/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR 600 F2 eller F3 eller F4 ???
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-08 22:07

Hejsa Alle

Nå jeg er næsten blevet sikker på at det skal være en CBR 600, men men men,
så stopper visheden også der..
Skal man tage en F2, F3 eller F4?

til sammenligning kan de billigst fås til:

F2: 40Kkr
F3: 60Kkr
F4: 70Kkr

Skal det være en F2, skal det jo nok være en 94'er da der er opgraderet
affjedring. og så koster de 50-55k, skal man så ofre de 5-10k mere og tage
en F3 som har ram air, og mere frisk motor, eller skal man ofre endnu mere
og tage en F4, de har bare de ærgelig rør ude foran på kåben til luft, til
gengæld har den fået flere kræfter og er 15kg lettere end de 2 andre... ihh
jeg er i tvivl.. what to do ?

Er der nogle af jer der har prøvet 2 eller 3 af de maskiner? tror faktisk
jeg bedst kan li F3'ens udseende, F2'erns pris og F3'erens hk/kg ratio :D

F4'eren er ikke en mulighed, så mange penge gider jeg ikke ligge i en cykel
lige pt.

Den skal bruge til/fra work, og for sjov ture...

Hjææælp :D

Mvh
Morten



 
 
Ukendt (31-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-08 22:11

> F4'eren er ikke en mulighed, så mange penge gider jeg ikke ligge i en
> cykel lige pt.

Mente self at en F5 ikke er en mulighed :D



Ivar Ditlevsen (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivar Ditlevsen


Dato : 01-08-08 11:44

Hej Morten,
Jeg kan varmt anbefale en F3½ (PC 31) - evt. 96 årgang.
Hvis du finder en F2 har det kørt jorden rundt og F2´erne er meter varer.
Dvs. du kan kun sælge den igen på prisen. En F4 karburatormodel er lidt
langbenet - det vil sige den er ikke så kvik på det sidste stykke af
gaskablet
Jeg har haft 2 stk PC31 fra 96, som er en supercykel.
Efterfølgende havde jeg kortvarig en 99 PC35, men som sagt, er der ikke
sammenhæng mellem pris og køreegenskaber. Nu har jeg en 2001, med
indsprøjtning. Den er super.
Håber du kan bruge svaret til noget. Alternativ kan du lige maile mig dit
tlf. nr. - Så kan vi lige sludre om de erfaringer jeg har haft. (Det er min
CBR 600 nr. 4 jeg har i år.
mvh
Ivar
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:48922975$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa Alle
>
> Nå jeg er næsten blevet sikker på at det skal være en CBR 600, men men
> men, så stopper visheden også der..
> Skal man tage en F2, F3 eller F4?
>
> til sammenligning kan de billigst fås til:
>
> F2: 40Kkr
> F3: 60Kkr
> F4: 70Kkr
>
> Skal det være en F2, skal det jo nok være en 94'er da der er opgraderet
> affjedring. og så koster de 50-55k, skal man så ofre de 5-10k mere og tage
> en F3 som har ram air, og mere frisk motor, eller skal man ofre endnu mere
> og tage en F4, de har bare de ærgelig rør ude foran på kåben til luft, til
> gengæld har den fået flere kræfter og er 15kg lettere end de 2 andre...
> ihh jeg er i tvivl.. what to do ?
>
> Er der nogle af jer der har prøvet 2 eller 3 af de maskiner? tror faktisk
> jeg bedst kan li F3'ens udseende, F2'erns pris og F3'erens hk/kg ratio :D
>
> F4'eren er ikke en mulighed, så mange penge gider jeg ikke ligge i en
> cykel lige pt.
>
> Den skal bruge til/fra work, og for sjov ture...
>
> Hjææælp :D
>
> Mvh
> Morten
>



Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 13:53

> Hej Morten,
> Jeg kan varmt anbefale en F3½ (PC 31) - evt. 96 årgang.
> Hvis du finder en F2 har det kørt jorden rundt og F2´erne er meter varer.
> Dvs. du kan kun sælge den igen på prisen. En F4 karburatormodel er lidt
> langbenet - det vil sige den er ikke så kvik på det sidste stykke af
> gaskablet
> Jeg har haft 2 stk PC31 fra 96, som er en supercykel.
> Efterfølgende havde jeg kortvarig en 99 PC35, men som sagt, er der ikke
> sammenhæng mellem pris og køreegenskaber. Nu har jeg en 2001, med
> indsprøjtning. Den er super.
> Håber du kan bruge svaret til noget. Alternativ kan du lige maile mig dit
> tlf. nr. - Så kan vi lige sludre om de erfaringer jeg har haft. (Det er
> min CBR 600 nr. 4 jeg har i år.

