Jan skrev:
> Så lige dette på MCG:
>
> "Motorcycle tyres have to be repaired within the limits of British Standard
> BS159F. Unfortunately, this does not allow repairs on tyres with a Z speed
> rating or above. Most of todays sportsbikes of 600cc upwards are all fitted
> with Z or W rated tyres, therefore, these cannot be repaired within the
> British Standards. A temporary repair can be carried out to get you home or
> to a local garage, but the tyre would have to be replaced, the use of
> sealants is not recommended by tyre manufacturers and their use voids any
> warranty on the tyre"
>
> Nogen herinde der evt. kan uddybe/be-afkræfte dette udsagn.
> Er der andre lande der har lign. regler?
mon ikke tyskerne har andet ville undre mig.
anyways, der er nu god fornuft i _ikke_ at køre på lappede dæk på en
sport/super sport/sports-tourer. Der er lige som ikke megen tilgivelse
hvis et dæk punkterer medens man er ude og "more sig" på de små snoede,
eller med 130 på motorvejen :-\
Som nødløsning medens man lige får fundet nye sutter, kan man IMO godt
liste lidt rundt på lappede dæk.
Hertil skal tilføjes, at min mening det ikke beror på historier om at
vulkaniserede koniske propper er sprunget læk eller lignende, de holder
tilsyneladende fint, det er alene en mening/holdning - som blev testet
grundigt en sommer hvor jeg fik søm i to nye dæk i træk (< 1000 km pr.
dæk)
Havde det 3. også fået "skrue-syge" var jeg muligvis gået på
kompromis
)
--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC