|
| trafikdræbte Fra : FSO |
Dato : 31-07-08 13:56 |
|
http://politiken.dk/indland/article546128.ece
læste lige denne artikel i politiken, udgift for samfundet pr. dræbt i
trafikken = 10.000.000 kr.det kan jeg sgu ikke i min vildeste fantasi
tro på, det billigste for samfundet må da være når borgerne bliver
slået godt og grundigt ihjel, istedet for at være til last for
samfundet ved kun at komme til skade i trafikken men det kan være
der er andre der kan forklare mig sagens rette sammenhæng, for i mine
ører lyder artiklen som noget vrøvl
hejsa/FSO
| |
Anders Majland (31-07-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 31-07-08 14:03 |
|
> læste lige denne artikel i politiken, udgift for samfundet pr. dræbt i
> trafikken = 10.000.000 kr.det kan jeg sgu ikke i min vildeste fantasi
> tro på, det billigste for samfundet må da være når borgerne bliver
> slået godt og grundigt ihjel, istedet for at være til last for
> samfundet ved kun at komme til skade i trafikken
Der står jo ikke at det er en udgift for samfundet men et tab.
Mon ikke man medtager den tabte "bidrag" til samfundet som den dræbte ellers
ville have kunnet bidrage med ?
De hårdt tilskadekomne der godt nok er dyre i behandling har jo som regel
gode chancer for at blive arbejdsdygtige igen og bidrage til samfundet.
| |
Ya-man (31-07-2008)
| Kommentar Fra : Ya-man |
Dato : 31-07-08 16:00 |
|
"FSO" <finn.olesen@nejpost.dk> skrev i en meddelelse
news:e6d394pd20h4lbu1lp5e0rqumkekgfffj4@4ax.com...
> http://politiken.dk/indland/article546128.ece
>
> læste lige denne artikel i politiken, udgift for samfundet pr. dræbt i
> trafikken = 10.000.000 kr.det kan jeg sgu ikke i min vildeste fantasi
> tro på, det billigste for samfundet må da være når borgerne bliver
> slået godt og grundigt ihjel, istedet for at være til last for
> samfundet ved kun at komme til skade i trafikken men det kan være
> der er andre der kan forklare mig sagens rette sammenhæng, for i mine
> ører lyder artiklen som noget vrøvl
>
> hejsa/FSO
Hej
Rumleriller!!
Som det mest interessante, set fra vores synspunkt må de omtalte rumleriller
der foreslås placeret i midterbanen give grund til eftertanke.
Det er jo 10mm dybe udfræsninger i asfalten.
Er det sikkerhedsmæssigt forsvarligt for motorcykler.
Nogen der har prøvekørt dem? De skulle efter sigende have været prøvet af i
Nordsjælland i 2006.
Mvh
Jens
| |
Ukendt (31-07-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-07-08 16:20 |
| | |
Anders Majland (31-07-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 31-07-08 17:06 |
|
> Som det mest interessante, set fra vores synspunkt må de omtalte
> rumleriller der foreslås placeret i midterbanen give grund til eftertanke.
> Det er jo 10mm dybe udfræsninger i asfalten.
> Er det sikkerhedsmæssigt forsvarligt for motorcykler.
> Nogen der har prøvekørt dem?
Ingen problemer - de er helt på tværs af køreretningen så jeg kan ikke
forestille nogen manøvre hvor det vil være et problem. Det skulle lige være
ved udkørsel fra en sidevej, men selvom man kører langs dem er de jo ikke
ret lange.
Mine erfaringer er mest fra A13, men har også mødt dem andre steder.
| |
Gert Schlæger (01-08-2008)
| Kommentar Fra : Gert Schlæger |
Dato : 01-08-08 06:18 |
|
Ya-man wrote:
> Hej
> Rumleriller!!
> Som det mest interessante, set fra vores synspunkt må de omtalte rumleriller
> der foreslås placeret i midterbanen give grund til eftertanke.
> Det er jo 10mm dybe udfræsninger i asfalten.
> Er det sikkerhedsmæssigt forsvarligt for motorcykler.
> Nogen der har prøvekørt dem? De skulle efter sigende have været prøvet af i
> Nordsjælland i 2006.
Jeg har oplevet dem for nylig på landevejen ca. 20 km. syd for viborg
(retning imod Vejle). Jeg blev overrasket af dem, fordi de ikke - som
"rumlerillerne" langs motorvejene - er hvide.
Lyden og følelsen af at være på afveje var ganske markant, men jeg følte
på ingen måde, at de udgjorde et sikkerhedsmæssigt problem for min kørsel.
Mch Schlæger
> Mvh
> Jens
| |
Anders Majland (01-08-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 01-08-08 08:01 |
|
> Jeg har oplevet dem for nylig på landevejen ca. 20 km. syd for viborg
> (retning imod Vejle). Jeg blev overrasket af dem, fordi de ikke - som
> "rumlerillerne" langs motorvejene - er hvide.
De fræste riller må også være bedre end de malede. På de malede kommer man
jo til at køre på glat maling, mens der imellem de fræste jo stadig er
masser af asfalt med god friktion.... Jeg er blot spændt på hvordan de
klarer dansk vintervejr ...
| |
Niels.Pein@gmail.com (01-08-2008)
| Kommentar Fra : Niels.Pein@gmail.com |
Dato : 01-08-08 09:20 |
|
On Jul 31, 10:17 pm, gertschlae...@gmail.com (Gert Schlæger) wrote:
> Ya-man wrote:
> > Hej
> > Rumleriller!!
> > Som det mest interessante, set fra vores synspunkt må de omtalte rumleriller
> > der foreslås placeret i midterbanen give grund til eftertanke.
> > Det er jo 10mm dybe udfræsninger i asfalten.
> > Er det sikkerhedsmæssigt forsvarligt for motorcykler.
> > Nogen der har prøvekørt dem? De skulle efter sigende have været prøvet af i
> > Nordsjælland i 2006.
>
> Jeg har oplevet dem for nylig på landevejen ca. 20 km. syd for viborg
> (retning imod Vejle). Jeg blev overrasket af dem, fordi de ikke - som
> "rumlerillerne" langs motorvejene - er hvide.
>
> Lyden og følelsen af at være på afveje var ganske markant, men jeg følte
> på ingen måde, at de udgjorde et sikkerhedsmæssigt problem for min kørsel.
>
Jeg synes umiddelbart de hvide er glattere, uden at jeg dog kører på
dem hele tiden men det må være en fordel at de ikke er hvide.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA
| |
Armand (31-07-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-07-08 16:02 |
|
FSO skrev:
> http://politiken.dk/indland/article546128.ece
>
> læste lige denne artikel i politiken, udgift for samfundet pr. dræbt i
> trafikken = 10.000.000 kr.det kan jeg sgu ikke i min vildeste fantasi
> tro på, det billigste for samfundet må da være når borgerne bliver
> slået godt og grundigt ihjel, istedet for at være til last for
> samfundet ved kun at komme til skade i trafikken men det kan være
> der er andre der kan forklare mig sagens rette sammenhæng, for i mine
> ører lyder artiklen som noget vrøvl
>
Man regner også med den produktivitet (og dermed også skatte-betaling)
som borgeren måtte formodes at stå for indenfor en gennemsnits-levealder!
Sjovt nok var liv ikke mindre værd i fattigfirserne hvor gud og hver man
var på overførsels-indkomst
--
Armand.
| |
Steen Gruby (31-07-2008)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 31-07-08 17:01 |
|
On Thu, 31 Jul 2008 17:01:45 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>>
>Man regner også med den produktivitet (og dermed også skatte-betaling)
>som borgeren måtte formodes at stå for indenfor en gennemsnits-levealder!
>Sjovt nok var liv ikke mindre værd i fattigfirserne hvor gud og hver man
>var på overførsels-indkomst
Nu skal du jo se tingene i det "rigtige" prespektiv.
Et er når staten beregner hvad vi er værd når vor indkomst skal
beregnes, noget andet er hvad vi er værd hvis de skal betale noget
tilbage.
De 10 Mill. er det staten ville have fået i provenu af en borgers
indkomst.
Hvis staten i samme periode skulle have sat os på overførselsindkomst
i en lignende periode havde vi vel fået omkring 1 mill.
Og så skal du ikke glemme at "tågehornene" sætter prisen således at de
regner med at få en lind pengestrøm til deres eget lille biks.
Der er en skærende kontrast mellem borgerne som malkeko og foderdyr
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (01-08-2008)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 01-08-08 22:26 |
|
On Thu, 31 Jul 2008 18:01:27 +0200, Steen Gruby wrote:
> Og så skal du ikke glemme at "tågehornene" sætter prisen således at de
> regner med at få en lind pengestrøm til deres eget lille biks.
Og dermed kan det jo så også undre at RFSF ikke kan afse penge til en
kampagne for motorcykler om foråret. Eet liv sparet, og pengene er hjemme!
| |
|
|