20:41

Michael Dahlberg wrote:

>>> Jo, bortset fra svineriet, er cyklister lige så slemme ;-(
>> For ikke at nævne MC-ister der realiserer sig selv i en høj alder og
>> andre generaliseringer.
>>
> Hej Torben.
> Hvorfor vidste jeg, at du ville reagere hurtigt og blive personlig?
>

Personlig er trods alt bedre end blot at generalisere

--
Torben

Michael Dahlberg (02-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 02-08-08 09:20


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:489366dc$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Michael Dahlberg wrote:
>
>>>> Jo, bortset fra svineriet, er cyklister lige så slemme ;-(
>>> For ikke at nævne MC-ister der realiserer sig selv i en høj alder og
>>> andre generaliseringer.
>>>
>> Hej Torben.
>> Hvorfor vidste jeg, at du ville reagere hurtigt og blive personlig?
>>
>
> Personlig er trods alt bedre end blot at generalisere
>

Det er jeg egentlig ikke enig med dig om.
Hvis man generaliserer, kan et medlem af den gruppe, der bliver hængt ud
nemt sige, at det ikke gælder ham, men nogen af de andre, og så i fred
tro på det.
Personligheder, er rettet mod en (måske) ligeså uskyldig person, men med
sigte!

Men ja, vi er da nogle her, der måske lidt for ofte generaliserer,
men det holder da ofte debatten i gang.

--
Michael D



Torben Scheel (03-08-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 03-08-08 10:22

Michael Dahlberg wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:489366dc$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Personlig er trods alt bedre end blot at generalisere
>>
>
> Det er jeg egentlig ikke enig med dig om.
> Hvis man generaliserer, kan et medlem af den gruppe, der bliver hængt ud
> nemt sige, at det ikke gælder ham, men nogen af de andre, og så i fred
> tro på det.
> Personligheder, er rettet mod en (måske) ligeså uskyldig person, men med
> sigte!

Personlig hetz eller almindeligt drilleri - vælg selv. Pointen var netop
at få dig til at føle dig ramt og tænke over din retorik. Det lykkedes

> Men ja, vi er da nogle her, der måske lidt for ofte generaliserer,
> men det holder da ofte debatten i gang.
>

Hmm. Blot trolleri light. Jeg føler blot at hvis ikke
gruppegeneraliseringer modsiges, så er der en risiko for at holdningen
accepteres af for mange - og det kan gøre livet farligere for medlemmer
af den pågældende gruppe. Som cyklist, fodgænger og MC-ist har jeg et
stærkt ønske om at min færden ikke gøres farligere af bevidste eller
ubevidste dumme generaliserende bemærkninger.

--
vh
Torben

Carsten (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 01-08-08 09:55

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
news:g6uft7$8ra$1@newsbin.cybercity.dk...
> Bondeknolden kørte højst sandsynlig med skær og hele pivtøjet
> monteret på tærskeren, og er derfor nød til at have hele skæret
> ud på vejen før han kan se om der kommer noget, og det gjorde
> der så i dette tilfælde..
>
> De skide bønder tror, at denne årstid er opfundet kun for
> deres skyld. De er fløjtende ligeglade med den øvrige trafik.

Godt "du kom af med det" men mon dog at den rare bondeknold gjorde
det med vilje. Hver årstid har sine faremomenter, og det er kun op til en
selv at styre uden om dem. Om ca. 10 dage er vejene fyldt med $#£@§%
skoleunger - og de er "fløjtende ligeglade med den øvrige trafik" skal jeg
hilse og sige - og det gælder også for deres forældre som sætte dem af ved
skolen foresten Der kan man se frem til nogle "løbe over for rødt",
"pludselige u-vendinger - for nu er afkommet jo læsset af" og des lige.

...om 2 mdr. så falder bladene af de $#£@§% træer - så skal man squ også til
at passe på det. Det er f... ikke til at være MC'ist nu om dage.

Carsten



Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 15:22

On Fri, 1 Aug 2008 10:54:44 +0200, Carsten wrote:

<snip>

> ..om 2 mdr. så falder bladene af de $#£@§% træer - så skal man squ også til
> at passe på det. Det er f... ikke til at være MC'ist nu om dage.

Nej det er sgu' svært. Sådan en mejetærsker er dog svær at overse, og
hastigheden er meget lav, såe "nogen" har vist ikke passet ret meget på sig
selv. :-/ Men igen vi kender ikke den eksakte situation.....

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Søren Larsen (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 01-08-08 09:09


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4892b5bb$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> http://www.berlingske.dk/article/20080731/danmark/807310393/
>
> Suk, endnu en vigepligtsulykke hvor motorcyklisten blev overset
>
> /A

Ved du mere end der står i artiklen eller gætter du?


Carsten (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 01-08-08 09:49

"Søren Larsen" <a.and@andeby.dk> skrev i en meddelelse
news:4892c4ad$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4892b5bb$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> http://www.berlingske.dk/article/20080731/danmark/807310393/
>>
>> Suk, endnu en vigepligtsulykke hvor motorcyklisten blev overset
>>
>> /A
>
> Ved du mere end der står i artiklen eller gætter du?

Mon ikke følgende citat næsten 100% sikkert kan oversættes til "overset" og
"vigepligtsulykke" ??

"Ifølge politiet skete ulykken, da mejetærskeren var ved at køre fra en mark
og ud på landevejen."

Carsten



MKS - 74 (01-08-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-08-08 09:54

On Fri, 1 Aug 2008 10:48:59 +0200, "Carsten" <carsten@noexists.dk>
wrote:

>Mon ikke følgende citat næsten 100% sikkert kan oversættes til "overset" og
>"vigepligtsulykke" ??
>
>"Ifølge politiet skete ulykken, da mejetærskeren var ved at køre fra en mark
>og ud på landevejen."

Måske ikke - http://www.bt.dk/article/20080731/nyheder/80731088/

Lødigheden eller mangel på samme af pågældende medie dog fraset...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Anders Majland (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-08-08 10:14

> Måske ikke - http://www.bt.dk/article/20080731/nyheder/80731088/

Ifølge Sydøstjyllands Politi kørte en 42-årig mandlig motorcyklist med meget
høj fart, da han kørte ind i en mejetærsker på Kolding Landevej .
Motorcyklisten var dræbt på stedet. Mejetærskeren gjorde ifølge vagtchen
ikke noget forkert.

Måske nogen som kender nogen af kammeraterne der var med på tur ... De kan
jo nok uofficielt fortælle om tempoet ...

Men når man tænker på retspraksis skal den afdøde jo have kørt med flere
gange den tilladtese hastighed for at slippe for tiltale ... Står det til
troende er det så istedet den 3. der kommer galt afsted pga for høj hastiged
....


MKS - 74 (01-08-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-08-08 12:22

On Fri, 1 Aug 2008 11:13:41 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Måske nogen som kender nogen af kammeraterne der var med på tur ... De kan
>jo nok uofficielt fortælle om tempoet ...

Snippet fra MCG -

"Jeg var selv øjenvidne til det grimme uheld igår hvor en af vores
venner pludseligt blev revet fra os. Vi havde været 6 venner sammen
ovre ved Skovsøen og ville derefter slutte af med en is hos Karoline.
Vi kører derefter i samlet flok, hvor ulykken sker nær Taulov.
Hvordan ulykken sker, osv, vil jeg på nuværende tidspunkt ikke komme
ind på, da der er tvivl om skyldsspørgsmål osv.
Da afdøde kender en del mennesker både herinde og omkring Kolding,
beder jeg folk om ikke at nævne dræbtes navn, da det ikke er sikkert
alle er underrettede endnu.
Kan til slut fortælle at afdøde var død på stedet, og at politi og
ambulancefolk var utrolig proffessionelle i deres håndtering af
ulykken, og os som pårørende.
Vi 5 som var med er selvfølgelig meget mærket af den grimme ulykke, og
har vores mening om skyld osv, så teknikere og politi skal nu se på
den sag."

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Anders Majland (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-08-08 10:02

>> Suk, endnu en vigepligtsulykke hvor motorcyklisten blev overset

> Ved du mere end der står i artiklen eller gætter du?

Nej - Men der står at mejetærskeren kørte fra mark til vej. Dvs den har
vigepligt. Havde føreren af mejetærskeren set motorcyklisten var han vel
ikke kørt ud....

Derfor jeg hårdt kategoriserer den som endnu en vigepligtsulykke hvor
skylden formodenligt hovedsageligt ligger hos den overlevende.

Jeg har jo den "morbide hobby" at samle presseklip om døde motorcyklister...
For at bruge dem i debatten om hvad der er problemet for os. Jo der er også
motorcyklister der forulykker solo og dør af det (f.eks ham der legede på en
lånt mc uden hjelm) og andre "umulige" situationer som ramt af en løbsk
trailer og af en bilist påkører en anden der bliver skubbet ud foran mc'en.
Men langt de fleste uheld med dødelig udgang skyldes vigerpligtsforseelser
fra modparten ... Derfor jeg gang på gang roder mig ud i diskussioner om
synlighed....