Hej Ivar :)

Ok, jamen jeg hænger også mest imod en PC31, da motoren efter alles udsagn
er mere arbejdsvillig end den PC25'erens. Og når du nu siger at F4'eren ikke
er så stort et skridt op, så gider jeg ikke ofre pengene..
Og ja en F5 med indsprøjtning ville være sweet, men kan ikke rigtigt
retfærdigøre det over for mig selv med det lille kørselsforbrug jeg har..
Hvordan er PC31'eren egentligt for passageren? er det til at holde ud at
sidde deromme?
Og har de samme syndrom som F1/2 med knastkæde og strammer? Og er der andre
svagheder?

Mvh
Morten



Ivar Ditlevsen (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivar Ditlevsen


Dato : 01-08-08 14:09

Hej Morten,
Jeg har haft konen med til Tyskland en tur på 1500 km på fire dage.
Det gik vældig fint - fik kun lidt skældud, grundet et enkelt kikset
gearskift
Hun siger hun sidder vældig fin, med en god udsigt. Hun er blot ca. 160 cm
høj.
Dog har jeg bestilt et Bagster sæde til den. Det har jeg haft tidligere. Det
er en super investering.
Du kan se den på www.lilleskoven2.dk
Mht. til knastkæde - jae - så har de en svaghed her, men jeg har aldrig haft
problemer. Ikke den mindste mislyd.
De fire jeg har haft har kørt fra 10.000 km til ca. 45.000 km.
Sidst jeg forhørte mig (Just in case) ville det koste mellem kr. 750 og
1.000 at få den skiftet, så det er vel ikke så galt igen.
Du kommer blot tilbage hvis der er andet eller mere jeg kan bistå med.
mvh
Ivar
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:48930745$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej Morten,
>> Jeg kan varmt anbefale en F3½ (PC 31) - evt. 96 årgang.
>> Hvis du finder en F2 har det kørt jorden rundt og F2´erne er meter varer.
>> Dvs. du kan kun sælge den igen på prisen. En F4 karburatormodel er lidt
>> langbenet - det vil sige den er ikke så kvik på det sidste stykke af
>> gaskablet
>> Jeg har haft 2 stk PC31 fra 96, som er en supercykel.
>> Efterfølgende havde jeg kortvarig en 99 PC35, men som sagt, er der ikke
>> sammenhæng mellem pris og køreegenskaber. Nu har jeg en 2001, med
>> indsprøjtning. Den er super.
>> Håber du kan bruge svaret til noget. Alternativ kan du lige maile mig dit
>> tlf. nr. - Så kan vi lige sludre om de erfaringer jeg har haft. (Det er
>> min CBR 600 nr. 4 jeg har i år.
>
> Hej Ivar :)
>
> Ok, jamen jeg hænger også mest imod en PC31, da motoren efter alles udsagn
> er mere arbejdsvillig end den PC25'erens. Og når du nu siger at F4'eren
> ikke
> er så stort et skridt op, så gider jeg ikke ofre pengene..
> Og ja en F5 med indsprøjtning ville være sweet, men kan ikke rigtigt
> retfærdigøre det over for mig selv med det lille kørselsforbrug jeg har..
> Hvordan er PC31'eren egentligt for passageren? er det til at holde ud at
> sidde deromme?
> Og har de samme syndrom som F1/2 med knastkæde og strammer? Og er der
> andre
> svagheder?
>
> Mvh
> Morten
>



Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 17:43

> Hej Morten,
> Jeg har haft konen med til Tyskland en tur på 1500 km på fire dage.
> Det gik vældig fint - fik kun lidt skældud, grundet et enkelt kikset
> gearskift
> Hun siger hun sidder vældig fin, med en god udsigt. Hun er blot ca. 160 cm
> høj.

Dejligt, jeg får nok ikke lokket kæresten op på den anyway, men så har man
da et argument ;)

> Dog har jeg bestilt et Bagster sæde til den. Det har jeg haft tidligere.
> Det er en super investering.

Må jeg lige google :)

> Du kan se den på www.lilleskoven2.dk

Nice :)

> Mht. til knastkæde - jae - så har de en svaghed her, men jeg har aldrig
> haft problemer. Ikke den mindste mislyd.
> De fire jeg har haft har kørt fra 10.000 km til ca. 45.000 km.
> Sidst jeg forhørte mig (Just in case) ville det koste mellem kr. 750 og
> 1.000 at få den skiftet, så det er vel ikke så galt igen.

Ok nej, og jeg kan reppe selv, så skal kun betale for delene :)

> Du kommer blot tilbage hvis der er andet eller mere jeg kan bistå med.

Potte valg? kan se du har en Laser på, vil jo gerne have noget med en dyb
lyd, men ikke noget man bliver døv af..

Mvh
Morten



Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 15:22

On Fri, 1 Aug 2008 14:53:24 +0200, Morten Juel wrote:

> Og har de samme syndrom som F1/2 med knastkæde og strammer?

Næeh, de har et anderledes strammer relateret problem. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 17:38

> Næeh, de har et anderledes strammer relateret problem. :-/

HuH??

Mvh
Morten



Ukendt (02-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-08 15:57

On Fri, 1 Aug 2008 18:38:01 +0200, Morten Juel wrote:

>> Næeh, de har et anderledes strammer relateret problem. :-/
>
> HuH??

Den sædvanlige spiralfjederstrammer, der efter guderne må vide hvor mange
revisioner, stadig er upålidelig. Dog svigter de vist mest på VTR-F'ens
bagerste cylinder, hvor de skal "bære" kæden.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Jesper.Scheel.Bech@g~ (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~


Dato : 01-08-08 11:12

Kan også roligt anbefale en PC31 efter ovenstående betragtninger. En
PC35 er simpelt hen for lille et step ift prisen. Så mit råd er også
at spare de 10.000 men brug dem i stedet på et fuldt sæt
sikkerhedsudstyr. Husk rygskinne...

Mht. bagsædekomfort klager min frue kun over at jeg jeg tager
udsigten. Jeg er ca. 189-190 så måske det er det der er problemet.
Komforten fejler ellers ikke noget, hvilket også var den
altovervejende grund til at jeg valgten en CBR 600.

Personligt kører jeg med et fuldt micron system og det larmer a' h
til. Der ryger snart et standard system på - det kører også bedre hvis
der ikke er dysset. Kan også anbefale et double bubble kåbeglas da
std. glasset ikke yder den bedste vindbeskyttelse.

Held og lykke med det

Jesper

/CBR 600 F3 '98


On 1 Aug., 18:42, "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:
> > Hej Morten,
> > Jeg har haft konen med til Tyskland en tur på 1500 km på fire dage.
> > Det gik vældig fint - fik kun lidt skældud, grundet et enkelt kikset
> > gearskift
> > Hun siger hun sidder vældig fin, med en god udsigt. Hun er blot ca. 160 cm
> > høj.
>
> Dejligt, jeg får nok ikke lokket kæresten op på den anyway, men så har man
> da et argument ;)
>
> > Dog har jeg bestilt et Bagster sæde til den. Det har jeg haft tidligere.
> > Det er en super investering.
>
> Må jeg lige google :)
>
> > Du kan se den påwww.lilleskoven2.dk
>
> Nice :)
>
> > Mht. til knastkæde - jae - så har de en svaghed her, men jeg har aldrig
> > haft problemer. Ikke den mindste mislyd.
> > De fire jeg har haft har kørt fra 10.000 km til ca. 45.000 km.
> > Sidst jeg forhørte mig (Just in case) ville det koste mellem kr. 750 og
> > 1.000 at få den skiftet, så det er vel ikke så galt igen.
>
> Ok nej, og jeg kan reppe selv, så skal kun betale for delene :)
>
> > Du kommer blot tilbage hvis der er andet eller mere jeg kan bistå med..
>
> Potte valg? kan se du har en Laser på, vil jo gerne have noget med en dyb
> lyd, men ikke noget man bliver døv af..
>
> Mvh
> Morten


Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 19:21

>Kan også roligt anbefale en PC31 efter ovenstående betragtninger. En
>PC35 er simpelt hen for lille et step ift prisen. Så mit råd er også
>at spare de 10.000 men brug dem i stedet på et fuldt sæt
>sikkerhedsudstyr. Husk rygskinne...

Ork har jeg allerede, har haft mc før :)

>Mht. bagsædekomfort klager min frue kun over at jeg jeg tager
>udsigten. Jeg er ca. 189-190 så måske det er det der er problemet.
>Komforten fejler ellers ikke noget, hvilket også var den
>altovervejende grund til at jeg valgten en CBR 600.

Ja, jeg har nemlig også kigget på mere race byggede modeller, men vil have
komfort også + det sjove.. :D ok jeg er 196 så hun kommer nok ikke til at
kunne se en disse :D

>Personligt kører jeg med et fuldt micron system og det larmer a' h
>til. Der ryger snart et standard system på - det kører også bedre hvis
>der ikke er dysset.

Ok, ja dyb lyd vil jeg gerne have, men ikke 1000db :D

>Kan også anbefale et double bubble kåbeglas da
>std. glasset ikke yder den bedste vindbeskyttelse.

Super, tak for rådet :)


>Held og lykke med det

Tak, glæder mig til at få 2 hjul igen :)
Og mange tak for jeres gode indput :)

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste