GDS dæk montering
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 15-07-08 21:36

Hej ng,

Har nu bestilt mig et sæt Conti RoadAttack hos reifenversand. Glæder mig
til de kommer.

Egentligt havde jeg tænkt mig at få hjælp hos daekskiftaarhus.dk til at
få dem monteret og afbalanceret, men efter at have læst Peter Hasselbalch
og Anders Majlands agiteringer for GDS (gør det selv) indenfor dæk-
skifteri og balancering har jeg besluttet mig for at jeg selv vil prøve
bare for udfordringen og morskabens skyld .

Jeg dog lidt i tvivl om selve af og påmonteringen af dækkene. Jeg har kun
set det gjort med bildæk på maskine. Hvordan undgår man fx. at lave
mærker i fælgen? Jeg har en ide om at sætte en gummi måtte i klemme, men
vil det være godt nok, på en maskine er der jo en hel "arm" man vrider
dækjernet rundt om?

Hvad med dækjern? Hvor mange skal jeg bruge? Har tænkt mig ét stort
<http://thansen.dk/product.asp?c=1943293031&n=-2018394529&pn=-2017097542>
og 2-3 små (fx <http://thansen.dk/product.asp?c=1943293031&n=-2018394529
&pn=-2017092797>). Bor i Vejle (og arbejder i Århus, så Østjylland er
inden for rækkevidde), men Biltema er lidt langt væk (specielt på slidte
dæk..).

Mht. løft af cyklen er jeg lidt i tvivl om hvad jeg gør. Jeg har kun
side-støtteben på cyklen (en GSF600). Bagtil har jeg en baghæver og var
faktisk i thansen for at investere i en løftebuk til at sætte under
kronrørene <http://thansen.dk/product.asp?c=1943293031&n=-1514325763&pn=-
1513396175> men den var udsolgt. Jeg har også set andre løftere der tager
fat længere oppe hvad er at foretrække?
Anyway, indtil videre overvejer jeg at lave en buk til foran selv. Har
nogle ideer, men hvis nogen har inspiration er det meget velkomment.

Afbalanceringen vil jeg lave med en Hasselbalch'sk anordning
<http://www.hasselbalch.dk/mc/mc_balance.aspx>.. har fået Fætter BR til
at bestille 4 kuglelejer á 4,95 hjem .

Peter og Anders er selvfølgelig også meget velkomne med input .

--
vh, Erik BH

Fra : TP

Dato : 15-07-08 21:47

> [...]
> skifteri og balancering har jeg besluttet mig for at jeg selv vil prøve
> bare for udfordringen og morskabens skyld .

Jeg håber at en maskine ala denne kommer med posten imorgen. Den har kostet
mig ca 2000 incl port, og med 600kr for dækskift jeg gav sidst, og en mc der
æder dæk på blot 5000 km, så burde den snildt kunne tjene sig ind

http://cgi.ebay.de/Reifenmontiergeraet-16-5-21-Zoll-kplt-aus-Edelstahl_W0QQitemZ200239066948QQihZ010QQcategoryZ21669QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mvh TP
R1100RS

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-07-08 07:17

> Jeg håber at en maskine ala denne kommer med posten imorgen. Den har
> kostet mig ca 2000 incl port,

Du må meget gerne skrive en kommenter om den når du har prøvet den, kunne
være interresant at høre om.
Men har den ikke kun stået dig i en tusse ? 106 euro plus 26 i fragt ?

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Mureren

Dato : 16-07-08 12:23

> Men har den ikke kun stået dig i en tusse ? 106 euro plus 26 i fragt ?

Det er jo en løbende auktion du sidder og sammenligner pris med

Mvh.
Mureren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-07-08 13:51

> Det er jo en løbende auktion du sidder og sammenligner pris med

ja det er det sgu også, er blevet vant til det hele efterhånden er
sofortkauf dernede

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Armand

Dato : 16-07-08 15:10

TP skrev:

> [...]
> kostet mig ca 2000 incl port, og med 600kr for dækskift jeg gav sidst,
> og en mc der æder dæk på blot 5000 km, så burde den snildt kunne tjene

Fedest!
For at "skrælle" et dæk af skal der lægges kræfter i, så planlæg lige
hvor at apparaturet kan blive boltet solidt fast!

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-07-08 07:16

> [...]
> skifteri og balancering har jeg besluttet mig for at jeg selv vil prøve
> bare for udfordringen og morskabens skyld .

held og lykke med projektet, glæder mig til at læse om dine erfaringer.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 17-07-08 21:22

> [...]
> skifteri og balancering har jeg besluttet mig for at jeg selv vil prøve
> bare for udfordringen og morskabens skyld .

Held og lykke med det - hav ikke småbørn og sarte sjæle i nærheden. Første
gang gang kan der godt ryge et par eder ud mellem tænderne

Og mhs til at støtte så kan alt fra et par brædder og opefter jo gøre det

/A