Det er så også anden gang i år at det er et landbrugsredskab der kommer på
tværs. I betragtning af hvor mange flere biler der er på vejene end
traktorer/mejetærskere skal vi nok til at være endnu mere opmærksomme på
hvor uforudselige de er ... Ikke at jeg helt i enig i den svada der også er
hældt ud mod landbruget her i tråden, men det orange advarselsblink skal vi
tage seriøst.... Men forholdet 2 tyraktorer mod 5* bilers
vigepligtsforseelser viser at der nok er noget at gøre en ekstra indsats for
at øge opmærksomheden på.

* ikke sikker på tallet ikke er højere ... har "kun" 13 i årets statistik
hvor de 7 er vigepligtsulykker og 2 er mc'er for høje fart, resten er
"enere" som f.eks et banalt styrt uden hjelm ...

Det er heldigvis små tal så man skal være forsigtig med statistik ...

Årsagen udtaler jeg mig ikke om.... Det kan jo være alle de sædvanlige, fra
dårlig oversigt, aftensolen i hovedet, dårlig orientering eller at han har
fejlvurderet motorcyklistens hastighed der jo også kan have været meget for
hurtigt hvilket jo så er en formildende omstændighed.



Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 11:34


> Jeg har jo den "morbide hobby" at samle presseklip om døde
> motorcyklister...
> For at bruge dem i debatten om hvad der er problemet for os. Jo der er
> også motorcyklister der forulykker solo og dør af det (f.eks ham der
> legede på en lånt mc uden hjelm) og andre "umulige" situationer som ramt
> af en løbsk trailer og af en bilist påkører en anden der bliver skubbet ud
> foran mc'en. Men langt de fleste uheld med dødelig udgang skyldes
> vigerpligtsforseelser fra modparten ... Derfor jeg gang på gang roder mig
> ud i diskussioner om synlighed....

Stemmer din statistik overens med denne ?
http://www.vejdirektoratet.dk/pdf/Brev_motorcykelejere.pdf
http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=183259

Her lader det til at størstedelen af ulykker med fatal udgang skyldes at
mc'en kører op bagi et andet køretøj.

Mvh Kim


Anders Majland (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-08-08 12:16

> Stemmer din statistik overens med denne ?
....
> Her lader det til at størstedelen af ulykker med fatal udgang skyldes at
> mc'en kører op bagi et andet køretøj.

Nej -men det er også kun en del af 2007 og 2008 jeg har forsøgt at
kategoriesere. Og denne med mejetærskeren er så flyttet fra min indledende
vigepligt til for høj fart af motorcyklisten ... Med politiet som kilde er
det jo nok den mest troværdige udlægning ...

Og min statistik vil uvilkårligt være mangelfuld da den er baseret på korte
presseklip. Det er jo kun sjældent at politiets udlægning kommer frem i
medierne medmindre det har været et meget spektakulært uheld.

Desværre er der jo i pr rigeligt for den "nye" kommission at arbejde med ...
Men jeg så gerne at man generelt brugte endnu flere resourcer på at
undersøge årsagen til alle alvorlige trafikuheld - Gerne efter finsk
forbillede. I DK går politiets undersøgelser mest på om der skal være et
retsligt efterspil. I finland er målet at finde årsagen til ulykken og
bliver klogere.
http://trafiknyt.smartlog.dk/finsk-model-forebygger-trafikulykker-post143836


/A


Hamselv (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Hamselv


Dato : 01-08-08 12:20

http://www.112-kolding.dk/news.php



"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4892f08f$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Stemmer din statistik overens med denne ?
> ...
>> Her lader det til at størstedelen af ulykker med fatal udgang skyldes at
>> mc'en kører op bagi et andet køretøj.
>
> Nej -men det er også kun en del af 2007 og 2008 jeg har forsøgt at
> kategoriesere. Og denne med mejetærskeren er så flyttet fra min indledende
> vigepligt til for høj fart af motorcyklisten ... Med politiet som kilde er
> det jo nok den mest troværdige udlægning ...
>
> Og min statistik vil uvilkårligt være mangelfuld da den er baseret på
> korte presseklip. Det er jo kun sjældent at politiets udlægning kommer
> frem i medierne medmindre det har været et meget spektakulært uheld.
>
> Desværre er der jo i pr rigeligt for den "nye" kommission at arbejde med
> ... Men jeg så gerne at man generelt brugte endnu flere resourcer på at
> undersøge årsagen til alle alvorlige trafikuheld - Gerne efter finsk
> forbillede. I DK går politiets undersøgelser mest på om der skal være et
> retsligt efterspil. I finland er målet at finde årsagen til ulykken og
> bliver klogere.
> http://trafiknyt.smartlog.dk/finsk-model-forebygger-trafikulykker-post143836
>
>
> /A



Søren Larsen (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 01-08-08 11:50


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4892d13a$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Suk, endnu en vigepligtsulykke hvor motorcyklisten blev overset
>
>> Ved du mere end der står i artiklen eller gætter du?
>
> Nej - Men der står at mejetærskeren kørte fra mark til vej. Dvs den har
> vigepligt. Havde føreren af mejetærskeren set motorcyklisten var han vel
> ikke kørt ud....

nej forhåbentlig ikke, men sandsynligheden for at han har været i god tro er
tilstede; mc'en kan være kommet ud af et sving med for høj fart.
>
> Derfor jeg hårdt kategoriserer den som endnu en vigepligtsulykke hvor
> skylden formodenligt hovedsageligt ligger hos den overlevende.

Min pointe er bare at da vi ikke kender oversigtsforholdene på stedet kan vi
ikke med rimelighed formode noget som helst.

/Søren


Armand (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-08-08 15:31

Søren Larsen skrev:
>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4892d13a$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Suk, endnu en vigepligtsulykke hvor motorcyklisten blev overset
>>
>>> Ved du mere end der står i artiklen eller gætter du?
>>
>> Nej - Men der står at mejetærskeren kørte fra mark til vej. Dvs den
>> har vigepligt. Havde føreren af mejetærskeren set motorcyklisten var
>> han vel ikke kørt ud....
>
> nej forhåbentlig ikke, men sandsynligheden for at han har været i god
> tro er tilstede; mc'en kan være kommet ud af et sving med for høj fart.
>>
>> Derfor jeg hårdt kategoriserer den som endnu en vigepligtsulykke hvor
>> skylden formodenligt hovedsageligt ligger hos den overlevende.
>
> Min pointe er bare at da vi ikke kender oversigtsforholdene på stedet
> kan vi ikke med rimelighed formode noget som helst.
>
Så kan jeg da fylde lidt lokal sladder på:

Manden kørte op bag i mejetærskeren, og altså ikke ind i siden på én der
var på vej ud i trafikken!

Som det fremgår af billederne på 112-kolding sitet, samt
<http://www.112-fredericia.dk/ec749/ec749.htm>, var mejetærskeren i fuld
"transport-stilling" á med skæret efter sig som trailer, så den er ikke
bare lige smuttet ud på landevejen på et øjeblik.

Pågældende strækning på Kolding landevej er nok det eneste stykke vej
mellem Lillebæltsbroen og Kolding, hvor der er endog god og lang
oversigt
Men tidspunktet er i den sene skumring hvor folks såkaldte natteblindhed
er kraftigst forekommende.

Lidt spinderier:
- Man kunne sagtens mistro manglende lygteføring på det langsomme og
brede køretøj for at være udslagsgivende!
- En MC-kammerat bor indtil flere matrikler og et landskabs-fald fra
landevejen men beretter ofte om hvorledes man flere gange dagligt hører
motorcykler der fyres helt af og godt hen i 4.gear - "og så ved vi jo
godt hvor hurtigt der køres" :-|
- Vennerne der skriver på MC-galleriet er jo ikke ligefrem faret ud med
bål og brand, som der ellers ofte gøres netop dér. Måske at dét kan
anskues som mistænkeligt i sig selv :-/

--
Armand.

Michael Tinding (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Michael Tinding


Dato : 01-08-08 12:48

Det kunne nemt have været mig, for anden gang vel at mærke.
Jeg er klog af skade altid mistroisk over for bilister på sideveje efter jeg
ganske sagesløst blev majet ned sidste år. Netop i går skete præcist det
samme igen. Jeg kom kørende med 60 som jeg måtte da en bil pludseligt kører
ud foran mig. Jeg var opmærksom men måtte da lave en halv stoppie med
baghjulet i vejret for ikke at køre ind i idioten. Idioten kørte iøvrigt
ganske uanfægtet videre.



MKS - 74 (01-08-2008)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-08-08 13:09

On Fri, 1 Aug 2008 13:48:15 +0200, "Michael Tinding"
<whocares@fiske.net> wrote:

>Jeg er klog af skade altid mistroisk over for bilister på sideveje...

Jeps me too (dog endnu ikke blevet påkørt), undertiden kan placeringen
i forhold til bilister fra sidevej blive _så_ demonstrativ at de
ligefrem selv kommenterer det, prøvede jeg med en taxi forleden, hvis
intentioner ikke umiddelbart var entydige, han kørte op på siden af
mig ved næste lyskryds, rullede ned og ytrede at jeg skam ikke
behøvede at være nervøs for han kørte selv MC .

Men selv med forsigtighed efter alle kunstens regler, kan det stadig
gå galt den ene gang man møder en tosse, der laver noget fuldstændig
uberegneligt, og en gang er jo nok...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste