"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i meddelelsen
news:g6vpo9$3r1$1@abbeden.bunk.cc...
> Leif wrote:
>
>> Fortæl lige mere om den US-import, da jeg godt vil have flere
>> oplysninger om hvordan det foregår - vil have en kawa triple hjem.
>
> Er den særlig flot eller kær i minde siden du vil have den hjem? (Kender
> ikke priser her men forestiller mig, de endnu er til at finde i EU).
>
> Brugte Schumacher Cargo / Titan Shipping -
http://titanship.com/ - via
> deres danske afdeling i Hadsten. De samler biler og mc et par steder i USA
> til enten Aarhus eller CPH, sætter dem i en container med noget
> afskærmning og sender containeren, når den er fuld. Så mc'en bliver ikke
> pakket i kasse, men kan køres lige fra, hvor den er taget ud af
> containeren.
>
> Afleverede min V65 Sabre i ved Newark den 13. juni og kan hente den i
> Aarhus eller forhåbentlig CPH her 8-9 uger efter. Fragtprisen er USD 1.000
> inkl. US eksportpapirer, plus evt. forsikring efter værdi plus DKK 1.680 i
> danske havneafgifter. Titan anmelder fortoldningen, som du så selv betaler
> hos Skat, inden du kan afhente - det er vist 6 pct. af indkøbspris og
> fragtomkostning plus moms af samme plus told.
>> Forresten er det ikke noget med at man ikke kan få dem registreret
>> pga. nye EU miljø-regler?
>
> Nej, det gælder kun nye køretøjer og de, der aldrig har været typegodkendt
> herhjemme. For at kunne få godkendt et brugtimporterede køretøjer (måske
> undtaget veteraner) fra et land uden for EU gælder siden omkring maj '07,
> at man skal stille med en overensstemmelseserklæring til en dansk
> typegodkendelse for samme køretøj. Derudover skal køretøjet overholde de
> forureningskrav, der var gældende den dag, køretøjet første gang blev
> indregistreret ude i verden. (Deraf følger, at du formentlig ikke længere
> kan indregistrere nye og få år gamle køretøjer fra uden for EU, da næppe
> andre lande har modtaget køretøjer, der overholdt Euro 2 og 3 fra nye).
> Alternativt skal du have lavet en støj- og forureningsmåling, som vist
> både er både dyr og besværlig.
>
>> Har vist været oppe at vende div. ng før, men jeg har forespurgt både
>> SKAT og TOLD, her kender man ikke til dette. Har mailet til Miljø-
>> ministeret om samme sag.
>
> Det er omtalt på Færdselsstyrelses hjemmeside - de administrere ordningen.
> Eller søg i ældre indlæg her i gruppen.
>
> Men din er vel ved at være en vetaran, som vel er omfattet af andre
> regler? Spørg evt. i veterankøretøjsklubben, husker ikke lige navnet.
>
> Mvh
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
Mange tak for redegørelsen.
Jo - de er næsten som nye derovre fra. Mange har stået indendørs de sidste
20-25
år. Årgange er 1974-75 for 500cc og 75-76 for 750cc H2.
Jeg har faktisk minder fra 1977, hvor jeg havde en '70 men havde ikke
kendskab
nok til 2-takter til at holde den fra at brænde stempler, så den blev efter
et år
byttet til en Honda 750 '78 der dog var noget lam at komme over på.
Der er kommet enkelte interesante frem i UK i nogte ringere stand, en enkelt
i
Tyskland i meget flot stand - men næsten ubetalelig og en enkelt fra Italien
i
noget nær 100 % perfekt stand, desværre blev den solgt udenom Ebay...
Jeg hører lige på synshallen mandag, hvad de ved om reglerne, men din
forklaring
gør mig godt.
Mvh, Leif